- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Vanavond begint het WK van PDC. Van Gerwen is de favoriet samen met Wright, Smith en Price. Alhoewel die laatste in de derde ronde Barney al tegen komt en daar heeft hij nog nooit van gewonnen.
Van deze vier gaan er sowieso twee sneuvelen voor de halve finale. Het afgelopen jaar leent zich daar wel voor. Er zijn momenteel veel darters, die een bepaald niveau kunnen aantikken door boven zichzelf uit te stijgen, dat ik dit wel zie gebeuren.
Na dit groepje zie ik als outsiders Humphries, Clayton en Noppert. Belangrijke underdogs zijn Barney en Cross. Ik heb twee verrassingen, die ver kunnen komen: Danny Janssen (won al een PC toernooi) en Josh Rock, die echt fenomenaal kan gooien. Rock won een PC toernooi en kwam daar regelmatig ver, heeft 5 development tours gewonnen en het jeugd WK. In zijn kant zie ik hem als een belangrijke kandidaat om de halve finale te halen.
Daarna worden de PL tickets verdeeld. Smith, Price, MvG en Wright zullen met een minder WK hun top 4 positie kwijt raken, maar zullen sowieso er wel bij zitten.
De overige vier (Cullen, Clayton, Wade en Anderson) zullen enkel bij een halve finale plaatst erbij zitten. Alhoewel bij een gebrek aan concurrenten ik Clayton er nog wel bij zie zitten. Bij een goed WK zijn Humphries, Cross, Cullen en Noppert ook belangrijke kandidaten. Outsiders voor een ticket zijn Barney, Rock en Ross Smith.
Graaf Machine
-
- 9808 berichten
- 1421 stemmen
Van Barneveld niet fit voor eerste partij op WK: 'Zat continu op het toilet'
Het gejammer van Barney begint nu al voor de partij. Toch hoop ik dat hij ver komt, liefst wereldkampioen. Maar een klager is hij hoor.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Van Barneveld niet fit voor eerste partij op WK: 'Zat continu op het toilet'
Het gejammer van Barney begint nu al voor de partij. Toch hoop ik dat hij ver komt, liefst wereldkampioen. Maar een klager is hij hoor.
Ach, die jongen heeft gewoon altijd wat. Story of his life. Het maakt ook Barney Barney. Dan is een muur van zijn huis ingestort, dan heeft hij koude handen, dan was de Chinees bedorven 
Ik heb toch gister de moeite genomen even zijn wedstrijd nog te kijken ook al ging dit door tot ver na twaalven. Matige gestart, daarna op klasse en routine naar een vrij gemakkelijke 3-1.
Barneveld-Price gaat meteen na de kerst een schitterende kraker worden. Ben wel bang dat hij Price beter later had kunnen treffen als je meer sets nodig hebt, want Barney is een slow starter in wedstrijden. Maar we gaan het zien.
Graaf Machine
-
- 9808 berichten
- 1421 stemmen
Barneveld-Price gaat meteen na de kerst een schitterende kraker worden. Ben wel bang dat hij Price beter later had kunnen treffen als je meer sets nodig hebt, want Barney is een slow starter in wedstrijden. Maar we gaan het zien.
Dat geldt wellicht ook voor Price. Die kwam ook slecht op gang, en verloor de eerste set.
mjk87 (moderator films)
-
- 14540 berichten
- 4522 stemmen
Zoals verwacht Schouten sportvrouw van het jaar en niet Van Vleuten. Ook niet onterecht, schaatsen is allicht een c-sport maar vrouwenwielrennen is dat ook zo ongeveer met een weinig brede top.
Verstappen terecht weer winnaar. Als je heerst in een absolute wereldsport dan is dat de enige optie.
Otter coach lijkt me ook prima. Raar mannetje soms maar de shorttracksuccessen zijn ook wel zijn verdienste na al die jaren.
Splinters
-
- 2627 berichten
- 1391 stemmen
Verstappen terecht weer winnaar. Als je heerst in een absolute wereldsport dan is dat de enige optie.
En dan te bedenken dat die gozer nog nooit op is komen dagen om deze prijs in ontvangst te nemen. 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Van Gerwen meteen in topvorm in zijn eerste WK wedstrijd.
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Ik zie nu pas dat Jumbo-Visma is genomineerd voor Sportploeg van het jaar. Wat is dat voor iets belachelijks? Een team met als uitblinkers een Belg, een Deen en een Sloveen had de beste Nederlandse sportploeg kunnen worden? Dan hadden gisteravond niet Femke Bol en de andere vier dames met de trofee gestaan, maar Roglic, Vingegaard en Van Aert?
Graaf Machine
-
- 9808 berichten
- 1421 stemmen
Ik zie nu pas dat Jumbo-Visma is genomineerd voor Sportploeg van het jaar. Wat is dat voor iets belachelijks? Een team met als uitblinkers een Belg, een Deen en een Sloveen had de beste Nederlandse sportploeg kunnen worden? Dan hadden gisteravond niet Femke Bol en de andere vier dames met de trofee gestaan, maar Roglic, Vingegaard en Van Aert?
Zo raar is dat nou ook weer niet. Het is een Nederlandse sportploeg die de Tour de France won. In het verleden is Ajax ook wel sportploeg van het jaar geworden, na het winnen van een Europese hoofdprijs.
Een Nederlandse sportploeg hoeft niet uit louter Nederlandse sporters te bestaan. Het gaat om de *ploeg*, niet om de individuele sporters.
Graaf Machine
-
- 9808 berichten
- 1421 stemmen
Van Gerwen meteen in topvorm in zijn eerste WK wedstrijd.
Die operatie na de Premier League heeft volgens mij toch wel veel goed gedaan. Zowel fysiek als mentaal. De Groene Sloopkogel is al maanden weer in goede vorm.
Natuurlijk is goede vorm niet genoeg voor een nieuwe titel, maar een sterk attribuut is het wel.
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Zo raar is dat nou ook weer niet. Het is een Nederlandse sportploeg die de Tour de France won. In het verleden is Ajax ook wel sportploeg van het jaar geworden, na het winnen van een Europese hoofdprijs.
Een Nederlandse sportploeg hoeft niet uit louter Nederlandse sporters te bestaan. Het gaat om de *ploeg*, niet om de individuele sporters.
Ja ok, maar dat waren de ploegen met namen als Cruijff, Keizer, Neeskens, Rep, Suurbier, Kluivert, Blind, De Boer, Davids, Seedorf, Van Der Sar etc. Het team van 1987 bestond uit Cruijff, 15 Nederlanders en een Fin. Kruiswijk was de enige Nederlander bij Jumbo-Visma. Wel een verschil.
Graaf Machine
-
- 9808 berichten
- 1421 stemmen
Ja ok, maar dat waren de ploegen met namen als Cruijff, Keizer, Neeskens, Rep, Suurbier, Kluivert, Blind, De Boer, Davids, Seedorf, Van Der Sar etc. Het team van 1987 bestond uit Cruijff, 15 Nederlanders en een Fin. Kruiswijk was de enige Nederlander bij Jumbo-Visma. Wel een verschil.
Nee, dat is geen verschil. Het gaat gewoon niet om het percentage Nederlanders in een ploeg, het gaat om het land waar de ploeg de licensie heeft.
Juist als je gaat kijken naar hoeveel Nederlanders er in een ploeg zitten ga je problemen maken. Niet doen dus.
Maar ik voel al aankomen dat we het niet eens gaan worden.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Die operatie na de Premier League heeft volgens mij toch wel veel goed gedaan. Zowel fysiek als mentaal. De Groene Sloopkogel is al maanden weer in goede vorm.
Natuurlijk is goede vorm niet genoeg voor een nieuwe titel, maar een sterk attribuut is het wel.
Van Gerwen is sowieso een showdarter, die heeft zwaar geleden onder lege zalen tijdens corona. Je hebt ook weer andere darters die weer slecht tegen de druk van een publiek kunnen en juist beter toen presteerden.
Van Gerwen lijkt me veruit de grootste favoriet voor zijn vierde wereldtitel. Kan best een leuk toernooi worden.
mjk87 (moderator films)
-
- 14540 berichten
- 4522 stemmen
Ben het wel met je eens. Voor mijn gevoel is Jumbo-Visma ook weinig Nederlands voor zo'n prijs als deze. Dan is de enkele licentie te weinig.
Om dit te voorkomen zou je eigenlijk twee voorwaarden moeten stellen waarbij de ploeg dan aan minimaal 1 voorwaarde moet voldoen:
- Vrijwel de hele ploeg (denk aan minimaal 90%) bestaat uit Nederlanders (zoals landenteams)
- De hoofdmoot (zeg 50%) van de wedstrijden vindt in Nederland plaats of de club speelt in een Nederlandse competitie (Ajax met 34 competitiewedstrijden wel, Jumbo-Visma niet, die enkele wedstrijd op Nederlands grondgebied is te weinig dan)
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Volgens mij haal je wat namen door de war. Cruijff speelde in 1987 niet bij Ajax, was trainer. En als je Jari bedoelt, die kwam pas begin jaren 90 
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Volgens mij haal je wat namen door de war. Cruijff speelde in 1987 niet bij Ajax, was trainer. En als je Jari bedoelt, die kwam pas begin jaren 90
In 1987 is Ajax ook Sportploeg van het jaar geworden. Ze wonnen toen de Europacup II. Met Cruijff als coach inderdaad. En blijkbaar een Fin (Petri Tiainen). Van Jari was ik idolaat haha (zelfs als Feyenoorder).
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Pffffff, op 't nippertje voor van Duijvenbode!
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Ja dat was een spannend potje. Het is soms ook wel schommelen met Dirk in zijn wedstrijden. Jammer van The Mullet. Had niet hoeven verliezen van Ratasjki, maar was te matig.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
In 1987 is Ajax ook Sportploeg van het jaar geworden. Ze wonnen toen de Europacup II. Met Cruijff als coach inderdaad. En blijkbaar een Fin (Petri Tiainen). Van Jari was ik idolaat haha (zelfs als Feyenoorder).
Ah zo. Klopt, de EC2 in 1987 tegen Leipzig. Net iets van voor mijn tijd dat ik het volgde. Ik dacht even dat je 1995 bedoelde met een Fin 
Graaf Machine
-
- 9808 berichten
- 1421 stemmen
Ah zo. Klopt, de EC2 in 1987 tegen Leipzig. Net iets van voor mijn tijd dat ik het volgde. Ik dacht even dat je 1995 bedoelde met een Fin
Dat van '95 met die Fin is natuurlijk ook veel bekender. Eertijds had je zelfs een malloot hier rondhangen die van ajax en die Fin zijn gebruikersnaam gemaakt had. Je kunt het bijna niet gekker krijgen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dat van '95 met die Fin is natuurlijk ook veel bekender. Eertijds had je zelfs een malloot hier rondhangen die van ajax en die Fin zijn gebruikersnaam gemaakt had. Je kunt het bijna niet gekker krijgen.
Diesniewijszeg 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Lekker van V/d Voort, gewoon 3-0!
Hij zakte op het einde wel in, maar zijn tegenstander nog meer. En dus een probleemloze zege.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Wauw Dallas staat 54-43 achter bij rust tegen de Lakers. Derde kwart blazen de Lakers even weg met 51-21. Westbrook is ook echt overpaid. Wat moeten ze ermee. Davis presteert wel, maar ook te vaak geblesseerd.
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Wauw Dallas staat 54-43 achter bij rust tegen de Lakers. Derde kwart blazen de Lakers even weg met 51-21. Westbrook is ook echt overpaid. Wat moeten ze ermee. Davis presteert wel, maar ook te vaak geblesseerd.
Het Westen is sowieso interessant dit jaar. Staat allemaal heel dicht bij elkaar. Gewoon 7 of 8 teams die kans maken op de NBA finals, en dan heb ik Golden State, Minnesota en de Lakers nog niet meegerekend. Golden State is te wisselvallig.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Heerlijke kraker vanavond met Price - van Barneveld.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Wat een enorme baas is die Clemens
Wat een comeback. En dan winnen door de bull te raken.
Joy4ever
-
- 4613 berichten
- 1836 stemmen
Dat was een toffe ontknoping inderdaad. Barney gaat nog niet zo lekker. The Iceman beukt aardig door nu.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Wat een enorme kutwedstrijd van Barney. Leek nergens op. Price ook niet best maar simpel door.
Graaf Machine
-
- 9808 berichten
- 1421 stemmen
Boter en suiker. Barney was helemaal nergens.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.