- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Oef, tussen Barguil en Contador al een kleine minuut is wel veel, ja. 3 km-regel lijkt me van toepassing. Voor zover ze als één peleton door dat punt reden.
Fraaie sprint van Cavendish. Was erg benieuwd wie van de drie het zou worden vandaag omdat er bij alledrie wel twijfels waren maar ik nog niet het idee heb dat er sprinters zijn die als het er echt op aankomt op hun niveau zijn.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Sleutelbeentje voor Bennett denk ik...
Na Bouhanni de volgende 'B'-sprinter die voor mij wegvalt. Het is wachten tot Breschel uitvalt als erkend brokkenpiloot. En Boasson Hagen blijkbaar ook zwaar gevallen. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 berichten
- 4518 stemmen
Nou, als Federer nog eens wil is dit wel zo'n beetje de laatste kans. Hij zit nu aan de goede kant van het schema.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Als Cavendish nog twee etappes wint dan is hij Hinault voorbij en alleen Eddy Merckx heeft er dan nog meer.
1. Merckx 34
2. Hinault 28
3. Cavendish 27
4. Leducq 25
5. Darrigade 22
Ter vergelijking: Cippolini, Zabel en McEwen wonnen alledrie twaalf etappes. 27 etappes is het aantal etappes dat Nederlanders sinds 1990 wonnen. De Nederlanders die het vaakst individueel wonnen zijn Raas, Knetemann en Zoetemelk, allemaal 10 etappes,
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
Ik zie nog steeds de tijdsverschillen staan. Lijkt me toch echt een gevalletje 3 km-regel toch?
Graaf Machine
-
- 9798 berichten
- 1416 stemmen
Ik zie nog steeds de tijdsverschillen staan. Lijkt me toch echt een gevalletje 3 km-regel toch?
Op de officiele site staan de nummer 4 t/m nummer 176 op 10 seconden.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Geen tijdsverschillen inderdaad, alleen bonificatieseconden.
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
Ok, staat overal nog anders dan (teletekst enzo). Ze hebben een nieuw tijdmeetsysteem hoorde ik op Radio 1, maar dat heeft zo zijn kinderziektes.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Na Bouhanni de volgende 'B'-sprinter die voor mij wegvalt. Het is wachten tot Breschel uitvalt als erkend brokkenpiloot. En Boasson Hagen blijkbaar ook zwaar gevallen.
Geen sleutelbeen dus en gaat vandaag van start. Hagen lijkt gelukkig ook mee te vallen.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Mijn pronostiek voor de tour: Froome wint hem voor Contador, en met een grote tijdsverschil dan vorig jaar.
Toen had ik de zege-zonder-glans voor Froome voorspelt. Nu is het traject minder ideaal voor een rasklimmer als Quintana. Ik verwacht hem wel op de Mont Ventoux.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Vandaag iets voor de powersprinters (Sagan, Van Avermaet).
De laatste kilometers:
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Nu is het traject minder ideaal voor een rasklimmer als Quintana. Ik verwacht hem wel op de Mont Ventoux.
Vind je? Geen openingstijdrit, geen ploegentijdrit, wel een klimtijdrit. 1 klim meer over de hele tour gezien dan vorig jaar (heb ik me laten vertellen). Lijkt me een prima parcours voor een rasklimmer.
Kahut zeg, Contador alwéér betrokken bij een val. Zonder erg maar zou dit zal toch niet zo'n ramptour worden?
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Contador op ongeveer 45 seconden. Dit gaat zijn tour niet worden denk ik.
Fijne etappe zo in het begin van de tour met een lekker pittig klimmetje op het eind. Ik ben nog altijd blij dat we van de 6 massasprints in de eerste week-jaren '90 parcoursen af zijn.
Zandkuiken
-
- 1746 berichten
- 1431 stemmen
Contador zag er inderdaad echt niet goed uit... Sagan wel weer van een andere planeet, wat een seizoen rijdt die.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Contador en Porte kunnen een goede eindklassement alweer vergeten...
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Spijtige zaak voor Stuyven. Een Belgishe geletruidrager zou mooi geweest zijn.
Het is zijn 1ste tour, 2de rit. Met slechts 24 jaar ... zijn moment komt nog wel. Vandaag wel de strijdlust én de bollen.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Profielen voor de volgende dagen:
Morgen een nagenoeg vlakke rit.
http://www.letour.fr/PHOTOS/TDF/2016/300/PROFIL.png
Idem voor overmorgen. Let wel op, de aankomstlijn is vals plat. Sprinters met wat meer kracht in de benen kunnen hier hun slag slaan.
http://www.letour.fr/PHOTOS/TDF/2016/400/PROFIL.png
Woensdag al een eerste test. Een opeenvolging van bergjes in de eindfase. Bovendien is de laatste kilometer ook nog hellend.
http://www.letour.fr/PHOTOS/TDF/2016/500/PROFIL.png
Donderdag weer een kans voor de sprinters.
http://www.letour.fr/PHOTOS/TDF/2016/600/PROFIL.png
Vrijdag de eerste echte bergrit. Maar gaan te toppers durven gaan? De aankomstlijn ligt echter niet bergop!
http://www.letour.fr/PHOTOS/TDF/2016/700/PROFIL.png
http://www.letour.fr/PHOTOS/TDF/2016/700/PROFILCOLSCOTES_1.png
Nog een bergrit op zaterdag, maar ook hier dezelfde opmerking als hierboven.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
De aankomstlijn van morgen is al vals plat, die van overmorgen nog een paar procent meer.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Woensdag cruciale dag voor Contador. Als hij daar moet lossen dan gaat hij heel veel tijd verliezen.
Graaf Machine
-
- 9798 berichten
- 1416 stemmen
Heerlijke sprint hoor, en wel lekker om te zien dat Cavendish toch weer helemaal top is. Wat een baas.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Wow Durant naar Golden State. Die zag ik niet aankomen
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
De aankomstlijn van morgen is al vals plat, die van overmorgen nog een paar procent meer.
Licht hellend, maar niet genoeg om de snelle sprinters te beletten de winst mee te pakken.
Morgen is dat wel anders ...
Weet iemand waar je de exacte, gedetailleerde, route kan vinden? Ik wil met streetview de aankomsten bekijken, maar krijg daar de kans niet toe. Dit jaar is de route immers niet te vinden op de officiële site.
Edit: via de site van de stad Limoges de finishlijn gevonden, die hier ligt: Google Maps
Oh, en ben ik nu de enige die 'Vive Le Vélo' mist op TV? Stopt toch met over dat voetbal te leuteren en zend ons vertrouwd wielerprogramma uit. Niemand wil Jan Mulder dagelijks drie kwartier z'n mening horen verkondigen. Bovendien doen we toch niet meer mee, dus 't belang ontgaat me ook een beetje.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Licht hellend, maar niet genoeg om de snelle sprinters te beletten de winst mee te pakken.
Klopt, maar dat van vandaag wordt doorgaans ook al vals plat genoemd. Morgen is het misschien al meer dan vals plat?
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Klopt, maar dat van vandaag wordt doorgaans ook al vals plat genoemd. Morgen is het misschien al meer dan vals plat?
Je hebt gelijk, maar dat is meer een semantisch discussie. We bedoelden beide hetzelfde.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Oh, en ben ik nu de enige die 'Vive Le Vélo' mist op TV? Stopt toch met over dat voetbal te leuteren en zend ons vertrouwd wielerprogramma uit.
HEAR HEAR
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
Eens, ik mis het ook wel. Fijn sfeertje ook altijd.
Heb vandaag de Avondetappe eens geprobeerd. Toch minder, maar ben dan ook echt wel fan van Karl.
de grunt
-
- 4336 berichten
- 1576 stemmen
Nou, als Federer nog eens wil is dit wel zo'n beetje de laatste kans. Hij zit nu aan de goede kant van het schema.
Klopt, en Murray kan hij hebben in een finale. Djoko en Nadal niet.
Graaf Machine
-
- 9798 berichten
- 1416 stemmen
Weet iemand waar je de exacte, gedetailleerde, route kan vinden? Ik wil met streetview de aankomsten bekijken, maar krijg daar de kans niet toe. Dit jaar is de route immers niet te vinden op de officiële site.
Hier kun je de precieze parcoursen van de etappes op googlemaps vinden: Tour de France 2016 - etappes tussen start en finish op kaart - Google Maps - 2travel2.nl
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.