- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Ik houd het maar op gebrek aan de echte grote vorm.
Houd het daar maar lekker op, in weerwil van wat Dumoulin en zijn ploeg zelf zeggen.
En Yates heeft inderdaad heel aantrekkelijk gekoerst en staat nu 18e.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2224 stemmen
Ik heb er een te positief gevoel oer vanmiddag die zegt dat Tom het gaat flikken. Laten we maar hopen dat dat gevoel juist is. Ben benieuwd wat zijn 'plannetjes' zijn. Want ik geloof niet dat als hij de benen niet heeft get alsnog niet probeert.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2224 stemmen
Pinot lost al. Hopelijk Froome ook helemaal kapot na de inspanningen van gisteren. Dit geeft de burger moed..
starbright boy (moderator films)
-
- 22484 berichten
- 5148 stemmen
Pinot is gewoon pijnlijk om te zien. Hij klimt als Kenny van Hummel nu ongeveer. Die jongen is ziek denk ik.
Sky heeft nog geen bal hoeven doen en zit met bijna de hele ploeg nog om Froome heen... Waarom doet Astana dit nog? Pinot is rijdt al op ruim 13 minuten van de favorieten.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Verstappen blijkbaar gecrasht in de laatste vrije training hij vertrekt morgen achteraan dat wordt dus geen zege voor hem...
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Sky heeft nog geen bal hoeven doen en zit met bijna de hele ploeg nog om Froome heen... Waarom doet Astana dit nog? Pinot is rijdt al op ruim 13 minuten van de favorieten.
Tis wat curieus, maar maakt denk ik niks uit. Jammer dat Sunweb geen poging heeft gedaan om de vluchters binnen schootsafstand te houden met het oog op eventuele boni's. Maar Froome ziet er heel fris uit. We hebben vandaag niet een man met een puffer maar een man met de hamer nodig langs de kant van de weg.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2224 stemmen
Tis wat curieus, maar maakt denk ik niks uit. Jammer dat Sunweb geen poging heeft gedaan om de vluchters binnen schootsafstand te houden met het oog op eventuele boni's. Maar Froome ziet er heel fris uit. We hebben vandaag niet een man met een puffer maar een man met de hamer nodig langs de kant van de weg.
Yates zag er donderdag ook fris uit en kon de 1e keer nog makkelijk volgen. We weten allemaal wat er gebeurde.. er fris uitzien zegt niet veel
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2224 stemmen
Het is over. Helaas. Maar hij heeft het tenminste geprobeerd.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Dumoulin opnieuw schitterend gereden. Vier keer aanvallen, waarbij hij de laatste keer eigenlijk niet meer kon. Nu rijdt hij in dienst van de top-10 van Oomen op kop. Prachtige grote ronde van hem.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Dat was het dan. Froome wint de giro.
Ricciardo vertrekt vanop pole morgen.
-
- 22484 berichten
- 5148 stemmen
En zo is het eRCee...
En dan Oomen.....
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2224 stemmen
Schitterende ronde en er valt hem niks te verwijten. 2e plek schitterend, maar voor een heel klein beetje overheerst de teleurstelling dat hij gisteren die 3:30 verloor. Want anders had ie gewonnen.
Hopelijk start hij dit jaar nog in de Vuelta voor een eindzege, want neem niet aan dat hij de Tour rijdt.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Verdiende zege dan voor Froome, één van de sensationeelste etappes van de laatste jaren, zelfs de laatste decennia, gisteren, en geheel gevormd door hem. Een saaie man, maar een zeer groot renner.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Hele bijzondere Giro, het was echt genieten geblazen. Wederom ontzettend sterk gereden van Dumoulin. Echt een lust voor het oog. Met een beetje meer geluk had hij hem kunnen winnen.
En uiteraard ook genoten van Oomen, Yates en Froome.
-
- 22484 berichten
- 5148 stemmen
Plan vooraf was dat Dumoulin wel de Tour zou rijden. Maar dat zou ik als ik Dumoulin was niet doen denk ik. Met Kelderman als kopman naar de Tour en Dumoulin naar de Vuelta met een rustige zomer met niet zoveel wedstrijden en een nieuwe trainingsopbouw lijkt me slimmer.
Nog even over Sam Oomen. 22. Rijdt zijn eerste grote ronde uit. Loodzware Giro. Als knecht, niet als vrijbuiter en wordt potdorie negende en is helemaal op het einde op zijn best. Onder de indruk.
-
- 22484 berichten
- 5148 stemmen
Dit schreef ik trouwens een kleine twee jaar geleden tijdens de Tour 2016:
Trouwens: Sam Oomen vanavond in Avondetappe. Die zou over een jaar of vier weleens voorin in zo'n rit kunnen zitten.
Dat is al flink eerder geworden.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Dat heb jij twee jaar geleden goed gezien, starbright boy !
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Was toen al te zien dat die dag een stuk eerder zou komen. 
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Plan vooraf was dat Dumoulin wel de Tour zou rijden. Maar dat zou ik als ik Dumoulin was niet doen denk ik. Met Kelderman als kopman naar de Tour en Dumoulin naar de Vuelta met een rustige zomer met niet zoveel wedstrijden en een nieuwe trainingsopbouw lijkt me slimmer.
Dit vind ik dan weer onzin. De Tour start over pas 6 weken. Dan moet een renner allang weer op krachten zijn. Gewoon de Tour rijden, niet gaan zielepoten en rusten in het hoogseizoen om een Vuelta te kunnen rijden.
Froome rijdt de Tour, waarom moet Dumoulin zich als een zwakkeling gaan gedragen ? Hup, even een paar weken recupereren, en dan de Tour doen, dát is wielrennen.
-
- 22484 berichten
- 5148 stemmen
Zoveel mogelijk uit je carriere halen lijkt me een betere omschrijving dan als zwakkeling gedragen. Maar goed. Moet trouwens nog zien dat Froome de tour gaat rijden. Kans lijkt me om verschillende redenen groot dat we hem daar niet gaan zien.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2224 stemmen
Dit vind ik dan weer onzin. De Tour start over pas 6 weken. Dan moet een renner allang weer op krachten zijn. Gewoon de Tour rijden, niet gaan zielepoten en rusten in het hoogseizoen om een Vuelta te kunnen rijden.
Froome rijdt de Tour, waarom moet Dumoulin zich als een zwakkeling gaan gedragen ? Hup, even een paar weken recupereren, en dan de Tour doen, dát is wielrennen.
Ik denk dat Tom graag mee wil doen voor de zege, en dat kan in de Vuelta beter dan in de Tour (en dan Kelderman vanuit de Tour en Oomen meenemen als meesterknechten). Er zijn toch wat minder frisse jongens dan aan de start (met uitzondering van Yates en Chaves, die volgens mij de Vuelta gaan doen), waar hij van kan profiteren. Tom zie ik liever volgend jaar in de Tour als hij er een hoofddoel van heeft gemaakt.
Hopelijk gaat Tom proberen zich in het rijtje met renners met alle 3 de grote rondes op hun naam te voegen. Te beginnen met de Vuelta dit jaar 
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Zoveel mogelijk uit je carriere halen lijkt me een betere omschrijving dan als zwakkeling gedragen. Maar goed. Moet trouwens nog zien dat Froome de tour gaat rijden. Kans lijkt me om verschillende redenen groot dat we hem daar niet gaan zien.
Zo veel mogelijk uit je carriere halen lukt alleen maar als je de Tour rijdt. Het is niet zo dat je zelf je carriere kunt bepalen, het publiek en de media doen dat, en die willen de Tour.
Natuurlijk bestaat de kans dat Froome de Tour niet rijdt, niet om verschillende redenen, maar om één reden: zijn pufjes in Spanje. Maar dat is reden te meer voor Dumoulin om de Tour juist wel te rijden.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Het winnen van de Giro lijkt me ook wel een goede reden om geen Tour te rijden. Sky lijkt in ieder geval Bernal van de Dauphiné en Vuelta af te halen en als troef in de Tour uit te gaan spelen, in de luwte van Froome (en Thomas).
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Het winnen van de Giro lijkt me ook wel een goede reden om geen Tour te rijden. Sky lijkt in ieder geval Bernal van de Dauphiné en Vuelta te laten en als troef in de Tour uit te gaan spelen, in de luwte van Froome (en Thomas).
Froome wil de 5, lijkt me gek als hij dat niet wil. Het aantal van Anquetil, Merckx, Hinault en Indurain. Dat is wat Froome wil. En dat wil hij dit jaar doen.
SergioMalick
-
- 1242 berichten
- 1862 stemmen
Een deelname van Dumoulin in een grote ronde ligt niet meer daar om een etappe te winnen of een top-10 klassering te behalen. Daarvoor is hij te groot geworden. Slechts één persoon lukt het momenteel om twee aansluitende grote rondes achter elkaar te winnen en dat is Froome. En die is van een andere planeet, wat we gisteren maar weer eens gezien hebben.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Verwacht Froome inderdaad ook gewoon in de Tour hoor, maar de combinatie Giro-Tour voor algemeen klassement mislukt al vele jaren.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Ik denk dat de meeste wielrenners, inclusief Dumoulin, ervan overtuigt zijn dat je niet in de Giro en de Tour in hetzelfde jaar kan meedoen voor de overwinning (in het moderne wielrennen). Froome denkt dat misschien nog wel maar zal ook het deksel op de neus krijgen.
Als Dumoulin de Tour doet zal dat voor een paar ritjes zijn en om Kelderman misschien wat te helpen, wat ik persoonlijk een jammerlijke beslissing zou vinden.
Jij denkt er vast anders over, maar ik wou het toch maar even gezegd hebben.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Een deelname van Dumoulin in een grote ronde ligt niet meer daar om een etappe te winnen of een top-10 klassering te behalen. Daarvoor is hij te groot geworden. Slechts één persoon lukt het momenteel om twee aansluitende grote rondes achter elkaar te winnen en dat is Froome. En die is van een andere planeet, wat we gisteren maar weer eens gezien hebben.
Met het winnen van 1 grote ronde wordt je niet te groot. Dumoulin is ook een renner die een grote ronde gewonnen heeft, maar voorlopig niet groter dan een Menchov of Evans. Dumoulin heeft zeker nog het één en ander te winnen om tot de grote ronderenners te behoren.
Voorlopig is Tom Dumoulin de Richard Krajicek van het wielrennen. Niet meer dan dat. Erg goed, maar eenmalig zegevierend.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.