• 16.103 nieuwsartikelen
  • 179.396 films
  • 12.312 series
  • 34.166 seizoenen
  • 650.074 acteurs
  • 199.395 gebruikers
  • 9.400.140 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Ja dat vond ik best knap van hem. Je moet echt onaardig durven zijn. Blokhuijsen leek te hinten op een voorkeur voor de huidige samenstelling en Sven op een verandering, leek mij. Ik ga met Wennemars mee: in elk geval de volgende ronde met Roest starten ipv Verweij, en dan zien wat het beste voelt. Blijft een mooi en spannend onderdeel. (En fijn dat de Canadezen eruit zijn, beetje teveel zelfvertrouwen steeds, dat irriteert.)

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Nou heb ik van Kramer zelf begrepen dat hij op kracht de 5 kilometer nog wel kon winnen, maar dat de 10 mis ging omdat hij de techniek niet lekker had. Zijn linkerbeen werkte niet goed mee. De 10 is dus vooral ook een technisch verhaal.

Nou, als je ziet dat zo'n technisch perfect tennisser als Federer op zijn 36ste gewoon weer nummer 1 is, moet dat Kramer toch aan het denken zetten, dan kan hij over 4 jaar gewoon weer een kans wagen.

Gewoon een marginaal programma rijden, de komende 4 jaar, om lichaam te sparen, en nog één keer vlammen in Peking.

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

eRCee schreef:

Ja dat vond ik best knap van hem. Je moet echt onaardig durven zijn. Blokhuijsen leek te hinten op een voorkeur voor de huidige samenstelling en Sven op een verandering, leek mij. Ik ga met Wennemars mee: in elk geval de volgende ronde met Roest starten ipv Verweij, en dan zien wat het beste voelt. Blijft een mooi en spannend onderdeel. (En fijn dat de Canadezen eruit zijn, beetje teveel zelfvertrouwen steeds, dat irriteert.)

Werd er dan werkelijk wat verwacht van de Canadezen? Twee man die een goede 10 km hebben gereden. Daar win je geen TP mee.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Belchos en Bloemen kunnen natuurlijk ook een aardige 5000 rijden.

Hoe lang is die 8 ronden (toch?) van de TP eigenlijk? Zo'n 3000-en-nog-wat meter denk ik? Is baanafhankelijk natuurlijk, niet elke baan heeft dezelfde verhoudingen, dus de binnenbaan is niet overal even lang. Ik dacht dat de Canadezen wel top 4 zouden rijden.

Onderhond

• 87625 berichten
  • 12894 stemmen

eRCee schreef:

Als Swings goud had gewonnen op de 10 km schaatsen had Belgie waarschijnlijk op z'n kop gestaan.

Dan ken je België nog niet zo goed ?

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Teunnis schreef:

Werd er dan werkelijk wat verwacht van de Canadezen? Twee man die een goede 10 km hebben gereden. Daar win je geen TP mee.

Met Morrisson er nog bij, die meerdere medailles heeft op dit onderdeel. Ze gaven aan dat ze zo'n 30% van hun totale trainingstijd hieraan besteden. Alleen overschatten ze zelf die Belchos volgens mij.

Edit: even opgezocht: in 2017 was Canada 4e bij WK, 2016 3e en 2015 2e.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Dan ken je België nog niet zo goed ?

Hoe reageerden de Belgen op de Olympische titel van Tia Hellebaut ? Was dat dan ook lauw ? Dat was toch een fantastische prestatie ?

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Als er een volk nationalistisch is bij sportprestaties, dan zijn het de Belgen wel...

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

Graaf Machine schreef:

Belchos en Bloemen kunnen natuurlijk ook een aardige 5000 rijden.

Hoe lang is die 8 ronden (toch?) van de TP eigenlijk? Zo'n 3000-en-nog-wat meter denk ik? Is baanafhankelijk natuurlijk, niet elke baan heeft dezelfde verhoudingen, dus de binnenbaan is niet overal even lang. Ik dacht dat de Canadezen wel top 4 zouden rijden.

3089 meter ofzo. Aangezien je 2/3 van de tijd in iemands rug kan rijden is dit iets voor de 1500 meter mannen/vrouwen. Bloemen en vooral Belchos hebben gewoon te weinig snelheid in de benen om mee te kunnen met de Nederlanders, Noren en Koreanen. Daarom is Verweij in vorm eigenlijk nodig om écht rap te rijden, maar met Blokhuijsen als tempomaker moet het ook wel lukken.

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

eRCee schreef:

(quote)
Edit: even opgezocht: in 2017 was Canada 4e bij WK, 2016 3e en 2015 2e.

5e was dus logischer geweest

Onderhond

• 87625 berichten
  • 12894 stemmen

Graaf Machine schreef:

Hoe reageerden de Belgen op de Olympische titel van Tia Hellebaut ? Was dat dan ook lauw ? Dat was toch een fantastische prestatie ?

Misschien komt het omdat ik al jaren geen TV meer heb, maar zo heel veel is daar niet over te horen geweest. Net zoals het hockey trouwens, zijn we nu geloof ik best goed in, maar het is niet dat de hele natie in driekleur op en neer staat te springen als ze winnen. Fietsen en voetbal, zo'n beetje de enige sporten die hier écht aandacht krijgen.

Bij cyclocross hoor je trouwens ook constant het argument dat het meer folklore dan wereldsport is, om de prestaties van Van Aert in context te plaatsen. Wat mij betreft ook gewoon compleet terecht.

Edit: Overigens best wel jaloers op de mentaliteit van Nederlandse sporters, die vaak toch veel kritischer voor zichzelf zijn. Vandaag hoorde ik een Belgische skieër teleurgesteld zijn met z'n 32e plaats ... hij had op een top 30 gehoopt! Met die instelling win je niet veel medailles

mjk87 (moderator films)

• 14602 berichten
  • 4556 stemmen

Ik heb vandaag Roger live mogen zien, mijn sportweek kan niet meer stuk.

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

Cyclocross/veldrijden is dan ook wel veel meer folklore dan schaatsen. Volgens mij is Van der Haar de enige in de top die niet in België geboren/getogen is*. En volgens mij komen ze ook nog eens allemaal uit dezelfde streek in België.

Niet dat het daardoor minder vermakelijk is.

*EDIT: Even het een en ander opgezocht. De top-13 van de wereldranking bestaat uit acht Vlamingen, vier Nederlanders en een Duitser. Twee Nederlanders zijn geboren en getogen in Vlaanderen (onze Mathieu en zijn broer David), één Nederlander (Van Kessel) en de Duitser (Meisen) zijn geboren aan de grens met België. Van Der Haar is inderdaad het minst Vlaams van allemaal (Amersfoort).

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

mjk87 schreef:

Ik heb vandaag Roger live mogen zien, mijn sportweek kan niet meer stuk.

Ik heb het op televisie gezien. Leek wel of ze bij licht van schemerlampen speelden. Was het echt zo donker in Ahoy?

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Misschien komt het omdat ik al jaren geen TV meer heb, maar zo heel veel is daar niet over te horen geweest. Net zoals het hockey trouwens, zijn we nu geloof ik best goed in, maar het is niet dat de hele natie in driekleur op en neer staat te springen als ze winnen. Fietsen en voetbal, zo'n beetje de enige sporten die hier écht aandacht krijgen.

Dat is dan niet heel veel anders dan in Nederland, behalve dat wij ook schaatsen nog hebben, en in de kerstvakantie darten. Hockey leeft hier ook niet heel echt, geloof ik. We zijn er goed in, wereldtop zelfs, en het krijgt aandacht van de media, maar in de dagelijkse omgang met mensen hoor ik er weinig over.

Edit: Hockey leeft dan ook alleen maar als nationale teamsport tijdens de OS en in (veel) mindere mate tijdens de WK, maar de landelijke hockeycompetitie krijgt vrijwel geen aandacht. Niemand interesseert zich daarvoor.

mjk87 (moderator films)

• 14602 berichten
  • 4556 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Ik heb het op televisie gezien. Leek wel of ze bij licht van schemerlampen speelden. Was het echt zo donker in Ahoy?

Veld is licht, tribunes wel donker en in de breaks worden lichten ook wat gedimd.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Nu zie ik weer een sport, daar kan ik dus niets mee. Dan skiën ze van een heuvel, en gaan ze via een schans een beetje draaien in de lucht. Als je dan valt ben je af, en anders ben je goed. Dan moet je afwachten wat de jury beslist, en de grond waarop die beslist is me onduidelijk.

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

Aerials Samen met de moguls en het dubbel rodelen de debielste sport van de Winterspelen.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

3 van de 6 deelnemers vallen niet. Die verdelen dus de medailles.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Eigenlijk is dat Aerials net zoiets als turnen, maar dan zonder de elementen, met alleen maar de afsprong.

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Dubbel rodelen staat voor mij veruit op nummer 1 qua hoogste onzingehalte, gevolgd door estafette rodelen (want daar zit ook dubbel rodelen in, en dat is me toch onzin). Op drie komt dan de afvalrace per snowboard over een parcours, dat is meer comedy capers dan sport.

Die aerials vergen duidelijk acrobatisch vermogen (beetje vergelijkbaar met de sprong, of hoe dat ook heet in het turnen) en volgens mij in de halve finales zes keer niet gevallen, dus dat viel goed mee.

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Hirscher groots trouwens.

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

eRCee schreef:

gevolgd door estafette rodelen (want daar zit ook dubbel rodelen in, en dat is me toch onzin).

Oh ja, die was ik nog vergeten.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Cheryltje na de harde wind nu weer uitgeschakeld omdat ze als eerste moest. Normaal gesproken haalt ze (volgens eigen zeggen) met haar sprong altijd de finale, maar ja de pech achtervolgt haar maar.

Gelukkig gaat ze nog 4 jaar door. Kunnen we in Peking weer van haar genieten.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

otherfool schreef:

Cheryltje na de harde wind nu weer uitgeschakeld omdat ze als eerste moest. Normaal gesproken haalt ze (volgens eigen zeggen) met haar sprong altijd de finale, maar ja de pech achtervolgt haar maar.

Gelukkig gaat ze nog 4 jaar door. Kunnen we in Peking weer van haar genieten.

Dat had Nicolientje ook indertijd. Gewoon doorgezet, won ze goud in Vancouver.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Meisje Maas kan nog 100 jaar spelen in de sneeuw, voor eremetaal mist ze mentaliteit.

Maar ze heeft weer een leuke vakantie gehad.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nogal - Rukke, mooie loting.

Spannend dit heur... nu tijd voor de 34'ers!

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Een blik vol rappe Aziaten en Noors schaatsgoud.

De orde herstelt zich.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Mooi, eindelijk weer een Noor met Olympisch schaatsgoud !

Onderhond

• 87625 berichten
  • 12894 stemmen

eRCee schreef:

Dubbel rodelen staat voor mij veruit op nummer 1 qua hoogste onzingehalte

Gemengde curling ... waarom die sport met genders bezig is ontgaat mij echt compleet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.