• 16.103 nieuwsartikelen
  • 179.419 films
  • 12.314 series
  • 34.169 seizoenen
  • 650.143 acteurs
  • 199.406 gebruikers
  • 9.400.912 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Wat Kroon tijdens het commentaar geven ook antwoordde op een vraag van een kijker. Wat is het verschil tussen de Lotto/Jumbo Kelderman en de Sunweb Kelderman?

Simpelweg het vertouwen. Kelderman schijnt nogal onzeker te zijn. Hij heeft hier het volle vertrouwen gekregen, waardoor hij zo'n Vuelta heeft kunnen rijden. Als hij met de Barguil affaire geen steun van de ploeg had gekregen zou het misschien veel eerder al mis zijn gegaan. Sunweb is een hechte ploeg waarin iedereen voor elkaar door het vuur zou gaan en meerdere renners ook kansen krijgen. Dat bewees de Tour ook. Dan moet je geen onruststokers in je team hebben.

Antwoord op je vraag:

Met Barguil erbij zoals hij zich gedroeg zou Kelderman geen top 5 hebben gereden. Iemand met de kwaliteiten van Barguil had hij echter wel kunnen gebruiken.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Alastor schreef:

(quote)
Weerspannige Warren is gedeserteerd en gooit daarmee zijn eigen glazen in, want topteams zullen twee keer nadenken voor ze hem een contract aanbieden in de toekomst.

Geloof ik niets van. Wie twee etappes in de Tour wint, heeft wel wat krediet. De actie van Sunweb was onprofessioneel en zeer ten nadele van Kelderman. Zulke dingen los je anders op. Je benadeelt je eigen ploeg door een goede klimmer en etappekanshebber de koers uit te zetten.

starbright boy (moderator films)

• 22485 berichten
  • 5149 stemmen

Barguil was hier degene die onprofessioneel was en niet en het teambelang handelde. En ook na een uitgebreid gesprek weigerde toe te zeggen dat hij in dienst van Kelderman zou rijden. En dat bij een team dat veel geduld met hem had toen hij het nodig had.

Barguil had toen al getekend bij Fortuneo-Oscare. Bepaald geen topteam. Maar hij kan er wel kopman in de Tour zijn en omdat hij er de enige is die een klassement kan rijden hoeft hij niet te knechten. Knechten voor hem in de bergen zijn er helaas ook niet, dat kan ook niet want Barguils salaris drukt er te flink op het budget. Geen ploeg waar Barguil nog zal doorgroeien denk ik .

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

stephan-0115 schreef:

Ik heb meer het idee dat Nibali niet beter kon en blij was met plek 2.

Dat idee had ik ook, zeker. Maar dan zie ik Nibali niet zo snel nog een grote ronde winnen: Froome, Dumoulin en Quintana zijn al bewezen beter inmiddels (Zakarin zit er dicht op, tegen Bardet nog nooit in een onderling duel de degens gekruist).

Verder zal ik ruiterlijk toegeven dat ik me vergist heb in Zakarin, die ik van tevoren geen podiumkansen toedichtte. Wel eis ik dan vervolgens de credits op voor m'n vertrouwen in de nog immer aanwezige capaciteiten van Alberto Contador.

Edit: en laten we zo min mogelijk aandacht besteden aan die kwezel van een Barguil, bah, ik was het al bijna vergeten.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

starbright boy schreef:

Barguil was hier degene die onprofessioneel was en niet en het teambelang handelde..

Ja leuk, maar zo iemand uit het team knikkeren is onprofessioneel. Je benadeelt je team, en je sponsor.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Sorry, maar daar ben ik het echt mee oneens. Barguil is degene die de ploeg en de sponsoren benadeeld. Als iemand weigert om zich aan afspraken te houden zet je diegene uit de ploeg. Dat geldt voor alle (team) sporten..... Als een voetballer weigert zich aan de tactiek van de trainer te houden, dan kan de trainer toch de speler uit het elftal zetten? Waarom zou dat bij wielrennen niet kunnen?

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Ik betrap me erop dat ik bijna een traan moet wegpinken bij het afscheid van Contador.. En hij is nog aan het fietsen.

Veruit de grootste van zijn generatie. Froome zal NOOIT zijn status krijgen. Wat zal het wielrennen saai worden.

AGE-411

• 10343 berichten
  • 750 stemmen

Quintana wou dit jaar 2 grote rondes winnen. "Dat kan niet meer in deze tijden", zei men. Uiteindelijk is het Froome die bewijst dat het wel nog kan.

Ook leuk is dat Thomas De Gendt nu in dit lijstje staat: List of riders with stage wins at all three cycling Grand Tours - Wikipedia - en.wikipedia.org

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Alleen jammer dat het de Angliru niet was. Dan was het pas echt een mytisch rijtje geweest. Zonder Thomas zal het ook een stuk saaier worden.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

AGE-411 schreef:

Quintana wou dit jaar 2 grote rondes winnen. "Dat kan niet meer in deze tijden", zei men. Uiteindelijk is het Froome die bewijst dat het wel nog kan.

Het is vooral de combinatie Giro-Tour die voor onmogelijk wordt gehouden. Zoals al eerder opgemerkt heeft bijvoorbeeld ook Contador (in 2008 volgens mij?) nog niet zo lang geleden de Giro-Vuelta combinatie gepakt.

mjk87 (moderator films)

• 14602 berichten
  • 4559 stemmen

Wat Froome doet is wel heel knap, maar hij heeft zijn hele seizoen erop ingericht. En ik acht hem als enige in het hele peloton in staat daartoe, deze combinatie dan. Wat jongens als Merckx en Hinault vroeger deden met meerdere rondes winnen en ook allerlei andere koersen en klassiekers is niet meer mogelijk.

Giro-Tour is haast onmogelijk doordat die twee te dicht op elkaar zitten. Wilde ik zeggen, maar dat scheelt maar 3 dagen tussen Tour en Vuelta. Nou Froomie, als je je echt onsterfelijk wil maken doe je volgend jaar die andere combi. De Tour win je wel, want zoals iemand hierboven al aangaf, niemand wint de Tour slechts viermaal.

De combi Giro en Vuelta moet te doen zijn, veel renners doen die en presteren ook in beide rondes. Dat ze niet winnen heeft enkel ermee te maken dat ze niet goed genoeg waren er überhaupt één te winnen.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Gaat Froome niet riskeren. Zeker niet als het parcours gunstig is voor een Dumoulin.

mjk87 (moderator films)

• 14602 berichten
  • 4559 stemmen

En baas Froome pakt ook gewoon nog even de puntentrui door mee te sprinten.

Kelderman nog vierde doordat Contador uitgebreid zijn afscheid vierde.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

En dat afscheid mocht er zijn, vond het zeer stijlvol en mooi om te zien.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

rep_robert schreef:

Sorry, maar daar ben ik het echt mee oneens. Barguil is degene die de ploeg en de sponsoren benadeeld. Als iemand weigert om zich aan afspraken te houden zet je diegene uit de ploeg. Dat geldt voor alle (team) sporten..... Als een voetballer weigert zich aan de tactiek van de trainer te houden, dan kan de trainer toch de speler uit het elftal zetten? Waarom zou dat bij wielrennen niet kunnen?

Bij voetbal kun je een andere speler inzetten. Je haalt geen speler uit het veld als je dan met tien man verder moet. Nou ja, Korbach heeft dat geloof ik wel ooit eens gedaan, maar die was gek.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Overigens diep respect voor Froome. Niet alleen vanwege de prestatie van het winnen van Tour en Vuelta, maar vooral omdat hij het *aandurfde* om voor twee ronden in één jaar te gaan. Iets dat alleen de allergrootsten kunnen.

Te vaak heb ik de afgelopen jaren gehoord dat dat in het huidige wielrennen niet meer mogelijk is. Maar dan komt er weer een hele grote die dat logenstraft. Geweldig.

Edit: ik zie dat AGE-411 dit ook al aanstipte, en dat eRCee daar op gereageerd heeft. Toch hoor ik ook al weer jarenlang dat twee ronden in één jaar niet meer kan. Ja Contador deed dat wel in 2008, maar dat was dan ook één der allergrootsten.

mjk87 (moderator films)

• 14602 berichten
  • 4559 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Bij voetbal kun je een andere speler inzetten. Je haalt geen speler uit het veld als je dan met tien man verder moet. Nou ja, Korbach heeft dat geloof ik wel ooit eens gedaan, maar die was gek.

Als je driemaal gewisseld hebt en iemand schiet expres de bal in eigen goal, reken maar dat die eruit gaat. Dan maar met 10 man. En spelers die niet in clubbelang denken worden wel vaker buiten de selectie gezet.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Als je driemaal gewisseld hebt en iemand schiet expres de bal in eigen goal, reken maar dat die eruit gaat. Dan maar met 10 man. En spelers die niet in clubbelang denken worden wel vaker buiten de selectie gezet.

Expres in eigen goal schieten is iets anders dan expres voor eigen kans gaan terwijl een andere speler in geweldige scoringspositie staat. Sowieso onzinnig om dit met voetbal te vergelijken.

Overigens ontken ik niet dat Barguil onprofessioneel bezig was, maar de reactie van de ploegleiding was dat zeker ook. Daar had ook niemand verder iets aan. Een Peter Post had die Barguil gewoon 's avonds bij zijn oren naar zich toe getrokken en hem één en ander goed duidelijk gemaakt.

Ik vind dit van Sunweb gewoon een slappe en onprofessionele actie van de ploegleiding. Wie is er nou wat mee opgeschoten?

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Niemand. Want ze hadden Kelderman wat meer uit de wind kunnen houden (achteraf niet helemaal nodig geweest) omdat Barguil er goed voorstond. En mocht Kelderman er helemaal door heen zijn gezakt, hadden ze met Barguil altijd nog een klassement kunnen halen.

Het is goed afgelopen, maar ik vind het van Sunweb nog steeds een vreemde en onjuiste keuze. Vooral omdat het slechts ging om terugbrengen naar het peloton, niet eens in volle finale of in een demarrage.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

rep_robert schreef:

Wat Kroon tijdens het commentaar geven ook antwoordde op een vraag van een kijker. Wat is het verschil tussen de Lotto/Jumbo Kelderman en de Sunweb Kelderman?

Simpelweg het vertouwen. Kelderman schijnt nogal onzeker te zijn. Hij heeft hier het volle vertrouwen gekregen, waardoor hij zo'n Vuelta heeft kunnen rijden. Als hij met de Barguil affaire geen steun van de ploeg had gekregen zou het misschien veel eerder al mis zijn gegaan. Sunweb is een hechte ploeg waarin iedereen voor elkaar door het vuur zou gaan en meerdere renners ook kansen krijgen.

Dit klinkt alsof Sunweb een meisjeskostschool is.

Om er een draai aan te geven: Liever geen gedoe als een Froome die zich in moet houden voor Wiggins, of een Lemond die zich in moet houden voor Hinault, of een Landa/Poels die zich in moet houden voor Froome of dat soort afgesproken gezemel. Maak van mijn part de ploegen die mee mogen doen kleiner tot 5 of 6 man. Dan worden ook de kansen op ontsnappingen in vlakke etappes groter, en wordt het wielrennen meer sport dan berekening. Rekenmachines als Froome, en ook Dumoulin, zijn niet echt geweldig voor de uitstraling, uiteindelijk. Al zijn ze dan fenomenaal.

Edit: en zo hecht als volgens het reclamepraatje blijkt Sunweb dus ook niet te zijn.

• 22485 berichten
  • 5149 stemmen

Kelderman is er wel degelijk mee opgeschoten, zoals eerder aangestipt. Er is spanning rond zijn persoon verwijderd. De rijen zijn gesloten. Ik denk dat Kelderman met Barguil minder had gereden en ik denk dat Sunweb dat ook dacht. Als Poels had besloten niet meer voor Froome te rijden had hij ook thuis gezeten. Het ging overigens over een totale weigering van Barguil om voor Kelderman te rijden, ook in de rest van de ronde. Niet alleen over dat ene incident. Barguil eiste een vrije rol als in de Tour.

Overigens zijn er deze Vuelta vier renners door ploegen verwijderd. Twee doordat ze wat al te enthousiast aan de ploegleiderswagen hadden gehangen en een wegens niet nader gespecificeerd onsportief gedrag, Barguil is wel veruit de bekendste en trok de meeste aandacht.

Contador stopt op een mooi moment. Hij is kwetsbaarder dan vroeger en er schemert via ploeggenoten wel door dat hij er ook wel klaar mee is, maar had nog genoeg inhoud om mooie dingen te doen en was de smaakmaker van deze fraaie Vuelta.

Knappe overwinning van Froome, al is hij, zoals altijd, behoorlijk afhankelijk van zijn team. Hij was hier duidelijk beter dan in de Tour en de strategie waardoor hij zoveel minder was in alles waar hij voor de Tour aan meedeed dan normaal heeft gewerkt. Sky gaat de Tour niet op het spel zetten denk ik, anders zou een poging tot Giro-Tour een mooie zijn. Dat is lastiger omdat je vroeger in het seizoen die lange piek moet hebben en enger voor een ploeg omdat de Tour nog steeds veel belangrijker is. Ik denk dat hij dan toch kiest voor een poging om zege vijf en zes in de Tour binnen te halen. Hij is niet meer zo jong, dus de tijd gaat een rol spelen.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

starbright boy schreef:

Overigens zijn er deze Vuelta vier renners door ploegen verwijderd. Twee doordat ze wat al te enthousiast aan de ploegleiderswagen hadden gehangen en een wegens niet nader gespecificeerd onsportief gedrag, Barguil is wel veruit de bekendste

Onvergelijkbaar natuurlijk. Ik hoop dat je dat zelf ook beseft. Dit gaat om twee valsspelers en een onsportieveling. Niet om iemand zoals Barguil die wild voor zijn eigen kans gaat.

• 22485 berichten
  • 5149 stemmen

Graaf Machine schreef:

Onvergelijkbaar natuurlijk. Ik hoop dat je dat zelf ook beseft.

Dat aan de wagen hangen wel. Dat onsportieve gedrag weten we niet.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

starbright boy schreef:

(quote)

Dat aan de wagen hangen wel. Dat onsportieve gedrag weten we niet.

Heb net iets toegevoegd, maar ook hier: Je kan Barguil verwijten zich niet aan stalorders te houden, maar het is niet onsportief om voor eigen kans te gaan. Dat is in elk geval mijn mening. Oncollegiaal ok, maar niet onsportief.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Chapeau voor Froome 2 grote ronden winnen in hetzelfde jaar dat was al weer een tijdje geleden zeker? Ok hij is misschien niet de meest aantrekkelijke renner qua koersstijl en maakt het verschil vaak in tijdritten, maar aan de andere kant was er ook niemand anders die er echt boven uit stak om het de Brit lastig te kunnen maken. Ik ben wel te vinden voor ploegen met minder renners. Met zo een sterk blok als dat van Sky die alles zo controleren en de koers kunnen lam leggen, het is niet echt aantrekkelijk voor de kijker en niet meteen promotie voor de sport. Ik denk dat men liefst zoveel mogelijk man tegen man wil zien.

En ja ik ga Contador toch missen vooral die strijd tussen hem en Andy Schleck vond ik een van de mooiste.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Overigens ook mooi voor Boom, Lars. Hij heeft zijn frustratie voor het niet mee mogen gaan naar de Vuelta mooi in een sportieve prestatie weten om te zetten.

Niet de grootste ronde die je kunt winnen, de ronde van Groot-Brittanië, maar als je toch meedoet is het wel klasse dat je hem wint!

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Verder is er natuurlijk al weer een week lang de World Cup Chess aan de gang.

128 spelers beginnen aan een knock-out toernooi, vergelijkbaar met een grand slamtoernooi bij tennis, en de finalisten plaatsen zich voor het Kandidatentoernooi*, begin volgend jaar. Overigens zijn er nog meer mogelijkheden om je te plaatsen voor dit kandidatentoernooi.

* Het Kandidatentoernooi is het toernooi tussen 8 schakers die samen uitmaken wie de wereldkampioen (Magnus Carlsen) mag uitdagen in een match om het wereldkampioenschap.

Wie er aan dit (worldcup) toernooi mee mogen doen wordt bepaald door plaatsing, of door rating, maar de sterktsten doen vrijwel allemaal sowieso mee. Zelfs Wereldkampioen Magnus Carlsen heeft zich ingeschreven, hoewel hij er feitelijk niets bij te winnen heeft. Hij hoeft zich niet te plaatsen voor het kandidatentoernooi, want hij is de persoon die uitgedaagd moet worden.

Na de eerste twee ronden zijn er al enkele verrassingen gevallen. Zo is verliezend WK-finalist Karjakin, en oud-wereldkampioen Anand al afgevallen. Ook in de 3e ronde, die nu bezig is, zijn er verrassingen gevallen. Nog grotere zelfs. Oud wereldkampioen Kramnik, en superspeler Nakamura kunnen naar huis, maar ook huidig wereldkampioen Carlsen is mooi de boot in gegaan tegen de Chinees Bu Xiangu (of zoiets) en kan weer chillen in Oslo.

Kramnik,overigens, werd uitgeschakeld door niemand minder dan Vassily Ivanchuk. Mijn grote held, mijn grote favoriet. Een schaker van oude stempel die wars is van sponsorjasjes en nette maniertjes, maar gewoon gaat schaken, en zijn zenuwen amper onder bedwang houdt. Hij damt ook, overigens, en doet zelfs wel eens mee met Fries dammen. (1:50 -2:20) Gewoon omdat hij een liefhebber is.

Onze eigen nationale trots Anish Giri is vanuit een compleet verloren stelling (en dat wel 20 zetten lang) ontsnapt naar een gelijkspel en mag morgen barrage** spelen.

Tjezus, dat was enkele uren topspannend schaken. Terwijl jullie Vuelta keken, zat ik te bibberen achter mijn screen. Geweldig gekeept van Anish!

**Barrage: Tot en met de halve finale gaat het toernooi over twee klassiek-tempo partijen (lange partijen), en vervolgens een barrage over steeds kortere partijen (steeds per twee, zodat elke speler een keer wit en een keer zwart heeft), totdat alles gelijk is en er een zogenaamde Armageddon gespeeld wordt.

In die partij, de Armageddon, heeft wit 5 minuten, zwart 4 minuten, en als het remise wordt is zwart de winnaar.

Voorlopig nog te veel om verslag van te geven, dit was even een simpele update, maar na de kwartfinale zal ik wat meer info verstrekken.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Heb net iets toegevoegd, maar ook hier: Je kan Barguil verwijten zich niet aan stalorders te houden, maar het is niet onsportief om voor eigen kans te gaan. Dat is in elk geval mijn mening. Oncollegiaal ok, maar niet onsportief.

Wat is dan nog het nut van het in een team rijden als je een einzelganger bent die zich niets van anderen aantrekt. Neigt een beetje naar diva gedrags nav de Tourprestaties en het bewust saboteren omdat ie toch al weg gaat. Hij is vooral een droplul omdat hij in de Tour alles van Sunweb mocht doen en geholpen werd maar zodra ze wat van hem verlangen is het een dikke middelvinger. Ik heb sowieso al weinig met Fransen, dit onderstreept het nogmaals.

Daarnaast is Sunweb gewoon duidelijk. Als ze dit toestaan geeft het een vrijbrief voor iedereen om de stalorders continu te negeren. Dan is het einde zoek.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Wat is dan nog het nut van het in een team rijden als je een einzelganger bent die zich niets van anderen aantrekt. Neigt een beetje naar diva gedrags nav de Tourprestaties en het bewust saboteren omdat ie toch al weg gaat. Hij is vooral een droplul omdat hij in de Tour alles van Sunweb mocht doen en geholpen werd maar zodra ze wat van hem verlangen is het een dikke middelvinger. Ik heb sowieso al weinig met Fransen, dit onderstreept het nogmaals.

Daarnaast is Sunweb gewoon duidelijk. Als ze dit toestaan geeft het een vrijbrief voor iedereen om de stalorders continu te negeren. Dan is het einde zoek.

Zeg ik toch, oncollegiaal, maar niet onsportief. Ik mag die Barguil verder wel. Niet zo'n ploegmachine die doet wat de baas zegt en verder alleen naar zijn oortje luistert, maar gewoon vrijbuitert. Lekker, van die renners die de sportman in zich niet kunnen bedwingen. Fietsen is in essentie nnatuurlijk helemaal geen ploegspel, maar een individuele sport. Of denk je dat Wout Poels de Tour (vorig jaar) en de Vuelta gewonnen heeft? Die man laat zich gewoon betalen en gebruiken, zoals het gros der renners. Barguil is tien keer zoveel sportman als Poels.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Daarvoor kreeg hij ook een vrijbrief in de Tour. Soms is gewoon geven en nemen. Barguil neemt alleen maar. Dat de opzet misschien anders moet omdat je ploegen als Sky hebt die met 6 man (in een kopgroep van 12) de Angliru opknallen is inderdaad iets om voor te pleiten. Maar dan heb je alsnog met een ploeg te maken. En als je alleen maar oog voor jezelf hebt kan je inderdaad maar beter verkassen naar een klein ploegje waar je zelf lekker kopman mag zijn en niemand hebt die fatsoenlijk voor je kan rijden(als iemand dat überhaupt wil, want Barguil heeft bewezen dat hij teamgenoten niet helpt) . Ik vind het maar pure arrogantie en er is geen grotere ondankbare hond als Barguil.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.