• 15.814 nieuwsartikelen
  • 178.383 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.648 acteurs
  • 199.107 gebruikers
  • 9.378.059 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

SergioMalick

• 1232 berichten
  • 1834 stemmen

Mollema kan morgen in de tijdrit weer alles in de strijd gooien om een podiumplaats te verstevigen. Wordt een dag van de waarheid voor Bauke. Is hij morgen ook minder, dan vrees ik dat het podium uit zicht gaat raken.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

McSavah schreef:

Go Yates. Hoorde wel dat Mollema vaker na een rustdag een mindere dag heeft. Al zou je ook kunnen zeggen dat hij in de hele derde week wat minder is.

Kom op. Nederlands succes is toch wel wat leuker dan zo'n poultje?

Verwacht niet dat hij de 2e plek vasthoudt helaas.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Kom op. Nederlands succes is toch wel wat leuker dan zo'n poultje?

Verwacht niet dat hij de 2e plek vasthoudt helaas.

Of het nou een Pool of Nederlander is, dat maakt mij weinig uit (eigenlijk alleen dat het hier dan meer gaat leven). Heb Yates ook in de jaarpool van MM dus dan ga je zo'n renner ook intensiever volgen en word je vanzelf een beetje fan... Mollema vond ik trouwens altijd erg sympathiek (maar van zijn stijl geen fan), maar zijn opmerkingen na de Ventoux-rit waren wel nogal vervelend.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Verwacht trouwens dat Yates Mollema morgen al voorbij gaat. Zo'n onregelmatig parcours is echt perfect voor Yates en ik verwacht hem zeker bij de besten. Ook benieuwd of Poels morgen voluit gaat.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Alaphilippe zou dat ook moeten kunnen, maar ja, wederom krachten verspild voor noppes.

starbright boy (moderator films)

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Poels mag van de Sky-bazen vast niet voluit. Hij moet vrijdag en zaterdag voluit.

Ben benieuwd wat vandaag over de komende dagen gaat zeggen. Het zag er allemaal vrij heftig uit maar de verschillen zijn eigenlijk op de streep weer heel beperkt Mollema verliest 40 seconden op Froome, Yates zelfs maar 10 seconden. Alleen Van Garderen is echt volledig weggevaagd, maar dat zagen we al aankomen na Bern. Als je vandaag als uitgangspunt neemt is het zondag Froome, Yates en Porte op het podium. Maar Porte stort ook nog weleens finaal in en Yates is nog jong. Er zijn nog zes renners die op het podium terecht kunnen komen. Echte grote verschillen verwacht ik morgen ook niet en zaterdag eigenlijk ook niet. Vrijdag kan het wellicht met een vroege alles of niets aanval van Quintana, als die het kan en durft

Tijdrit van morgen is geen zuivere klimtijdrit, maar heeft ook vlakke stukken en een klein afdalinkje. Ik had liever een echte klimtijdrit gehad, maar hier komt meer bij kijken en zijn het wellicht niet de pure klimmers die boven komen drijven.

Trouwens: Sam Oomen vanavond in Avondetappe. Die zou over een jaar of vier weleens voorin in zo'n rit kunnen zitten.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1279 stemmen

Ik denk dat Mollema vooral Yates of Quintana moet afhouden. Quintana komt er denk ik nog wel doorheen, maar van Yates zou het me niets verbazen als hij nog tijd gaat verliezen. Porte staat denk ik te ver weg.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1279 stemmen

Stef Clement trouwens nu negentiende in het klassement. Zou geen gekke renner zijn voor Lotto NL-Jumbo om Kruijswijk in de Giro te gaan helpen.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Knisper schreef:

Stef Clement trouwens nu negentiende in het klassement. Zou geen gekke renner zijn voor Lotto NL-Jumbo om Kruijswijk in de Giro te gaan helpen.

Dat zit ik inderdaad ook al de hele tour te denken. Haal 'm terug...

de grunt

• 4336 berichten
  • 1576 stemmen

starbright boy schreef:

Trouwens: Sam Oomen vanavond in Avondetappe. Die zou over een jaar of vier weleens voorin in zo'n rit kunnen zitten.

Ik hoop dat hij beter fietst dan dat hij praat.. man man man

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

'Nee, ik ga deze Tour niet meer in het rood rijden.'

'Heb je dat vandaag wel gedaan?'

'??? Hoe bedoel je?'

Schitterend interview van Dioontje met Dumoulin weer. Om met de grunt te spreken: manmanman...

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Had meer van Yates verwacht. Begon sterk maar stortte daarna behoorlijk in. Moeten misschien toch meer klimwerk en steile stukken voor hem inzitten. Mollema wel naar verwachting en verliest op zijn concurrenten met uitzondering van Yates (en Quintana) toch behoorlijk wat tijd. Van Aru kunnen we in ieder geval een etappezege verwachten. Mollema en Yates zullen nog wel van het podium donderen ten koste van Bardet en Aru (en Porte als die niet nog zijn traditioneel slechte dag krijgt). Quintana voelt zich al een paar dagen niet goed en zal denk ik niet meer meespelen voor podium.

Onderhond

• 87598 berichten
  • 12853 stemmen

De Gendt wordt eventjes 6e vandaag. Want hij had wel goede benen ... echt een renner die onmogelijk in te schatten is. Mist regelmaat in z'n prestaties, maar kan zomaar vanuit het niks uitpakken.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Dit moet toch wel de saaiste Tour ooit zijn. Ik betwijfel of ik het nog wel ga volgen de komende dagen. Films van Andy Warhol zijn interessanter dan dit.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

TornadoEF5 schreef:

Dit moet toch wel de saaiste Tour ooit zijn. .

Je bent te jong om de Indurain-tours meegemaakt te hebben. Daarbij vergeleken is deze Tour superspannend. En ik kan me nog wel meer saaiere tours herinneren. Maar de meest enerverende ooit is dit bepaald niet.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

McSavah schreef:

Had meer van Yates verwacht. Begon sterk maar stortte daarna behoorlijk in. Moeten misschien toch meer klimwerk en steile stukken voor hem inzitten. Mollema wel naar verwachting en verliest op zijn concurrenten met uitzondering van Yates (en Quintana) toch behoorlijk wat tijd. Van Aru kunnen we in ieder geval een etappezege verwachten. Mollema en Yates zullen nog wel van het podium donderen ten koste van Bardet en Aru (en Porte als die niet nog zijn traditioneel slechte dag krijgt). Quintana voelt zich al een paar dagen niet goed en zal denk ik niet meer meespelen voor podium.

De kaarten liggen elke dag dusdanig anders dat ik dit soort voorspellingen niet aandurf. Aru maakte gisteren veel minder indruk dan vandaag, voor Yates geldt weer precies het omgekeerde. Mollema viel me vandaag eigenlijk behoorlijk mee. Lijkt niet op de derde week 2013 vooralsnog en daar was ik na gisteren wel bang voor. Ben het meest verbaasd over Bardet (van de klassementsrenners) in deze rit. Podiumstrijd wordt nog boeiend, maar dat moet ook, want alle truien liggen wel vast.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Quintana zal zich moeten reppen voor top 10.

1. Froome

2. Porte

3. Yates

4. Bardet

5. Aru

6. Mollema

7. Meintjens

8. Valverde

9. Martin

10. Joaquim Rodriguez

de grunt

• 4336 berichten
  • 1576 stemmen

otherfool schreef:

Om met de grunt te spreken: manmanman...

SergioMalick

• 1232 berichten
  • 1834 stemmen

Froome is irritant bescheiden in zijn interviews. Hij weet dondersgoed dat hij veruit de sterkste is en op tactisch gebied ook nog eens er bovenuit steekt. Geen onaardige jongen hoor, best wel een lieverd, maar zijn interviews komen te berekenend over. In dat opzicht is Sagan een genot om naar te luisteren.

Maar Froome heeft hem zo goed als binnen, Mollema zal het podium niet gaan halen en de laatste etappes gaan naar Froome en een vluchter, zoals Pantano, Majka of Zakarin. (Voorspelling)

Wie o wie gaat Froome de komende jaren verslaan in de Tour? Mij een groot raadsel....

Graaf Machine

• 9801 berichten
  • 1416 stemmen

SergioMalick schreef:

Wie o wie gaat Froome de komende jaren verslaan in de Tour? Mij een groot raadsel....

Natuurlijk moeilijk om een naam te noemen, maar dat Froome de komende JAREN de Tour gaat winnen is vrij onwaarschijnlijk. De beste man is al weer 31 en dat is niet heel jong meer. Het tijdperk Indurain was ook opeens over op zijn 32e. Vijf jaar absoluut heersen en dan opeens niet meer verder komen dan de 11e plaats....

Moet je toch een naam willen hebben, dan kun je wat mij betreft toch wel Tom Dumoulin invullen. Dit jaar heeft hij zich voor de Tour niet voorbereid, hij zou hem aanvankelijk helemaal niet rijden, maar door een min of meer mislukte Giro reed hij hem toch. Hij heeft al laten zien in de bergen mee te kunnen als hij zich wel heeft voorbereid. En in tijdritten, zeker als er weer echte lange tijdritten komen, kan hij flinke tijd pakken.

Waar ik de laatste weken op tv steeds hoor dat Dumoulin de nieuwe Cancellara is zie ik hem helemaal niet als een type Cancellara die behalve tijdrijder ook ééndaagse rijder is (drie keer RvV en PB bijvoorbeeld).

Ik zie Dumoulin juist eerder als een type Indurain. Ook een magistraal tijdrijder en in de bergen goed genoeg om zijn tijdritvoorsprong te consolideren. En dan is de beste man nog maar 25, dus heeft nog groei-jaren.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Aru, Quintana en Zakarin worden denk ik de 3 grootste uitdagers de komende jaren.

Verder: met Dumoulin, Bardetje, Pinootje, Barguil en de Yates-broers zijn er verder toch wel genoeg renners van rond de 25 te vinden met potentie door te groeien naar dat niveau. Nog los van anciens als Contador en Nibali met zin voor een laatste kunststukje. En dan is er nog de Kleerhanger van Nuenen...

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8284 stemmen

MIsschien een rare naam, maar ik verwacht de komende jaren ook nog wel veel van Jon Izaguirre. Als hij niet meer hoeft te knechten voor Valverde en Quintana kan hij ook nog wel eens een ronderenner van formaat worden.

Voorts vind ik Alaphilippe een enorm talent (niet als ronderenner). De nieuwe Valverde...

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4700 stemmen

Baggerman schreef:

MIsschien een rare naam, maar ik verwacht de komende jaren ook nog wel veel van Jon Izaguirre. Als hij niet meer hoeft te knechten voor Valverde en Quintana kan hij ook nog wel eens een ronderenner van formaat worden.

Voorts vind ik Alaphilippe een enorm talent (niet als ronderenner). De nieuwe Valverde...

Ion Izaguirre was vorig jaar wel al eens kopman in de Giro maar zakte toen door het ijs. Is misschien toch wel meer een renner voor de rondjes van 1 week in plaats van 3 weken, althans voorlopig.

Alaflip is een supertalent en heeft inderdaad veel weg van Valverde. Een goed eindklassement in een grote ronde zie ik hem ook zeker eens halen als hij er voor zou gaan.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Vergeet ook niet Chaves, al zal zijn tijdrit wel moeten verbeteren. En voor wat iets verder in de toekomst hebben Miguel Ángel López, Hugh Carthy, Pierre Latour en Louis Vervaeke al mooie dingen tussen de grote jongens laten zien. Buiten waarschijnlijk Carthy zijn ze dit jaar in de Vuelta te bewonderen. En dan heb je nog jongere renners in het Italiaanse circuit, maar die blijven toch wat vaker hangen heb ik het idee.

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8284 stemmen

Finisterra schreef:

Ion Izaguirre was vorig jaar wel al eens kopman in de Giro maar zakte toen door het ijs. Is misschien toch wel meer een renner voor de rondjes van 1 week in plaats van 3 weken, althans voorlopig.

Ik zie wel overeenkomsten met hem en Joaquin Rodriguez, maar Izaguirre heeft een betere tijdrit in de benen. Latour en López zijn ook wel groeibriljanten.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

En Kruijswijk natuurlijk, maar dat is weer minder voor de Tour, net als Chaves waarschijnlijk.

En Meintjes doet het deze Tour ook leuk, maar verliest minuten in vlakke tijdritten.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Overeenkomsten tussen Ion en Purito zie ik totaal niet hoor... Echt verschillende type coureurs.

Onderhond

• 87598 berichten
  • 12853 stemmen

De Gendt, echt vanaf meter 1 op kop, zelfs voor de officiële start. Vanaf het moment dat die rode wagen weg is vlamt hij er vandoor. Mooi.

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8284 stemmen

McSavah schreef:

Overeenkomsten tussen Ion en Purito zie ik totaal niet hoor... Echt verschillende type coureurs.

De overeenkomst die ik zie: allebei véél te lang actief als knecht! Zo zonde. Net als 90% van de Sky-ploeg trouwens...

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Baggerman schreef:

(quote)

De overeenkomst die ik zie: allebei véél te lang actief als knecht! Zo zonde. Net als 90% van de Sky-ploeg trouwens...

Volgens mij hebben ze die meer dienende rol beiden nodig (gehad) om verder te groeien. Het waren allebei niet de grootste talenten in de jeugd/beginjaren.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.