• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.210 series
  • 33.981 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.010 gebruikers
  • 9.371.888 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Pecore

• 923 berichten
  • 1691 stemmen

Inderdaad, het wordt een gevecht tussen Froome en Dumoulin vandaag en morgen. Wie had dat na de tijdrit durven voorspellen? Prachtig!

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Sowieso een nu al legendarische rit voor Froome.

Nicolage Rico

• 20219 berichten
  • 2364 stemmen

Dat gaat nog spannend worden. Had het niet meer verwacht van de Witte Keniaan, maar hij kan het zomaar flikken. Hopelijk heeft Tom nog iets in zijn vat zitten. Morgen vooral ook.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ik geloof mijn ogen ook niet met deze ontknoping...

Kasparovski

• 46 berichten
  • 221 stemmen

Ik heb Froome altijd maar een saaie, berekenende renner gevonden. Maar wat hij vandaag aan het doen is... Ik kan mij bijna niet voorstellen dat hij nog veel over heeft voor die laatste klim. Maar wat een spannende ontknoping zeg, heerlijk.

Nicolage Rico

• 20219 berichten
  • 2364 stemmen

Froome gaat het roze gewoon pakken vandaag. Dumoulin moet gaan vlammen morgen, maar Froompie rijdt hij er niet zomaar (nog een keer) vanaf.

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1833 stemmen

Onderweg heb ik Froome 2 maanden van mijn voorraad Ventolin gegeven.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ik hoop echt niet dat we weer zo een scenario Floyd Landis krijgen. Hoe knap die solo actie ook is Froome die alsnog en eigenlijk alweer een grote ronde wint zou dan toch een anti-climax zijn, voor mij dan toch.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Als Froome de Tour, de Vuelta en de Giro in 10 maanden tijd alledrie wint, kan dat nooit een anticlimax zijn. Dat is dan één van de grootste prestaties in het wielrennen ooit.

En dan ben ik niet eens een liefhebber van die man.

Kasparovski

• 46 berichten
  • 221 stemmen

Graaf Machine schreef:

Als Froome de Tour, de Vuelta en de Giro in 10 maanden tijd alledrie wint, kan dat nooit een anticlimax zijn. Dat is dan één van de grootste prestaties in het wielrennen ooit.

En dan ben ik niet eens een liefhebber van die man.

Een belangrijke kanttekening daarbij wel is dat hij een positieve plas heeft afgeleverd in de Vuelta. Het lijkt mij eerlijk gezegd sterk dat hij die Vuelta winst gaat behouden.

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

......wat een enthousiasme: hoe hoog is de dosis salbutamol dit keer.........

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Het aantal berichten in dit topic gaat ineens flink omhoog, plots nogal wat mensen die ik hier al lang niet meer heb gezien

Nicolage Rico

• 20219 berichten
  • 2364 stemmen

Wat stoor ik me toch aan het verslag van Jeroen Vanbelleghem, bleh. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik luister bijna nog liever naar Herbert Dijkstra (nah, of toch niet).

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Kasparovski schreef:

(quote)

Een belangrijke kanttekening daarbij wel is dat hij een positieve plas heeft afgeleverd in de Vuelta. Het lijkt mij eerlijk gezegd sterk dat hij die Vuelta winst gaat behouden.

Absoluut, maar tot op heden loopt die zaak nog. En wat ik vandaag heb gezien van Froome lukt niet met enkele pufjes meer. Dit was grote klasse, en vooral ook lef. Hoe vaak heb ik niet renners horen bluffen dat ze gaan aanvallen, en dan komt er niets. Froome blufte niet, maar viel aan. Deze zege heeft hij absoluut verdiend.

Hopelijk is hij morgen niet herstelt, dan heeft Tom weer een kans.

Is Yates eigenlijk al binnen ?

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2200 stemmen

Over 3 weken de zwakste klassementsrenner maar toch naar alle waarschijnlijkheid de Giro winnen. Tja.. Behoorlijke anticlimax als dat zo zal zijn.

Kasparovski

• 46 berichten
  • 221 stemmen

Absoluut, maar tot op heden loopt die zaak nog. En wat ik vandaag heb gezien van Froome lukt niet met enkele pufjes meer. Dit was grote klasse, en vooral ook lef. Hoe vaak heb ik niet renners horen bluffen dat ze gaan aanvallen, en dan komt er niets. Froome blufte niet, maar viel aan. Deze zege heeft hij absoluut verdiend.

Nee daar ben ik het ook helemaal mee eens. Zoals ik het al eerder zei vond ik het meestal maar een saaie en berekende renner. Maar het lef wat hij vandaag getoond heeft door 80 (!) kilometer voor de streep al aan te vallen en er ook nog in te slagen ruim drie minuten op zijn concurrenten te pakken is echt legendarisch. Wat een prestatie.

yates is binnengekomen 38.50 na Froome Dit was geen slechte dag maar een totale ineenstorting.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2200 stemmen

Morgen moet Dumoulin vanaf de voet van de laatste klim direct vertrekken. Vandaag is de 2e keer, na de Zoncolan, dat Froome beter was bergop. Gisteren na de de 1e versnelling van Tom zat Froome ook op een gaatje maar trok hij niet door omdat Yates in het wiel zat. En de klim naar Cervinia is hem wel weer op het lijf geschreven. Hoewel aanvallen op de Col de Saint Pantaléon ook wel een optie is. Zelf dalen en dan alleen de laatste col aanvangen.

Het is nog zeker niet gedaan. Hopen op een scenario van afgelopen zondag, Froome die instort na een knappe ritzege. Maar ik zie het niet gebeuren en denk dat het 1 Froome en 2 Dumoulin blijft. Hopelijk is het andersom

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Froome verloor de etappe na de Zoncolan meer dan 40 op o.a. Dumoulin.

Overigens vallen de aanvallende aspiraties van Gesink me ook wel tegen. Maar ja je moet het ook wel kunnen.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Je moet idd kunnen aanvallen en dat hebben eigenlijk vooral de 2 Britten gedaan. Zo een zware instorting van een renner in de leiderstrui heb ik denk ik nog nooit gezien. Pijnlijk van hero to zero in 1 rit op zijn terrein.

Denk niet dat Froome de minste klassementsrenner was, vond ik eerder Rowan Dennis die enkel zich in tijdrijden kon tonen en bergop vaak als een van de eerste eraf moest.

En die Pinot zijn manier van koersen erg vervelend vind ik.

Nicolage Rico

• 20219 berichten
  • 2364 stemmen

stephan-0115 schreef:

Over 3 weken de zwakste klassementsrenner maar toch naar alle waarschijnlijkheid de Giro winnen. Tja.. Behoorlijke anticlimax als dat zo zal zijn.

Juist de sterkste over 3 weken...

Heb uiteraard liever dat Tom wint, maar vind het grote klasse van Vroompie.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

happie schreef:

Froome verloor de etappe na de Zoncolan meer dan 40 op o.a. Dumoulin.

Overigens vallen de aanvallende aspiraties van Gesink me ook wel tegen. Maar ja je moet het ook wel kunnen.

Gesink had alleen gisteren een kans gehad, maar het is lastig net met de goede ontsnapping mee te zitten. Volgens mij zijn alle andere bergetappes wat de winst betreft naar de klassementsrenners (waar Yates toen ook nog toe behoorde) gegaan. En als de grote mannen de strijd (zo vroeg) aan gaan, dan valt het niet mee voor rittenkapers.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Juist de sterkste over 3 weken...

Heb uiteraard liever dat Tom wint, maar vind het grote klasse van Vroompie.

Yep. Dumoulin is de meest constante, maar Froome staat 1 vanwege zijn twee uitschieters. Eigenlijk heeft Dumoulin na de proloog nooit echt aanspraak kunnen maken op de leiderstrui. Laat dan dan morgen gebeuren.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Las die sport toch eens af, Lance Armstrong reed cleaner dan dit.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

TornadoEF5 schreef:

Las die sport toch eens af, Lance Armstrong reed cleaner dan dit.

Ah, een medewerker van het WADA op moviemeter. Gun me een kijkje in je documenten.

Juist het feit dat Froome ook slechte dagen heeft gehad, net zoals Yates (al was dat vandaag wel uitzonderlijk, maar ok, moeheid na drie weken), en dat de enige echt constante rijder Dumoulin maar niet kan schitteren, lijkt op een redelijk dopingvrije ronde te wijzen.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2200 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Yep. Dumoulin is de meest constante, maar Froome staat 1 vanwege zijn twee uitschieters. Eigenlijk heeft Dumoulin na de proloog nooit echt aanspraak kunnen maken op de leiderstrui. Laat dan dan morgen gebeuren.

Ik zal ervoor tekenen. De 1e en laatste leiderstrui in deze Giro. Ik acht de kans klein, maar zeker niet onmogelijk, de klim naar Cervinia is hem op het lijf geschreven en 40 seconden zijn zo weg..

starbright boy (moderator films)

• 22403 berichten
  • 5071 stemmen

Wat is de Giro toch veel mooier dan de Tour...... Wat er morgen ook gaat gebeuren en ondanks dat ik geen Froome-fan ben en eigenlijk liever bijna alle anderen in zijn plek had willen zien.

ghostman

• 5740 berichten
  • 5 stemmen

Helaas gaat Froome de Giro winnen . Misschien is Dumoulin sterker dan Froome , maar niet sterker dan Team Sky . Team Sky is erg sterk en gaat morgen meteen vanaf het begin de rit controleren . Met andere woorden : Team Sky gaat de overwinning niet meer weggeven ...

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

ghostman schreef:

Helaas gaat Froom de Giro winnen . Misschien is Dumoulin sterker dan Froom , maar niet sterker dan Team Sky . Team Sky is erg sterk en gaat morgen meteen vanaf het begin de rit controleren . Met andere woorden : Team Sky gaat de overwinning niet meer weggeven ...

Reed Team Sky vandaag 3 minuten voor op de andere klassementsrenners ?

ghostman

• 5740 berichten
  • 5 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Reed Team Sky vandaag 3 minuten voor op de andere klassementsrenners ?

Het was allemaal ingecalculeerd . Renners van Team Sky mochten vandaag op het eind het rustig aan doen en hun krachten sparen . Morgen gaan ze helemaal los .

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Waarom zouden renners van Team Sky vandaag op het eind met hun krachten gaan smijten ? Natuurlijk doen ze geen trap teveel als Froome alleen van voren zit.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.