• 15.801 nieuwsartikelen
  • 178.295 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.091 gebruikers
  • 9.376.883 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Wordt echt wel op 0 gezet.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Oef, tussen Barguil en Contador al een kleine minuut is wel veel, ja. 3 km-regel lijkt me van toepassing. Voor zover ze als één peleton door dat punt reden.

Fraaie sprint van Cavendish. Was erg benieuwd wie van de drie het zou worden vandaag omdat er bij alledrie wel twijfels waren maar ik nog niet het idee heb dat er sprinters zijn die als het er echt op aankomt op hun niveau zijn.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Finisterra schreef:

Sleutelbeentje voor Bennett denk ik...

Na Bouhanni de volgende 'B'-sprinter die voor mij wegvalt. Het is wachten tot Breschel uitvalt als erkend brokkenpiloot. En Boasson Hagen blijkbaar ook zwaar gevallen.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Djokovic eruit

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4518 stemmen

Nou, als Federer nog eens wil is dit wel zo'n beetje de laatste kans. Hij zit nu aan de goede kant van het schema.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Als Cavendish nog twee etappes wint dan is hij Hinault voorbij en alleen Eddy Merckx heeft er dan nog meer.

1. Merckx 34

2. Hinault 28

3. Cavendish 27

4. Leducq 25

5. Darrigade 22

Ter vergelijking: Cippolini, Zabel en McEwen wonnen alledrie twaalf etappes. 27 etappes is het aantal etappes dat Nederlanders sinds 1990 wonnen. De Nederlanders die het vaakst individueel wonnen zijn Raas, Knetemann en Zoetemelk, allemaal 10 etappes,

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Ik zie nog steeds de tijdsverschillen staan. Lijkt me toch echt een gevalletje 3 km-regel toch?

Graaf Machine

• 9798 berichten
  • 1416 stemmen

Knisper schreef:

Ik zie nog steeds de tijdsverschillen staan. Lijkt me toch echt een gevalletje 3 km-regel toch?

Op de officiele site staan de nummer 4 t/m nummer 176 op 10 seconden.

Classifications - Tour de France 2016 - letour.fr

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Op de officiele site staan de nummer 4 t/m nummer 176 op 10 seconden.

Classifications - Tour de France 2016 - letour.fr

Geen tijdsverschillen inderdaad, alleen bonificatieseconden.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Ok, staat overal nog anders dan (teletekst enzo). Ze hebben een nieuw tijdmeetsysteem hoorde ik op Radio 1, maar dat heeft zo zijn kinderziektes.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

McSavah schreef:

(quote)

Na Bouhanni de volgende 'B'-sprinter die voor mij wegvalt. Het is wachten tot Breschel uitvalt als erkend brokkenpiloot. En Boasson Hagen blijkbaar ook zwaar gevallen.

Geen sleutelbeen dus en gaat vandaag van start. Hagen lijkt gelukkig ook mee te vallen.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Mijn pronostiek voor de tour: Froome wint hem voor Contador, en met een grote tijdsverschil dan vorig jaar.

Toen had ik de zege-zonder-glans voor Froome voorspelt. Nu is het traject minder ideaal voor een rasklimmer als Quintana. Ik verwacht hem wel op de Mont Ventoux.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Vandaag iets voor de powersprinters (Sagan, Van Avermaet).

De laatste kilometers:

http://www.letour.fr/PHOTOS/TDF/2016/200/PROFILKMS.png

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

AGE-411 schreef:

Nu is het traject minder ideaal voor een rasklimmer als Quintana. Ik verwacht hem wel op de Mont Ventoux.

Vind je? Geen openingstijdrit, geen ploegentijdrit, wel een klimtijdrit. 1 klim meer over de hele tour gezien dan vorig jaar (heb ik me laten vertellen). Lijkt me een prima parcours voor een rasklimmer.

Kahut zeg, Contador alwéér betrokken bij een val. Zonder erg maar zou dit zal toch niet zo'n ramptour worden?

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Contador op ongeveer 45 seconden. Dit gaat zijn tour niet worden denk ik.

Fijne etappe zo in het begin van de tour met een lekker pittig klimmetje op het eind. Ik ben nog altijd blij dat we van de 6 massasprints in de eerste week-jaren '90 parcoursen af zijn.

Zandkuiken

• 1746 berichten
  • 1431 stemmen

Contador zag er inderdaad echt niet goed uit... Sagan wel weer van een andere planeet, wat een seizoen rijdt die.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Contador en Porte kunnen een goede eindklassement alweer vergeten...

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Spijtige zaak voor Stuyven. Een Belgishe geletruidrager zou mooi geweest zijn.

Het is zijn 1ste tour, 2de rit. Met slechts 24 jaar ... zijn moment komt nog wel. Vandaag wel de strijdlust én de bollen.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Profielen voor de volgende dagen:

Morgen een nagenoeg vlakke rit.

http://www.letour.fr/PHOTOS/TDF/2016/300/PROFIL.png

Idem voor overmorgen. Let wel op, de aankomstlijn is vals plat. Sprinters met wat meer kracht in de benen kunnen hier hun slag slaan.

http://www.letour.fr/PHOTOS/TDF/2016/400/PROFIL.png

Woensdag al een eerste test. Een opeenvolging van bergjes in de eindfase. Bovendien is de laatste kilometer ook nog hellend.

http://www.letour.fr/PHOTOS/TDF/2016/500/PROFIL.png

Donderdag weer een kans voor de sprinters.

http://www.letour.fr/PHOTOS/TDF/2016/600/PROFIL.png

Vrijdag de eerste echte bergrit. Maar gaan te toppers durven gaan? De aankomstlijn ligt echter niet bergop!

http://www.letour.fr/PHOTOS/TDF/2016/700/PROFIL.png

http://www.letour.fr/PHOTOS/TDF/2016/700/PROFILCOLSCOTES_1.png

Nog een bergrit op zaterdag, maar ook hier dezelfde opmerking als hierboven.

http://www.letour.fr/PHOTOS/TDF/2016/800/PROFIL.png

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

De aankomstlijn van morgen is al vals plat, die van overmorgen nog een paar procent meer.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Woensdag cruciale dag voor Contador. Als hij daar moet lossen dan gaat hij heel veel tijd verliezen.

Graaf Machine

• 9798 berichten
  • 1416 stemmen

Heerlijke sprint hoor, en wel lekker om te zien dat Cavendish toch weer helemaal top is. Wat een baas.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Wow Durant naar Golden State. Die zag ik niet aankomen

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

McSavah schreef:

De aankomstlijn van morgen is al vals plat, die van overmorgen nog een paar procent meer.

Licht hellend, maar niet genoeg om de snelle sprinters te beletten de winst mee te pakken.

Morgen is dat wel anders ...

Weet iemand waar je de exacte, gedetailleerde, route kan vinden? Ik wil met streetview de aankomsten bekijken, maar krijg daar de kans niet toe. Dit jaar is de route immers niet te vinden op de officiële site.

Edit: via de site van de stad Limoges de finishlijn gevonden, die hier ligt: Google Maps

Oh, en ben ik nu de enige die 'Vive Le Vélo' mist op TV? Stopt toch met over dat voetbal te leuteren en zend ons vertrouwd wielerprogramma uit. Niemand wil Jan Mulder dagelijks drie kwartier z'n mening horen verkondigen. Bovendien doen we toch niet meer mee, dus 't belang ontgaat me ook een beetje.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

AGE-411 schreef:

(quote)

Licht hellend, maar niet genoeg om de snelle sprinters te beletten de winst mee te pakken.

Klopt, maar dat van vandaag wordt doorgaans ook al vals plat genoemd. Morgen is het misschien al meer dan vals plat?

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

McSavah schreef:

(quote)

Klopt, maar dat van vandaag wordt doorgaans ook al vals plat genoemd. Morgen is het misschien al meer dan vals plat?

Je hebt gelijk, maar dat is meer een semantisch discussie. We bedoelden beide hetzelfde.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

AGE-411 schreef:

Oh, en ben ik nu de enige die 'Vive Le Vélo' mist op TV? Stopt toch met over dat voetbal te leuteren en zend ons vertrouwd wielerprogramma uit.

HEAR HEAR

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Eens, ik mis het ook wel. Fijn sfeertje ook altijd.

Heb vandaag de Avondetappe eens geprobeerd. Toch minder, maar ben dan ook echt wel fan van Karl.

de grunt

• 4336 berichten
  • 1576 stemmen

mjk87 schreef:

Nou, als Federer nog eens wil is dit wel zo'n beetje de laatste kans. Hij zit nu aan de goede kant van het schema.

Klopt, en Murray kan hij hebben in een finale. Djoko en Nadal niet.

Graaf Machine

• 9798 berichten
  • 1416 stemmen

AGE-411 schreef:

(quote)

Weet iemand waar je de exacte, gedetailleerde, route kan vinden? Ik wil met streetview de aankomsten bekijken, maar krijg daar de kans niet toe. Dit jaar is de route immers niet te vinden op de officiële site.

Hier kun je de precieze parcoursen van de etappes op googlemaps vinden: Tour de France 2016 - etappes tussen start en finish op kaart - Google Maps - 2travel2.nl

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.