• 16.103 nieuwsartikelen
  • 179.396 films
  • 12.312 series
  • 34.166 seizoenen
  • 650.074 acteurs
  • 199.395 gebruikers
  • 9.400.208 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

kos

• 46724 berichten
  • 8878 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Het zijn toch niet de minste landen die hun topsporters naar het schaatsen sturen.

Zijn alleen maar marginale sporters die net 3 weken schaatsen.

Dat is heel wat breder dan pakweg het groepje dat flutsporten als biatlon of schansspringen interessant vind.

ehm..nee

En dan nog, je kan als land niet in alles goed zijn. Je ziet bijna bij alle Olympische sporten dat een paar landen een bepaalde sport domineren. Beetje flauw om dan alleen bij Nederland te zeggen dat de sporten verder niet mee tellen.

Dat zegt dan ook niemand.

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Ik ben om: Verweij eruit voor Roest. En wel nu!

Eigenlijk bezopen dat je gewoon mag duwen in zo'n rit, dat moeten ze toch gaan verbieden.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Hup, Verweij uit die achtervolgingsploeg knikkeren. Moet Kramer hem potdorie gaan duwen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Dat zegt dan ook niemand.

Jawel, ik hoor jou nergens zeiken op die marginale sporten die wij niet bespelen en waar die paar andere landjes weer goed in zijn. Jij loopt alleen zurig te doen als wij weer goud pakken met schaatsen, een bepaald geen onopvallende sport in de wereld.

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

kos schreef:

Zijn alleen maar marginale sporters die net 3 weken schaatsen.

Kom op zeg, beetje tegenwicht bieden is leuk en ik waardeer je inbreng, maar dit soort uitspraken is echt niet serieus te nemen. Er zijn meerdere grote sportlanden die veel aan schaatsen doen of willen doen (schaatsen heeft ook een uitgebreide, internationale historie). Er wordt gewoon keihard getraind, dag in dag uit (in Rusland, USA, Japan, Noorwegen, Korea, Canada). Top-skeeleraars als Bart Swings kunnen het niveau in het schaatsen niet aan. Tuurlijk is het niet de grootste sport ter wereld, maar dat geldt voor heel veel wintersporten.

kos

• 46724 berichten
  • 8878 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Jawel, ik hoor jou nergens zeiken op die marginale sporten die wij niet bespelen en waar die paar andere landjes weer goed in zijn. Jij loopt alleen zurig te doen als wij weer goud pakken met schaatsen, een bepaald geen onopvallende sport in de wereld.

Omdat de aanleiding de volstrekt overdreven en lyrische aandacht o de NL tv was, precies zoals Gijp ook zegt.

Wat interesseert mij net wat ze in andere landen vinden. Moeten zij weten.

En ja, schaatsen is precies zoals Gijp zegt wel een onopvallende sport in de wereld.

kos

• 46724 berichten
  • 8878 stemmen

eRCee schreef:

Tuurlijk is het niet de grootste sport ter wereld, maar dat geldt voor heel veel wintersporten.

Precies, die overdreven aandacht en miljoenmiljard herhalingen en gesprekken in werkelijk ELK programma op radio en tv hebben die dus ook niet.

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Tuurlijk wel. In Noorwegen zullen ze niet uitgepraat raken over het Langlaufen, en in Duitsland over het rodelen. Maar reken er maar op dat als Noorwegen wél weer meedoet voor goud in het schaatsen dat er dan heel wat media-aandacht voor is. Als Swings goud had gewonnen op de 10 km schaatsen had Belgie waarschijnlijk op z'n kop gestaan.

kos

• 46724 berichten
  • 8878 stemmen

Welnee, dan denken ze wow tof een gouden medaille en gaan ze gewoon weer wielrennen kijken.

Ataloona

• 734 berichten
  • 4273 stemmen

otherfool heeft genoten vandaag bij de TP?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Omdat de aanleiding de volstrekt overdreven en lyrische aandacht o de NL tv was, precies zoals Gijp ook zegt.

En ja, schaatsen is precies zoals Gijp zegt wel een onopvallende sport in de wereld.

Ja en in die andere landen hebben ze weer uitgebreide nabeschouwingen over curling, schansspringen of kunstschaatsen. Sporten die niemand in ons land een fuck interesseert. Maar jij zit net te doen alsof wij het enige land in de wereld zijn die in een bepaalde sport heel dominant zijn. Schaatsen is natuurlijk verre van een onopvallende sport. Ook topsportlanden als Amerika, Rusland, Canada en Zuid-Korea zijn er erg druk mee, net als tig Europese landen. Nogmaals, denk dat er nog altijd meer diversiteit in schaatsen is, dan bij tig andere sporten. Er spreekt vooral enige jaloezie of afgunst uit je woorden, alsof we niet blij als Nederland mogen zijn als we ergens in uitblinken.

kos

• 46724 berichten
  • 8878 stemmen

eRCee schreef:

Als Swings goud had gewonnen op de 10 km schaatsen had Belgie waarschijnlijk op z'n kop gestaan.

Overigens zou dit dan nog wel logisch zijn.

Bij NL is het eerder een verrassing als ze NIET winnen.

Soms zie ik zo'n podium en denk ik 'huh? geen 3 Nederlanders?' matig.

Die hebben namelijk in alles een gigantische voorsprong qua trainingsuren, sponsors en wat al niet meer.

In andere landen moeten ze alles zelf doen (oh, en met Nederlandse trainers )

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Welnee, dan denken ze wow tof een gouden medaille en gaan ze gewoon weer wielrennen kijken.

Welnee. En dat weet jij ook wel.

Het heeft gewoon te maken met succes hebben. ''We'' kijken nu ook weer massaal Formule 1 hier. En zo gaat het net zo goed in andere landen er aan toe.

En man, het gaat om 2 weekjes Winterspelen. Waar maak je je zo druk om. Heb zelf ook niet veel met schaatsen, maar vind het fascinerend en erg boeiend om het in deze weken te kijken. Gewoon zeer knap zoals Nederland die sport al decennia domineert.

kos

• 46724 berichten
  • 8878 stemmen

Ik maak me helemaal niet druk. Haha.

En nogmaals, ik wacht op de grachtenparade na het WK korfbal.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

kos schreef:

Schaatsen is geen onopvallende sport in Nederland, verre van dat. En wat ze in andere landen vinden interesseert jou niet, dus wat zeuren Gijp en jij dan?

Nederlanders houden van schaatsen, en we hebben er succes in. Die combinatie is uiteraard goed voor veel media-aandacht.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

En nogmaals, ik wacht op de grachtenparade na het WK korfbal.

Je hebt er tientallen berichten over geschreven, je zit constant in de verdediging. Me dunkt dat je je druk mee bent. Wat korfbal ermee te maken heeft, geen idee. Daar is vrij weinig landelijke interesse voor.

kos

• 46724 berichten
  • 8878 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En man, het gaat om 2 weekjes Winterspelen. Waar maak je je zo druk om. Heb zelf ook niet veel met schaatsen, maar vind het fascinerend en erg boeiend om het in deze weken te kijken. Gewoon zeer knap zoals Nederland die sport al decennia domineert.

Het is vooral treurig ten overstaan van NL sporters die wel presteren in topsporten.

Precies wat Gijp daar zegt, als een Dafne 35ste wordt is dat sportief gezien vele malen indrukwekkender dan dat een NLer een schaatsmedialle wint.

Snap niet wat daar zo ingewikkeld aan is. Dat ontkennen lijkt me vooral uiterst naief.

Ik vind het juist mooi als Nederlanders bij echte sporten goed presteren zoals die handbaldames laatst.

Ik heb ook helemaal niks met dat skeleton maar wat die NL chick nu doet vind ik ook al veel leuker en knapper dan dat geschaats.

kos

• 46724 berichten
  • 8878 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Je hebt er tientallen berichten over geschreven, je zit constant in de verdediging. Me dunkt dat je je druk mee bent. Wat korfbal ermee te maken heeft, geen idee. Daar is vrij weinig landelijke interesse voor.

Korfbal is exact hetzelfde als schaatsen. Ook daar zijn we super goed in, winnen we alles, domineren we al jaren de sport, oh.. en is het alleen in NL op niveau.

Overigens is het dat iemand mij tagt hieboven bij dat bericht over Gijp. Ik begon er niet over hoor.

Het zal mij een zorg zijn als mensen zoals jij in hun naieve schaatsbubbel willen zitten.

Joy4ever

• 4626 berichten
  • 1849 stemmen

Prachtige 500m bij de dames zeg!

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

kos schreef:

Korfbal is exact hetzelfde als schaatsen. Ook daar zijn we super goed in, winnen we alles, domineren we al jaren de sport,

En niemand, behalve de korfballers zelf en hun naaste familie, interesseert het, zelfs niet in Nederland.

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Kolere, de mooiste ereronde van deze spelen: Nao Kodaira en Sang-hwa Lee. Schitterend.

kos

• 46724 berichten
  • 8878 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

En niemand, behalve de korfballers zelf en hun naaste familie, interesseert het, zelfs niet in Nederland.

Wat dus vreemd is. Aangezien we er zo supergoed in zijn.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

kos schreef:

(quote)

Wat dus vreemd is. Aangezien we er zo supergoed in zijn.

Jouw aanname is niet correct. Schaatsen is niet populair omdat we er goed in zijn, de "sport" schaatsen is populair omdat we van de "activiteit" schaatsen houden. Zeer veel kinderen (en ouderen) willen in de winter gaan schaatsen, overal in de binnensteden heb je van die schaatsbaantjes in december. Als het drie nachten matig vriest gaan er al kerels op ondergelopen weilanden over het ijs glijden. Het is een sociale activiteit. In andere landen zoals de VS, Japan, Rusland, landen die ook regelmatig goede schaatsers leveren, is schaatsen alleen maar een sport.

We houden overigens niet van korfbal.

Ook in tijden dat we niet van die hele goede schaatsers hadden, bijvoorbeeld bij de OS in Sarajevo, toen we 0 gouden, 0 zilveren en 0 bronzen medailles behaalden, was schaatsen populair.

Eigenlijk zijn de medailleoogsten in Sotsji en nu in Peongchang heel bijzonder. In bijvoorbeeld Turijn en Vancouver haalden we respectievelijk 3 en 4 goud. Niet bijzonder veel gezien het feit dat er toen ook al 12 onderdelen waren.

Schaatsen is gewoon populair omdat het één van de drie traditionele Nederlandse volkssporten is. Voetbal, Wielrennen en Schaatsen.

Andere sporten kunnen tijdelijk populair zijn als we succes hebben, de ene wat populairder dan de andere, en er zijn sporten die nooit massale populariteit verkrijgen, zoals korfbal.

Het Nederlands voetbal zit in een diep dal, het Nederlandse wielrennen kruipt de laatste jaren uit een diep dal, maar het blijft, net als schaatsen, gewoon populair en veel media-aandacht krijgen.

kos

• 46724 berichten
  • 8878 stemmen

Dat is dus tegenovergestelde van wat die AjaxLitmanen zegt. Die zegt dat we er allemaal naar kijken omdat we er zo goed in zijn.

Overigens is zelf schaatsen idd wel leuk ja. Met name hele lange tochten, buiten.

ipv die suffe rondjes binnen.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

kos schreef:

Dat is dus tegenovergestelde van wat die AjaxLitmanen zegt. Die zegt dat we er allemaal naar kijken omdat we er zo goed in zijn.

Overigens is zelf schaatsen idd wel leuk ja. Met name hele lange tochten, buiten.

ipv die suffe rondjes binnen.

Ik ben het wat dat betreft niet helemaal eens met AjaxLitmanen, maar natuurlijk wordt de populariteit wel groter als we ook sportief presteren met schaatsen. Dat geldt voor alle sporten, of het nou darten, tennis, atletiek, zwemmen, paarddansen of volleybal is. Alleen voor korfbal geldt dit niet. Maar korfbal valt dan ook meer onder folklore als fierljeppen en skûtsjesilen.

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

Wauw, Kodaira

Die ereronde met Lee was inderdaad prachtig. Historisch moment in het schaatsen (en dat zonder Nederlanders )

En kos, kijk je wel eens de BBC of ARD/ZDF deze weken? BBC heeft louter aandacht voor de (zeer marginale) sporten waarin ze zelf goed in zijn (skeleton, curling) en de Duitsers doen ook alsof sleesporten de koningsnummers van de Spelen zijn. Daar kan je heel zuur over doen, maar ik zie niet in wat je daarmee opschiet. Tenzij het je om het trollen te doen is. Dan is dat aardig gelukt

Zelf zie ik de biatlonestafette als het koningsnummer van de Winterspelen. Aankomende vrijdag staat die op het programma.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ataloona schreef:

otherfool heeft genoten vandaag bij de TP?

De TP kijk ik uiteraard niet, maar als ze KV eruit mikken dan ben ik in 1 klap fan van dit onderdeel!

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

kos schreef:

Quote van het jaar

Heb nog nooit iemand zo lang zo hard horen huilen

Wel gewoon doorgaan hoor, is grappig

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

De TP kijk ik uiteraard niet, maar als ze KV eruit mikken dan ben ik in 1 klap fan van dit onderdeel!

Ik heb het wel gezien. KV heeft er voor gezorgd dat we de tweede tijd hebben neergezet ipv de eerste. Het zal niet veel uitmaken nu, maar het was embarrrassing dat hij geduwd moest worden. Snel eruit, die man. Hij probeerde achteraf nog een beetje goed te lullen dat het allemaal wel meeviel, maar Kramer liet op heel diplomatieke wijze horen dat hij Roest wil.

Ik parafraseer Kramer: "We zijn met zijn vieren een team, en we moeten het met zijn vieren doen". Dat zegt me genoeg.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Net dat interview gekeken, Maalderink is hier wel koning in met zijn zuigende vragen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.