• 15.799 nieuwsartikelen
  • 178.290 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.542 acteurs
  • 199.088 gebruikers
  • 9.376.815 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

Komop he, heeft toch ook gewoon puur met je medespelers te maken,

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Ik vind het ook wel groot dat je naar je oude club terug gaat om ze een titel te geven en dat je het dan ook doet. Min of meer eigenhandig.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

kos schreef:

Komop he, heeft toch ook gewoon puur met je medespelers te maken,

En die waren prima. Zijn verloren finales met Miami had hij praktisch dezelfde medespelers als degene die hij won. Zijn eerste NBA finals tegen Spurs waren ze ook gewoon favoriet. Enig punt dat je zou hebben is bij die van vorig jaar. Pech met blessures, maar was de andere keren niet het geval. Als je de NBA finals bereikt heb je wel gewoon een championship team. Come on.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

De Condor niet in de Tour

Gesink niet naar Tour de France | NOS

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Zuur ja, maar kan ook een kans geven voor het team om eens op een andere manier te koersen. En met Dylan zie ik het ook wel zitten.

Graaf Machine

• 9798 berichten
  • 1416 stemmen

't Is ook wel mannetje-val hoor, een duikelaartje, die Gesink. Helaas is Kelderman er ook zo eentje. Houd het maar op mogelijke dagsuccessen van de andere Nederlanders. Hopelijk Bauke.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Juist Bauke gaat altijd erg nadrukkelijk voor een klassement. Je kunt hem nu al opschrijven voor plek 8.

Ik heb toch zo'n zwak voor de Condor... altijd maar pech... toen-ie er vorig jaar weer doorheen kwam zat ik te snotteren voor de buis, en dan nu dit weer...

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5588 stemmen

De OS is ie ook al kwijt. Arme jongen.

Dan wordt het dus de Kleerhanger en de Condor in de Vuelta? Interessant.

de grunt

• 4336 berichten
  • 1576 stemmen

otherfool schreef:

Je kunt hem nu al opschrijven voor plek 8

Nee joh

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

wel, wel, Naomi. We zijn natuurlijk zeer benieuwd naar jouw onvolprezen visie op de Chicago - New York trade.... ?

Graaf Machine

• 9798 berichten
  • 1416 stemmen

otherfool schreef:

Juist Bauke gaat altijd erg nadrukkelijk voor een klassement. Je kunt hem nu al opschrijven voor plek 8.

Ik ben bang dat dat dit jaar inderdaad weer zijn doel zal zijn, een top10 notering. Maar het podium zal hij toch niet halen dus hoop ik dat hij dit jaar eens een mindere eerste week of eerste bergetappe heeft, zodat zijn achterstand groot genoeg is om voor dagsucces te mogen gaan. Ik hunker naar touretappes, die top10 plekken ken ik nu wel. Dat Lars Boom twee jaar geleden een etappe won is niet genoeg natuurlijk, het blijft zeer mager wat we op dat front doen, deze eeuw.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Keldermerckx is wel zo verstandig om voor etappes te gaan ipv klassement. Ze leren het nog wel.

de grunt schreef:

(quote)

Nee joh

9 dan.

de grunt

• 4336 berichten
  • 1576 stemmen

We zullen zien, ik denk dat hij de top20 nog niet eens haalt.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Huh? De afgelopen 3 jaar 6e, 10e en 7e.

Graaf Machine

• 9798 berichten
  • 1416 stemmen

Zou mooi zijn hoor, als Bauke weer top 10 rijdt, maar die plaats lever ik met plezier in voor een sprintzege van Dylan Groenewegen. Dat zou mij zoveel blijer maken. En dan mag Groenewegen de dag daarna van mijn part afstappen.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Het is toch niet te geloven. Nacer Bouhanni doet niet mee aan de Tour omdat hij nog altijd geblesseerd is aan zijn hand. In de nacht voor het Franse Kampioenschap gaat hij nog een beetje lopen vechten en nu kan hij, in de belangrijkste koers van het jaar voor zijn team Cofidis, dus niet meedoen aan Le Grand Boucle. Wat een ongelofelijke loser is het toch. Hopelijk moet hij een torenhoge boete betalen aan het team en vooral de sponsor.

de grunt

• 4336 berichten
  • 1576 stemmen

otherfool schreef:

Huh? De afgelopen 3 jaar 6e, 10e en 7e.

Heb je gelijk in. Ik denk dat hij over the hill is. Supertalentvolle renner, maar weinig karakter. Maar goed misschien krijg ik de deksel vol op mijn neus!

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

de grunt schreef:

(quote)
Supertalentvolle renner, maar weinig karakter.
Hmm, dat vind ik eerder van Gesink. Mollema zou ik juist classificeren als iemand die met karakter een gebrek aan talent compenseert. Maar dat komt misschien omdat het er door de kenmerkende wijze waarop hij een berg op stoempt al gauw uitziet alsof 'ie hard z'n best doet.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Daar ben ik het mee eens. Zoals twee jaar terug, behoorlijk uit vorm en met hangen en wurgen tiende worden. Bij Mollema gaat het zelden gemakkelijk en hij moet heel hard werken voor zijn plekje. Gesink vind ik dan weer vooral iemand die pech aantrekt, maar wel een met een stuk meer basistalent dan Mollema.

Blijf het trouwens grappig vinden. Toen er in de jaren '90 en vroege jaren 2000 wel etappes waren maar geen klassementen werd daarop gemopperd. Nu hebben we wel behoorlijke klassementen maar geen etappes en wordt er andersom gemopperd.

Ik hoorde net dat als Dumoulin een etappe wint en minimaal een dag in het geel rijdt hij iets doet dat alleen Merckxs, Maertens en Hinault hebben gedaan: In drie opeenvolgende rondes dat voor elkaar krijgen. Geel wordt heel lastig voor 'm (geen proloog), maar hij aast er wel op. Zou mooi zijn.

Graaf Machine

• 9798 berichten
  • 1416 stemmen

starbright boy schreef:

Blijf het trouwens grappig vinden. Toen er in de jaren '90 en vroege jaren 2000 wel etappes waren maar geen klassementen werd daarop gemopperd. Nu hebben we wel behoorlijke klassementen maar geen etappes en wordt er andersom gemopperd.

Daar heb je gelijk in, maar onlogisch is dat niet. Ik volg de Tour sinds begin jaren '80, en van die tijd tot en met Breukinks 7e plaats in 1992 hadden we bijna elk jaar wel een of meerdere klassementsrenners (en een massa etappes).

In de jaren '90 bleven verder de etappes wel komen, al was het steeds minder, maar op een 5e plek in een gedevalueerde Tour (1998) na van Boogerd haalden we geen klassement meer. Na 2000 vielen ook de etappes grotendeels weg.

Nu hebben we al weer enkele jaren renners in de top 10, met vooral ook potentieel voor de komende jaren, en nu wil ik ook wel weer eens etappes winnen.

Vanaf 1951 tot en met 2005 zijn er maar 9 Tours geweest zonder Nederlandse etappezege. Na 2005 zijn er ook al 9 Tours geweest zonder Nederlandse etappezege. Dat is pijnlijk.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Laat ik maar eens de top 10 inschatten

1. Nairo Quintana

2. Chris Froome

(kan ook andersom, maar het is een bergtour, dus ik gok Quintana, wat mij betreft is het bijna om het even)

3. Fabio Aru

(de beste van de rest, ondanks zijn gebrek aan prestaties tot nu toe dit jaar)

4. Thibaut Pinot

5. Alberto Contador

(komt langzaam wat slijtage op)

6. Warren Barguil

7. Richie Porte

(Kan lang mee, maar verknalt een bergetappe

8. Bauke Mollema

(blinkt in geen etappe uit maar verliest nergens echt veel tijd)

9. Romain Bardet

10. Tejay van Garderen

(hooguit)

Maar hier zullen ook wel een man of twee, drie van uitvallen. En daar vlak onder zitten dan misschien Kelderman, een aantal Colombianen (Partano, Anacona), een paar sterke knechten (Poels, Thomas), Misschien wel Valverde en Nibali die al voluit gingen in de Giro en renners als Daniel Martin, Majka en Rodriguez.

Bollen: Uiteindelijk toch een aanvallende renner. Pierre Rolland misschien, Kelderman als hij goed is maar echt geen klassement te verdedigen heeft zou kunnen. Rodriguez zou ook kunnen. Of Porte als zijn slechte dag vroeg komt.

Groen: Sagan en dan een tijd niks.

Wit: Barguil met afstand favoriet lijkt me. Maar misschien breekt er wel iemand gigantisch door. En Kelderman komt hier ook nog voor in aanmerking.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Ik zet (net als vorig jaar) in op Nairo Quintana, de Witte Arend van de Andes, vóór Froome en Pinot.

Verwacht sowieso veel van de thuisrijders Pinot, Barguil en Bardet. Alle 3 top 5 is niet uitgesloten.

Van Aru en TJ verwacht ik niet zoveel.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Quintana en Froome wat mij betreft topfavoriet met Contador daar vlak achter. Als hij heel blijft (dus niet nog een keer vallen) dan is Contador nog steeds veel beter dan de andere klassementsmannen.

Dus dan wordt het zoiets:

1. Quintana.

2. Froome.

3. Contador.

4. Pinot.

5. Landa.

6. Aru.

7. Porte.

8. Bardet.

9. Mollema.

10. Rolland.

Bardet en Barguil komen denk ik echt wat tekort om met de top van het klassement mee te doen.

Witte trui lijkt me trouwens nog best wel een mooie strijd: Allaphillipe, Yates en Meintes kunnen het Barguil echt wel moeilijk gaan maken, en dan heb je Kelderman, Sepulveda, Valgren Andersen en nog wat mannen.

de grunt

• 4336 berichten
  • 1576 stemmen

Come on Djoko!!

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Sleutelbeentje voor Bennett denk ik...

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Ik ga voor dit eindklassement:

1. Quintana

2. Froome

3. Contador

4. Pinot

5. Bardet

6. Aru

7. Porte

8. Barguil

9. Mollema

10. Rolland

Puntentrui: Sagan

Bergtrui: Quintana

Jongerentrui: Barguil

SergioMalick

• 1232 berichten
  • 1834 stemmen

Behoorlijk straf hoor van Cavendish in deze elite-sprint. Alsof Cavendish geen matige jaren heeft gehad.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Ja, en Kittel kwam geen streep dichterbij. Kon ook niet echt wegkomen van de rest. Dus vooralsnog niet de superioriteit van de Giro.

Jammer voor Groenewegen, leek zich nochtans goed te kunnen handhaven voorin (hoewel hij net wat ver zat).

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Mag toch hopen dat ze de tijdsverschillen zoals nu op PCT gegeven worden niet handhaven. Dat zijn serieuze verschillen.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Barguil 0:03

Alaphilippe 0:03

Froome 0:23

Quintana 0:23

Valverde 0:29

Porte, Aru, Nibali, Dumoulin, Bardet, Rolland, Dan Martin 0:32

Van Garderen, Kelderman 0:45

Costa 0:53

Contador, Yates 0:55

Meintjes, Rodriguez, Landa, Mollema, Pinot?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.