• 15.799 nieuwsartikelen
  • 178.289 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.542 acteurs
  • 199.088 gebruikers
  • 9.376.802 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Jammer van Bertens, wel verwacht en zeker geen schande. In tegendeel.

Na Formule 1 en wielrennen is ook het nationale vrouwentennis weer gereanimeerd met de halve finale 's Fed Cup en vandaag.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Roel- schreef:

(quote)

Loopt erbij alsof ze er nul komma nul zin in heeft. Chagrijnige kop van der. Blijf het ook frappant vinden dat het halve stadion nog leeg is bij een halve finale. En dan net zo veel verdienen als de mannen.

Vrouwentennis is vrij eentonig geworden qua winnaars.

En het was vroeg op de dag he, misschien daardoor rustig?

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

otherfool schreef:

Dat wordt een walk-over, letterlijk of figuurlijk.

Met excuses aan de Kiekster. Jammer dat die vervelende Williams dan toch weer net de grote punten pakt.

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Vrouwentennis is vrij eentonig geworden qua winnaars.

Dat is gewoon niet waar. Het mannentennis is eentoniger qua winnaars. Bij het vrouwentennis domineert Serena, maar ook vaak genoeg laat ze het afweten en dan is er haast elke Grand Slam weer een andere winnares (zie Wiki). Bij het mannentennis is het sinds Nadal extreem eentonig. Eerste wonnen Nadal en Federer haast alles: Djokovic (Australia Open 2008) en Del Potro (US Open 2009) waren de enige twee uitzondering in bijna zes jaar tijd (ze wonnen 21 van de 23 Grand Slams op rij). Daarna was het voornamelijk Nadal en Djokovic en sinds Nadal de weg kwijt is worden de Grad Slams gedomineerd door alleen nog maar Djokovic.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Het is in het vrouwentennis inderdaad nog eerder een probleem dat er de laatste jaren te veel relatieve nobodies winnen en er geen grote rivalries zijn geweest zoals in het mannentennis.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Precies, lijkt me juist een teken van een hoog niveau als de beste telkens wint in tennis. Waarbij ook helpt dat de mannenwedstrijden langer zijn en je dus op kwaliteit meer kan rechtzetten.

Het niveau van het vrouwentennis is simpelweg nog te laag, en dat al jarenlang, waardoor een krachtsmonster als Serena zo gemakkelijk kan winnen en als ze het laat afweten het een soort loterij wordt. Alleen in de periode van Henin en Clijsters leek het vrouwentennis ergens op.

We hebben toch ook nog Wawrinka gehad en Murray de laatste jaren? (Murray ook nog de Spelen natuurlijk, niet onbelangrijk.)

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Djokovic op weg om de beste tennisser aller tijden te worden?

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4518 stemmen

eRCee schreef:

Djokovic op weg om de beste tennisser aller tijden te worden?

Op de NL Wiki van hem heeft hij al gewonnen

Maar goed, hij staat er nog maar 5 achter Federer en ik zie hem er dit jaar nog gerust 2 pakken (misschien zelfs een Golden Slam?). Knap op die leeftijd. Federer was toen al een jaar of twee op zijn retour. De vraag is dus hoe lang hij het kan gaan volhouden. Ik zie vooral weinig concurrentie. Federer wordt alleen maar minder, Nadal heeft al tijden geen niveau, Murray is mentaal te zwak en de rest wordt op kwaliteit afgetroefd. En welk jong talent is er nu al die hem over twee jaar van de troon kan stoten?

*edit: De leeftijd die Djoko nu heeft was wel een beetje het einde van Federer op die leeftijd. Hij won vanaf zijn 29e nog één Grand Slam en speelde nog vier verloren finales.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3776 stemmen

Dat was op 't nippertje voor van Gerwen en Barney.

Van Gerwen gewonnen van Whitlock, Barney na gefaal op de dubbel verloren van Anderson.

In de duo-wedstrijd op 3-3 en dan even allebei 180 gooien waardoor 't beslist was, dat was wel echte klasse.

Straks tegen de gebroeders Huybrechts.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

mjk87 schreef:

De leeftijd die Djoko nu heeft was wel een beetje het einde van Federer op die leeftijd. Hij won vanaf zijn 29e nog één Grand Slam en speelde nog vier verloren finales.

Federer was ook een heel ander type speler, die al vrij jong op talent aan de top kwam maar later vooral fysiek/conditioneel het moest afleggen tegen Nadal en Djokovic. Djokovic is nog steeds conditioneel de beste tennisser van het hele circuit en ik zie niet in waarom hij dat op z'n 30e niet meer zou zijn. Als tennisser kun je toch ook best tot je 33-34e mee lijkt me? Blessures daargelaten natuurlijk. Dus inderdaad dit jaar nog 1-2 GS erbij en dan hoeft hij er in de komende twee jaar nog maar drie binnen te harken.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Des te meer reden om voor iedereen-behalve-de-joker te juichen...

Het zou toch echt niet te verdragen zijn als-ie Federer voorbij gaat?

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

otherfool schreef:

Des te meer reden om voor iedereen-behalve-de-joker te juichen...

Nole Hij is nog lang niet op zijn retour, daar heeft hij de welbekende eggPod voor. Het niveau van 2011 heeft hij alleen nooit meer bereikt, dat was vaak buitenaards.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3776 stemmen

Het zat er niet in.

Van Gerwen verloren van Taylor.

Barney gewonnen van Lewis.

De dubbel gewonnen dankzij een uitstekende Barney.

Vervolgens gooide die weer niets tegen Taylor.

Toen de beslissende wedstrijd waarin van Gerwen één van z'n slechtste potje ooit speelde waardoor Engeland won, Lewis gooide uitgerekend in dit potje uitstekend terwijl die daarvoor niet best was.

Vervolgens nog een woordenwisseling tussen van Gerwen en Lewis.

Wel mooi dat interview daarna, van Gerwen die heeft staan huilen aan z'n ogen te zien.

Wat een winnaarsmentaliteit bezit die toch, ook enorm kritisch op zichzelf dat die er helemaal niets van bakte daar waar Barney 't op een uitstekende Lewis aanstuurde.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wat een drama. Ongelofelijk hoe de Cavs gekleineerd worden. Zo. Makkelijk. Te triest voor woorden en James blijft een droeftoeter. Als ie nou coachable was. Hij is zeker top 10 of all time, maar wel een hele droevige. Ik vermaak me wel.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Nog een keertje promoten nu het EK 2016 vanavond begint:

Voetbalmeter.freeforums.org • Bekijk forum - Het grote voetbalforum

Wie er over mee wilt praten met een grote groep MM users, maak hier even een accountje aan of log opnieuw in.

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

James en Irving pakken het dan eindelijk op. Wel jammer dat het een beetje te laat is. Zie Gsw dit niet meer weggeven. Al is het wel bemoedigend dat de cavs ook uit van ze kunnen winnen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Geweldig gespeeld natuurlijk van Cleveland maar zonder Draymond is het natuurlijk wel stukken makkelijker. Verwacht dat de Warriors met 20+ punten wint van Cleveland. LeBron's finals -> rings conversion rate . 7 finals, 2 rings. Eesh. Meest getalenteerde speler ooit? Zeker. Eén van de beste spelers ooit? No fucking way.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Ik durf nog wel te zeggen, dat Cleveland er een game 7 uitsleept. In Game 7 verliezen ze wel ruim inderdaad. Tenzij Green weer iets doms weet te doen in game 6. De sleutel voor Cleveland ligt bij Irving en of Love zijn niveau weer kan halen, want hem vind ik maar matigjes deze serie.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Nou, laten we ons vooral niet inhouden vanwege resultaten uit het verleden: Kelderman in kansrijke positie voor winst in Zwitserland!

Mooie zege ook van Pieter Weening, wat een bijzondere renner is dat toch.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

JINX

Maar Weening, wat een palmares idd

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Netjes van Cleveland om er een game 7 uit te slepen. James laat zich wel gelden deze laatste twee games. Hij gaat zijn huid duur verkopen om toch de druk op Golden State te zetten.

Ataloona

• 734 berichten
  • 4262 stemmen

Ze hebben het weggegeven, de Warriors geven het weg

Ik heb best wel een hekel aan 'm als basketballer, maar hij heeft het toch eindelijk eens gedaan en verdiend. Het was toch echt James die de Cavs' er door heen heeft geloodst na de 3-1 achterstand.

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Naomi Watts schreef:

7 finals, 2 rings. Eesh.

Eesh, oepsie.

Gsw scoort laatste drie minuten niet meer. Mooi dit.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ah meneer ik praat alleen achteraf. 3 rings uit 7 finals is nog hartstikke slecht voor de beste speler van de wereld. Al was de emotie bij James mooi, al blijft ie een sellout natuurlijk.

Anyway, wel een grootse prestatie dit en ik ben blij voor JR maar wat hebben de Warriors het weggegeven. Zo een seizoen hebben, het record van de Bulls breken, zelf terugkomen van een 3-1 achterstand en dan zelf 3-1 weggeven. Kneuzen.

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Haha, zou je misschien ook wat meer moeten doen. Maar goed, had ook niet verwacht dat je je fout zou toegeven. Tis al lang duidelijk dat je James nooit iets gaat vinden.

Had zelf overigens niet meer verwacht dat het ze ging lukken, zoals ik enkele posts hierboven zei.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Gisteravond nog even de game terug gekeken, maar het was wel een spannende game. Als een ploeg een paar punten voor kwam, dan ging het aantal turnovers weer omhoog bij hun. Die vrijheid van Green bij zijn driepunters. Na drie shots denk je dan toch wel, dat een strakkere defence wel nodig is. Smith kreeg die vrijheid ook even in het derde kwart. Die laatste drie van Irving was wel een big shot. Wel een shitty play daarna ook van Golden State. Vier man, die staan te kijken hoe Curry zich vrij probeert te dribbelen en vervolgens een geforceerd shot neemt. Zo'n record in de regular season is nou een stuk minder waard, dan dat je die haalt en de play-offs ook wint.

Het seizoen 2015/2016 gaat nu niet in de boeken als het record jaar van Golden State, maar het afscheid van de Black Mamba.

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

Warriors echt behoorlijk ingestort de laatste 3 wedstrijden. Leek echt nergens op.

Ik gun het King James wel. Vond Curry behoorlijk irritant worden de laatste tijd, met zn gebitje.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Roel- schreef:

Haha, zou je misschien ook wat meer moeten doen. Maar goed, had ook niet verwacht dat je je fout zou toegeven. Tis al lang duidelijk dat je James nooit iets gaat vinden.

Had zelf overigens niet meer verwacht dat het ze ging lukken, zoals ik enkele posts hierboven zei.

Valt toch weinig niet toe te geven. De feiten spreken voor zich en bewijzen mijn ongelijk. James zijn prestatie is ongekend, maar vindt het nog steeds een gebrek aan karakter. Zoveel verloren finales mag eigenlijk niet. Al blijft het een geweldige speler, en zoals ik al zei, misschien wel de meest veelzijdige en talentvolle die ooit in de NBA heeft rondgelopen. Ik zat inderdaad fout, al was dit flink tegen de verhouding in natuurlijk omdat het nooit gebeurd is.

Het zijn dan ook meer persoonlijke redenen.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

James domineert al 7 jaar de Eastern Conference. De verloren finales zijn er wel, maar kun je hem moeilijk aanrekenen. Als je de finales naloopt, dan is het ook wel logisch, dat hij er zoveel verloren heeft.

2 finales verloren (met Cleveland en Miami) van San Antonio. San Antonio is al jaren behoorlijke kandidaat en bovendien een beter team, dan de twee ploegen van James. Eerste jaar Miami de finale verloren van Dallas wat ook een sterk team was toen. Alles klopte bij die ploeg. Bij Miami was het hele seizoen al geen samenhang en speelde ze zeer wisselvallig. Vorig jaar bij Cleveland miste ze, tegen een Golden State in topvorm, Irving en Love met blessures, dan hou je een ploeg over waar geen topper wat mee kan.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Niet mee eens, het heeft allemaal met mentaliteit en wilskracht te maken. Dat ie naar Miami ging is een goed voorbeeld waarom hij nou juist vaak te kort schoot.

Al domineert hij in de eastern conference al jaren, zegt ook veel over de eastern conference. Al is het straks wel knap dat hij een decennium lang constant naar de NBA finals gaat maar die finals converting to rings maakt je echt groot. Jordan zou nooit een finale verloren hebben, daar ben ik van overtuigd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.