• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.405 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.671 acteurs
  • 199.114 gebruikers
  • 9.378.220 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

TornadoEF5 schreef:

Zakarin wint de Vuelta.

Dit jaar in ieder geval niet, maar hij past inderdaad wel in het rijtje Cobo, Horner.

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Pantano = Held!

starbright boy (moderator films)

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

otherfool schreef:

De onderschatting van de Tsaar van Tatarije is imo werkelijk onbegrijpelijk. Romandië winnen, de koninginnenrit in Parijs - Nice, met types als Contador en Quintana bergop meerijden, ritzeges in Giro en Tour... en dat allemaal in de laatste 15 maanden. Als de plasjes negatief blijven gaat hij op zeker een grote ronde winnen, daar durf ik wel een mooi bedragje op te zetten (dus starbright boy kom maar door ).

Een flesje wijn dan. Jij wint als hij in 2017, 2018 of 2019 een grote ronde wint. Ik win als hij dat niet doet en niemand wint als hij positief plast.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Poeh die Aru. Die gaat volgens mij in de eindstand dicht bij pakweg Clement eindigen ofzo. Dit is de ergste hongerklop van een toprenner sinds Ullrich in 1998 denk ik.

Van Mollema vind ik het tof dat hij nadat hij gelost was toch terugkomt en dan een alles of niets aanval plaatst. Het werd natuurlijk niets, maar dat is niet erg. Respect.

Sowieso leuke, amusante etappe. Leuker dan verwacht eigenlijk. Mooie strijd voorin.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Aru op 14 minuten van de groep der favorieten!

De prijs van de superstrijdlust;

- Sagan

- De Gendt

- Pantano

Toch wel verdiend. Niet toevallig kleurden deze 3 ook weer deze etappe.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

starbright boy schreef:

Een flesje wijn dan. Jij wint als hij in 2017, 2018 of 2019 een grote ronde wint. Ik win als hij dat niet doet en niemand wint als hij positief plast.

It's a deal Nog een extra reden hem aan te moedigen, en het was al mijn favoriete renner

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Nog even twee geruchten uit het transfercircuit: Rosa zou naar Sky gaan, alsof ze daar nog niet genoeg goede renners hebben en Kelderman heeft nog geen contractverlening getekend met LottoNLJumbo. Zowel Sky (alweer) als Giant hebben interesse. Lijkt me overigens goed voor hem als hij vertrekt bij Lotto. Die hebben dan wel harder dan ooit een paar goede klimmers nodig, het liefst wat ouder en ervarener. Als ik de ploegleider was zou ik in de Giro volgend jaar alles zetten op Kruijswijk. In de Tour gaan voor etappezeges en naar de Vuelta met Gesink als kopman.

Pantano gaat trouwens naar Trek, voor wie dat ondanks dat Dijkstra dat wel 112 keer zei nog had gemist.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Nu zeg ik niet dat Majka niet goed klimt en 27ste in het eindklassement is zeker wel goed. Maar iemand die op meer dan een uur staat van de leider kan ik toch niet echt een bergkoning noemen. Het is echter al vele jaren zo dat van de klassementsrenners niemand is geïnteresseerd in die bergprijs. En toch hoop ik dat er op een dag nog eens een gevleugelde klimmer voor die prijs wil gaan.

Ik heb al saaiere tours gezien (ten tijde van Armstrong vooral die de tour al bij de eerste bergrit volledig dood maakte), maar de spanning kwam alweer niet van de klassementsrenners. De tour wordt vooral gekleurd door renners die voor dagzeges gaan. Heroïsche strijd tussen de grote mannen heb ik weinig gezien.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Dat is overigens strategie van Majka. Die rijdt Giro of Vuelta voor een klassement. In de tour rijdt hij voor de bergtrui en etappezeges. En dat lukt beter als hij de eerste week van de Tour zichzelf spaart en bewust heel veel tijd verliest. Majka zou als hij alles op een tourklassement zou zetten zeker top 10 en in topvorm misschien wel top 5 kunnen rijden. Zou me niks verbazen als hij volgend jaar bij een ploeg tekent waar hij dat kan doen.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

starbright boy schreef:

Dat is overigens strategie van Majka. Die rijdt Giro of Vuelta voor een klassement. In de tour rijdt hij voor de bergtrui en etappezeges. En dat lukt beter als hij de eerste week van de Tour zichzelf spaart en bewust heel veel tijd verliest. Majka zou als hij alles op een tourklassement zou zetten zeker top 10 en in topvorm misschien wel top 5 kunnen rijden. Zou me niks verbazen als hij volgend jaar bij een ploeg tekent waar hij dat kan doen.

Ik vind dat eigenlijk wel jammer dat een renner enkel kan aanvallen als hij op veel achterstand staat. het zorgt eigenlijk voor een saaie bedoening tussen de klassementsrenners. Als iemand als Jurgen Vandebroek dat bijvoorbeeld ook zou doen zou hij ook volop kunnen meedoen voor die bergtrui en ritzeges in bergetappes. Maar zeker ook renners als Mollema en anderen die net dat tikkeltje tekortkomen om echt voor de hoofdprijs te gaan.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Openlijke solicitatie van Stef Clement om volgend jaar te knechten voor Steven Kruijswijk in de Giro in de Avondetappe. Hij wil, nu LottoNLJumbo nog.

mjk87 (moderator films)

• 14535 berichten
  • 4519 stemmen

Kunnen ze Clement niet vaker uitnodigen, ik lach me helemaal slap. Snoeihard over collega's (Aru wordt even op zijn nummer gezet, Kelderman ook), zegt zinnige dingen over wielrennen, en dat alles met een heel subtiele humoristische manier.

Maar inderdaad, die wil voor Kruijswijk rijden. Direct tekenen Lotto zou ik zeggen.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Als hij geen contract krijgt zie ik wel een baan als analist bij de NOS voor me.

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

starbright boy schreef:

Pantano gaat trouwens naar Trek, voor wie dat ondanks dat Dijkstra dat wel 112 keer zei nog had gemist.

Mag toch aannemen dat je naar de Belg kijkt?

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

Clement is sowieso een geweldige vent. Altijd een lekker duidelijke mening.

alexspyforever schreef:

Ik heb al saaiere tours gezien (ten tijde van Armstrong vooral die de tour al bij de eerste bergrit volledig dood maakte), maar de spanning kwam alweer niet van de klassementsrenners. De tour wordt vooral gekleurd door renners die voor dagzeges gaan. Heroïsche strijd tussen de grote mannen heb ik weinig gezien.

De UCI moet meer punten gaan geven aan etappeoverwinningen in het rondewerk en de ASO meer prijzengeld. Het accent ligt nu te veel op het klassement voor een spannende Tour.

Al lag het probleem dit jaar nog meer bij de renners: Quintana en Aru waren te zwak (ziek?), Mollema, Yates en Meintjes vonden hun posities wel prima, Porte wilde vooral bewijzen dat hij drie weken constant kan zijn, Valverde had al een podium in de Giro en Martin is geen klimmer genoeg. Van Garderen is een slapjanus en Rodriguez is al 37 en moet het sowieso alleen van een laatste eindschot hebben. Als Contador, Pinot en Rolland niet waren gevallen, had deze Tour al een stuk spectaculairder kunnen zijn. Dat zijn veel meer natuurlijke aanvallers dan de mannen die het nu moesten doen.

mjk87 (moderator films)

• 14535 berichten
  • 4519 stemmen

Vooral van Contador is jammer, al is het de vraag of hij beter was dan Froome. Maar proberen zou hij het sowieso. Zoals hij ooit die Vuelta won, door op elke berg weer aan te vallen, schitterend.

Graaf Machine

• 9802 berichten
  • 1416 stemmen

Ik vond het dan een lekkere Tour met:

- een paar heerlijk spannende massasprints

- verrassende acties van Froome

- een bizarre dag op de Ventoux

- drama en bijna drama rond valpartijen

- een spannende strijd om de podiumplaatsen achter Froome (die gewoon de sterkste was en in veel etappes steeds een beetje tijd pakte op concurrenten, bergop maar ook door onverwachte acties in de afdaling en in zo'n windetappe, en in de tijdritten duidelijk sterker was dan de concurrenten)

- mooie momenten en treurnis voor de Nederlanders

- Een beetje Dylan Groenewegen gezien, en dat beviel me wel.

Veel lof voor met name Froome/Poels, Dumoulin, Sagan, Cavendish, Pantano en toch ook Mollema.

Oh ja, voor de jongere kijkers: de strijd om het Geel is vaker niet dan wel spannend, maar er valt in zo'n Tour echt nog veel meer lekkers te halen.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1279 stemmen

starbright boy schreef:

Openlijke solicitatie van Stef Clement om volgend jaar te knechten voor Steven Kruijswijk in de Giro in de Avondetappe. Hij wil, nu LottoNLJumbo nog.

Ik zie Kreuziger trouwens ook wel voor me bij Lotto NL-Jumbo. Dan kan hij Giro voor Kruijswijk rijden en de rest van het jaar zelf kopman zijn. Of Leopold König die bij Sky tot nu toe uit de verf komt?

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Beiden boven het budget van LottoNLJumbo denk ik. Als König al een aflopend contract heeft.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

...en Kreuziger schijnt naar Katusha te gaan volgens de geruchten.

mjk87 (moderator films)

• 14535 berichten
  • 4519 stemmen

Altijd een erg fijne afsluiter zo die rit in Parijs, vooral als daar de zon schijnt en die prachtige stad in al haar glans toont. Mag van mij ook wel, beetje ontspanning eerst en dan nog even knallen met die beelden van de stad als decor. Maar vooral erg prettig dat je na drie weken topsport echt een afsluiter hebt. Een WK voetbal heeft een finale, de Spelen hebben de sluitingsceremonie en de Tour heeft deze rit.

kos

• 46697 berichten
  • 8853 stemmen

Ik vind de laatste rit ook altijd leuk.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Had niets van de World Matchplay gezien, maar toch besloten om de finale te kijken. Mooie zege van van Gerwen, maar Taylor toont zich een bijzonder slechte verliezer. Ik wacht wel weer tot de WK-finale met Anderson en Van Gerwen voor ik weer ga kijken.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Nu bevestigd: Philippe Gilbert verlaat BMC en gaat naar Etixx - Quick Step.

Gaffer

• 304 berichten
  • 0 stemmen

Jammer dat de Nederlanders aan het eind in de ranglijst nooit meer eens op het hoogste trapje staan. Altijd gaat er wel wat fout bij die grote fiets rondes..... . Wel een grote pluim voor Tom Dumoulin trouwens : grote klasse.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Tegenwoordig lijkt een goeie afdaling rijden meer doorslaggevend te worden dan een goeie klim. Als ik zie welke Nederlanders de laaste jaren allemaal van hun fiets gestuiterd zijn of wie er allemaal vierkant door een bocht rijdt, dan lijkt het er wel op dat ze bij de Rabo opleidingsploeg en later bij Lotto daar wel heel weinig aandacht hebben besteed.

Ik ben sowieso erg kritisch over het beleid bij Lotto Jumbo (en daarvoor Belkin en Rabo na Rasmussen) en het tactisch inzicht van de ploegleiders, maar dat terzijde......

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Teunnis schreef:

Clement is sowieso een geweldige vent. Altijd een lekker duidelijke mening.

(quote)

De UCI moet meer punten gaan geven aan etappeoverwinningen in het rondewerk en de ASO meer prijzengeld. Het accent ligt nu te veel op het klassement voor een spannende Tour.

Al lag het probleem dit jaar nog meer bij de renners: Quintana en Aru waren te zwak (ziek?), Mollema, Yates en Meintjes vonden hun posities wel prima, Porte wilde vooral bewijzen dat hij drie weken constant kan zijn, Valverde had al een podium in de Giro en Martin is geen klimmer genoeg. Van Garderen is een slapjanus en Rodriguez is al 37 en moet het sowieso alleen van een laatste eindschot hebben. Als Contador, Pinot en Rolland niet waren gevallen, had deze Tour al een stuk spectaculairder kunnen zijn. Dat zijn veel meer natuurlijke aanvallers dan de mannen die het nu moesten doen.

Zeer leuk allemaal maar nu dat de tour gedaan is hoop ik je ook eindelijk eens te zien bij de horror challenge

In F1 is het ook al niet spannend, weer Lewis Hamilton (en Mercedes) die wint en zo te zien gaan er weinig rijders veranderen van team volgend seizoen.

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Zeer leuk allemaal maar nu dat de tour gedaan is hoop ik je ook eindelijk eens te zien bij de horror challenge .

Komt goed! Had eerst geen tijd, daarna niet in de bui wegens privé-omstandigheden. Vanavond zal ik beginnen met wat mooie klassiekers (Halloween en The Thing).

Knisper

• 13038 berichten
  • 1279 stemmen

starbright boy schreef:

Beiden boven het budget van LottoNLJumbo denk ik. Als König al een aflopend contract heeft.

Maar wie kunnen ze zich wel veroorloven? Als ze Kruijswijk willen bijstaan, zullen ze toch wel een categorie boven Roglic, Battaglin en Bennett moeten gaan zitten. Of ze moeten Gesink of Kelderman een keer laten knechten.

SergioMalick

• 1233 berichten
  • 1834 stemmen

Kelderman als knecht volgend jaar zou niet verkeerd zijn. Tuurlijk kan hij top 10 rijden in een grote ronde, maar daar zijn er meer van. Wanneer hij zijn plek zou opofferen kan dat voor een Kruiswijk het verschil tussen plek 3, 2 en 1 schelen. Daarnaast kan hij dan misschien wel laten zien sterker te zijn dan Gesink en of Kruiswijk, waarna hij er zelf weer voor kan gaan. Ik zie juist alleen maar potentie.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.