• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.210 series
  • 33.981 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.010 gebruikers
  • 9.371.888 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Jaaaaaaaaa

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Het gevecht zoals je het wil zien Hogeschoolschaatsen! Nederland - Noorwegen, zoals het hoort.

Alleen jammer dat ze niet tegen elkaar reden...

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

otherfool schreef:

Het gevecht zoals je het wil zien Hogeschoolschaatsen! Nederland - Noorwegen, zoals het hoort.

Alleen jammer dat ze niet tegen elkaar reden...

Ach, nu bleef het in ieder geval spannend. Anders had Koning Kjeld hem op een seconde gereden.

Deze Spelen was ikzelf nog niet eerder zo gespannen, zeker na de valse start. Indrukwekkend hoor!

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Dat Noorwegen terug is als schaatsland is goed, maar het moet niet te gek worden. Kjeld zet ze weer even op hun plaats: tweede.

Joy4ever

• 4609 berichten
  • 1832 stemmen

Wow, die Amerikaanse vijf punter in de heren curling finale

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Hoe kun je nou een vijfpunter weggeven? Die Zweden zaten echt te klooien hoor.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Bijzonder irritant dat we in Nederland Curling als een serieuze sport beginnen te zien. Je moet toch telkens weer even een andere activiteit zoeken.

Afijn, terug naar de sport, erg mooie race van Niskanen bij de 50 km langlaufen. Wat een sport. Soort wielrennen in slowmotion.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

eRCee schreef:

Bijzonder irritant dat we in Nederland Curling als een serieuze sport beginnen te zien. Je moet toch telkens weer even een andere activiteit zoeken.

Afijn, terug naar de sport, erg mooie race van Niskanen bij de 50 km langlaufen. Wat een sport. Soort wielrennen in slowmotion.

Curling is in elk geval beter dan al die sporten waarbij je op ski's of een snowboard rondjes moet gaan draaien in de lucht en een jury gaat bepalen wie er wint.

Joy4ever

• 4609 berichten
  • 1832 stemmen

Ik vind curling ook niet heel erg boeiend om naar te kijken maar idd nog tig keer beter dan de genoemde sporten door Graaf Machine.

Ik kijk wel uit naar de ijshockey finale van morgen. Hopelijk dat Rusland daar eindelijk weer eens goud haalt.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Terwijl in de ijshal van Gangneung 'style' het circus is neergedaald is er dichter bij huis goed nieuws...

Het is koers!

Joy4ever

• 4609 berichten
  • 1832 stemmen

Wat vreselijk saai zo een halve finale.

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4512 stemmen

Beetje een circusnummer ja, maar die Schouten is wel leuk om te zien.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Diane Kruger look-a-like

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4512 stemmen

Bij shorttrack krijg je gewoon een finaleplaats als je over een ander struikelt

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Knappe prestatie van Anouk.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Humor.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Heroische rit van Anouk!

Moet denk ik wel in dienst gaan rijden in de finale, want met die sprint van Schouten lijkt het wel goed te zitten.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Graaf Machine schreef:

Curling is in elk geval beter dan al die sporten waarbij je op ski's of een snowboard rondjes moet gaan draaien in de lucht en een jury gaat bepalen wie er wint.

Tis allebei niks, maar die springers riskeren in elk geval nog lijf en leden, terwijl dat andere een spelletje is van het niveau Kubb of Jeu de boules.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Tis allebei niks, maar die springers riskeren in elk geval nog lijf en leden, terwijl dat andere een spelletje is van het niveau Kubb of Jeu de boules.

Voor mij hoeft sport niet per se gevaarlijk of spectaculair te zijn, daarvoor heb je de trapeze-act in het circus. Sport moet voor mij wel te volgen zijn, ik wil kunnen zien wie er wint zonder dat een jury mij dat moet gaan voorkauwen.

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4512 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Voor mij hoeft sport niet per se gevaarlijk of spectaculair te zijn, daarvoor heb je de trapeze-act in het circus. Sport moet voor mij wel te volgen zijn, ik wil kunnen zien wie er wint zonder dat een jury mij dat moet gaan voorkauwen.

Bij turnen zie ik dat vaak ook wel. En wees wel, bij skiën of veel sporten waarbij het om kleine verschillen gaat zie je dat ook pas vaak als er een tijd in beeld staat. En bij die sporten als snowboarden zullen kenners dat ook wel zien. Al vind ik dat snowboarden of zelfs die skicross echt helemaal niks.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Bij turnen zie ik dat vaak ook wel. En wees wel, bij skiën of veel sporten waarbij het om kleine verschillen gaat zie je dat ook pas vaak als er een tijd in beeld staat. En bij die sporten als snowboarden zullen kenners dat ook wel zien. Al vind ik dat snowboarden of zelfs die skicross echt helemaal niks.

Maar die tijd in beeld is door mij te begrijpen. Turnen volg ik ook nooit erg, alleen maar als er een Nederlander meedoet, uit nationalisme.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Sventastic met een kinderhelmpje op, echt vreselijk om te zien.

Hoogtepunt vandaag is voorlopig het shot van Esmee Visser naast Ivanka Trump.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Graaf Machine schreef:

ik wil kunnen zien wie er wint zonder dat een jury mij dat moet gaan voorkauwen.

Dit punt is nou al zo vaak gemaakt, het wordt wat vermoeiend. Wat mij betreft is er niks mis met vooral de traditionele jurysporten als turnen en kunstschaatsen (vooral omdat er een objectieve technische score is). Bij de nieuwere jurysporten zoals die sprongen lijkt de willekeur me wat groter.

Mijn punt was eigenlijk meer dat het bij de Big Air en dergelijke in elk geval om 'atleten' gaat, en dat kan je volgens mij van het curling niet zeggen.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

otherfool schreef:

Hoogtepunt vandaag is voorlopig het shot van Esmee Visser naast Ivanka Trump.

De hoogtepunten van de dag, objectief gezien, tot nu toe:

1. Koen Verweij die als een koning over het ijs rijdt.

2. Anouk van der Weijden, geen uitleg nodig.

3. Niskanen die met nog 30 km langlaufen te gaan alle Noren achter laat.

4. Ledecka die een tweede goud pakt.

5. Sven Kramer bij de massastart.

6. Het shot van Esmee naast Ivanka.

7. De aankondiging 'het is koers' van otherfool in dit topic.

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4512 stemmen

Dom geschaatst lijkt me, zo vroeg van kop afgaan.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Door beide dames inderdaad niet optimaal gekoerst, zo lijkt het. Maar goed, als ze er blij mee is dan moeten we het er maar mee doen.

Nu nog goud voor Sven.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Dit punt is nou al zo vaak gemaakt, het wordt wat vermoeiend. Wat mij betreft is er niks mis met vooral de traditionele jurysporten als turnen en kunstschaatsen (vooral omdat er een objectieve technische score is). Bij de nieuwere jurysporten zoals die sprongen lijkt de willekeur me wat groter.

Mijn punt was eigenlijk meer dat het bij de Big Air en dergelijke in elk geval om 'atleten' gaat, en dat kan je volgens mij van het curling niet zeggen.

Dan reageer je er niet op. Wat mij betreft mogen alle jurysporten uit het olympisch programma verdwijnen. Ze mogen ook blijven. Veranderd niets aan mijn mening er over. Jouw punt is mijn punt niet.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Klopt, want ik herhaal mijn punt niet twee weken lang.

Joy4ever

• 4609 berichten
  • 1832 stemmen

Ze is wel blij met brons. Prima toch.

Ik blijf het echt een super suf en totaal niet interessant onderdeel vinden maar het slot was hier wel mooi.

Wat mij betreft eenmalig op de OS.

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Zojuist die massastart gezien. Nooit eerder gezien.

Veruit leukste en interessantste schaatsonderdeel lijkt me.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.