- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik zei toch: Blokhuijsen wisselen.
Euh ja maar een team met Sventastic, Proest en (vooral) KV was door die ontketende Pedersen minimaal op een rondje gezet...
Hier was niet tegen te rijden, NL heeft gewoon een uitstekende tijd gereden. Je kunt je alleen afvragen waarom NL nu al in de halve finale tegen die klasbakken moest rijden...
IH88
-
- 9763 berichten
- 3190 stemmen
Eens, alleen de tactiek slaat nergens op. Blokhuijsen en Roest moeten de laatste ronden op kop en Sven (de sterkste schakel) zit op de laatste plaats zich een beetje te sparen. Terwijl Roest al twee ronden voor het eind naar adem aan het happen was. Zo'n gast ga je dan niet op kop zetten om het gat met de Noren te dichten.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
De gedachte was waarschijnlijk dat Sven vanuit die positie zou kunnen duwen (je moet je slechtse man niet achteraan laten rijden in de laatste rondes). Maar Roest in het midden en Blokhuijsen achteraan was waarschijnlijk beter geweest ja.
Het zou wel leuk zijn om zo'n ploegenachtervolging eens een keer met maar één rijder te schaatsen. Dan weten we eindelijk wie er beter is: Pedersen of Kramer.
IH88
-
- 9763 berichten
- 3190 stemmen
Aah ok, maar dat is wel een domme gedachte. Iedereen weet dat op kop rijden maar energie vergt dan achter iemand aan rijden. Zie bijvoorbeeld ook het wielrennen. Roest is ook een 1500m man, dus om hem na 2600m nog het tempo te laten maken is helemaal vreemd.
Roest/Verweij moet je in de eerste paar ronden het werk laten doen en daarna lekker achter Sven laten rijden. Sven heeft een groot en breed lijf, dus die houdt de andere ook nog eens in de luwte.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Aah ok, maar dat is wel een domme gedachte. Iedereen weet dat op kop rijden maar energie vergt dan achter iemand aan rijden. Zie bijvoorbeeld ook het wielrennen. Roest is ook een 1500m man, dus om hem na 2600m nog het tempo te laten maken is helemaal vreemd.
Roest is niet alleen maar een 1500 meter man. Bijvoorbeeld zijn persoonlijk record op de 3000 meter mag er ook zijn. De Nederlanders hadden niet zo'n sterke vertoning van de Noren verwacht, en er leek wat paniek te ontstaan. Men wist niet wat te doen om nog terug in de race te komen. Gewoon de vernieling in gereden door de Noren. Gun het de Noren ook wel. Als wij niet, dan het liefst hen.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
De overmacht van de Noren als je naar de OS in z'n geheel kijkt begint wel grootse vormen aan te nemen. Ook weer een prachtige teamsprint met Klaebo/Sundby, niet alleen de sterksten maar ook tactisch de besten.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Ga je willens en wetens met inferieur materiaal schaatsen, omdat dat beter voelt...
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Goeie race, ben benieuwd of een van de finalisten een snellere tijd rijdt (na de inspanningen uit de halve finales).
Jammer van de dames, maar ook zij op waarde geklopt ondanks de glorieuze tussenrondes van Marrit.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Baasje die Pedersen hoor
En Miho ook eindelijk goud 
Prima zo!
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Het blijft een mooi onderdeel.
Wel slim van Koen dat hij geen energie heeft gestoken in deze bronzen medaille. Op de massastart moet het gebeuren. 
Om de tweede week van de Spelen nog te redden hebben we eigenlijk een sweep nodig op de 1000, maar ik denk niet dat dat erin zit.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Dat hebben die Noren geweldig gedaan. Mooi ook voor Bokko.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Een overwinning op de 1000 is genoeg, hoeft geen sweep te zijn. Als we zeven van de tien individuele afstanden winnen, hebben we het beter gedaan dan in Sotsji. Dat de tweede week minder is dan de eerste heeft alles met het programma te maken.
Joy4ever
-
- 4626 berichten
- 1849 stemmen
Duitsland verslaat gewoon Zweden in de kwartfinale ijshockey. Wauw.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Wablief?
Hier wil ik eerst wat meer over lezen voor ik een mening vorm (ik kan die zin over de huldiging van Kramer voor de 5 kilometer niet plaatsen, dat is al tien dagen geleden), maar als dit verhaal klopt is het schandalig.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Volgende keer maar afschaffen dat HHH.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Op zich niks mis mee, en ook niet dat daar dronken supporters staan te schreeuwen.
Hoe lang sta je daar als medaillewinnaar dan? 10 minuten, een kwartiertje? Meer zal het niet zijn.
Nou onderga dat even. Je hebt wel je mooie inkomen te danken aan een sponsor die nooit zoveel voor je zou betalen als er niet zoveel aandacht voor je sport zou zijn in Nederland. Ik gun die schaatsers dat mooie inkomen best, daar niet van, maar accepteer dan ook de oorzaak daarvan.
Zolang de supporters tijdens de wedstrijd netjes zijn, en dat zijn ze voor zover ik weet, moet je die tien tot vijftien minuutjes dronken lui maar even op de koop toenemen. Je hebt dan tenslotte al een medaille.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Wablief?
Hier wil ik eerst wat meer over lezen voor ik een mening vorm (ik kan die zin over de huldiging van Kramer voor de 5 kilometer niet plaatsen, dat is al tien dagen geleden), maar als dit verhaal klopt is het schandalig.
Gelukkig blijkt het allerminst schandalig te zijn, maar gewoon een domme ondoordachte actie van onze sporters. Heel erg ondoordacht, natuurlijk. Wat zo'n ding weegt weet ik niet, maar gezien de beelden komt het toch behoorlijk hard aan. Volgende keer weer de hersens gebruiken om de juiste veertjes in de schaats te monteren, en niet om een olympische tegel naar de hoofden van jullie supporters te smijten, graag.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Ik word zo simpel van dat geleuter over de "goat"..
Natuurlijk kan Ireen nooit de beste aller tijden geworden zijn. Irena Skoblikova haalde 6 individuele afstandszeges. Dat is gewoon meer dan 4 individuele afstandszeges, wat ploeggoud en een handvol eremetaal van zilver en brons.
Irena Skoblikova staat sowieso op nummer 1, al komen er nog honderd ploegmedailles bij.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Met die Wu eindelijk een winnaar bij het shorttrack die aantoonbaar de beste is 
Voor Suzanne S heb ik om voor de hand liggende redenen een zwak, dus kom maar door met die finale!
(als ze na deze Spelen maar gaat langebanen)
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Jajajaja mooi hoor! 
Ik tolereer zelfs het onvermijdelijke interview met Jeroen 'mijn verdienste!' Otter.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Nou, hebben ook goud in een echte sport. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Fan-tas-tisch!
FIDEO: Gûlende pake fan Schulting (88) hie dit noait tocht | Omrop Fryslân - omropfryslan.nl
Opa en oma gingen ook los, mooi hoor.
mjk87 (moderator films)
-
- 14602 berichten
- 4556 stemmen
Commotie rondom Blokhuijsen na uitlating over eten hondenvlees - Olympische Winterspelen 2018 | NOS
Dan ben je toch ook goed lek in je hoofd als je zoiets roept. En omgekeerd waarschijnlijk wel zeuren als men iets over onze gewoontes zegt. Ik zou hem als chef de mission ook het dorp hebben uit geflikkerd, maar goed.
Onderhond
-
- 87625 berichten
- 12892 stemmen
Wou het hier net komen posten, sommige mensen ook 
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Opa en oma gingen ook los, mooi hoor.
"Goed zo, keurig" 
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Dasha
Wat is biatlon toch een epische sport 
Morgen wordt ultiem genieten. Eerst Nuis vs. Lorentzen en daarna direct overschakelen naar de biatlonmannen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Dit gaat echt een titanenstrijd worden. Geef King Kong Kjeld wel de beste kans.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.