- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Gemengde curling ... waarom die sport met genders bezig is ontgaat mij echt compleet.
Er is nu zelfs iemand (verrassend genoeg een Rus) op doping (meldonium) betrapt
Lijkt me eerder een fout (iets in het eten/pilletje verwisseld), dan dat hij daadwerkelijk zijn prestaties wilden bevorden met doping. Althans, ik zie niet in waarom meldonium zou helpen met curling.
Mooi Noors goud vandaag, zowel bij het schaatsen als het skispringen
Wel jammer dat Poutala net geen brons pakt.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Cheryltje na de harde wind nu weer uitgeschakeld omdat ze als eerste moest. Normaal gesproken haalt ze (volgens eigen zeggen) met haar sprong altijd de finale, maar ja de pech achtervolgt haar maar.
Pech? Ze besluit zelf in de eerste run voor een veel te lage moeilijkheidsgraad te gaan en in de tweede run maakt ze toch echt zelf een fout.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Weleens van cynisme en ironie gehoord Teunnis?
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Wat mij betreft nog één kans om de score van Sotsji te overtreffen. Dat moet dan vrijdag gebeuren, op de 1000 meter.
In Sotsji haalden we 6 individuele titels, daar staan we nu ook op. Het kunnen er 7 worden.
Die ploegenachtervolgingen en massastarts zijn leuke garnering, maar daar gaat het de echte liefhebber natuurlijk niet om.
Dus: hup Kjeld en Kai !
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Cheryltje na de harde wind nu weer uitgeschakeld omdat ze als eerste moest.
Uitgeschakeld op de Big Air, maar ze doet nog wel mee op de huilebalk.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Pech? Ze besluit zelf in de eerste run voor een veel te lage moeilijkheidsgraad te gaan en in de tweede run maakt ze toch echt zelf een fout.
Dat ziet Cheryl toch heel anders... de jury onderwaardeerde haar eerste sprong natuurlijk. Zo zonde!
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Heb me een beetje ingelezen over Cheryl. Jammer voor haar. Kan, en wil, er nu iets negatiefs over schrijven, maar ze staat er toch maar mooi, daar op de OS. Dus gewoon heel veel respect hoor. En nu weer over naar de serieuze sporten, zoals schaatsen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Wel leuk dat zowel de commentatoren als de analisten bij het shorttrack nu ook eindelijk datgene zeggen wat menig leek voor de buis al tijden vindt: één grote warboel en vrijwel altijd een loterij.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Heb niks gezien van vandaag, maar vond sowieso dat Knegt veel te veel omhoog werd gepraat telkens door de analisten/commentatoren. Als hij er dan uitvliegt het ineens gooien op de toevalsfactor vind ik een beetje gemakkelijk. Vrij vaak wint er toch een van de favorieten. Knegt hoort daar wellicht bij maar maakt veel fouten. Echt dominant, zoals die Koreaanse bij de vrouwen en 4 jaar geleden Victor Ahn, is hij gewoon niet, en dan is het incalculeren van gouden medailles in deze onvoorspelbare sport niet zo slim.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Hahaha.... B-finale rijden en dan nog brons pakken ook. Wat een stunt.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Heb niks gezien van vandaag, maar vond sowieso dat Knegt veel te veel omhoog werd gepraat telkens door de analisten/commentatoren. Als hij er dan uitvliegt het ineens gooien op de toevalsfactor vind ik een beetje gemakkelijk. Vrij vaak wint er toch een van de favorieten. Knegt hoort daar wellicht bij maar maakt veel fouten. Echt dominant, zoals die Koreaanse bij de vrouwen en 4 jaar geleden Victor Ahn, is hij gewoon niet, en dan is het incalculeren van gouden medailles in deze onvoorspelbare sport niet zo slim.
Ging me niet zozeer om Knegt (schreef mijn reactie ook al voor zijn race), maar ook om al die andere races. Volslagen onduidelijk wat er gaat gebeuren, na vrijwel elke finish. Die Christie bv die eruit wordt gezet, waarom weet niemand. Zo gaat het constant, 1 minuut koersen en dan 5 minuten jury-overleg. Je ziet ook iedereen kijken dan: wat zou er nou weer gebeuren. Zelfs de schaatsers zelf, geen flauw benul.
En dan gaat die ene NL gozer door alleen maar omdat degene voor hem uit het niets in de laatste ronde valt, en weten ze bij de NOS te melden dat hij zo slim heeft gereden. Tja. Die vrouwenrelay heb ik niet gezien maar ook dat is weer typisch dan, vanuit de b-finale een medaille pakken. Nee, ik vind het niks.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Sjinkie kan sowieso beter gaan rugbyen of zoiets. Hij is veel te onbesuisd voor dat shorttrack. Wordt vaker gediskwalificeerd dan dat hij een correcte race rijdt.
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Volslagen onduidelijk wat er gaat gebeuren, na vrijwel elke finish. Die Christie bv die eruit wordt gezet, waarom weet niemand.
Dat was naar mijn idee juist de meest logische penalty van de dag. Ze kreeg ook niet voor niks zelfs een gele kaart. Die was uit paniek maar iedereen aan het duwen en trekken. Waren minstens twee momenten die overduidelijk een penalty waard waren.
Dat Zuid-Korea in de relay geen penalty begrijp ik echt niet. Schijnt dat het volgens de regels geen penalty is, maar ze kegelen gewoon Canada eruit zonder er zelf last van te hebben. Ben het met je eens dat dit soort dingen de sport veel minder leuk maakt.
Ondertussen in de sneeuw: Fourcade 
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Ik lees nu dat Jorien ter Mors de eerste atleet is die tijdens één Olympisch Toernooi in verschillende takken van sport een medaille heeft gehaald. Toch een leuk feitje.
Edit - En dan natuurlijk tegelijkertijd tijdens één Olympisch Toernooi in verschillende takken van sport een Olympisch Record neergezet. Zo lijkt het heel groots. Dat is het eigenlijk ook wel.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Overigens, en dat zal niet in het minst otherfool verheugen, is KV uiteraard door de wel presterende Roest uit het achtervolgingsploegje gekickt. Zo heeft dat hele achtervolgingsgedoe toch nog nut en kan het toch nog tot vreugde leiden. Al was het alleen maar om KV vernederd te zien worden voor het oog van de ganse natie.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Inderdaad nogal eigenaardige jurybeslissingen enzo, maar toch is zo'n relay-finale wel erg mooie en spannende sport om te zien vind ik. Na het brons voor Marrit de mooiste derde plek voor de Nederlanders deze spelen.
Morgen ben ik vrij en ik ga zeker zitten voor de ploegenachtervolgingen. Als er geen yo-ho-go momentje is, dan komt het goed! (goed = twee keer goud)
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Dat Zuid-Korea in de relay geen penalty begrijp ik echt niet. Schijnt dat het volgens de regels geen penalty is, maar ze kegelen gewoon Canada eruit zonder er zelf last van te hebben. Ben het met je eens dat dit soort dingen de sport veel minder leuk maakt.
Indirect ook Italie, want die Canadese die onderuit ging hinderde nadien de Italiaanse. Eigenaardig ja. Anderzijds heb je dat in het wielrennen ook wel een beetje; zo werd grappend telkens gezegd dat Wilco Kelderman door zijn val de belangrijke Sky-concurrenten van Dumoulin elimineerde tijdens de afgelopen Giro. Dit is wat er kan gebeuren als je geen blokjes of kurken tussen de sporters hebt. Ook wel eens leuk.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Inderdaad nogal eigenaardige jurybeslissingen enzo, maar toch is zo'n relay-finale wel erg mooie en spannende sport om te zien vind ik.
De spanning moet voortkomen uit de sport, en niet uit de jurybeslissingen. En bij shorttrack is dat laatste te vaak het geval.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Dat zal niemand ontkennen, liefst zie je een finale zonder jurybeslissingen.
Overigens vind ik, na het nogmaals gezien te hebben, die straf voor China echt onzin, want Korea verliest er geen positie door en wordt dus niet werkelijk gehinderd, geen enkele reden dan voor uitsluiting lijkt me.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
"jurybeslissingen" zijn dan ook een codewoord voor "vriendjespoitiek". Dit soort sporten zijn in de kern onsportief.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Overigens, en dat zal niet in het minst otherfool verheugen, is KV uiteraard door de wel presterende Roest uit het achtervolgingsploegje gekickt. Zo heeft dat hele achtervolgingsgedoe toch nog nut en kan het toch nog tot vreugde leiden. Al was het alleen maar om KV vernederd te zien worden voor het oog van de ganse natie.
Tegelijkertijd hartverwarmend en bangmakend dat er iemand nóg haatdragender richting KV is dan ik 
Maar geweldig nieuws inderdaad! Je schetst hier wel het droomscenario 
IH88
-
- 9763 berichten
- 3190 stemmen
Tegelijkertijd hartverwarmend en bangmakend dat er iemand nóg haatdragender richting KV is dan ik 
Maar geweldig nieuws inderdaad! Je schetst hier wel het droomscenario
Huh, heb ik iets gemist. Wat is er mis met Verweij?
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Huh, heb ik iets gemist. Wat is er mis met Verweij?
Verweij.
IH88
-
- 9763 berichten
- 3190 stemmen
Oh ok excuses, je kent hem persoonlijk. Dat wist ik niet...
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Ach ja, sommige mensen krijgen duidelijk wat te weinig fysieke genegenheid thuis, en reageren dat af op onze Koen. Je moet daar doorheen kijken.
(Hup Patrick!)
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ook dat, maar objectief gezien is het natuurlijk gewoon een geweldige l*l.
Hij doet nu in het interview ook weer net of het min of meer zijn eigen idee was om gedropped te worden. En dat het mindere rijden aan zijn schaatsen lag. Ik word toch zo ziek, zwak en misselijk van die gast...
Nou, tijd voor het circusdagje op het ijs... die halve finale fan de dames tegen Amerika is ook alweer een parodie op sport. Gaat helemaal nergens over.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Is inderdaad een farce. Wel leuk voor Lotte dat ze hiervoor een plak krijgt.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Is ook een idioot idee om zoiets in knock-out races te doen, en dan de halve finale en finale vlak achter elkaar.
Gewoon acht teams laten rijden en de beste tijd wint. Ben je er ook niet twee dagen mee bezig. Kun je ook de sterkste teams (beste seizoensprestaties) tegen elkaar laten rijden. Krijg je dit geneuzel niet.
Graaf Machine
-
- 9909 berichten
- 1438 stemmen
Sterke race van die Noren. Koen krijgt geen gouden medaille.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Op waarde geklopt, niks mis mee. Blokkie met een gebroken veer, da's wel weer typisch.
Zelfde team straks in de finale waarschijnlijk 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.