• 16.103 nieuwsartikelen
  • 179.418 films
  • 12.314 series
  • 34.168 seizoenen
  • 650.143 acteurs
  • 199.406 gebruikers
  • 9.400.866 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

How is this still a thing?

Een vijfde Tour voor Froome en een Giro zou ik proberen na te streven als ik hem was. Zes keer de Tour maar nooit de Giro, dat vind ik zo 2005. En als ik Dumoulin was zou ik volgend jaar de ronde uitzoeken waarin Froome ook rijdt, om een poging te doen hem van de troon te stoten. Zeer waarschijnlijk dus de Tour. Dat zou episch zijn. Als hij een jaar wacht (dat wil zeggen weer voor de Giro gaat) dan loop je het risico dat je Froome nooit in z'n hoogtijdagen rechtstreeks kan verslaan.

(Overigens lijkt Froome mij in een onderling duel nog steeds favoriet, maar dat is geen reden om het niet te proberen.)

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ik zou als ik Froome was stoppen op 4 Tourzeges, heeft toch wel iets de enige met 4 keer winst. Als je nog een 5de keer wint, moet er nog eentje bij want bij 5 moet je dat record delen met een aantal anderen. En de enige die aanvankelijk meer dan 5 'won', tja die is serieus van zijn voetstuk gevallen.

Proberen de Giro te winnen liefst met mannen als Dumoulin en Quintana erbij dat zou ik wel willen zien. Met de Tour heb ik het een beetje gehad. Ieder jaar zoveel ophef en als puntje bij paaltje komt is het toch weer niks. En mijn matige interesse voor de Vuelta had ook te maken met de aanwezigheid van Sky en Froome.

En wat Barguil betreft ik krijg nu al een beetje een deja vu, doet mij denken aan Virenque. Hoe meer ze winnen en populairder bij de Fransen hoe arroganter en minder ik ze kan hebben. Met Voeckler had ik dat ook.

Wel genoten van de Giro, hopelijk volgend jaar ook op Canvas/Sporza te zien en niet enkel op Eurosport.

Onderhond

• 87627 berichten
  • 12898 stemmen

Dat Eurosport contract voor Italiaanse koersen is voor een aantal jaar geloof ik, dus daar zou ik niet op hopen.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Graaf Machine schreef:

Lang verhaal wat hierboven (of hieronder) staat

Pfieuw, Giri is gelukkig door naar de laatste 16, maar weer een grote naam gesneuveld. Ditmaal is het Fabiano Caruana die het niet kon bolwerken tegen een lager geplaatste. Ondertussen zijn er na drie van de zeven ronden al 6 spelers uit de mondiale top 10 die andere dingen aan het doen zijn dan het winnen van de WorldCupChess.

Morgen mag Giri tegen legende, en mijn persoonlijke favoriet, Ivanchuk.

Voor een keer ben ik dus totaal niet chauvinistisch, maar onbeschaamd voor de vijand. Hup Ivanchuk !!!

Mocht Giri winnen, dan ben ik daarna natuurlijk weer voor hem.

GoodOldJack

• 1339 berichten
  • 4637 stemmen

Gaat saai veldritseizoen worden, Van Aert is voorlopig belange na niet in staat om Van der Poel te kloppen en al de rest is daar nog nooit toe in staat geweest.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

GoodOldJack schreef:

Gaat saai veldritseizoen worden, Van Aert is voorlopig belange na niet in staat om Van der Poel te kloppen en al de rest is daar nog nooit toe in staat geweest.

Ik vermoed dat dit weer huilen is voor de wolven gepakt zijn.

Stel je niet aan. VdP gaat nog veel verliezen, en anderen gaan nog veel winnen.

Jij praat als zo een Ajaxsupporter die in oktober al weet dat ze kampioen gaan worden.

GoodOldJack

• 1339 berichten
  • 4637 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Ik vermoed dat dit weer huilen is voor de wolven gepakt zijn.

Stel je niet aan. VdP gaat nog veel verliezen, en anderen gaan nog veel winnen.

Jij praat als zo een Ajaxsupporter die in oktober al weet dat ze kampioen gaan worden.

Mij best hoor, ik sla deze quote alvast op. Weddenschapje voor de lol afsluiten dat Vdp minstens 75% van al de crossen die hij dit seizoen rijdt, wint?

Het was geen klasseverschil maar een paar lichtjarenverschil ofzo, als je op zo'n parcours bij de allereerste aanval wegrijdt en er maar één iemand is die ook maar probeert te counteren (en daar dan radicaal in faalt ook) is het gewoon zo klaar als een klontje dat Vdp énorm veel beter is dan de rest, dat gaat dan niet over een paar procent maar echt over een heel ander niveau hebben.

Uiteraard zullen er nog wel zijn die gaan verbeteren (ik zou bijna bidden tot God dat het gebeurt ondanks mijn afkeer voor religie) maar ook VdP zou nog lang niet aan zen top mogen zitten dus dat effent zich wel wat uit.

Belangrijke side note ik ben als Belg zijnde allesbehalve een VDP fan (maar ook geen idiote anti-supporter ofzo).

Positief lijkt wel dat Sweeck (goede wegcampagne gereden ook) wel wat stappen lijkt te hebben gezet.

Knisper

• 13042 berichten
  • 1280 stemmen

Voor wat betreft de Giro voor Froome: ik denk dat hij dat wel gaat proberen, maar wel pas als hij iets ouder wordt en Sky voor de Tour een andere kopman heeft. Dat lijkt me niet zo onwaarschijnlijk, want hij was dit jaar toch iets minder en op den duur zal hij voorbij worden gestreefd door een Quintana, een Landa of een Dumoulin.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

starbright boy schreef:

(quote)

Een flesje wijn dan. Jij wint als hij in 2017, 2018 of 2019 een grote ronde wint. Ik win als hij dat niet doet en niemand wint als hij positief plast.

Verdikke ik dacht dat het om podium ging... voor niks gevierd.

Maar het kan niet anders of de Tsaar van Tatarije binnenkort op het hoogste treetje staat!

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

alexspyforever schreef:

Ik ben wel te vinden voor ploegen met minder renners. Met zo een sterk blok als dat van Sky die alles zo controleren en de koers kunnen lam leggen, het is niet echt aantrekkelijk voor de kijker en niet meteen promotie voor de sport. Ik denk dat men liefst zoveel mogelijk man tegen man wil zien

Ik denk dat we met het verbieden van wattagemeters ook al een heel eind zouden komen.....

1 of 2 minder lijkt me ook prima.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

GoodOldJack schreef:

(quote)

Mij best hoor, ik sla deze quote alvast op. Weddenschapje voor de lol afsluiten dat Vdp minstens 75% van al de crossen die hij dit seizoen rijdt, wint?

Het was geen klasseverschil maar een paar lichtjarenverschil ofzo, als je op zo'n parcours bij de allereerste aanval wegrijdt en er maar één iemand is die ook maar probeert te counteren (en daar dan radicaal in faalt ook) is het gewoon zo klaar als een klontje dat Vdp énorm veel beter is dan de rest, dat gaat dan niet over een paar procent maar echt over een heel ander niveau hebben.

Uiteraard zullen er nog wel zijn die gaan verbeteren (ik zou bijna bidden tot God dat het gebeurt ondanks mijn afkeer voor religie) maar ook VdP zou nog lang niet aan zen top mogen zitten dus dat effent zich wel wat uit.

Belangrijke side note ik ben als Belg zijnde allesbehalve een VDP fan (maar ook geen idiote anti-supporter ofzo).

Positief lijkt wel dat Sweeck (goede wegcampagne gereden ook) wel wat stappen lijkt te hebben gezet.

Veel interesse is hier (en precies in heel Nederland) niet voor veldrijden heb ik in het verleden gemerkt. De beste Nederlanders worden ook snel gepusht om aan wegwielrennen te doen. Jammer want veldrijden is vaak te Belgisch, te weinig internationale uitstraling. Of kijk veldrijden bij de dames een aantal spannende wedstrijden gezien vorig seizoen.

Trouwens ik was eigenlijk als Belg helemaal niet voor Nijs vroeger. Ik vind het ongelooflijk wat hij heeft gedaan voor de sport, maar op een moment dacht ik komaan ouwe, stop er nu toch eens mee

GoodOldJack

• 1339 berichten
  • 4637 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Veel interesse is hier (en precies in heel Nederland) niet voor veldrijden heb ik in het verleden gemerkt. De beste Nederlanders worden ook snel gepusht om aan wegwielrennen te doen. Jammer want veldrijden is vaak te Belgisch, te weinig internationale uitstraling. Of kijk veldrijden bij de dames een aantal spannende wedstrijden gezien vorig seizoen.

Trouwens ik was eigenlijk als Belg helemaal niet voor Nijs vroeger. Ik vind het ongelooflijk wat hij heeft gedaan voor de sport, maar op een moment dacht ik komaan ouwe, stop er nu toch eens mee

Dat is zowat het grootste pijnpunt van die sport ja, ik ben er echt van overtuigt dat er minstens in Europa een enorm potentieel publiek is voor het veldrijden maar ja dan heb je wel paar renners nodig die mee kunnen doen met de subtop, zolang dat niet gebeurt gaat het vooral een België-Nederland zijn en blijven. (Uiteraard kan je het ook langs de andere kant zien: Er zijn geen toprenners uit bijvoorbeeld Zwitserland of Tsjechië meer omdat de sport daar geen aandacht krijgt). Hoe dan ook t blijft wel jammer ergens (en tegelijkertijd ook "leuk" ergens) dat het zo'n "lokale" sport is.

Ben trouwens ook nooit een Nys fan geweest, uiteraard het volste respect voor de man maar geef mij dan maar een Wellens, Meeusen, Sweeck, of zelfs een Vervecken of Pauwels .

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Is het ook niet zo dat veldrijden sinds een jaar of 25 een beetje overvleugeld is door mountainbiken, dat zeker bij de amateursporters veel populairder is?

Apollinisch

• 21300 berichten
  • 0 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)
Het is pas september maar ik kan je alvast vertellen dat AJAX inderdaad kampioen wordt. En Jong AJAX ook.

GoodOldJack

• 1339 berichten
  • 4637 stemmen

Graaf Machine schreef:

Is het ook niet zo dat veldrijden sinds een jaar of 25 een beetje overvleugeld is door mountainbiken, dat zeker bij de amateursporters veel populairder is?

In heel veel landen wel ja. In België (of toch minstens Vlaanderen) niet.

GoodOldJack

• 1339 berichten
  • 4637 stemmen

Belgen gaan er toch dichtbij zijn op het WK, Van Avermaet die eindelijk verlost is van zijn passief koersen om nummer één op de UCI ranking te zijn aan het einde van dit seizoen, Gilbert die zich echt in de luwte houdt maar ongetwijfeld top zal zijn, Wellens die al enige tijd in topvorm zit en wel houdt van de weersomstandigheden daar in Noorwegen, ... .

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Heel wat nieuws de laatste tijd in de F1. McLaren stapt over naar Renault-motoren voor volgende seizoen. In de plaats daarvan zal Honda Toro Rosso van motoren voorzien. Sainz gaat volgend seizoen (hoewel geruchten komen al vanaf de GP van Maleisië) voor Renault rijden in de plaats van Palmer (die eerlijk gezegd niks te zoeken heeft in F1). Gasly zou dan wellicht zijn kans bij Toro Rosso krijgen. Renault zal vanaf 2019 geen motoren meer aan Red Bull leveren. Red Bull zou dus misschien naar Honda motoren kunnen overstappen voor 2019 en er is ook een gerucht dat ze kunnen worden overgenomen door Porsche. Bottas zal ook volgend jaar voor Mercedes rijden dus geen wijzigingen in de line-ups van de top 3 teams. Alonso gaat nu wellicht wel blijven bij McLaren.

stfuympos

• 13363 berichten
  • 731 stemmen

25 WK titels in de ene poule en 2 in de andere! Over poule des doods gesproken!(darten)!

Verstappen gaat winnen morgen met gemak!

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

stfuympos schreef:

Verstappen gaat winnen morgen met gemak!

Nu dat Vettel op pole vertrekt, ben je daar nog zo van overtuigd?

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Wat shinen die bolides altijd zo mooi als de schemering valt he. I like it. Jammer dat Vettel in Q3 nog even 2 snelste rondjes eruit moest persen,nadat Verstappen in P3, Q1 en Q2 de snelste was. En Ricciardo op vrijdag.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Het waren 5 prachtige seconden voor Verstappen...

nummer2

• 447 berichten
  • 29 stemmen

Volgens mij ging Verstappen wel echt dat stukje naar links bij de start, op het moment dat Raikonen naar binnen wil treken....afijn, wat klote.

mjk87 (moderator films)

• 14602 berichten
  • 4557 stemmen

Nouja, de keuze tussen Ajax of Max is zo wel voor mij gemaakt. Manmanman. Volgens mij zaten beide coureurs fout, Max ging iets naar links en de Fin naar rechts.

En de wets van Alonso deden het vrij goed.

En Ricciardo rijdt weer lachend het podium op zo.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

En of Vettel er nu wel of niet uit ligt, Lewis gaat sowieso hier een goede slag slaan op een circuit dat Ferrari veel beter moest liggen, ik duim voor Ricciardo om te winnen!

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Iedereen wist dat dit zou gebeuren. Max is veel te koppig, je kunt Raikkonen ook gewoon erlangs laten gaan, in plaats van de deur weer dicht te gooien. Vettel snijdt Max ook af, dus alle drie schuld.

Dom, dom, dom.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Gewoon de schuld van Raikonen, die naar rechts trekt als hij er nog niet langs is. Valt Max weinig te verwijten.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Het ergste is. Raikkonen verneukt het nu ook voor Vettel en Ferrari.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

opgave van Vettel bevestigd

ach ik vond dit gewoon een racing incident sowieso was er al weinig plaats om in te halen beetje overoptimistiche move van Kimi

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

AHWA schreef:

Iedereen wist dat dit zou gebeuren. Max is veel te koppig, je kunt Raikkonen ook gewoon erlangs laten gaan, in plaats van de deur weer dicht te gooien. Vettel snijdt Max ook af, dus alle drie schuld.

Dom, dom, dom.

sandwich noem je dat. Max kon geen kant op. Vettel kruist voor Max af en Raikonen kruist de andere kant langs.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

Nouja, de keuze tussen Ajax of Max is zo wel voor mij gemaakt.

Dat mag voor een Ajacied nooit een moeilijke keuze zijn

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.