• 16.103 nieuwsartikelen
  • 179.419 films
  • 12.315 series
  • 34.170 seizoenen
  • 650.143 acteurs
  • 199.407 gebruikers
  • 9.401.027 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Zo, Kelderman op maar een half minuutje van Froome. Heel sterk. Poels ook goed. Nibali, Zakarin en Contador naar behoren, de rest verliest fors.

Knisper

• 13042 berichten
  • 1280 stemmen

Poels inderdaad goed. En wat verwachten jullie van Andrey Rublyov (1966) in de kwartfinale?

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Knisper schreef:

Poels inderdaad goed. En wat verwachten jullie van Andrey Rublyov (1966) in de kwartfinale?

Een iconische prestatie.

starbright boy (moderator films)

• 22485 berichten
  • 5149 stemmen

eRCee schreef:

Chaves, echt? Die lijkt me veel minder in het tijdrijden (maar moet toegeven dat ik geen uitslagen paraat heb). Nibali presteert juist altijd vrij goed in de tijdritten wanneer hij voor het klassement rijdt, terwijl Zakarin de hoge verwachtingen in die discipline telkens niet waar maakt naar mijn indruk.

Dus ik verwacht dat Nibali, Kelderman en Lopez het meest een zaakje zullen doen, en ook Contador zie ik wel goed presteren. Chaves, Aru en Woods zakken denk ik wat weg.

Nee, niet. Ik had de tijdritcapaciteiten van Chaves even verkeerd opgeslagen in mijn hoofd. Nibali rijdt dan weer beter van verwacht. Die heeft de laatste jaren meer moeite met de tijdrit. Lopez viel me serieus tegen en Kelderman was veel beter dan ik verwacht had.

starbright boy (moderator films)

• 22485 berichten
  • 5149 stemmen

Trouwens: De eerste twintig bij de tijdrit op nationaliteit:

Nederland 6 (van de 13 in koers)

Italië 3

Spanje 2

België 2

UK 1

Rusland 1

Zweden 1

Duitsland 1

Frankrijk 1

USA 1

Luxemburg 1

En dan deden Van Emden en vooral Dumoulin niet eens mee. En pakweg Mollema en Oomen die ook die potentie hebben ook niet. Weelde.

En Talansky stopt op zijn 28e.... Ben benieuwd waarom.

En wat is eigenlijk aan de hand met Rein Taaramäe? Ooit een rondetalent, dat is hij al lang niet meer (na een zeer wisselvallige carriere) maar hij startte wel als een belangrijke knecht van Zakarin. Hij staat nu 156e van de 164. Dat is wel een extreem lage plek voor iemand die ooit elfde was in de Tour. En ik heb niet elke etappe gezien, maar heeft hij een keer in beeld gereden?

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Doet ie mee dan?

Prinz

• 1085 berichten
  • 4221 stemmen

Doet inderdaad (zeer anoniem) mee.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Mooi om Bertje nog eens zo in de aanval te zien gaan. Hopelijk kan hij nog 1 keer vlammen op de Angliru.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25174 stemmen

Eeuwig jammer dat hij die eerste bergrit zo ziek was

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

Erg mooi om zo'n afscheid te zien van een groots sportman. Zonder ziekte in Andorra had het misschien nog mooier gekund, maar ik vind dit al prachtig genoeg.

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

Del Potro wint de strijd tussen mijn twee favoriete tennissers. De enige van de vier overgeblevenen die ik het gun (al moet ik zeggen dat ik Carreño Busta nauwelijks ken). Weet iemand welke van de twee halve finales als eerst gespeeld gaat worden?

Knisper

• 13042 berichten
  • 1280 stemmen

Ik vind het wel jammer dat Contador stopt, hoor. Die had ik zo nog twee jaar meegekund.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Wat een rit was dit weer mensen! Alles zit erin. Een niet-winnaar die wint, een koele Kazach die vol in beeld een linkeballende Fransman flikt, totale anarchie bij de favorietengroep, blikkerende tanden bij Contador, noem het maar op. En dan te bedenken dat er nog twee dagen gaan komen met dit soort hogeschool fietserij om al je vingers bij af te likken.

Prinz

• 1085 berichten
  • 4221 stemmen

Vandaag kan ook weer alle kanten op, al hoop ik stiekem op een vierde voor Trentin.

Sloane-Stephens, de nummer 901 (jawel!) in de finale van de US Open...

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Amerikaanse heerschappij bij de dames. Ben benieuwd wat dit gaat opleveren. En wat bedoel je met nummer 901? Ze staat 83e in de singles rankings?

Vanavond ook de halve finales bij de heren. De winnaar van Nadal - Delpo is de winnaar van het toernooi.

Onderhond

• 87627 berichten
  • 12898 stemmen

De Gendt die het 'm vandaag toch maar weer flikt. Je kan het een lompe renner noemen, hij wint ze wel. En altijd op een indrukwekkende manier.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Is een etappe winnen in een grote ronde niet altijd indrukwekkend? Vind dat altijd weer van zulke loze termen (niet persoonlijk bedoeld), maar had hij dit ook op een niet indrukwekkende manier kunnen winnen(schop en duwpartijen erbuiten gelaten) ? Commentatoren roepen het ook bij elke etappeoverwinning. Of het nou solo, een tijdrit of een (massa) sprint is...

Wat dat betreft had ik een solo van 20km indrukwekkender gevonden dan dit. In de luwte in de groep achtervolgers terugkomen en dan een sprint winne, ach ja. Hij staat lekker in de kast, maar er zijn epischere manieren om een etappe te winnen.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Het was een heel atypische De Gendt-zege, ik zat mijn ogen uit te kijken dat hij niet op 50 meter werd gesprint door de rest. Verder viel de rit van gisteren nogal tegen, temeer omdat Sky/Sunweb de enige relevante daad al snel neutraliseerden in de afdaling. Vandaag is de dag der dagen.

Onderhond

• 87627 berichten
  • 12898 stemmen

Absoluut gezien is in een rit winnen in grote tour altijd indrukwekkend ja. Relatief gezien (van alle manieren waarop je kan winnen) was de manier waarop gisteren van De Gendt indrukwekkend.

Van de start af in de ontsnapping, twee keer zelf de forcing gevoerd. Dat hij niet meekon met een Bardet op stroken van 13% was te verwachten, maar daarna terugkomen (zeker, met de hulp van een erg sterke Jungels), 2km voor de streep met een finale uitval meegaan (normaal gezien dodelijk wanneer je daarna weer gevat wordt) én dan nog de sprint winnen, terwijl er sterkere sprinters in de groep zitten ... indrukwekkend dus.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2374 stemmen

Wow. Bertje als eerste naar de eindstreep in zijn allerlaatste etappe (die er toe doet). Prachtig.

Zandkuiken

• 1751 berichten
  • 1441 stemmen

Adembenemende slotklim! Mama mia... Wat een afscheid, wat een kampioen.

En het moet gezegd: historische prestatie toch ook van Froome.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Het was schitterend.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Jammer dat De Gendt vandaag niet wij, dat was dan toch echt briljant geweest. 3 etappezeges in grote rondes en dan op de Passo dello Stelvio, Mont Ventoux en de Alto d'Angliru.. hoewel het voor Thomas alsnog mooi is.

Verder mooi dat Contador op deze manier heeft afscheid genomen, maar wat als hij goed was in Andorra..

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Ik denk dat hij dan serieuze kans op eindwinst had gehad. Froome en Contador waren de twee renners van deze Vuelta, en de bak punten op sportpools kan niet verhullen dat Nibali weer een beetje teleurstellend heeft gekoerst (in mijn optiek).

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2224 stemmen

Ik heb meer het idee dat Nibali niet beter kon en blij was met plek 2.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Jammer dat Kelderman zijn derde plek is kwijtgeraakt. Het scheelde uiteindelijk toch maar weinig. Misschien had hij met een sterke helper wel derde kunnen blijven. Waar was Warren Barguil ?

Dievegge

• 3181 berichten
  • 8240 stemmen

Roel- schreef:

Amerikaanse heerschappij bij de dames. Ben benieuwd wat dit gaat opleveren. En wat bedoel je met nummer 901? Ze staat 83e in de singles rankings?

Stephens heeft verrassend gemakkelijk de finale gewonnen na een thriller in de halve finale. Ze stond vier jaar geleden al eens elfde, maar was haar ranking kwijtgeraakt in een lange periode van blessures en operaties. In juli stond ze op 957, maar ze had elf maanden niet gespeeld. Morgen zal ze alweer zeventiende staan.

Alastor

• 2634 berichten
  • 3018 stemmen

Graaf Machine schreef:

Jammer dat Kelderman zijn derde plek is kwijtgeraakt. Het scheelde uiteindelijk toch maar weinig. Misschien had hij met een sterke helper wel derde kunnen blijven. Waar was Warren Barguil ?

Weerspannige Warren is gedeserteerd en gooit daarmee zijn eigen glazen in, want topteams zullen twee keer nadenken voor ze hem een contract aanbieden in de toekomst.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.