- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
IH88
-
- 9763 berichten
- 3190 stemmen
Helaas gaat Froome de Giro winnen . Misschien is Dumoulin sterker dan Froome , maar niet sterker dan Team Sky . Team Sky is erg sterk en gaat morgen meteen vanaf het begin de rit controleren . Met andere woorden : Team Sky gaat de overwinning niet meer weggeven ...
Froome heeft de etappe met de zwaarste berg gewonnen en vandaag de koninginnenrit. Vooral door zelf aan te vallen, en dus niet door zijn team de hele tijd op kop te laten rijden. Yates is door het ijs gezakt, en Dumoulin heeft alleen de proloog gewonnen en voor de rest aangeklampt. Ben geen fan van Froome, maar hij is gewoon de sterkste renner van de Giro.
ghostman
-
- 5742 berichten
- 5 stemmen
Theoretisch is het nog mogelijk dat Dumolin de Giro wint alleen na een inzinking van Froome op de laatste berg ( Cervinia ) . Ik verwacht Team Sky nog steeds de dienst uitmaken op Saint Pantaleon .
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Las die sport toch eens af, Lance Armstrong reed cleaner dan dit.

Als er een van de ergste was was het wel Armstrong en al die tijd de moraalridder uithangen. Zelfs nu nog wil hij heiliger zijn dan de paus en het systeem beschuldigen want hij was het bewijs dat je na kanker te overwinnen ineens een superman kon worden. Nu goed ik hoop dat je bericht sarcastisch bedoeld was. 
IH88
-
- 9763 berichten
- 3190 stemmen
Theoretisch is het nog mogelijk dat Dumolin de Giro wint alleen na een inzinking van Froome op de laatste berg ( Cervinia ) . Ik verwacht Team Sky nog steeds de dienst uitmaken op Saint Pantaleon .
Morgen zal Team Sky wel controleren inderdaad. Daar geef ik je helemaal gelijk in.
Yates werd steeds slechter de afgelopen dagen. Froome wordt juist steeds beter. Dumoulin gaat echt geen 40 seconden morgen pakken.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Wat is de Giro toch veel mooier dan de Tour...... Wat er morgen ook gaat gebeuren en ondanks dat ik geen Froome-fan ben en eigenlijk liever bijna alle anderen in zijn plek had willen zien.
Dat zeg ik nu ook al een paar jaren. Waar vind je zo van die cols als de Zoncolan met vreselijke stijgingspercentages, cols waarbij je gewoon langs de sneeuwmuren rijdt soms op van die stoffige wegen en waar de winnaar al niet lang van tevoren bekend is. De tour mag dan nog de beste renners aantrekken en meeste media aandacht krijgen. Meestal zijn de gekke 'supporters' langs de weg die nog voor het meeste animo in de Tour moeten zorgen. Ik hoop natuurlijk dat ik ongelijk ga krijgen maar dat hoop ik nu al meer dan 10 jaar. Ben eens benieuwd wat die bergetappe van 65 km gaat geven dat wel.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2224 stemmen
Froome heeft de etappe met de zwaarste berg gewonnen en vandaag de koninginnenrit. Vooral door zelf aan te vallen, en dus niet door zijn team de hele tijd op kop te laten rijden. Yates is door het ijs gezakt, en Dumoulin heeft alleen de proloog gewonnen en voor de rest aangeklampt. Ben geen fan van Froome, maar hij is gewoon de sterkste renner van de Giro.
Dumoulin viel gisteren aan, en in 1e instantie kon Froome niet volgen. Maar omdat Yates in zijn wiel zat, hield hij in waarna Froome ging en hij aanklampte. Dat was na de Monte Zoncolan de 2e keer dat Froome aanviel. Vandaag dus de 3e keer. Voor de rest eindigde Dumoulin steevast voor Froome.
Qua aanvallen/aanklampen staan ze dus redelijk gelijk, en ik vind Dumoulin constanter en gemiddeld gezien iets beter over de hele Giro. Maar daar gaat het niet om, want Froome staat bovenaan.
En nog steeds: ik zie Dumoulin het nog wel doen op Cervinia, een klim die voor hem gemaakt is en waar hij gewoon vanaf het begin moet aanvallen en Froome moet proberen te kraken. De kans is klein (20/80) dat het lukt, maar het kan wel..
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Ik denk dat het een psychologische kwestie wordt. Als Dumoulin morgen aanvalt, en Froome volgt in eerste instantie, kan Dumoulin dan nog eens aanvallen, en eventueel nog eens.
Froome heeft vandaag een fysieke tik uitgedeeld, maar een nog veel grotere psychologische.
Kan Tom daarmee omgaan ?
Tom die de hele ronde al tegen een schijnbaar overbrugbare achterstand op Yates aanhikte, en nu, nu die achterstand is weggewerkt (wat heet!), hetzelfde heeft met Froome ?
Tom is geen superman natuurlijk. De kans dat hij psychisch kapot zit is zeer groot.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Dumoulin heeft alleen de proloog gewonnen en voor de rest aangeklampt. Ben geen fan van Froome, maar hij is gewoon de sterkste renner van de Giro.
Onzin. Dumoulin heeft zondag aangevallen. Dumoulin heeft gisteren aangevallen en daarmee Yates gesloopt. Dumoulin heeft vandaag al z'n kaarten op tafel gegooid achter Froome. Het woord aanklampen slaat gewoon nergens op. Carapaz en Lopez Moreno, die hebben aangeklampt.
Voor mij is de beste man deze Giro zonder enige twijfel Tom Dumoulin.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Onzin. Dumoulin heeft zondag aangevallen. Dumoulin heeft gisteren aangevallen en daarmee Yates gesloopt. Dumoulin heeft vandaag al z'n kaarten op tafel gegooid achter Froome. Het woord aanklampen slaat gewoon nergens op. Carapaz en Lopez Moreno, die hebben aangeklampt.
Dat is een benaderingswijze. Een andere is dat Tom Dumoulin, behalve in de proloog, nergens een serieus verschil heeft kunnen maken, behalve in de tijdrit, die ook eigenlijk niet bracht wat je er van hoopte.. "Aanklampen" is niet het juiste woord, maar "beste man" zijn ook twee woorden die niet de lading dekken.
Onderhond
-
- 87625 berichten
- 12896 stemmen
Ik voel me net Yates ... net vandaag niet kunnen kijken 
TornadoEF5
-
- 5617 berichten
- 1735 stemmen
Wel op naar de Tour de Farce dan maar.
IH88
-
- 9763 berichten
- 3190 stemmen
Zou kunnen zijn. Ik heb niet alle etappes gezien. Gister zag ik toch vooral Froome aanvallen en Dumoulin die makkelijk meekon. Vandaag en de rit naar de Zoncolan (de twee belangrijkste etappes) was Froome gewoon de beste. De eerste twee weken was Yates verreweg het beste. Deze laatste week Froome. Hoe je er bijkomt dat Dumoulin de beste is, is mij een raadsel. Wel de meest constante inderdaad, maar dan ben je nog niet de beste.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik blijf me toch vragen stellen bij zulke wederopstandingen, de eerste 2 weken is Froome anoniem, zijn verlies was weliswaar nooit spectaculair. Dan zijn er 2 etappes waar hij goed is beetje winst en verlies. En dan ineens die achterstand weggewerkt in 1 etappe alsof het niks was.
Misschien ben ik te sceptisch door al die jaren van dominantie van Armstrong. Froome misschien nooit zo dominant als andere veelwinnaars van grote ronden maar toch die afwachtende houding om die zaak te behandelen en een eventuele schorsing uit te stellen het zint me toch niet.
Eigenlijk zou ik zo een aanvalslust moeten toejuichen maar ik weet niet, ik geloof er niet in na bijna 3 weken slopende koers zo een nummer opvoeren...
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Evenepoeliaanse voorstelling van de witte Keniaan.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Gister zag ik toch vooral Froome aanvallen en Dumoulin die makkelijk meekon.
Met gister bedoel je inmiddels donderdag, maar de belangrijkste aanval van die etappe kwam van Dumoulin die een meter of 500 staand op de pedalen iedereen er af reed behalve Yates en Pozzovivo. Toen Froome terugkwam bij dat groepje en erover ging bleek Yates gesloopt te zijn.
Hij was ongewoon de beste.
Dumoulin heeft op elk terrein op al zijn concurrenten tijd gepakt. Froome rijdt deze ronde zoals Lopez vorig jaar in de Vuelta: een paar keer enorm uithalen, maar er ook een paar keer doorzakken. Normaal is dat niet genoeg om een ronde te winnen. De bizarre tijdverschillen van gisteren zorgen echter voor de huidige stand in het klassement.
(Stel bijvoorbeeld dat niet Lopez maar Pozzovivo mee had gezeten, dan hadden ze samengewerkt en won Dumoulin deze ronde. Maar goed, dat is sport natuurlijk.)
stfuympos
-
- 13363 berichten
- 731 stemmen
Wielrennen is dood doping doping doping doping zonde... Men leert niet en Armstrong z'n zeven titels afpakken?
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Wielrennen is dood doping doping doping doping zonde... Men leert niet en Armstrong z'n zeven titels afpakken?
Net half negen geweest, en nu al dronken.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Of nog steeds
.
In andere takken van sport: LeBron zorgt voor een decider in Boston. Laten we hopen op Houston tegen Cleveland in de finales.
Vanmiddag de allesbepalende kwalificatie in Monaco. Gezien de eerste trainingen lijken de Red Bulls een onoverbrugbare voorsprong te hebben op Ferrari en Mercedes (op dit circuit that is). Voor het kampioenschap zou het leuk zijn als Hamilton hem in de vangrail hangt.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Volgens mij heeft Tom één foutje gemaakt gisteren. Hij had op de Finestre vol door moeten trekken zodat Lopez niet mee kon, want die kon maar net aanklampen. Een groepje met Carapaz en Pinot had allicht mee willen rijden en dan had er niet gewacht hoeven worden op Reichenbach.
Voor vandaag zie ik het niet meer gebeuren. Sky is te comfortabel in deze rol. Gewoon een fors tempo bergop rijden zodat er niet al te stevig gedemareerd kan worden en Froome die dat in de laatste kilometers zelf doet. Echter, wat zou het mooi zijn als het anders gaat. Maar het is ongeacht de uitslag vandaag een fantastische Giro geweest, met een eveneens fantastische Dumoulin!
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Ik voorspel helemaal niets voor de Giro vandaag. Deze Giro is zo onvoorspelbaar gebleken dat er vandaag ook weer een konijn uit de hoed kan komen.
Maar inderdaad heeft Tom gisteren een grote fout gemaakt. Ik las dat hij zei op Reichenbach te hebben gewacht omdat hij anders alles alleen moest doen. Moest Froome dan niet alles alleen doen ?
Froome toonde lef, waar Tom tot het ouderwetse clubje afwachtende wielrenners bleek te behoren. Jammer, maar waar.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Of nog steeds
.
In andere takken van sport: LeBron zorgt voor een decider in Boston. Laten we hopen op Houston tegen Cleveland in de finales.
Vanmiddag de allesbepalende kwalificatie in Monaco. Gezien de eerste trainingen lijken de Red Bulls een onoverbrugbare voorsprong te hebben op Ferrari en Mercedes (op dit circuit that is). Voor het kampioenschap zou het leuk zijn als Hamilton hem in de vangrail hangt.
Red Bull 1 en 2 dat zou ik leuk vinden, geen zotte dingen doen wie aan kop ligt na de start gewoon laten gaan. Nu goed eerst maar de kwalificaties afwachten. Het blijft Monaco waar een klein foutje een groot verschil kan maken en waar kwalificatie belangrijker is dan de race zelf want inhalen is er (jammer genoeg) bijna niet mogelijk tenzij je een seconde of 2 sneller bent dan je voorligger. Ik hoop dat ook de McLarens meedoen voor de dikke punten.
Ik las in een artikel met Dumoulin dat hij zei dat hij Reichenbach niet voorop had moeten laten dalen omdat die als een oma naar beneden ging. Maar ik ben niet verrast dat ik bijlange niet de ben die erg sceptisch met het 'aanvalsplan' van Sky en hoe ze het allemaal van naaldje tot draadje kunnen uitleggen. Froome is een heel goed renner maar zonder die omkadering van ploeg met hun speciale 'methodes' en tactieken en 'dieetjes' en sterke renners die zich opofferen voor hem. Dat heroïsche zie ik er al lang niet meer in. Afgunst misschien een beetje maar ik kan er niet blij mee zijn en ik gun hem de eindzege niet.
stfuympos
-
- 13363 berichten
- 731 stemmen
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Maar inderdaad heeft Tom gisteren een grote fout gemaakt. Ik las dat hij zei op Reichenbach te hebben gewacht omdat hij anders alles alleen moest doen. Moest Froome dan niet alles alleen doen ?
Froome was gisteren gewoonweg te goed. Daarnaast had hij dit met zijn ploeg tot in de puntjes voorbereid. Op precies de juiste plekken stonden bevoorradingsmannetjes, elke kilometer was geanalyseerd. En het scenario ontvouwde zich perfect voor Froome, gezien het groepje waarin Dumoulin terecht kwam. Het was inderdaad spectaculair wat Froome liet zien, maar ik vind Dumoulin niet afwachtend geweest. Hij heeft volle bak gekoerst.
Onderhond
-
- 87625 berichten
- 12896 stemmen
maar ik vind Dumoulin niet afwachtend geweest. Hij heeft volle bak gekoerst.
Hijzelf vond het blijkbaar wel, hij trok na de rit zijn keuzes om te wachten zelf in twijfel.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Hij zei dat het wellicht fout was om te wachten, dat is iets anders dan afwachtend koersen.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Hij zei dat het wellicht fout was om te wachten, dat is iets anders dan afwachtend koersen.
Semantisch geneuzel.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Je hebt lomp aanvallend rijden zoals Froome en afwachtend aanklampen zoals Lopez. Dat Dumoulin een minuutje wacht op een medestander maakt hem niet afwachtend. Hij rijdt bijzonder sterk en is een genot om naar te kijken.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Dumoulin rijdt deze hele ronde al afwachtend. Heb hem nergens echt een ferme aanval zien plaatsen op Yates bijvoorbeeld. Altijd alleen maar poginkjes (en niet eens veel). Ik begrijp dat de Oranje-bril veel kan vertekenen, maar Dumoulin rijdt toch echt gewoon saai deze ronde. Dat heeft hij in het verleden wel beter gedaan. Ik houd het maar op gebrek aan de echte grote vorm. Misschien is die er straks in de Tour dan wel.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Moet Graaf Machine daarin bijtreden Dumoulin heeft eigenlijk op zijn Indurains gekoerst.
De enige die de ronde echt heeft gekleurd met aantrekkelijk aanvalswerk is Yates. Misschien had hij zijn krachten beter moeten doseren maar na de tijdrit zat hij kapot zei hij nu zelf. Hij wordt dit jaar pas 26 tijd heeft ie nog en die grote ronde wint hij vast nog wel. Het zal misschien veel minder spectaculair worden.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Maar inderdaad heeft Tom gisteren een grote fout gemaakt. Ik las dat hij zei op Reichenbach te hebben gewacht omdat hij anders alles alleen moest doen. Moest Froome dan niet alles alleen doen ? Froome toonde lef, waar Tom tot het ouderwetse clubje afwachtende wielrenners bleek te behoren. Jammer, maar waar.
Tom bleek tot het groepje aardse wielrenners te behoren. Gelukkig maar waar.
Froome was gisteren de beste. Als je dus één op één erachter aan gaat rijden terwijl hij voorop ligt, dan verlies je het sowieso. Je enige kans ligt in samenwerken achter de beste man. Dat heeft Dumoulin goed gezien. Dat was ook direct de reactie van Karsten Kroon en van het grootste deel van de wielervolgers (op het forum dat ik bezoek dan). Normaliter is de kans dat iemand die op bijna 80 km gaat in z'n eentje wordt teruggepakt heel groot. Wielrennen is niet alleen dom en hard stampen op pedalen maar ook tactiek en keuzes maken. Tom heeft mijns inziens geen fout gemaakt. Hij had wat pech met het groepje, maar heeft verder alles gegeven wat hij had. Froome was buitengewoon sterk en daar was blijkbaar niks aan te doen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.