- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
mjk87 (moderator films)
-
- 14535 berichten
- 4519 stemmen
Snap niks van die tijd van Quintana. Mollema uiteindelijk dus toch het grootste slachtoffer van die duikelpartij.
Quintana mag zich gelukkig prijzen: volgens jury is dit binnen zelfde tijd finishen - HLN.be
Blijkbaar gerekend bij het groepje daarvoor. Dit gaat natuurlijk helemaal nergens over. Normaal wordt een gat van drie seconden van een massaspurt al meegenomen, nu kan je bergop nog meer erachter gewoon aankomen.
SergioMalick
-
- 1232 berichten
- 1834 stemmen
Mollema mag terecht boos (kwaad) zijn. Helaas dient hij het ook te accepteren. Zo dubbel. Morgen vlammen!! Kan me nog wel een tijdrit herinneren waarin hij 2e in het klassement kwam te staan, de Tour van Bau en Lau. Zo te zien is die kracht weer aanwezig.
Die beelden van Froome zijn uniek, maar je gunt zo'n groot renner toch meer waardering dat dit lullige sprintje te voet. Hierbij denk ik dan aan de afsnijmanouvre van Armstrong, waarmee hij toch wel glorieus de geschiedenisboeken is in gegaan.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Deze ingreep is ergens begrijpelijk maar men maakt te veel veronderstellingen. Wie zegt dat Froome voor dat groepje met Quintana was gebleven zonder die val? En een lopende renner, dat mag zomaar ineens zonder bestraffing? Ik voel toch dat er hier met 2 maten en gewichten wordt gewerkt. Als het een renner was geweest onbelangrijk voor het klassement had men wellicht niets gedaan.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Heel apart, zullen we maar zeggen. Jurybeslissing om Froome en Porte in de tijd van Mollema te plaatsen lijkt me terecht, die 7 seconden voor Quintana zijn moeilijker te begrijpen maar zal aan het einde van de rekening denk ik weinig uitmaken. De Mol staat na morgen gewoon tweede.
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Probleem is dat ze ook Yates al op die manier behandeld hebben. En in beide gevallen ging de organisatie niet vrijuit. Stilstaande motor en inzakkende kilometerdinges.
En salliant detail zou zijn dat als ze niks doen uitgerekend Yates in het geel zou komen. Ik vind dat ze het op het bevoordelen van Quintana na, het wel redelijk hebben opgelost. Ik zou geen betere manier weten. En hoe het echt was gelopen zullen we nooit weten doordat het voorval de koers hoe dan ook beinvloed heeeft.
Een renner mag trouwens best lopen, hij moet alleen met een fiets over de finish komen. Er zijn vaak zat renners met fiets over de finish komen lopen door valpartijen er vlak voor.
Mollema is in de vorm van zijn leven. Minstens zo goed, zo niet beter dan in 2013. Als de inzinking van toen niet krijgt kan hij zo op het podium eindigen. Quintana viel me flink tegen vandaag. Misschien een mindere dag, maar ik denk dat er meer aan de hand is eigenlijk. Zou hij het podium wel gaan halen? Maar door de gebeurtenissen heb ik beetje het gevoel dat we een beetje in de kaarten hebben kunnen kijken maar minder hebben gezien dan ook had gekund.
Morgen tijdrit en net als vandaag wil ik er op mijn werk niets over weten en doe ik net alsof de tv uizending om 18:30 begint.
edit: Het schijnt dat je wel mag rennen, maar met een fiets.
mjk87 (moderator films)
-
- 14535 berichten
- 4519 stemmen
Toch die Keniaanse achtergrond. Echt, dit overtreft de veldrijdende Armstrong.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Wat Mollema zelf zegt: het is maar goed voor Froome (en Porte) dat hij zo snel doorgereden is.
SergioMalick
-
- 1232 berichten
- 1834 stemmen
Mollema is een fantastische verliezer (of morele winnaar). Ongekend in de sportwereld, helaas niet altijd in zijn voordeel betreft resultaten.
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Even over morgen. Hij heeft dan al wel de Giro gereden, maar heeft iemand Rohan Dennis überhaupt al in beeld zien rijden deze Tour? Volgens mij heeft hij nog geen trap teveel gezet. Zou hij zich sparen voor morgen?
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Je zou bijna vergeten dat-ie meedoet inderdaad. Dumoulin daarentegen ook vandaag weer veel moeten geven blijkbaar om Warren terug te brengen.
Maar ik zet mijn centen gewoon op een getergde Froome voor morgen.
Zandkuiken
-
- 1746 berichten
- 1432 stemmen
Je zou het hem wel gunnen na vandaag... De Ventoux wordt er weer wat mythischer door, w-a-t een beeld zeg.
Onderhond
-
- 87598 berichten
- 12853 stemmen
Boe-geroep na afloop als Froome alsnog het podium opklimt is trouwens wel schandalig. Mijn persoonlijke favoriet is het ook niet maar Froome is toch een geweldig sportman en heeft al voor de nodige sensatie gezorgd in deze Tour. Daarmee treft hem geen enkele schuld, dus geen idee waarom er zo'n reactie zou nodig zijn.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Niemand buiten Frankrijk snapt dat volgens mij. Froompy is een sieraad voor de sport, hij verdient deze Tour alvast de superstrijdlust.
Onderhond
-
- 87598 berichten
- 12853 stemmen
hij verdient deze Tour alvast de superstrijdlust.
Dat nu ook weer niet, daarvoor is het nog steeds veel te berekenend (wat op zich normaal is voor een klassementsrenner), maar hij is veel leuker dan een hoop vorige winnaars, die vooral van uit het defensieve reden.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Boe-geroep na afloop als Froome alsnog het podium opklimt is trouwens wel schandalig. Mijn persoonlijke favoriet is het ook niet maar Froome is toch een geweldig sportman en heeft al voor de nodige sensatie gezorgd in deze Tour. Daarmee treft hem geen enkele schuld, dus geen idee waarom er zo'n reactie zou nodig zijn.
Fransen hebben het nooit op Froome gehad. Zou me niet verbazen als een toeschouwer hem ooit nog iets aan doet om hem tijd af te nemen.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Dat nu ook weer niet, daarvoor is het nog steeds veel te berekenend (wat op zich normaal is voor een klassementsrenner), maar hij is veel leuker dan een hoop vorige winnaars, die vooral van uit het defensieve reden.
Precies. Froome maakt gebruik van de mogelijkheden maar komt niet met een tactisch aanvallend plan. Die windrit was denk ik ook meer uit te halen geweest, had het nog wel willen zien met een Contador aan boord. Froome rijdt vooral reactief (maar niet pro-actief) in alle niet-bergritten en hoewel dat dit jaar goed om aan te zien is moeten we niet overdrijven.
Onderhond
-
- 87598 berichten
- 12853 stemmen
Mjah, in de bergritten rekent hij toch ook sterk op z'n ploeg. Hij heeft geloof ik gisteren Quintana niet één keer zelf moeten counteren, maar werd telkens teruggebracht door z'n ploeg. Na 3 keer gaat hij dan zelf en moet Quintana lossen ... mjah.
Blijft toch altijd die wat vage afweging tussen het individu en de ploeg in zo'n ronde ...
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Hij heeft de Ventoux opgelópen, in het Géél...
Nou ja, dat levert bij mij zoveel bonuspunten op, ik zou het wel weten met dat rode gevaarte...
Graaf Machine
-
- 9801 berichten
- 1416 stemmen
Fransen hebben het nooit op Froome gehad. Zou me niet verbazen als een toeschouwer hem ooit nog iets aan doet om hem tijd af te nemen.
Tja, als je met grote regelmaat een landgenoot de Tour ziet winnen, en dan nu al 30 jaar met lege handen staat, zal dat wel frustrerend werken, zeker voor het volk waar het woord "chauvinistisch" vandaan komt.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Benieuwd of Martin vandaag wat tijd kan pakken op Froome en Quintana. Even een buffertje aanleggen voor de tijdrit van morgen.
Deze etappe moet hem volgens mij wel liggen.

Quintana heeft vandaag het voordeel van de betere tijdritfiets, maar Froome heeft na vorig jaar ook weer meer op de tijdrit getraind, dus verwacht toch dat Froome tijd pakt op Quintana.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Quintana wordt bevoordeeld en blijkt ook nog eens aan het wiel van een fiets op een wagen te hebben meegelift na die valpartij gisteren.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Hij heeft de Ventoux opgelópen, in het Géél...
Nou ja, dat levert bij mij zoveel bonuspunten op, ik zou het wel weten met dat rode gevaarte...
Hetgeen volgens de regels niet is toegelaten...
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Maar dat telt toch niet meer als alles vanaf dat punt is recht getrokken?
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Tweede etappezege Dumoulin in de maak?
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Ziet er tot nog toe goed uit iig.
Hetgeen volgens de regels niet is toegelaten...
Jawel hoor.
mjk87 (moderator films)
-
- 14535 berichten
- 4519 stemmen
Goeiemorgen.
Krijg wel zo'n gevoel als bij Jan Bos, lijkt heel langzaam te gaan, maar het tegendeel dan.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Manmanman... gaat wel goed komen in Rio zo 
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Goeiemorgen.
Krijg wel zo'n gevoel als bij Jan Bos, lijkt heel langzaam te gaan, maar het tegendeel dan.
Ja, dat had ik ook. Z'n tempo leek niet hoog te liggen. Wel dus.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
De Hollandse slag vandaag.
Dumoulin wint met gemak en hoe. En Mollema tweede in het klassement straks. Netjes heur.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.