- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Graaf Machine
-
- 9799 berichten
- 1416 stemmen
Vreselijk, en dat na zo'n mooie etappe...
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Over zaken die ik nog nooit gezien heb: Froome aan het rennen. Ongelooflijk. #@$**& toeschouwers.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Froome aan het rennen. Ongelooflijk. #@$**& toeschouwers.
Hangt er vanaf wat er gebeurt is.
--> Fout van organisatie: neutralisatie.
--> Fout van publiek: wellicht ook neutralisatie.
--> Fout van Froome/matriaalpech Froome: pech voor hem, hoort er bij.
Worden weer overuren voor de wedstrijdjury 
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 berichten
- 4519 stemmen
Lijkt me dat de jury ingrijpt, een Nederlander in het eerste geel sinds '89 zal wel niet doorgaan natuurlijk.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Wordt gewoon recht getrokken, lijkt mij. Zou terecht zijn. Val toeschouwer waardoor er renners op een motor knallen. En Froome had een kapotte fiets.
Sneu en hilarisch tegelijk; Froome die geen fiets meer heeft en dan maar gaat rennen.
Graaf Machine
-
- 9799 berichten
- 1416 stemmen
Lijkt me dat de jury ingrijpt, een Nederlander in het eerste geel sinds '89 zal wel niet doorgaan natuurlijk.
Dat sowieso niet, hij blijft achter Yates.
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 berichten
- 4519 stemmen
Ik zag het al, gelukkig maar, schrok al. Uitgerekend als ik niet kan kijken.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
En toch zijn het nu al legendarische beelden, die gele Keniaan aan het rennen op de Ventoux 
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Nu nog zwemmen en we hebben een triathlon.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5588 stemmen
En toch zijn het nu al legendarische beelden, die gele Keniaan aan het rennen op de Ventoux
En op dat gele fietsje. Zielig gewoon.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Niet de beste reclame voor Mavic, die paar honderd meter klootviolen 
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Thomas De Gendt
--> Geboren in 1986.
--> Reed z'n eerste grote ronde in 2011.
--> Beste resultaat: 3de in die Giro van 2012. Na de winst op de Stelviopas en een uitstekende afsluitende tijdrit.
--> Dit is pas z'n 2de ritzege in een grote ronde. Z'n eerste ritzege was de rit van Caldes naar 'Passo Dello Stelvio (2757m)', in die Giro van 2012.
http://cdn.media.cyclingnews.com/2011/09/29/1/profile_600.jpg
Korte samenvatting van die rit:
En nu dus de Mont Ventoux. Nu nog een legendarische rit in de Vuelta pakken 
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5588 stemmen
Ja, je zou bijna die prachtige zege vergeten. Feli voor de Belgen.
Enne.. Die Mollema. Die is met iets bezig.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Vergeet ook niet de emotionele dreun voor Froome. Dat kan morgen meespelen.
En dan hebben we Mollema, die hier wellicht goed uit komt. Hij was duidelijk een van de beste bergop, dus dat moet hem morgen veel vertrouwen geven... straks wordt Mollema nog de dichtste concurrent van Froome 
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Denk eerder dat het als D-woord is voor Froompy. Gaat morgen uithalen als nooit tevoren.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5588 stemmen
Een stukje lopen mag dus wel, in tegenstelling tot wat men bij de NOS zei, zolang je maar met een fiets over de finish komt.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Het algemene klassement. Moest ik jury zijn, ik zou alles tussen de rode strepen in dezelfde tijd plaatsen (5'05).
Blijkt dat er geen officiële tijdsopname gebeuren aan de kilometerbanners, dus moeilijk om de onderlinge verschillen op een gegeven plaats weer te geven.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12852 stemmen
Herinner me dat ze Van Avermaet ook ooit van z'n sokken hebben geredenin volle finale bergop (gewoon een motor toen, zelfs zonder toedoen van supporters als ik me niet vergis) en toen hebben ze ook niks geannuleerd. Nu is een grote ronde wel een iets ander principe dan een dagkoers natuurlijk.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Herinner me dat ze Van Avermaet ook ooit van z'n sokken hebben geredenin volle finale bergop (gewoon een motor toen, zelfs zonder toedoen van supporters als ik me niet vergis) en toen hebben ze ook niks geannuleerd. Nu is een grote ronde wel een iets ander principe dan een dagkoers natuurlijk.
En toen ging het over de zege. Wat moesten ze doen? Koers lamleggen? Van Avermaet als winnaar aanduiden? Beiden onmogelijk.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5588 stemmen
Zandkuiken
-
- 1746 berichten
- 1431 stemmen
Hoe die Valverde het allemaal blijft bolwerken, is me een raadsel. Gewoon het hele jaar door op topniveau.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Quintana blijkbaar ergens vandaan 7 seconden derbij gekregen (?), Bauke nu op 4.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Begrijpelijk, maar jammer dat de jury heeft ingegrepen. Had de Tour nog veel spannender gemaakt. Morgen rijdt Froome ze allemaal op een hoop en is de Tour klaar.
Graaf Machine
-
- 9799 berichten
- 1416 stemmen
Ja, je zou bijna die prachtige zege vergeten. Feli voor de Belgen.
Enne.. Die Mollema. Die is met iets bezig.
Ik bied dan ook mijn excuus aan voor mijn opmerking van enige dagen geleden dat Mollema altijd alleen maar meefietst. Hij laat deze Tour wel even wat anders zien. Heerlijk.
Graaf Machine
-
- 9799 berichten
- 1416 stemmen
Quintana blijkbaar ergens vandaan 7 seconden derbij gekregen (?), Bauke nu op 4.
Ja, dat kan ik ook nergens terugvinden, maar ik heb ook niet echt meer opgelet wat de tijden bij de finish waren. Zal vast nog wel ergens te vinden zijn waarom de tijden nu gegeven zijn zoals ze gegeven zijn. Dat van Froome en Porte is enigzins logisch, dat ze door een absurd incident geplaatst zijn in de tijd van Mollema, maar verder...?
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Snap niks van die tijd van Quintana. Mollema uiteindelijk dus toch het grootste slachtoffer van die duikelpartij.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5588 stemmen
Ik bied dan ook mijn excuus aan voor mijn opmerking van enige dagen geleden dat Mollema altijd alleen maar meefietst.
Nou ja, dat klopte wel. Het is pas deze Tour dat hij breekt met die traditie. Hij lijkt beter dan ooit tevoren. Je kan het aan 'm merken na de meet, als hij de pers te woordt staat. In voorbije jaren ging dat bij wijze van spreken net zoals hij fietste. Hoestend en kuchend, om de paar woorden. Nu niets van dat alles. Die is in bloedvorm.
En inmiddels ook erg boos, begrijp ik. Benieuwd wat Trek gaat doen. Fabian, zeg er wat van!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.