• 15.918 nieuwsartikelen
  • 178.829 films
  • 12.258 series
  • 34.051 seizoenen
  • 648.785 acteurs
  • 199.219 gebruikers
  • 9.385.764 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Pecore

• 923 berichten
  • 1691 stemmen

Ondertussen is Van Aert weer eens aan iets bijzonders bezig. Vijf etappes in de Dauphine gehad:

1x zesde (waarbij hij een handvol seconden achter de vluchters het sprintje in het peloton wint).

2x tweede (een lange tijdrit op 2 seconden achter Ganna en een sprint waarbij hij op de lijn met zijn handen al in de lucht op een centimeter geklopt wordt).

2x eerste (sprint en een bergrit).

Gaat in de gc aan de leiding met een voorsprong van meer dan een minuut en in de sprinterscompetitie met ruim 20 punten.

Voor hetzelfde geld had hij alle etappes gewonnen.

Ik zie in het peloton niemand ook maar in de buurt komen van de veelzijdigheid van Van Aert. Echt heel bijzonder. Ik schrijf hem vast op voor de tour. Jammer dat Roglic bij hem in het team zit.

Pecore

• 923 berichten
  • 1691 stemmen

Doodzonde dat Van der Poel zich niet op eenzelfde manier ontwikkelt. Die blijft zich te veel oriënteren op zware ritten met kleine klimmetjes. Wanneer er met meer dan twintig man gesprint wordt haakt hij al af. In de Giro hebben we kunnen zien dat hij qua klimmen en tijdrijden tot meer in staat is dan hij tot nog toe heeft laten zien. Ondertussen is hij al 28 geloof ik. Mij bekruipt het gevoel dat hij een hoop heeft laten liggen, als je dat afzet tegen Van Aert.

Onderhond

• 87606 berichten
  • 12868 stemmen

Pecore schreef:

Mij bekruipt het gevoel dat hij een hoop heeft laten liggen, als je dat afzet tegen Van Aert.

Z'n mountainbike uitstapje was misschien niet al te slim, maar als klassiek renner moet Van Aert het toch nog altijd écht bewijzen.

Beiden zijn gewoon indrukwekkend, elk op hun eigen manier.

IH88

• 9745 berichten
  • 3187 stemmen

Pecore schreef:

Doodzonde dat Van der Poel zich niet op eenzelfde manier ontwikkelt. Die blijft zich te veel oriënteren op zware ritten met kleine klimmetjes. Wanneer er met meer dan twintig man gesprint wordt haakt hij al af. In de Giro hebben we kunnen zien dat hij qua klimmen en tijdrijden tot meer in staat is dan hij tot nog toe heeft laten zien. Ondertussen is hij al 28 geloof ik. Mij bekruipt het gevoel dat hij een hoop heeft laten liggen, als je dat afzet tegen Van Aert.

Met dat lichaam? VD Poel is veel te groot en veel te zwaar om het echt op te kunnen nemen tegen de pure klimmers. En hij is niet, zoals Dumoulin, zo sterk in de tijdrit dat hij veel tijd kan goedmaken. Het is ook niet meer zoals vroeger toen de pure klimmers als bange vogeltjes op hun tijdritfietsen zaten. En daarnaast zijn er natuurlijk ook veel minder tijdritkilometers dan vroeger. Dat heeft ook Dumoulin (naast zijn mentale problemen) genekt. Natuurlijk kan VD Poel gewicht verliezen, maar dat gaat dan weer ten koste van de eendaagse koersen.

Van Aert gaat trouwens ook never nooit een grote ronde winnen. Zijn enige kans is als de concurrentie hem onderschat, en dat hij op een dag heel veel tijd wint. Maar in de bergen wordt hij er echt wel vanaf gereden door Pogacar. Het lijkt er ook wel op dat drie weken net iets te lang is voor Van Aert. Altijd een inzinking. Vorig jaar bijna een uur tijdverschil met Pogacar 19de...

Pecore

• 923 berichten
  • 1691 stemmen

Het gaat mij helemaal niet om het winnen van een grote ronde. Dat schrijf ik toch ook nergens? Dat gaat beiden inderdaad niet lukken. Moeten ze ook niet willen.

Ik had gehoopt dat Van der Poel in meer koersen competitief zou zijn dan hij nu is. Zoals Van Aert die iedere tijdrit, iedere bergrit, iedere sprint, iedere klassieker, iedere kleinere ronde zou kunnen winnen. Van der Poel beperkt zich bijna alleen tot de zwaardere klassieker-achtige parcoursen a la Vlaanderen en Bianchi. Dat vind ik zonde.

Van Aert is trouwens met zijn 190 cm en 80 kg een stuk groter en zwaarder dan Van der Poel.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Heb je goed opgelet in de Giro Pecore? Ik denk dat van der Poel in bijna de helft van de ritten in de aanval is geweest.

Pecore

• 923 berichten
  • 1691 stemmen

Onderhond schreef:

Z'n mountainbike uitstapje was misschien niet al te slim, maar als klassiek renner moet Van Aert het toch nog altijd écht bewijzen.

Beiden zijn gewoon indrukwekkend, elk op hun eigen manier.

Van Aert heeft zich als klassiek renner al lang bewezen. Daar hoef je geen Vlaanderen of Roubaix voor te winnen. Hij heeft Strade Bianchi en San Remo gewonnen, rijdt podium in RVV, LBL, MSR, Strade. Wint de iets kleinere koersen als Gent-Wevelgem, Saxo, Omloop, Amstel Gold.

Pecore

• 923 berichten
  • 1691 stemmen

wavanbuuren schreef:

Heb je goed opgelet in de Giro Pecore? Ik denk dat van der Poel in bijna de helft van de ritten in de aanval is geweest.

Kom op zeg, dat je in een zware bergrit de halve dag vooruit zit om uiteindelijk op een uur binnen te komen is geen aanvallen, dat is anticiperen. Zeker voor VDP-standaarden. Hij heeft één rit gewonnen op een parcours dat hem op het lijf geschreven stond. Heeft zich niet bemoeid met de sprinttrui en was bij alles dat ook maar op een sprint leek nergens te bekennen. Doodzonde, menig sprinter is jaloers op zijn explosiviteit en hij doet er barweinig mee.

IH88

• 9745 berichten
  • 3187 stemmen

Pecore schreef:

Ik schrijf hem vast op voor de tour. Jammer dat Roglic bij hem in het team zit.

Ik dacht dat je hiermee bedoelde dat je Van Aert als Tourwinnaar ziet. Excuses als dat niet zo is .

Splinters

• 2630 berichten
  • 1391 stemmen

Monegask verstappen is niet alleen tegen het betalen van belasting:

DPG Media Privacy Gate - pzc.nl

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

WVA steekt zich minder weg dan VDP. Komt mede doordat hij voor een groter team rijdt die meerdere doelen heeft per wedstrijd. Als WVA niet zelf een uitslag rijdt, dan rijdt hij in dienst voor pakweg Roglic. Niet verwonderlijk dat hij dan op een uur eindigt van Pogacar in de Tour.

VDP is als hij zijn duivels ontbindt even onnavolgbaar. Alleen kiest hij zijn momenten eruit en laat hij het echt gaan als het niet hoeft voor zichzelf of zijn (kleinere) team.

En ik zal het even moeten uitpluizen, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat een WVA met een VDP in dezelfde koers steeds een bepaalde nervositeit en verkramptheid meebrengt bij WVA. Zou graag eens weten welke koersen WVA won met ook VDP aan de start. Of zit ik op een dood spoor (weet het niet zo uit mijn hoofd)?

happie

• 6242 berichten
  • 426 stemmen

Pecore schreef:

(quote)

Kom op zeg, dat je in een zware bergrit de halve dag vooruit zit om uiteindelijk op een uur binnen te komen is geen aanvallen, dat is anticiperen. Zeker voor VDP-standaarden. Hij heeft één rit gewonnen op een parcours dat hem op het lijf geschreven stond. Heeft zich niet bemoeid met de sprinttrui en was bij alles dat ook maar op een sprint leek nergens te bekennen. Doodzonde, menig sprinter is jaloers op zijn explosiviteit en hij doet er barweinig mee.

Hij heeft in die bergritten juist gekeken wat erin zat. Niet van tevoren besloten om dit te doen om te anticiperen op het tijdverlies. Die bergrit waar Leemreize tweede werd heeft hij zelfs nog alles op alles gezet om die etappe te winnen.

Hij is explosief, maar niet goed genoeg voor de vlakke etappes tegen de betere sprinters. Het moet voor hem wel zwaarder zijn, maar dat geld voor WvA ook. Deze Dauphine was ook wel wat geweest voor van der Poel. De pure sprinters zijn er ook bijna niet. Groenewegen, die komt er niet, Meeus ook maar 1x gezien en Bauhaus is al afgestapt.

happie

• 6242 berichten
  • 426 stemmen

Griekspoor en Botic de Nederlandse paradepaardjes voor Rosmalen, maar Tim van Rijthoven haalt de semis daar. Netjes hoor.

Onderhond

• 87606 berichten
  • 12868 stemmen

[quote]Pecore schreef:

(quote)

Mnee, daar ben ik het niet mee eens, zeker als je duidelijk doelen maakt van die koersen, en daar man-to-man tegen je grootste rivalen fietst.

Doet verder niet zo héél veel af aan de renner "Van Aert". Hij heeft al extreem mooi dingen laten zien (in de Tour een ritje winnen waar 2x de Ventoux inzit is bijna onbevatbaar) en zijn palmares is indrukkenwekkend, maar hij zal Roubaix of De Ronde er toch nog bij moeten doen wil hij dat laatste smetje wegkrijgen.

Splinters

• 2630 berichten
  • 1391 stemmen

Monegask verstappen, dat is die sympathieke man die alles minder dan 50 miljoen netto per jaar een fooi voor schooiers vindt en daarnaast beroepsmatig zijn leven riskeert en wel zodanig dat hij vorig voorjaar een maand of drie voordat uw oma van 93 haar vaccinatie kreeg een coronavaccinatie in zijn eigen arm liet zetten, blijkt in de eerste training langzamer dan zijn teamgenoot. En dat is niet de eerste keer dit jaar.

DPG Media Privacy Gate - ad.nl

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Splinters schreef:

Monegask verstappen, dat is die sympathieke man die alles minder dan 50 miljoen netto per jaar een fooi voor schooiers vindt en daarnaast beroepsmatig zijn leven riskeert en wel zodanig dat hij vorig voorjaar een maand of drie voordat uw oma van 93 haar vaccinatie kreeg een coronavaccinatie in zijn eigen arm liet zetten, blijkt in de eerste training langzamer dan zijn teamgenoot. En dat is niet de eerste keer dit jaar.

DPG Media Privacy Gate - ad.nl

Heb je echt het gevoel dat iemand je regelmatige anti-Verstappen tirades een fuck interesseert?

Splinters

• 2630 berichten
  • 1391 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Heb je echt het gevoel dat iemand je regelmatige anti-Verstappen tirades een fuck interesseert?

De berichten waarin ik 'lewis' op de hak neem bevallen je beter?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

De berichten waarin ik 'lewis' op de hak neem bevallen je beter?

Geen enkel bericht van je boeit me, dus nee.

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Mij interesseert het. Alleen die links niet, daar klik ik niet op, dus alles over nationaliteit en belastingontduiking van Max graag uittypen en dan smullen maar.

Graaf Machine

• 9842 berichten
  • 1426 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Mij interesseert het. Alleen die links niet, daar klik ik niet op, dus alles over nationaliteit en belastingontduiking van Max graag uittypen en dan smullen maar.

Vertel: wat is er zo interessant aan de nationaliteit van Max (Nederlandse en Belgische), en hoe ontduikt hij belasting?

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Hij woont in Monaco. Vandaar dat Monegask telkens. Vind ik grappig.

happie

• 6242 berichten
  • 426 stemmen

De series zijn weer gelijk tussen Golden State en Boston. Steven Curry was weer fenomenaal. Wat een talent als je zo drietjes kan schieten.

https://twitter.com/NBA/status/1535499285218852864?s=20&t=B8og7aZVBOEr039r0kFRDA

Graaf Machine

• 9842 berichten
  • 1426 stemmen

eRCee schreef:

Hij woont in Monaco. Vandaar dat Monegask telkens. Vind ik grappig.

Je had het over je interesse in zijn nationaliteit, niet over je interesse in zijn woonplaats. Je bent gewoon aan het trollen.

Splinters

• 2630 berichten
  • 1391 stemmen

Nou vooruit, ik ben in een jolige stemming.

Er zijn monegasken, die pakken poleposition.

Daarnaast zijn er moneslakken. Max is getuige zijn huidige resultaten een moneslak. Persoonlijk heb ik het vermoeden dat zijn wagen zwaar overbeladen is met nooit uitgegeven danwel afgedragen muntgeld.

https://www.telegraaf.nl/sport/1522580015/max-verstappen-moeilijk-om-juiste-balans-te-vinden

Splinters

• 2630 berichten
  • 1391 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Je had het over je interesse in zijn nationaliteit, niet over je interesse in zijn woonplaats. Je bent gewoon aan het trollen.

Uiteraard. Met opzichtig narcistisch gedrag van 'max' zelf heeft het in ieder geval niets, ik herhaal niets, te maken.

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Graaf Machine schreef:

Je bent gewoon aan het trollen.

Jij moet echt eens gaan werken aan je communicatie.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Het mag ook wel wat vriendelijker hier.

Graaf Machine

• 9842 berichten
  • 1426 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Jij moet echt eens gaan werken aan je communicatie.

Nee, dat hoef ik niet. Het staat je vrij serieus te reageren als ik je een vraag stel.

Graaf Machine

• 9842 berichten
  • 1426 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Uiteraard. Met opzichtig narcistisch gedrag van 'max' zelf heeft het in ieder geval niets, ik herhaal niets, te maken.

Laat Max narcist zijn. Hier worden zijn sportieve prestaties doorgaans besproken.

En dat hij aan de Zuid Franse kust gaat wonen omdat hij een pokkehekel aan het koude, gure, natte, winderige kutklimaat van Nederland heeft, daar zou jij als eerste begrip voor moeten tonen.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Leuk om te lezen dat sport verbroedert.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.