• 15.805 nieuwsartikelen
  • 178.307 films
  • 12.224 series
  • 34.004 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.092 gebruikers
  • 9.377.071 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Wat een staaltje fietsen van Greg zeg. Schitterende zege.

Contador helemaal niet slecht. Ik snap niet dat ze Kreuziger niet bij hem houden in die laatste kilometers. Treurig dat zo'n renner niet altijd maximaal ondersteund wordt zolang die nog meefietst.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

eRCee schreef:

Wat een staaltje fietsen van Greg zeg. Schitterende zege.

Contador helemaal niet slecht. Ik snap niet dat ze Kreuziger niet bij hem houden in die laatste kilometers. Treurig dat zo'n renner niet altijd maximaal ondersteund wordt zolang die nog meefietst.

Laat Kreuziger toch gewoon z'n eigen klassement rijden. Veel kans dat Contador een dezer dagen toch de handdoek in de ring gooit.

Zandkuiken

• 1746 berichten
  • 1431 stemmen

Over & out al vrees ik voor Alberto. Moest sowieso nog eens de Contador van de grote dagen zijn om Froome en Quintana in topvorm te kunnen kloppen.

Toont toch aan dat je in de wielrennerij maar een handvol kansen krijgt in een carrière. Toch wel een ronderenner met het talent om de Tour ook 5 keer te winnen, maar blijft wellicht op 2 steken.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

AHWA schreef:

Laten we hopen dat Raonic en Murray ook choken

Bij Raonic en Murray komt hij hier niet mee weg denk ik. Alhoewel Berdych ook wel een prima toernooi achter de rug heeft. Dat wint Murray niet zomaar.

Gun het Federer ook nog wel een keer.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

AGE-411 schreef:

Laat Kreuziger toch gewoon z'n eigen klassement rijden. Veel kans dat Contador een dezer dagen toch de handdoek in de ring gooit.

Ik vind dat je een tweevoudig Tourwinnaar die met ambitie om de ronde te winnen aan de start komt moet blijven ondersteunen zolang die zelf in de koers voor z'n klassement vecht. En dat was gisteren duidelijk het geval. Contador was zelfs behoorlijk goed gezien wat er is voorgevallen, de steile stukken overleefde hij. Dat je hem dan in de laatste kilometers in de steek laat omdat Kreuziger wellicht 9e kan worden vind ik onbegrijpelijk.

Graaf Machine

• 9799 berichten
  • 1416 stemmen

Die vlakke etappes zijn wel saai..., tot de laatste momenten dan. Mooie massasprints deze Tour, en weer Cavendish, wat een legendarische sprinter is dat zeg.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

AGE-411 schreef:

Oh, en ben ik nu de enige die 'Vive Le Vélo' mist op TV? Stopt toch met over dat voetbal te leuteren en zend ons vertrouwd wielerprogramma uit. Niemand wil Jan Mulder dagelijks drie kwartier z'n mening horen verkondigen. Bovendien doen we toch niet meer mee, dus 't belang ontgaat me ook een beetje.

Zoals gisteren: "Voetbal is fysiek toch veel zwaarder dan wielrennen."

Gelukkig zat Eddy Planckaert ook aan tafel om hem af en toe de mond te snoeren. Dat zou wel eens meer mogen gebeuren.

Greg Van Avermaet pleit overigens zelf al voor Vive le Vélo: sporza video: Panenka! - 06/07/16

Apollinisch schreef:

Bizar trouwens dat de meerderheid van stemmers op die poll een zoveelste ritzege in de TdF verkiest boven iets wat uiterst zeldzaam geweest zou zijn voor de Belgen. Ik heb het niet gezien en met 5 minuten voorsprong winnen is ontegenzeggelijk knap, maar was het zó memorabel?

Je onderschat dan toch wel de populariteit van het wielrennen in Vlaanderen. We zijn er altijd goed in geweest, en dat zorgt er voor dat het hier meer leeft dan in Nederland of Wallonië. (Gisteren maakte iemand nog de opmerking dat er 0 Waalse wielrenners aan de start van de tour stonden!)

Bovendien heerst er een soort van rancune onder de bevolking. Zoals een krant kopte, "Rode Duivels, zo moet het". Greg Van Avermaet toonde wat de Rode Duivels niet toonden: Lef, en de wil om er voor te gaan. We kunnen weer trots zijn op onze coureurs (zoals gewoonlijk), nadat we beschaamd konden zijn over onze voetballers (zoals gewoonlijk).

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

De laatste keer dat we de gele trui hadden was in 2013. Toen won Bakelants de 2de rit met 1 seconde voorsprong op het peloton. Wat genoeg was, aangezien hij daags voordien ook in het peloton zat.

Ik herinner me nog:

- Alle buitenlandse TV-zenders hadden het over z'n teamgenoot Irizar. Zelf op beeld kwam er verkeerdelijk 'Irizar. Pas na de aankomst zag iedereen dat het eigenlijk Bakelants was die gewonnen had

- Zenuwslopende laatste anderhalve kilometer. Kijk vanaf 1:35. Zelf 3 jaar na datum hou ik het niet.

SergioMalick

• 1232 berichten
  • 1834 stemmen

Wauw dat was inderdaad een prachtige overwinning! Ik denk overigens dat het niet uitmaakt of er een halve finale in het voetbal wordt behaald of een etappe plus gele trui. Het gaat om de manier waarop iets gebeurd, zoals Bakelants en van Avermaet overtuigend hebben laten zien.

Graaf Machine

• 9799 berichten
  • 1416 stemmen

De laatste keer dat we de gele trui hadden... ja, ik kan het me nog herinneren. Dat was toen, lang geleden, zo lang geleden dat zelfs Erik Breukink nog een grote naam in het ronderennen was. Oh, wat moet dat mooi zijn, nog eens de gele trui om de schouders van een landgenoot te zien...

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Greg Van Avermaet doet er alles aan om z'n trui nog een dagje te behouden. Rijdt nu gewoon met Nibali mee op de Aspin.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Zo'n geel pakkie haalt het mooiste naar boven.

Van Avermaet is een verkapte klassementrijder geworden.

Graaf Machine

• 9799 berichten
  • 1416 stemmen

Ja mooi, altijd fijn als een gele trui-drager vecht voor zijn trui, en dat heeft Van Avermaet heel goed gedaan.

Verder natuurlijk sterke prestatie van Cummings, en toch ook wel genoten van Nibali, hoewel dat nog wel wat zal rommelen in die ploeg.

Jammer toch dat zo'n Kelderman, met grote verhalen over gaan aanvallen, weer netjes in het pelotonnetje grote mannen blijft zitten. Goed, maar het oogt zo ambitieloos. Wat is dat toch met die Nederlanders. In die groep van 29 zat dan wel Langeveld, maar waarom daar geen Ten Dam, Mollema of Kelderman in? Ja, ze zullen het niet gekund hebben, of gewoon niet gedurfd. Dit was nou echt zo'n etappe waarin je een kans kon wagen. Morgen wordt al weer heel anders, met drie flinke bergen.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Misschien toch maar over een andere boeg gooien? Liever een ritzege, of een renner die gewoon voor vuur zorgt (De Gendt vorig jaar meeste aanvalskilometers, maar geen superstrijdlust), dan iemand die kleurloos 12de wordt in het GC.

Als de Nederlandse renners zich genoeg laten uitzakken kunnen ze in een bergrit genoeg voorgift krijgen om medevluchters af te schudden en een ritwinst te boeken.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5588 stemmen

Mollema? Dat zullen z'n medevluchters leuk hebben gevonden.. Ten Dam is niet vooruit te branden en zal wel stalorders hebben. Van Kelderman begrijp ik dan nog wel dat ie het aanziet zolang hij redelijk gemakkelijk mee omhoog gaat.

Ben ook niet zo van dat klassementsgedoe als het niet om de hoogste treetjes gaat, maar om daar nu al over te gaan zagen..

Graaf Machine

• 9799 berichten
  • 1416 stemmen

Dan vinden zijn medevluchters het maar niet leuk. Alsof je daar rekening mee moet gaan houden. Laat de anderen je dan maar weer bijhalen, maar met wat geluk in de etappe houd je toch een beetje voorsprong.

En nu al zagen? Hoeveel Nederlanders hebben we al een vluchtpoging zien wagen deze Tour? Goed, de meeste vluchtpogingen zijn vruchteloos, bijna alle eigenlijk, maar probeer het in elk geval een keer.

Het is gewoon weer het liedje van de laatste 10-15 jaar. Ja daar zaag ik nu al over, ik zie weer precies zo'n Tour aankomen als de laatste jaren. 1, heel misschien 2, Nederlanders tussen plek 6 en 10, en 0 etappeoverwinningen. Ik word daar moedeloos van.

We staan als Nederland nog ruim op de vierde plaats wat aantal etappeoverwinningen betreft, met 168 stuks, we zijn van oudsher een land dat etappes pakt. In 70 jaar TdF (1936-2005) pakten we 167 etappes, in de laatste 10 jaar nog maar één (1). Natuurlijk is het moeilijker dan pakweg 30 jaar geleden, toen elke Nederlander die in de Raas-ploeg reed wel een etappe won, maar we kunnen het echt helemaal niet meer. Dat vind ik veel erger dan dat we geen podiumplekken halen.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5588 stemmen

Graaf Machine schreef:

Dan vinden zijn medevluchters het maar niet leuk. Alsof je daar rekening mee moet gaan houden.

Ik bedoelde natuurlijk dat Mollema die ruimte niet gaat krijgen en, nou ja, enz.

Graaf Machine

• 9799 berichten
  • 1416 stemmen

Martina!! Ha, wat mooi zeg. Superieur.

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4518 stemmen

Leek me wel vrij dicht op de witte lijn te lopen, heeft hem al eens olympisch zilver gekost.

Graaf Machine

• 9799 berichten
  • 1416 stemmen

Nee, toen liep hij op die lijn. Er vrij dicht op lopen mag nog net.

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4518 stemmen

Dat bedoel ik natuurlijk ook (dus dat hij wel eens de lijn geraakt kan hebben nu) maar dat was niet te zien van deze afstand.

Graaf Machine

• 9799 berichten
  • 1416 stemmen

Nou, wellicht is het er inderdaad op. Jammer dan. Weer een domper. We wachten af...

Edit: gediskwalificeerd dus. Nou ja, dan in Rio maar... Martina reageert wel heel sportief hoor.

Graaf Machine

• 9799 berichten
  • 1416 stemmen

Insignificance schreef:

(quote)

Ik bedoelde natuurlijk dat Mollema die ruimte niet gaat krijgen en, nou ja, enz.

Ruimte moet je pakken, niet krijgen. Ook een Mollema kan wel eens tussen de mazen door glippen. Als je maar waagt.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5588 stemmen

Juist vandaag was duidelijk te zien dat de ontsnapping van de dag ruimte kreeg. Was natuurlijk nooit gebeurd met een erkend klassementsrenner zonder achterstand in de kopgroep.

Overigens hadden de Nederlands getinte ploegen vandaag een mannetje mee.

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4518 stemmen

Jammer van Martina, die reactie van de Spaanse winnaar dan nu is wel oprecht leuk:

http://www.marca.com/atletismo/2016/07/08/578008d546163f903a8b466f.html

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Haha classic Maar zo jammer van Churandy

En Dafne Je gaat het al heel normaal vinden dat ze de 100m op een EK met 47 meter voorsprong wint...

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Jammer dat het leukste gedeelte van de koers niet wordt uitgezonden, ze schijnen al behoorlijk tekeer zijn gegaan.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

En Pinot in de kopgroep. Hopelijk gaan we dat vaak zien. Is toch een mooi vechtertje hoor. Als hij geen daalangst heeft en/of niet uitvalt, scoort hij gegarandeerd punten.

Als hij het AK loslaat, gaat hij voor de bollen en etappes.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Yates gelost. Toch te gehavend na die enorme smak.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Yates gelost. Toch te gehavend na die enorme smak.

Is niet gelost hoor.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.