- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Weer terug idd. Was gelost, las ik. Heb het zelf ook niet op beeld gezien.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Op WielerFlits zeker? Volgens mij is hij nooit gelost geweest. Hoe dan ook, belangrijker is hoe lang hij er vanaf nu aan kan blijven hangen. Hij is in ieder geval een goede daler, zoals hij gisteren ook weer liet zien.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5588 stemmen
Voor wie die crash gemist heeft:
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Yates zit al wel weer ver achterin, dus grote kans dat hij toch snel (opnieuw) moet lossen. Al blijft hij wel vaker even achterin hangen.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Wow! Spektakel hoor. Froome in de afdaling. Vol risico.
Knap ook van Yates zeg. Mollema ook weer op z'n tandvlees. Held.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
En ja hoor. Rolland hard gevallen.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Contador geeft kopmanschap over aan Kreuziger.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Lijkt het even een aardige afvalrace zonder verhaal te worden gaat Froome er in de afdaling vandoor en waagt hij zijn leven voor 23 seconden. spektakel (en getraind).
De tour heeft hij nog niet gewonnen. Contador en vooral de verbazingwekkend slechte Pinot hebben 'm wel verloren. Ben echt verbaasd dat Pinot hier zo als een krant rondrijdt (en juist daarom ontsnapte) na een nagenoeg perfect overkomende voorbereiding. Is hij echt zo instabiel dat hij '14 nooit meer kan herhalen? Begint er misschien op te lijken.
Toch al behoorlijk wat verschillen in de stand. Er staan dan wel nog 13 renners binnen 34 seconden van het geel, Daarna loopt het behoorlijk rap op. Nog maar 22 staan binnen 5 minuten. En de nummer 29 heeft al meer dan 10 minuten.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Contador geeft kopmanschap over aan Kreuziger.
Terwijl ik nog moet zien of Kreuziger morgen niet op 3, 4, 5 minuten wordt gereden.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Opgave Contador nadat hij eerder nog met de moed der wanhoop aanviel. Het zal mij benieuwen of, voor welk team en in welke rol Contador nog gaat terugkeren in de komende jaren
(gokje: Hij gaat naar Katusha, tekent voor 1 jaar en zet nog één keer alles op de Tour)
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5588 stemmen
Hij zou toch naar Trek?
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Oh, dat had ik gemist, maar is ook vooral nog een gerucht. Dan gaat Mollema volgend jaar knechten voor Contador.
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 berichten
- 4519 stemmen
Mooie race op Silverstone, ook gewoon nog een lekker ouderwets circuit waar de bochten wat minder vloeiend lijken dan al die tekentafelcircuits in Azië.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Jammer dat ze achter de safety car moesten starten. Had Hamilton weer mazzel mee. Haalt een groot deel van de angel uit de wedstrijd. Goede race van Max, mooie inhaalactie op Rosberg.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
We kunnen als Nederland tegenwoordig niet meer voetballen, maar met alle andere sporten lijken we plots top te zijn. In 1 weekend atletiek, F1 en wielren succes.
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 berichten
- 4519 stemmen
Drie op een rij gewoon, geweldig.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Froome moet wel gaan opletten, want Quintana staat slechts op 23 seconden.
Froome wordt doorgaans slechter naarmate de dagen vorderen.
Ter vergelijking: Vorig jaar stond Froome 03'09 voor op Quintana na de Pyreneeën. In Parijs was dat nog maar 1'12!
Mont Ventoux en de Alpen worden dus beslissend, maar ik neig naar Quintana.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Fantastisch begin, daarna een status quo in het midden en dan een fenomenaal einde. Wat een renner die Dumoulin.
Maar ook: Froome kan in de klim (nog) geen afstand nemen.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5588 stemmen
Als Mollema niet één, maar zelfs twee keer durft aan te vallen, is alles mogelijk in deze Tour.
Tom. Vlinder. Held.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Naast de Mont Ventoux (komende donderdag) en de loodzware alpenritten (4 stuks waaronder een klimtijdrit, wo-za in de derde week) is er natuurlijk ook nog een tijdrit (komende vrijdag) en een heel gevaarlijke Jura-rit. (volgende week zondag). Dat wordt een niet te missen etappe. Kan van alles in gebeuren. Vol met korte steile klimmetjes en een laatste veel langere klim die langs twee kanten beklommen wordt op het einde.
Graaf Machine
-
- 9799 berichten
- 1416 stemmen
Ha, eindelijk weer een Nederlandse zege waar ik zo op hoopte. En wat voor één. Grote klasse van Tom Dumoulin in een heerlijk heroische weertje. Ook mijn respect voor De Mol is gestegen, eindelijk eens stak hij zijn snuit boven de grond en bleef niet de hele etappe ingegraven achter in de favorietengroep hangen. Dat hij dat dan met 20 seconden moet bekopen, ach, die was hij anders wellicht ook kwijtgeraakt, en maakt me ook niets uit.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Quintana wat mij betreft in pole-position om deze Tour te winnen. Op basis van zijn rijden verdient Froome het tot nu toe vooral, maar ik vind het wel prettig als de hegemonie van Sky doorbroken wordt dus toch maar supporteren voor Quintana.
Leuk dat er nog eens een Nederlandse etappe-zege wordt geboekt, maar erg veel deed het me eigenlijk niet. Wel goed voor de aanloop naar de Spelen.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Vermoed dat Quintana in de tijdritten winst gaat boeken op Froome, dus het is voor Froome te hopen dat hij dit jaar inderdaad beter is in de derde week dan voorgaande jaren. Hij heeft er alvast minder koersdagen opzitten dan gewoonlijk.
SergioMalick
-
- 1232 berichten
- 1834 stemmen
Waar de overwinning van Dumoulin in de Vuelta op de korte termijn geweldig was, is dit een overwinning die op de lange termijn veel waard is. Toch is als eerste aankomen op een HC-berg voor renners als Pinot, Majka en Costa erg mooi.
Zandkuiken
-
- 1746 berichten
- 1431 stemmen
Vermoed dat Quintana in de tijdritten winst gaat boeken op Froome
In die klimtijdrit dan? In de tijdrit van vrijdag zie ik Froome eerder tijd winnen dan tijd verliezen, tenzij hij op de Ventoux daags ervoor een oplawaai gekregen heeft.
Nu Contador eruit gestapt is, merk ik dat m'n hart net als eRCee wel voor Quintana begint te kloppen. Op zich is Froome een sympathieke gast en hij verzorgt op zijn manier ook wel het spektakel, maar je hoopt toch ergens dat Quintana bergop eens al die Skybots in de vernieling rijdt.
Vond Dan Martin overigens ook al erg indrukwekkend in de eerste week, zag daar nooit echt een ronderenner in eigenlijk.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Tijd voor nieuwe voorspellingen lijkt me?
Puntenklassement : 1. Sagan, 2. Cavendish, 3. Cocquard, 4. Greipel, 5. Froome
Bergklassement : 1. Quintana, 2. Froome, 3. Pinot, 4. Majka, 5. Pozzovivo
Jongerenklassement : 1. Yates, 2. Meintjes, 3. Barguil, 4. Kelderman, 5. Buchmann
Algemeen : 1. Quintana, 2. Froome, 3. Bardet, 4. Henao, 5. Yates
Zandkuiken
-
- 1746 berichten
- 1431 stemmen
Puntenklassement : 1. Sagan, 2. Cavendish
Lijkt me toch weinig waarschijnlijk dat Cav de Tour gaat uitrijden (gaat nog voor goud op de Olympische Spelen + momenteel geteisterd door ziekte).
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Verwacht juist veel van Quintana in de vlakke/heuvelachtige tijdrit, in een klimtijdrit is Froome denk ik beter, maar die is pas laat en daarmee in het voordeel van Quintana. Froome heeft trouwens helemaal niet minder koersdagen dan vorig jaar zie ik net.
SergioMalick
-
- 1232 berichten
- 1834 stemmen
Natuurlijk hopen we dat Quintana (succesvol) het Sky-blok gaat bestrijden. Echter is de enige mogelijkheid dat Froome niet gaat winnen een valpartij of blessure. Froome heeft constant bewezen beter te zijn op de momenten wanneer hij dat moet zijn dan de rest, sinds de Tour van Wiggins. Mijn gevoel is vooral gericht op de ervaringen, dat Froome in de Tour nog nooit echt gebroken is, ook vorig jaar in de 3e week was de overwinning niet serieus in gevaar. Het probleem is dat je tegen Froome niet kan bluffen, hij is mentaal ijzersterk. Ijskoud en daarom ook een beetje saai.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.