- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Klopt, want ik herhaal mijn punt niet twee weken lang.
Ik ook niet, dus wat zanik je nou.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4512 stemmen
Veruit leukste en interessantste schaatsonderdeel lijkt me.
Nou nee.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Zojuist die massastart gezien. Nooit eerder gezien.
Veruit leukste en interessantste schaatsonderdeel lijkt me.
Goedzo kos. Lekker tegen de rest hier in blijven gaan. We weten nu wel dat je het reguliere schaatsen niks vind op de Spelen.
Dom onderdeel, maar wel vermakelijk om te zien.
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Absoluut meest vermakelijke en spannende onderdeel inderdaad.
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Ah en nu de mannen.
Die tussensprints zijn inderdaad tamelijk nutteloos (denk ik?)
Maar verder lijkt het gewoon op pak m beet 1,5 of 3 km atletiek hardlopen.
Gewoon met zn allen starten en richting de finish zoals het hoort.
Das tenminste fatsoenlijke sport ipv van dat ellenlange 1 tegen 1 geneuzel.Hier komen veel meer sport aspecten bij kijken zoals je concurrentie in de gaten houden.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Poppenkast als zelfs die falende KV hier op het podium kan komen.
Dit. Nooit. Weer.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Het blijft allemaal maar vaag. Dacht dat Kramer aan het winnen was.
We hebben nu wel 20 medailles binnen op deze Spelen. Da's heel knap!
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12839 stemmen
omg mooiste schaatsonderdeel ooit ...
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Lekker ritje hoor van Kramer. Koen doet wat hij moet doen en sleept een bronzen medaille uit het vuur voor zijn land, held.
Nu zien of Belgie op z'n kop komt te staan voor deze aangekondigde medaille van Swings. 
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12839 stemmen
De vijf man die niet naar de Omloop het Nieuwsblad aan het kijken zijn, zijn echt compleet door het dolle heen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4512 stemmen
Hier komen veel meer sport aspecten bij kijken zoals je concurrentie in de gaten houden.
Andere aspecten. Pure kracht, snelheid of uithouding zijn minder van belang.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Het 8e hoogtepunt van de dag:
8. Sven die de hand van Swings van z'n kont afhaalt.
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Wat een onzin, lijken mij allemaal van belang. En dan nog directe concurrentie erbij.
Je vindt een wielerkoers toch ook niet leuker als het 1 tegen 1 is?
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Het feit dat iemand die totaal maar dan ook echt totaal niet meekan op welke individuele afstand dan ook hier het podium haalt door lafjes in het peloton te blijven hangen en geen meter op kop komt, zegt genoeg.
Gaat helemaal nergens over, maar voor de twittergeneratie is het wel *kuch* spectaculair *kuch*. Alsof er met 'Big Air' of hoe die snowboarddingen ook maar heten nog niet genoeg pretonderdelen zijn.
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Het feit dat iemand die totaal maar dan ook echt totaal niet meekan op welke individuele afstand dan ook hier het podium haalt door lafjes in het peloton te blijven hangen en geen meter op kop komt, zegt genoeg.
Gaat helemaal nergens over, maar voor de twittergeneratie is het wel *kuch* spectaculair *kuch*.
Voortaan alleen maar tijdritten in de Tour!
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4512 stemmen
Wat een onzin, lijken mij allemaal van belang. En dan nog directe concurrentie erbij.
Je vindt een wielerkoers toch ook niet leuker als het 1 tegen 1 is?
Dat laatste ligt eraan. Wielrennen is ook een volstrekt andere sport over veel langere duur. Maar met een heel peloton naar de finish rijden vind ik weinig bijzonder ja, hoogstens lekker als achtergrond, krantje erbij en genieten van de omgevingen. Ieder voor zich en op waarde geklopt over kilometers lange beklimmingen wel. Dat is wat anders dan enkele rondjes en veelal veilig meeschaatsen. Deze korte afstand maakt het gewoonweg niet zwaar genoeg.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Voortaan alleen maar tijdritten in de Tour!
Wielrennen en schaatsen zijn dan ook andere sporten.
Tennissen met skeelers aan, in de sneeuw en met 8 man en 3 vrouw in de baan, terwijl het publiek met sneeuwballen gooit en de lijnrechters met de rug naar het veld zitten is vast ook erg 'spectaculair'.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Nee, want schaatsen doe je in je eigen baan, individueel, op tijd.
Al het andere is voor de kermis.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Nou nee, het is prima vergelijkbaar.
Volgens mij ben je een beetje in de war met baanwielrennen.
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Nee hoor. Wielrennen is juist pas leuk omdat het een massa richting de finish is, zoals dat bij schaatsen dus kennelijk ook is. Of eender welke andere sport.
Formule 1 met rondjes 1 tegen 1 in een eigen baan, alleen het idee al.
Daarom is rondjes rijden zo enorm suf.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Gaat wel leuk worden, die afdaling met 100 man tegelijkertijd op de piste, de massa naar de finish.
Twitteraars blij, want 'spektakel'.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Mooi interview met Verweij, met wat barstjes in z'n stoere uitstraling: klik (ook geschikt voor de haters)
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Euh, nou het zal aan mij liggen, ik hoor weer 0,0 zelfkritiek hoor.
Gaan we: normaal gesproken win ik die sprint (?), haal ik ze spelenderwijs in, ik reed 2 maanden terug snellere ronden dan wie dan ook hier, ik heb eruit gelegen met een blessure, ik heb weinig hulp gehad (!), maar wel bedankt aan de Russen (!), hopelijk is mijn omgeving de komende jaren wel constant (aan wie zou dat nou liggen), ik heb nu wel heel veel alleen moeten doen, mijn eerdere rust was noodgedwongen (haha).
Wat dacht je van: na de vorige Spelen heb ik eerst een jaar op het strand gelegen, daarna aan één of andere flutshow van SBS 6 meegedaan, ben ik voor het oog van de natie als een dorpsidioot van een duikplank gesprongen, heb mijn sponsor ongelooflijk in de steek gelaten (die dan ook prompt uit de sport stapte), op walgelijke manier mijn coach proberen te lozen, heb vervolgens nog een jaartje lopen lanterfanteren, ben dankzij een uiterst dubieus en aan doping gerelateerd team op miraculeuze wijze weer terug in vorm gekomen, ben hoofdverantwoordelijk voor het mislopen van een Gouden Plak voor de achtervolgingsploeg en mag God op de blote knieën danken dat ik door lafjes in iemands rug te gaan zitten hier nog tegen elke verhouding in een medaille haal.
KV: aan blabla heeft het bij hem nooit gelegen.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12839 stemmen
Zie je wel vaker, dat twee dezelfde persoonlijkheden botsen.
Mooie prestatie Van Aert trouwens. Beetje jammer dat ze op het eind toch nog ingelopen worden, maar wél met de beste mee. Toch een klein visitekaartje.
nummer2
-
- 447 berichten
- 29 stemmen
Heb niks met schaatsen (doordat ze vaak niet tegen directe concurrent rijden, maar op tijd), maar vond dit toch zowaar bijzonder boeiend om te zien! Lijkt meer strategie en uitlokken bij te komen kijken. Gevoel voor het juiste moment. Veel meer oncontroleerbare elementen, wat sport in mijn ogen juist zo mooi maakt (want bijzonder frustrerend...).
nummer2
-
- 447 berichten
- 29 stemmen
De hoogtepunten van de dag, objectief gezien, tot nu toe:
1. Koen Verweij die als een koning over het ijs rijdt.
2. Anouk van der Weijden, geen uitleg nodig.
3. Niskanen die met nog 30 km langlaufen te gaan alle Noren achter laat.
4. Ledecka die een tweede goud pakt.
5. Sven Kramer bij de massastart.
6. Het shot van Esmee naast Ivanka.
7. De aankondiging 'het is koers' van otherfool in dit topic.
8. Er is blijkbaar een schaatser met de naam 'Heidegger'. Ik ben fan.
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Heb niks met schaatsen (doordat ze vaak niet tegen directe concurrent rijden, maar op tijd), maar vond dit toch zowaar bijzonder boeiend om te zien! Lijkt meer strategie en uitlokken bij te komen kijken. Gevoel voor het juiste moment. Veel meer oncontroleerbare elementen, wat sport in mijn ogen juist zo mooi maakt (want bijzonder frustrerend...).
Exact!
Joy4ever
-
- 4609 berichten
- 1832 stemmen
Rusland eindelijk weer ijshockey goud 
Prachtige finale.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Hoera voor Team OAR!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.