• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.981 films
  • 12.204 series
  • 33.973 seizoenen
  • 646.999 acteurs
  • 198.991 gebruikers
  • 9.371.070 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Vraag is wel of hij die tijd krijgt. Formule 1 is geen voetbal, waarbij een talent van 20 wat fouten mag maken. In de Formule 1 moet je gelijk presteren (zeker bij de beste teams), en anders staan er 20 andere rijders klaar die je stoeltje graag innemen. Of je nu 20 bent of 33, dat maakt niet uit in de Formule 1.

Max had er misschien verstandig aan gedaan om nog wat jaartjes bij Torro Rosso te rijden om ervaring op te doen, want als het nu fout gaat is zijn carrière in de Formule 1 gelijk klaar. Wie ontslagen wordt komt meestal niet meer terug in dit wereldje. En het verschil met volwassen rijders als Hamilton, Ricciardo en Vettel is wel heel groot op dit moment.

Ik geloof zeker dat Max daar verstandiger aan had gedaan. Misschien zelfs had hij er verstandiger aan gedaan 1 of 2 jaartjes met dat hele F1 circus te wachten, maar.... de kansen om F1 te rijden zijn miniem, de kansen om in een top team te rijden zijn miniemer, en daarbij opgeteld dat een puber, ook een wereldwijze puber, zulke zaken verstandig aanpakt, zijn nihil.

Wat nu telt is dat Max zijn goede races blijft pakken en dan over een jaar of 2, 3 de echte grote doorbraak (niet alleen sterke races, maar sterke seizoenen rijden) maakt.

Dat heeft niet alleen met Max, maar vooral met het vertrouwen van zijn omgeving in hem, te maken. Wat mij betreft verdiend hij het vertrouwen, maar nu even een tweede rol spelen achter Ricciardo zou helemaal geen kwaad kunnen.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Allemaal mooi, die schaatsmeiskes met gouden plakken omhangen, maar nummer 1 op de lijst kanshebsters voor Sportvrouw van het Jaar, is nu toch wel Anna, het fietsmeiske.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Prachtige ratingsprong van Machteld van Foreest.

Ons grootste schaaktalent Machteld van Foreest heeft afgelopen maand een onwaarschijnlijke ratingsprong gemaakt. Van 1962 in februari is ze maar liefst 170 punten omhoog geschoten naar 2132 in maart.

Dit is voor een 10 jarig meisje een enorme prestatie. Voor een 10 jarige jongen overigens ook.

Ter vergelijking: toen de huidige wereldkampioen, Magnus Carlsen, de leeftijd had die Machteld nu heeft, was zijn rating ongeveer 2080.

(En de mijne ligt rond de 1960 )

Natuurlijk zeggen jeugdratings niet alles, jeugdspelers maken grote sprongen, en kunnen ook diep zinken, omdat de ratingregels anders zijn dan bij volwassenen. Een winstpartij kan veel (heel veel) meer punten opleveren dan een winstpartij volgens de regels der volwassenen.

Maar dat gold ook voor Carlsen.

Voorlopig verpulvert Machteld al de verwachtingen die over haar gaande waren. Geweldig om te volgen.

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Anders knallen de Red Bulls maar even op elkaar. Het was te saai dachten ze..

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4510 stemmen

Wtf gebeurde daar? Zwolle84 zal ongetwijfeld vinden dat Max niet had mogen remmen voor die bocht en rechtdoor had moeten rijden

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4510 stemmen

Hahaha Grosjean

Gh8st

• 668 berichten
  • 2008 stemmen

Het is me weer een zooitje

trebremmit

• 3014 berichten
  • 1465 stemmen

Vreselijk circuit.

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4510 stemmen

Schitterend circuit, gebeurt tenminste wat. Ik zou alleen als extra regel toevoegen dat een Safety Car er maximaal 5 ronden mag zijn, maakt het nog leuker.

trebremmit

• 3014 berichten
  • 1465 stemmen

Leuk man de halve race naar die safety car kijken.

Ik zie liever een spannende race dan al die ongelukken.

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Op de een of andere manier spektakel. Maar dit lijkt me niet de manier waarop je het graag ziet.. Een van de meest onverdiende overwinningen van Hamilton (en daarmee heel treurig voor Bottas). Op deze manier blijft het klassement wel spannend. Dat dan weer wel.

SouthParkFan

• 218 berichten
  • 1384 stemmen

mjk87 schreef:

Schitterend circuit, gebeurt tenminste wat. Ik zou alleen als extra regel toevoegen dat een Safety Car er maximaal 5 ronden mag zijn, maakt het nog leuker.

Ja dan konden ze mooi met volle snelheid langs die vrachtwagen vliegen die de auto van Grosjean aan het bergen was. Ze hebben immers toch die halo op hun bolide dus qua veiligheid zit het ook wel goed denk ik.

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4510 stemmen

SouthParkFan schreef:

(quote)

Ja dan konden ze mooi met volle snelheid langs die vrachtwagen vliegen die de auto van Grosjean aan het bergen was. Ze hebben immers toch die halo op hun bolide dus qua veiligheid zit het ook wel goed denk ik.

Voor dat moment had je dus die 5 ronden kunnen gebruiken. Nu echter bij iedere zucht en scheet wordt dat ding eruit gehaald. En als het echt ernstig is of gevaarlijk behoor je überhaupt niet te rijden. In zo'n geval zou ik de auto's naar binnen halen en desnoods een herstart uit de pitstraat waarin de achterstanden gelijk blijven. De nummer 2 mag pas weg als zijn achterstand in seconden voorbij is.

SouthParkFan

• 218 berichten
  • 1384 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Voor dat moment had je dus die 5 ronden kunnen gebruiken. Nu echter bij iedere zucht en scheet wordt dat ding eruit gehaald. En als het echt ernstig is of gevaarlijk behoor je überhaupt niet te rijden. In zo'n geval zou ik de auto's naar binnen halen en desnoods een herstart uit de pitstraat waarin de achterstanden gelijk blijven. De nummer 2 mag pas weg als zijn achterstand in seconden voorbij is.

Ik ben het helemaal met je eens. Nu bleven er ook maar weinig rondes over richting het einde.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

Of gewoon de race verlengen.. Neem aan dat er ook minder brandstof wordt verbruikt in die gele vlag/safety car rondjes. Gewoon berekenen hoeveel brandstof ze besparen en de race verlengen naar ratio.

Max 5 rondjes safety car vind ik maar vreemd. Het gaat erom dat een baan goed schoon wordt geveegd. Het was nu zelfs na x aantal rondes nog steeds niet schoon (lekke band Bottas).

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Als deze onverdiend was voor Hamilton dan was die van Vettel ook onverdiend in Australië waar hij dikke mazzel had met de VSC. Vettel heeft nu ook een onnodig risico genomen met absoluut te willen winnen alsof hij elke volgende races geen kans meer zou maken tegen Hamilton. Dit gaat Hamilton weer vertrouwen geven denk ik. Ik vind dit een correcter beeld van het kampioenschap tot dusver.

En het is zo een stratencircuit dus ja de kans op safety cars is groter. Maar man wat zijn ze traag en ze doen het niet erg grondig, lekke band van Bottas kwam door debris die nog op het circuit lag. Maar waarom moet een race nu ineens verlengd worden, er zijn in het verleden nog races geweest met veel safety cars en niet enkel op dit circuit. Denk je dat de race dan spannender gaat worden?

En na de Toro Rosso's die botsen nu de grotere broertjes Red Bull. Je kan zeggen van Ricciardo knalt recht in Max maar eerder in de race verdedigde Max ook nogal op het randje tegen zijn teamgenoot. Max is vrij belabberd aan het rijden dit seizoen.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

En wat doe je dan met gedubbelde wagens? Het is ook allemaal niet zo eenvoudig om een F1 auto zo lang te laten wachten, motor kan afslaan en dan wordt iedereen die na die rijder moet ook opgehouden. Zo simpel is het helaas niet. Dat zou juist nog meer chaos veroorzaken.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

alexspyforever schreef:

En na de Toro Rosso's die botsen nu de grotere broertjes Red Bull. Je kan zeggen van Ricciardo knalt recht in Max maar eerder in de race verdedigde Max ook nogal op het randje tegen zijn teamgenoot. Max is vrij belabberd aan het rijden dit seizoen.

Hele vreemde conclusie. Vraag me eigenlijk af wat Max fout doet? Ricciardo knalt er gewoon vol op van achteren. Max heeft geen rare manouevres en schakelt gewoon normaal terug voor de bocht... Ricciardo zat er gewoon compleet verkeerd achter.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Hele vreemde conclusie. Vraag me eigenlijk af wat Max fout doet? Ricciardo knalt er gewoon vol op van achteren. Max heeft geen rare manouevres en schakelt gewoon normaal terug voor de bocht... Ricciardo zat er gewoon compleet verkeerd achter.

Wel Max week 2 keer van zijn lijn af, iets wat je sowieso niet mag doen. En als je eerder de race bekeek reed Max zijn teamgenoot ook al bijna van de baan. Ricciardo ging heel wijd bijna naast het circuit bij een inhaalpoging, Max had ruimte zat om de bocht te nemen maar zat nog bijna tegen Ricciardo, dat vind ik dus vrij belabberd ja.

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4510 stemmen

Sowieso was dit een absurde race met dat enorm lange rechte stuk en de DRS. Auto's die even snel gaan doen gewoon haasje over om de zoveel ronden en schieten per saldo niets op. Dat lijkt me ook niet de bedoeling van dat systeem.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Wel Max week 2 keer van zijn lijn af, iets wat je sowieso niet mag doen.

Op het rechte stuk mag het wel. In de remzone niet. In de remzone doet ie dit niet. Dus onwaar. Hij gaat 1x naar rechts.. Daarna glijdt ie door naar de bocht. Je ziet hem terugschakelen en zijn stuur houdt ie recht zonder onverwachtse bewegingen...de cockpit camera laat dit duidelijk zien. Dus hij doet geen 2 bewegingen en al helemaal geen 1 die het knallen op de kont rechtvaardigt. Daarnaast was Ricciardo al kamikaze.. Hij had daar nooit mogen zitten.

Ricciardo rijdt over het algemeen foutloos, maar hier knalt ie er gewoon dom achterop.....daar hoef je eigenlijk geen analyse op los te laten. Wat Verstappen ervoor doet is gewoon goed verdedigen...

Verstappen kan nog veel leren hoor. Dat is zo, maar niet op basis van deze crash. Dat moment in het begin heb je wel gelijk in. Max zn wielen blokkeerden doordat hij zich verremde, maar dat staat los van deze natuurlijk.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)
Op het rechte stuk mag het wel. In de remzone niet. In de remzone doet ie dit niet. Dus onwaar. Hij gaat 1x naar rechts.. Daarna glijdt ie door naar de bocht. Je ziet hem terugschakelen en zijn stuur houdt ie recht zonder onverwachtse bewegingen...de cockpit camera laat dit duidelijk zien. Dus hij doet geen 2 bewegingen en al helemaal geen 1 die het knallen op de kont rechtvaardigt. Daarnaast was Ricciardo al kamikaze.. Hij had daar nooit mogen zitten.

Ricciardo rijdt over het algemeen foutloos, maar hier knalt ie er gewoon dom achterop.....daar hoef je eigenlijk geen analyse op los te laten. Wat Verstappen ervoor doet is gewoon goed verdedigen...

Verstappen kan nog veel leren hoor. Dat is zo, maar niet op basis van deze crash. Dat moment in het begin heb je wel gelijk in. Max zn wielen blokkeerden doordat hij zich verremde, maar dat staat los van deze natuurlijk.

FIA reprimand Ricciardo and Verstappen | PlanetF1 : PlanetF1

Max deed 2 moves, kleine maar ze brachten Ricciardo duidelijk in verwarring. Beide werden schuldig bevonden en een waarschuwing gekregen. Dat praat Max zijn manier van verdedigen tegen Ricciardo voor dit incident ook niet goed. Elk ander team had gezond verstand gebruikt en tegen Max gezegd laat je teamgenoot passeren, dan hadden ze nu niet met lege handen achtergebleven. Maar om een of andere reden geloven ze dat Max hun nieuwe "Vettel" is. Ja, hij is een groot talent maar absoluut geen teamplayer en met zo een rijstijl dwing je weinig respect af. Dit is zijn 4de seizoen in F1, na 64 races mag je toch wat meer maturiteit verwachten ondanks zijn nog erg jonge leeftijd.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

Zegt me niets dat nieuwsartikel. Een reprimande in dit geval betekent dus ook niets. Hetgeen Verstappen deed praat niet goed dat Ricciardo daarachter liep te klungelen.

En je zegt het zelf al.. "elk ander team had tegen Max gezegd..."

Het ligt meer aan Red Bull dan aan de rijders in dit geval. Want andersom verdedigd Ricciardo toch ook fel als Max hem inhaalt (begin race). Ze delen beiden geen cadeautjes uit. Dus beetje flauw om in dit geval de schuld op Max af te schuiven. Je bent dan teveel aan het zoeken om zijn fouten van eerder dit seizoen nog meer uit te lichten.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

rep_robert schreef:

Zegt me niets dat nieuwsartikel. Een reprimande in dit geval betekent dus ook niets. Hetgeen Verstappen deed praat niet goed dat Ricciardo daarachter liep te klungelen.

En je zegt het zelf al.. "elk ander team had tegen Max gezegd..."

Het ligt meer aan Red Bull dan aan de rijders in dit geval. Want andersom verdedigd Ricciardo toch ook fel als Max hem inhaalt (begin race). Ze delen beiden geen cadeautjes uit. Dus beetje flauw om in dit geval de schuld op Max af te schuiven. Je bent dan teveel aan het zoeken om zijn fouten van eerder dit seizoen nog meer uit te lichten.

Tja het is een natuurlijk makkelijk argument maar als de meerderheid vind dat de grootste schuld ligt bij Max en duidelijk ziet dat hij meerdere moves maakt, dan vind ik dat Max er alweer makkelijk mee weg komt. Als ik teveel zoek om te vinden dat hij harder bestraft moet worden, kan ik ook zeggen dat jij hard zoekt naar fouten bij Ricciardo om Max zijn manier van verdedigen goed te praten.

Ik ben best fan van Ricciardo ja geef ik toe en als Max rijdt zoals voorgaande 3 seizoenen dan is Red Bull het sterkste rijdersduo van het pak en gun Max ook al het succes. Ik vond het geweldig die race dat Max gewoon de wereldkampioen in spe Hamilton passeerde en de race won vorig jaar (weet even niet meer welke GP).

Vorig jaar was er nogal kritiek op Ricciardo omdat hij goede resultaten haalde omdat anderen voor hem wegvielen. Of jij bij die criticasters was ik weet niet, maar ik vond het beetje makkelijk want hij wordt in de paddock een van de beste inhalers genoemd hetgeen hij vaak genoeg heeft bewezen. En dan krijgt net hij pech met 3 opgaves in de laatste 4 races en verliest de 4de plaats in het WK alsnog aan Kimi die alweer een matig seizoen reed.

En Max ja ik wil best wel voor hem supporteren maar niet als hij blijft zoals we in Vlaanderen zeggen "rondrijden zoals een kieken zonder kop". Ik hou van racers die ervoor gaan maar dan wel op een faire manier. Bottas en Kimi spelen te vaak op veilig en kunnen me daarom weinig bekoren, dus ik hoop dat ze worden vervangen door vechtlustigere rijders in 2019.

Ik ga niet meer verder over dit argument, ik hoop gewoon dat Max vanaf nu op een propere manier kan racen. Als hij nu enkele mindere races kent, maar foutloos blijft dat is al een goed begin. Ik herinner me hoe Grosjean werd gezien als een crasher in zijn eerste volledig F1 seizoen bij Lotus. Het seizoen erop was hij matig in de eerste seizoenshelft maar foutloos, goede resultaten volgden evenwel in de tweede helft. Blijkbaar had hij hiervoor therapie gevolgd. Helemaal lijkt het niet te verdwijnen want af en toe maakt hij toch nog van die rookie fouten zoals de muur in gaan tijdens een safety car en een 6de plaats vergooien. Maar ook Hulkenberg vergooide de kans op een podium (op dit moment is hij de rijder met de meeste GP's zonder podium) door een domme stuurfout. Ook Vettel was veel te opportunistisch en ongeduldig. En wie was de lachende 3de: Perez, nog zo een rijder die eigenlijk niet uitblinkt door zijn rijstijl maar door dit soort incidenten wel al 8 maal op het podium stond met wagens waarmee je niet kan winnen.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Kunnen we het er niet gewoon op houden dat ze allebei ontzettend dom bezig waren, de hele race al? Ze leken niet helemaal door te hebben dat F1 in de eerste plaats een teamsport is, ook al ligt in de media meer de nadruk op het coureurskampioenschap.

Gh8st

• 668 berichten
  • 2008 stemmen

Ja klopt. Als je dan in een team zit dat je laat racen heb dan ook het respect om elkaar genoeg ruimte te geven. Zelf zeiden ze dat ze op het randje zaten, maar dat is dan eigenlijk al te ver, want je ziet hoe makkelijk je er dan overheen gaat. Het ging ook niet meer om podiumplaatsen anders had ik er nog wel wat meer begrip voor,

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Potdikke, lekker hoor om Tom Dumoulin zo te zien rijden. Gelijk maar even 38 seconden pakken op Froompie. Dit worden weer mooie weken.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Hoe lang hebben ze eigenlijk nog nodig om een uitspraak te doen in die zaak Froome?

Proficiat aan Dumoulin, ik gun het hem.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

volgens mij volgt de uitspraak in augustus.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Graaf Machine schreef:

volgens mij volgt de uitspraak in augustus.

Uiteraard zodat hij de Tour kan rijden, op veel bijval zal hij toch niet moeten rekenen denk ik.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.