• 15.814 nieuwsartikelen
  • 178.383 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.600 acteurs
  • 199.106 gebruikers
  • 9.378.049 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Graaf Machine

• 9801 berichten
  • 1416 stemmen

Knap hoor van Dumoulin, als favoriet starten en dat gewoon heel dik waarmaken. Chapeau !

Graaf Machine

• 9801 berichten
  • 1416 stemmen

De Vliegende Mol is ook binnen. Wat een tijd !

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

otherfool schreef:

Hij heeft de Ventoux opgelópen, in het Géél...

150 meter.

Onderhond

• 87598 berichten
  • 12853 stemmen

Zakarin gestopt omdat z'n lens niet goed zat ... seriously

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Dat heb je goed gezien.

Onderhond

• 87598 berichten
  • 12853 stemmen

Maar hoe kan zo iets? Zijn toch professionals? Ik heb zelf nachtlenzen, lijkt me dat die gasten dat toch ook kunnen gebruiken?

Graaf Machine

• 9801 berichten
  • 1416 stemmen

Mijn vriendin kan geen nachtlenzen gebruiken wegens een speciale afwijkende bolling van de oog (te bol, meen ik). Wellicht zijn er ook andere mensen voor wie nachtlenzen geen optie zijn.

Onderhond

• 87598 berichten
  • 12853 stemmen

Maar wel gewone lenzen? Dacht dat het gebruik van die twee altijd gelijkliepen ...

Graaf Machine

• 9801 berichten
  • 1416 stemmen

Ze gebruikt wel gewone lenzen ja. Heb verder niet zoveel verstand van dat soort dingen, maar het lijkt me dat je altijd uitzonderingsgevallen hebt bij dit soort zaken. Overigens lijkt het me nog aannemelijker dat het Zakarin gewoon nooit eerder gebeurd is dat zijn lens niet goed zat tijdens de koers, en hij er daarom ook nooit bij stil heeft gestaan. Ik heb wel eens begrepen dat je het professionalisme in het wielrennen met een korreltje zout moet nemen, nog steeds.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Mooie zege van Jarlinson Pantano, die heeft dit jaar echt een stap gezet. Fijn interview ook.

Onderhond

• 87598 berichten
  • 12853 stemmen

Graaf Machine schreef:

Overigens lijkt het me nog aannemelijker dat het Zakarin gewoon nooit eerder gebeurd is dat zijn lens niet goed zat tijdens de koers

Heb ook ooit gewone lenzen gedragen, maar die dingen zitten meer niet dan wél goed Daarom net overgeschakeld op nachtlenzen. 't is wat duurder maar je hebt er verder helemaal geen last van.

SergioMalick

• 1232 berichten
  • 1834 stemmen

Gaat de 'Beer van Bern' oftewel, 'Spartacus' morgen de ultieme kroon op de kroon zetten? Dat zou echt heerlijk zijn. Samen met nog een aantal renners, voorlopig de beste van deze eeuw.

starbright boy (moderator films)

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Ligt het aan mij of wordt Froome elk jaar meer gespannen tijdens interviews. Lijkt soms net Evans van een aantal jaren terug.

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

otherfool schreef:

Ziet er tot nog toe goed uit iig.

(quote)

Jawel hoor.

Even hele oude koeien uit de sloot halen:

"Normaal mag een renner zijn weg niet zonder fiets verder zetten, maar ook hier houden we rekening met de omstandigheden" - juryvoorzitter Bruno Valcic tegen HLN

Daarom werd Froomes tijdsverlies kwijtgescholden - HLN.be

Verder (natuurlijk) wel een logische beslissing. Al was een tijdstraf een beslissing geweest waar alle partijen meer aan zouden hebben. Het publiek krijgt een spannendere Tour, de UCI wordt minder klassenjustitie verweten en Froome krijgt minder haat en wint toch wel, waardoor de winst ook heroïscher zou zijn.

Nu heel hard duimen dat er geen (te) gekke dingen gebeuren de komende dagen. Gelukkig staat de Alpe d'Huez niet op het programma. Het liefst zie ik die berg helemaal niet meer terugkomen zolang er geen goede oplossingen voor het publiek zijn bedacht.

Graaf Machine

• 9801 berichten
  • 1416 stemmen

Vandaag een bijzonder zwaar einde van de etappe. Eerst een 13 kilometer klim van gemiddeld 7,9 procent (waarom dat geen HC is maar een cat. 1 is me niet duidelijk, ik ken HC bergen die er althans op papier minder zwaar uitzien, zoals Andorra Arcalis uit etappe 9), vervolgens slechts 7 kilometer dalen, en dan een monster als toegift. Zeker de laatste kilometers zijn ontzagwekkend.

http://www.letour.fr/PHOTOS/TDF/2016/1700/PROFILCOLSCOTES_1.png

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Dat ziet er bijzonder smakelijk uit...

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Barguil zal ook z'n spullen wel pakken vandaag. 11 minuten achter al. Je kunt ook nooit op ze vertrouwen, die Fransmannetjes.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Warren rijdt gewoon in het peloton hoor Wel gebutst. Inderdaad één van de teleurstellingen deze Tour.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Oooh. Gelukkig. Kan niet kijken vanwege het weer...

Maar ik las dus een vals bericht.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Naja het peloton rijdt gewoon op 11 minuten (inmiddels 12:30).

Dus in principe klopte het bericht

de grunt

• 4336 berichten
  • 1576 stemmen

Majka of Zakarin wie wordt het?

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Pantano.

de grunt

• 4336 berichten
  • 1576 stemmen

Mooi clubje bij mekaar nu

Graaf Machine

• 9801 berichten
  • 1416 stemmen

Zakarin had twee dagen geleden noodgedwongen wat energie gespaard. Ja, wie wat bewaard heeft wat.

Onderhond

• 87598 berichten
  • 12853 stemmen

Ai Mollema. En Poels verkloot de Tour voor de rest, maar wat een meesterknecht om te hebben ...

Graaf Machine

• 9801 berichten
  • 1416 stemmen

Mollema verliest tijd, maar houdt stand. Worden nog drie spannende dagen voor hem. Leuk. Froome duidelijk de baas van de Tour.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Blijft apart, maar logisch; een Nederlander die een andere Nederlander van het podium wil gooien.

Yates wordt straks nog 2e. Knap hoor.

Garderen weer lekker aan het kloten. Dat blijft niet bij 1 slechte dag (zijn er nu al meer).

Graaf Machine

• 9801 berichten
  • 1416 stemmen

Poels wil Mollema natuurlijk niet van het podium gooien, maar hij fietst om Froome zijn positie niet in gevaar te laten komen. Wie er na Froome op het podium komen zal die ploeg niet heel veel uitmaken denk ik.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Joh.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Go Yates. Hoorde wel dat Mollema vaker na een rustdag een mindere dag heeft. Al zou je ook kunnen zeggen dat hij in de hele derde week wat minder is.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.