- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Eens Sergio. Precies mijn gedachte ook.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Vond Dan Martin overigens ook al erg indrukwekkend in de eerste week, zag daar nooit echt een ronderenner in eigenlijk.
Ik moet het nu ook eerst nog zien. Martin is voor mij zo'n type die op Ventoux of in de alpen nog serieus gaat wegvallen. En dan 19e worden ofzo. Maar wie weet zit ik er helemaal naast.
Ik zet eerder mijn geld op een definitieve doorbraak van Yates (met top 5 algemeen klassement straks).
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Natuurlijk hopen we dat Quintana (succesvol) het Sky-blok gaat bestrijden. Echter is de enige mogelijkheid dat Froome niet gaat winnen een valpartij of blessure. Froome heeft constant bewezen beter te zijn op de momenten wanneer hij dat moet zijn dan de rest, sinds de Tour van Wiggins. Mijn gevoel is vooral gericht op de ervaringen, dat Froome in de Tour nog nooit echt gebroken is, ook vorig jaar in de 3e week was de overwinning niet serieus in gevaar. Het probleem is dat je tegen Froome niet kan bluffen, hij is mentaal ijzersterk. Ijskoud en daarom ook een beetje saai.
Mwa, Froome is de laatste jaren niet onkwetsbaar geweest, zie ook z'n Vuelta's. Hij heeft vooralsnog twee Tours gewonnen, en vorig jaar niet met een erg groot verschil. Dus ik denk dat je z'n suprematie wat te hoog inschat. Quintana is de komende man, is fantastisch door de eerste week gekomen en liet vorig jaar al zien dat hij Froome bergop kan bedreigen.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Haha, van "get out of my house" naar "It's my house now"!
Epic. Ik zou naar huis gaan en nooit meer aan basketbal denken.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Natuurlijk hopen we dat Quintana (succesvol) het Sky-blok gaat bestrijden. Echter is de enige mogelijkheid dat Froome niet gaat winnen een valpartij of blessure. Froome heeft constant bewezen beter te zijn op de momenten wanneer hij dat moet zijn dan de rest, sinds de Tour van Wiggins. Mijn gevoel is vooral gericht op de ervaringen, dat Froome in de Tour nog nooit echt gebroken is, ook vorig jaar in de 3e week was de overwinning niet serieus in gevaar. Het probleem is dat je tegen Froome niet kan bluffen, hij is mentaal ijzersterk. Ijskoud en daarom ook een beetje saai.
Als je 2 minuten verliest (waarvan 1'20 op Alpe d'Huez) dan ben je mijn inziens wel gebroken. Als de tour nog 1 bergrit geteld had, dan had Quintana hem uit het geel gereden.
En dit jaar haalt Froome amper voordeel uit z'n eerste week.
Er kan ook een strategie van Quintana achter zitten om nu nog niet het geel te veroveren. Dan zou Movistar namelijk moeten rijden. Nu kan hij z'n ploeg wat opsparen, terwijl Sky al aan de bak moet.
Graaf Machine
-
- 9799 berichten
- 1416 stemmen
Ik denk niet dat het strategisch is/was van Movistar. Froome heeft gewoon behoorlijk veel risico genomen in die afdaling twee dagen geleden, en daar zijn tijdwinst gepakt. Mooi om te zien, maar toch ook misschien wel link, want zijn die 23 seconden die risico's waard? De anderen vonden blijkbaar van niet.
Ik denk ook dat het eerder bluf is geweest dan gerichte tijdwinst. In de twee tijdritten, de Mont Ventoux, en de Alpen gaan die 23 seconden niet beslissend zijn, vermoed ik, maar tot op heden is dat gewoon nog koffiedikkijken. We hebben nu na de Pyreneeën nog een spannende Tour, en dat is wel eens anders geweest. Ben dan ook erg benieuwd naar het vervolg. Mijn gevoel zegt me echter dat Froome zich minder lekker zal voelen op dit moment dan Quintana.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Na Kobe weer een grote ster, die zijn retirement aankondigt: The Big Fundamental stopt ook. Respect voor Tim Duncan. Een geweldig atleet.
kos
-
- 46695 berichten
- 8852 stemmen
Haha, van "get out of my house" naar "It's my house now"!
Epic. Ik zou naar huis gaan en nooit meer aan basketbal denken.
(embed)
dayum.
SergioMalick
-
- 1232 berichten
- 1834 stemmen
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Vandaag kan weleens een belangrijke dag voor de klassementsmannen worden met een kans op waaiers en wellicht helaas ook valpartijen. Rit van morgen naar de Ventoux zou ook vanwege de wind nog niet zeker zijn lees ik (wordt eventueel ingekort).
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12852 stemmen
Vooral dat nieuws over de Ventoux is jammer. Toch wel dé meest mythische berg van de Tour, als die niet in het parcours zit is de Tour sowieso wat minder vind ik. Zou jammer zijn moesten ze hem maar half beklimmen.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Het regent inderdaad al valpartijen...
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5588 stemmen
Zo ziet het er uit als het waait op de Ventoux. Morgen schijnt het nog wat harder te gaan waaien, dus dat zal 'm wel niet worden. Jammer, ja.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Mooi hoor, die Froome. Pakt seconden in de afdaling en op het vlakke. Dat verzin je niet...
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Rustig aan. We wisten het al bij 1 keer 
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Ik zei (typte) het ook maar 1 keer... (ligt denk ik aan jouw pc/telefoon).
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Het is nu dus officieel: morgen ligt de streep aan de Chalet Reynard.
Eindklim ziet er dus zo uit:
SergioMalick
-
- 1232 berichten
- 1834 stemmen
Erg jammer van de Ventoux, maar er blijft nog steeds een steil ding over. Daarnaast zullen de aanvallen eerder plaats moeten vinden, wat ook gaat gebeuren. Froome was weer ijzersterk. Morgen gaan we echt zien wie beter bergop is, Quintana of Froome. Zoals eerder gezegd denk ik dat Froome aanzienlijk sterker is dan Quintana en co. Maar we zullen zien.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12852 stemmen
Stijl is één ding, maar die geweldige 15km klikken, dat stuk boven de boomgrens ... vooral dat desolate zicht. Jammer!
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Zo ziet het er uit als het waait op de Ventoux. Morgen schijnt het nog wat harder te gaan waaien, dus dat zal 'm wel niet worden. Jammer, ja.
Geniaal filmpje wel
Je ziet een Purito en die andere lichtgewichten zó over de weg vliegen 
Graaf Machine
-
- 9799 berichten
- 1416 stemmen
Grote domper dat de etappe is ingekort, maar dat zal elke liefhebber wel vinden. Uniek stukje parcours altijd, daar boven op die puist. Ik verwacht overigens dat Froome vandaag gaat winnen of in elk geval weer tijd pakt, die man rijdt verschrikkelijk alert, en dat wijst toch wel op een topconditie. Van de concurrenten voor de eindzege heb ik nog weinig gezien. Aan de andere kant is er morgen een tijdrit, en daar moet natuurlijk ook nog wat voor gespaard worden, dus misschien doen "de grote mannen" elkaar nog niet zo heel veel pijn, ook gezien dus het inkorten van de etappe.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Blijkbaar niemand die een ritzege wil op de onthoofde Ventoux? Groepje vluchters krijgt nu al 15 minuten cadeau!
Onder hen ook Greipel (Wat doet die daar?), De Gendt (alweer), Navarro (Ik gok op hem voor de ritzege).
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12852 stemmen
Er is toch een groepje vluchters? Neem aan dat die de ritzege wel willen 
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Benieuwd of Martin vandaag wat tijd kan pakken op Froome en Quintana. Even een buffertje aanleggen voor de tijdrit van morgen.
Deze etappe moet hem volgens mij wel liggen.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12852 stemmen
Weet niet wat je ziet ... Pauwels & De Gendt 
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Thomas De Gendt 
Tot nu toe is het de lage landen boven op aankomsten bergop. Dumoulin op Arcalis, nu De Gendt op Chalet Reynard.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Is dat de echte Mollema? In de aanval. Heb ik, geloof ik, nog nooit gezien. Kan klimmen in het klassement. Hoewel Yates de achtervolging inzet nu.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Zo'n man die je het gunt.
Woont slechts op 4km van mij.
Feest in Semmerzake vanavond.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.