• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.008 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.001 acteurs
  • 198.993 gebruikers
  • 9.371.231 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Joy4ever

• 4609 berichten
  • 1832 stemmen

Tommeke pakt weer 16 seconden op Froome. Verrassend.

GoodOldJack

• 1339 berichten
  • 4625 stemmen

Ben normaal echt geen anti supporter (en ik volg belachelijk veel verschillende sporten en sporters al zeg ik het zelf) maar voor Froome maak ik met graagte een uitzondering, hoe meer tijd die verliest hoe liever ik het heb. Zeker als het op een renner als Dumoulin is.

Nicolage Rico

• 20219 berichten
  • 2364 stemmen

eRCee schreef:

Potdikke, lekker hoor om Tom Dumoulin zo te zien rijden. Gelijk maar even 38 seconden pakken op Froompie. Dit worden weer mooie weken.

Had natuurlijk voornamelijk met die val te maken.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Joy4ever schreef:

Tommeke pakt weer 16 seconden op Froome. Verrassend.

En een zege voor Timmeke gisteren

Zo toch al een ritzege voor België. Die finale vond ik wel maar matig in beeld gebracht.

En ja ik ben ook behoorlijk anti-Froome geworden, eigenlijk die hele Sky-ploeg.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Uiteraard zodat hij de Tour kan rijden, op veel bijval zal hij toch niet moeten rekenen denk ik.

Daar ga ik wel vanuit. Hopelijk is de bijvangst dat hij nu minder durft te puffen.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2200 stemmen

Mooi dat er nu al (grote) verschillen zijn gemaakt in het klassement. López en Froome zullen vandaag iets moeten ondernemen, om het gat op de andere klassementsrenners kleiner te maken. Bovendien ben ik benieuwd hoe de sterkere renners van de eerste dagen (Dumoulin, Yates, Pozzovivo, Pinot) het houden op de wat langere beklimmingen. Na vandaag weten we, eindelijk, meer over de klimmersbenen van de renners.

Alleen nu hopen dat er geen tegenwind staat op de Etna, en dat er een clash komt tussen de klassementsrenners. Vorig jaar was een behoorlijke anticlimax.

starbright boy (moderator films)

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Dit jaar was de Etna gelukkig inderdaad oneindig veel boeiender. Heerlijke finale. Geen ongelukken voor Froome, maar ècht overtuigend vond ik het niet, zijn ploeg al helemaal niet. Dat Dumoulin het roze niet heeft is strategisch best gunstig, maar Yates liep wel erg snel veel weg. Pinot (waarvan ik al een tijdje een voorgevoel heb dat dit weleens zijn ronde kan worden) heeft volgens mij geen trap teveel gezet en perst er een stevige sprint uit. Paar second tier klassementsrenners door het ijs. Genoeg verhalen.

Joy4ever

• 4609 berichten
  • 1832 stemmen

Een prachtig kunststukje Chaves en Yates. Ik vond de versnelling van Simon echter wel wat verdacht helaas. Mooi om te zien, dat wel.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2200 stemmen

Spettacolo in de laatste 5 kilometer, en het eerste uur was ook lekker boeiend. Daarnaast was de rest van het verloop niet groots, maar wel interessant met Chaves in de kopgroep.

Yates was fenomenaal inderdaad, 26 seconden in 1.5 kilometer is geniaal. Maar, moet wel nog even de beelden terugkijken, ik had wel het idee dat de groep der favorieten naar elkaar aan het kijken waren waardoor de voorsprong sneller groter werd. Dumoulin oogde sterk, maar had ook een keer het gevoel dat hij aan het kraken was. Weet dus niet wat ik er precies van moet denken. Echter hadden Froome, Aru en M.A. López dat ook. Pozzovivo, Pinot ijzersterk.

Hopelijk zaterdag en zondag ook een clash der favorieten. Zaterdag doet denken aan de etappe naar Santuario di Oropa van vorig jaar, alleen langer en iets minder stijl, waar Dumoulin vorig jaar de ronde definitief naar zijn hand zette. Zondag alleen de laatste 5 kilometer echt zwaar, daarvoor heeft niet veel om het lijf. Vrees echter dat er niks gaat gebeuren, en dat we moeten wachten op volgende week zaterdag, de Monte Zoncolan.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Het gaat hoe dan ook weer een ontzettend spannende Giro worden. Heel veel renners die aan elkaar gewaagd zijn en niet 1 team dat erbovenuit steekt. Skytrain zelfs armoedig te noemen.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Volgens mij is de giro al een hele tijd spannender en fijner om te volgen dan de Tour waar ik de spannende ritten op 1 hand kan tellen. Moet al terug naar het tijdperk pre Armstrong of zo.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Topsport wordt gekenmerkt door een gebrek aan spanning. Spanning zit meer in de niveaus onder de top.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Graaf Machine schreef:

Topsport wordt gekenmerkt door een gebrek aan spanning. Spanning zit meer in de niveaus onder de top.

Denk toch niet dat de organisatoren van de giro en vuelta dat graag zullen horen dat ze het kleine broertje en zusje zouden zijn van de tour. Maar het klopt wellicht wel dat de tour net iets meer toppers trekt. Zou het iets met geld te maken hebben. Is een tour echt zoveel zwaarder dan de andere als je ziet hoe Team Sky het allemaal onder controle had? Denk ook niet dat de gemiddelde sportfan op het eind van de dag gaat zeggen ach ja het was niet spannend maar het was toch topsport.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2200 stemmen

De Tour geldt al jaren als de grootste, maar dat komt omdat de media-aandacht groter is. Zelf vind ik de Tour jaar in, jaar uit het minst aantrekkelijk (door de eeuwige controle), maar ook omdat ze m.i. elk jaar het minst uitdagende parcours hebben. Hoewel dat gelukkig dit jaar anders is, want wat mij betreft zitten er in de Giro (zo lijkt het i.i.g.) iets te veel sprintritten.

De Giro en Vuelta hebben gewoon wat minder aandacht, wat de druk lager maakt, en er is vaak veel minder controle, wat het opener en leuker maakt.

1. Giro

2. Vuelta

3. Tour

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ben het met je eens stephan-0115, soms willen ze in de tour net iets teveel cols proppen in 1 etappe terwijl er toch pas op de laatste zal worden aangevallen door de klassementsrijders. Ik vind 2 of 3 cols in 1 etappe eigenlijk al genoeg. Vind ook dat een col als de Ventoux en Alpe d'Huez er eigenlijk altijd bij moeten zijn.

Denk dat de Tour ook in een interessantere periode valt dan de andere 2, dat zal ook wel meespelen.

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4511 stemmen

Nadal verliest, Federer maandag weer nummer 1. Dan is hij tot na RG nummer 1 of moet Nadal Rome winnen (en later RG) om weer eerste te staan. Anders blijft Federer dat tot in het grasseizoen.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Grosjean weer in de fout als hij zo doorgaat zie ik hem het seizoen niet uitdoen...

trebremmit

• 3014 berichten
  • 1465 stemmen

Dirty air.

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

En iemand naast Olav op de commentaarpositie. Mooi. Nu langzaam die fanboy er uit werken. Totaal niet in staat om objectief (met name mbt Max) te becommentariëren.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

en als er een probleem is met een Ferrari is het natuurlijk bij Kimi...

de grunt

• 4336 berichten
  • 1576 stemmen

Roel- schreef:

En iemand naast Olav op de commentaarpositie. Mooi. Nu langzaam die fanboy er uit werken. Totaal niet in staat om objectief (met name mbt Max) te becommentariëren.

Giedo vd Garde is zeer deskundig. Kan mooi Olav opvolgen. Exit Coronel brothers en oranje bril' Olav. Door met The Mask en Giedo. 2 autoriteiten

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Eens. Die Coronel vind ik ook bijzonder irritant. Alleen maar provoceren en precies het tegenovergestelde roepen van wat de rest zegt.

En wat doet Ferrari nou weer met Vettel? Gooien even een P2 weg.

de grunt

• 4336 berichten
  • 1576 stemmen

Merkwaardige call inderdaad. Vettel lag op koers voor de titel. 2 races verder en Hamilton is weer de baas.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ja, Ferrari blijft me verbazen met hun strategie. Max lijkt niet veel last te hebben van de schade die hij zichzelf (zo lijkt het) berokkend heeft. Sowieso is het een circuit waar inhalen moeilijk is, maar ik heb al veel saaiere races gezien daar.

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Dumoulin verliest wat, maar Froome en Aru veel meer. Lijkt dat de grootste concurrenten Yates, Pinot en misschien Chaves gaan worden en niet Froome en Aru. Dumoulin heeft wel een gebrek aan tijdritkilometers deze ronde.

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Vorig jaar in deze fase voor wat het waard is Dumoulin ook derde. Toen met Pinot en Quintana voor hem. 30 seconden achter toen, nu 38.

Alleen zijn er nu al tijdritkilometers geweest. Toen niet. En er komen er veel minder dan toen.

Kasparovski

• 46 berichten
  • 221 stemmen

Ja dat klopt maar ik vond hem toen bergop wel een wat sterkere indruk maken. Bij elke versnelling rijdt hij nu altijd gelijk achteraan en kan vaak maar met moeite volgen. Hij weet de schade tot nu toe te beperken, maar ik denk dat hij er volgend weekend, met de huidige vorm, er niet meer aan gaat ontkomen. Maar misschien liggen dan de verhoudingen wel wat anders, dat gebeurt wel vaker in grote rondes.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2200 stemmen

Dumoulin weet de schade te beperken, en bij hem heb ik telkens het idee dat hij net als Aru en Froome een keer een flink pak tijd op z'n broek krijgt. Tot zaterdag verwacht ik geen noemenswaardige tijdverschillen tussen de klassementsrenners, dus hopelijk groeit hij naar dé topvorm, anders krijgt hij op de Monte Zoncolan een gigantische dreun te verwerken van Yates, Pinot, Chaves en Pozzovivo, met afstand de beste 4 renners in de koers tot nu toe. En dat gaat ie niet goed maken in de tijdrit..

Hopelijk hebben die 4 te vroeg gepiekt en piekt Dumoulin op het juiste moment. Ik acht dat niet eens onmogelijk, want die 4 zijn echt waanzinnig goed de 1e week, kan me niet voorstellen dat ze dit 3 weken volhouden. Die gaan echt nog mindere momenten krijgen, en dan moet Tom dat zien af te straffen.

Ook wel jammerlijk: zonder boni's was het gat met Yates maar 22 seconden geweest.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Niks tegen Dumoulin maar ik vind het ook wel eens leuk als een grote ronde niet wordt beslist door tijdritkilometers maar door lekker strijd bergop zoals nu.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2200 stemmen

alexspyforever schreef:

Niks tegen Dumoulin maar ik vind het ook wel eens leuk als een grote ronde niet wordt beslist door tijdritkilometers maar door lekker strijd bergop zoals nu.

Het een heeft met het ander te maken, bv. Yates moet aanvallen terwijl hij boven Dumoulin staat, omdat hij zo'n goede tijdrit heeft. Daardoor maakt het de koers een stuk opener en leuker.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.