• 15.918 nieuwsartikelen
  • 178.829 films
  • 12.258 series
  • 34.051 seizoenen
  • 648.828 acteurs
  • 199.219 gebruikers
  • 9.385.774 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Splinters

• 2630 berichten
  • 1391 stemmen

Is lewis hamilton inmiddels al binnen?

happie

• 6242 berichten
  • 426 stemmen

Verrek Wilco. Nummertje 135.

mjk87 (moderator films)

• 14550 berichten
  • 4530 stemmen

Loting RG mannen: de bovenste helft van het schema lijkt een stuk sterker dan de onderste helft. Wel fijn, de mooiste GS komt er weer aan.

happie

• 6242 berichten
  • 426 stemmen

Ja dat denk ik ook. Botic heeft kansen op de derde ronde. Zou mooi zijn, want daar wacht een duel tegen Nadal hoogstwaarschijnlijk. Voor Griekspoor word het de eerste rond al zwaar tegen Fokina. Alhoewel hij na zijn Monte Carlo finaleplaats ook niet overtuigd.

Dadelijk van Rijthoven in de laatste kwalificatieronde.

IH88

• 9745 berichten
  • 3187 stemmen

probeer-eens-honderd-keer-achter-elkaar-niet-zes-te-gooien-met-een-dobbelsteen-dat-lukt-alleen-kelderman

Aardige column van Zonneveld. Maar hij gooit het wel iets te veel op geluk en pech. Valpartijen zijn niet altijd pech maar ook gewoon een kwestie van op de goede plek zitten in het peloton, stuurkunsten en coördinatie.

Daarnaast hebben valpartijen/aanrijdingen niets te maken met winst of verlies. Van Vleuten valt ook altijd en heeft bijna alles in haar lijf wel gebroken, maar ze heeft ook alles zo'n beetje gewonnen. Gaat ook om mentaliteit en kunnen winnen, en misschien heeft Kelderman dat gewoon niet in zich. Niet erg, maar om het puur op geluk of pech te gooien is iets te gemakkelijk. Ziek zijn kan je één of twee keer overkomen, maar als het vaker gebeurd moet je toch maar eens gaan kijken of je iets kan veranderen aan bijvoorbeeld je voedingspatroon/medicatie.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

IH88 schreef:

probeer-eens-honderd-keer-achter-elkaar-niet-zes-te-gooien-met-een-dobbelsteen-dat-lukt-alleen-kelderman

Aardige column van Zonneveld. Maar hij gooit het wel iets te veel op geluk en pech. Valpartijen zijn niet altijd pech maar ook gewoon een kwestie van op de goede plek zitten in het peloton, stuurkunsten en coördinatie.

Daarnaast hebben valpartijen/aanrijdingen niets te maken met winst of verlies. Van Vleuten valt ook altijd en heeft bijna alles in haar lijf wel gebroken, maar ze heeft ook alles zo'n beetje gewonnen. Gaat ook om mentaliteit en kunnen winnen, en misschien heeft Kelderman dat gewoon niet in zich. Niet erg, maar om het puur op geluk of pech te gooien is iets te gemakkelijk. Ziek zijn kan je één of twee keer overkomen, maar als het vaker gebeurd moet je toch maar eens gaan kijken of je iets kan veranderen aan bijvoorbeeld je voedingspatroon/medicatie.

Ik kan het artikel niet lezen, want achter de betaalmuur, maar dit heeft natuurlijk niet met geluk of pech te maken.

Ik denk eerlijk gezegd dat Kelderman niet het karakter heeft van een winnaar. Als de kop van een Valverde er op had gezeten had ie meerdere keren gewonnen, daar ben ik van overtuigd.

En als je dan ook de stuurvaardigheid mist zodat je regelmatig op je kanis ligt, dan heeft dat natuurlijk ook niks met pech

te maken. Gesink en ten Dam lagen altijd op de grond, van der Poel nooit. Op dat vlak geloof ik niet in toeval.

Als je 100 keer zes gooit heb je ook niet te maken met een zuivere dobbelsteen, dus die beeldspraak klopt alvast.

Los daarvan is 135 keer top 10 natuurlijk ook best knap.

Splinters

• 2630 berichten
  • 1391 stemmen

En zo lost de ene monegask de andere af in het wereldkampioenschap CO2 uitstoot.

Overigens komt lewis naar verluidt as maandag binnen. Exacte tijdstip is vooralsnog onbekend, dat hangt af van zijn bandenstrategie

happie

• 6242 berichten
  • 426 stemmen

DPG Media Privacy Gate - destentor.nl

Aldus Max ruim een maand geleden. Het kan verkeren.

Graaf Machine

• 9842 berichten
  • 1426 stemmen

Nu, 17:34 uur, live Ellen van Dijk die het werelduurrecord aan het aanvallen is:

Live: Ellen van Dijk valt werelduurrecord aan | NU.nl

Graaf Machine

• 9842 berichten
  • 1426 stemmen

En met 49,254 km heeft Ellen van Dijk het oude record van Joscelin Lowden met 849 meter verbeterd.

Splinters

• 2630 berichten
  • 1391 stemmen

De vice goat lijkt fit. Benieuwd of ie nr 22 pakt en zodoende de goat een grotere opdracht geeft.

Dertienvoudig winnaar Nadal oogt messcherp én fit in openingsduel in Parijs | NOS

happie

• 6242 berichten
  • 426 stemmen

Splinters schreef:

De vice goat lijkt fit. Benieuwd of ie nr 22 pakt en zodoende de goat een grotere opdracht geeft.

Dertienvoudig winnaar Nadal oogt messcherp én fit in openingsduel in Parijs | NOS

Nadal moet in de derde ronde wellicht tegen Botic, dus die 22ste gaat er niet komen .

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

wavanbuuren schreef:

(quote)

Ik kan het artikel niet lezen, want achter de betaalmuur, maar dit heeft natuurlijk niet met geluk of pech te maken.

Ik denk eerlijk gezegd dat Kelderman niet het karakter heeft van een winnaar. Als de kop van een Valverde er op had gezeten had ie meerdere keren gewonnen, daar ben ik van overtuigd.

En als je dan ook de stuurvaardigheid mist zodat je regelmatig op je kanis ligt, dan heeft dat natuurlijk ook niks met pech

te maken. Gesink en ten Dam lagen altijd op de grond, van der Poel nooit. Op dat vlak geloof ik niet in toeval.

Als je 100 keer zes gooit heb je ook niet te maken met een zuivere dobbelsteen, dus die beeldspraak klopt alvast.

Los daarvan is 135 keer top 10 natuurlijk ook best knap.

Kelderman heeft er ondanks zijn magere winsten er toch een knappe carrière op zitten. Is gewoon een oerdegelijke renner die dat tikje killerinstinct mist.

Als er één pechvogel in het peloton rondrijdt, dan denk ik eerder aan Sep Van Marcke. Maar ook daar kan je de vraag stellen of het wel allemaal toeval is (of blijft). Vallen en ziek worden, het is een constante bij hem in het voorjaar ...

happie

• 6242 berichten
  • 426 stemmen

Over Kelderman gesproken. Zat in de kopgroep, maar hij krijgt uiteraard weer een lekke band. Iemand daarboven mag hem echt niet.

Splinters

• 2630 berichten
  • 1391 stemmen

De goat en de adjunct-goat zijn lekker bezig. De adjunct-goat is het best uit de startblokken.

Overigens hoop ik dat de adjunct-goat het toernooi wint en op 22 slams komt. Dan heeft de goat een grotere opdacht. Dat houdt hem de komende jaren scherp.

Splinters

• 2630 berichten
  • 1391 stemmen

En het is inderdaad adjunct-goat rafael nadal die in de race blijft voor slam 22. Prachtige pot. Morgen heb ik waarschijnlijk een jetlag maar dat maakt niet uit.

Als er twee slams op gravel zouden zijn geweest en 1 op hardcourt dan zou nadal de goat zijn en djoko zijn adjunct. Maar goed, als telt niet. Al mag duidelijk zijn dat federer in deze hypothese helemaal geen rol van betekenis zou hebben gespeeld. Al is dat met de huidige twee slams op hardcourt, 1 op gravel, en 1 op gras inmiddels eveneens overduidelijk.

Graaf Machine

• 9842 berichten
  • 1426 stemmen

Verdorie Djoko, wat flik je me nou.

Nu moet je de komende drie GS-toernooien winnen, en dat ga je niet doen.

De strijd lijkt voorbij, Nadal zal de meest succesvolle blijven. Jammer, maar gelukkig dat het Federer niet is. Die is nog saaier.

IH88

• 9745 berichten
  • 3187 stemmen

Als echte Nadal fan kan ik hier alleen maar blij mee zijn. Hoewel ik door dat publiek ook wel sympathie voor Djoko begon te krijgen. Hij is echt mentaal gesloopt door Nadal maar ook door het publiek.

Ligt het overigens aan mij, of begint Nadal nu al kaal te worden? Lijkt wel of hij bijna geen haar meer over heeft. Kan ook door het zweet komen.

Pecore

• 923 berichten
  • 1691 stemmen

IH88 schreef:

Als echte Nadal fan kan ik hier alleen maar blij mee zijn. Hoewel ik door dat publiek ook wel sympathie voor Djoko begon te krijgen. Hij is echt mentaal gesloopt door Nadal maar ook door het publiek.

Ligt het overigens aan mij, of begint Nadal nu al kaal te worden? Lijkt wel of hij bijna geen haar meer over heeft. Kan ook door het zweet komen.

Nadal zijn haardos is al een decennium aan het uitdunnen. Is verder toch ook niet zo uitzonderlijk, een man van in de dertig met een kale kruin?

IH88

• 9745 berichten
  • 3187 stemmen

Haha nee zeker niet. Maar Nadal afficheer ik toch met zijn wilde haardos.

Splinters

• 2630 berichten
  • 1391 stemmen

IH88 schreef:

Haha nee zeker niet. Maar Nadal afficheer ik toch met zijn wilde haardos.

Als je dat vandaag de dag nog steeds doet dan mankeert er iets aan de beeldkwaliteit van je televisie.

happie

• 6242 berichten
  • 426 stemmen

Leuk Cilic haalt ook de semis. Hij is van alle actieve spelers de 5de die in alle Grand Slams een halve finale heeft gehaald. Dit naast Djokovic, Federer, Nadal en Murray.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Of het nu voetbal, wielrennen of tennis betreft - om maar enkel deze sporten aan te halen - ik stel alleen maar vast dat de sportbobo's meer en meer louter oog hebben voor de vele dollars dan voor het welzijn van de spelers, het publiek ...

Tennismatchen tot half nacht lokale tijd? Hoe ver kan men het blijven rekken?

Ik weet het wel, spelers pikken dmv prijzengelden of lonen ook wel onrechtstreeks een graantje mee in dit alles, maar dat wil nog niet zeggen dat dit de reden is dat dit gebeurt. Dat zou nogal een hypocriet excuus zijn van de bobo's.

mjk87 (moderator films)

• 14550 berichten
  • 4530 stemmen

De vlinder is nu echt uitgefladderd.

mjk87 (moderator films)

• 14550 berichten
  • 4530 stemmen

Splinters schreef:

Als er twee slams op gravel zouden zijn geweest en 1 op hardcourt dan zou nadal de goat zijn en djoko zijn adjunct.

En als je twee grastoernooien zou hebben gehad (of drie, zoals in de jaren 70 nog).

Als je de graveltoernoeien verdubbelt en 1 van de hardcourt schrapt:

Nadal: 30 of 32

Djokovic: 13 of 19

Federer: 15 of 16

Borg: 17

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

mjk87 schreef:

De vlinder is nu echt uitgefladderd.

Jammerlijk dat hij zich niet kan herpakken zeg. De kwaliteit is er gewoon nog. Misschien niet als ronderenner, maar wel als tijdrijder in elk geval, zoals we afgelopen zomer nog konden zien.

Splinters

• 2630 berichten
  • 1391 stemmen

Dat is vermoedelijk een nare blessure voor zwerev.

Edit.

Het is officieel. Zwerev geeft op. Ik denk met een zware blessure. Wat een deceptie. Het enige positieve voor vandaag is dat de goatrace zondag een vervolg krijgt.

happie

• 6242 berichten
  • 426 stemmen

Wat een geweldige pot tussen Nadal en Zverev was het. Tot aan die nare blessure.

Splinters

• 2630 berichten
  • 1391 stemmen

Ongelooflijk. Vandaag valt op roland garros zelfs het streaken tegen.

Splinters

• 2630 berichten
  • 1391 stemmen

De waarnemend goat brengt zijn aantal slams inderdaad op 22. Wat een eenzijdige wedstrijd overigens.

De geruchten gaan dat nadal ermee stopt. In dat geval krijgt djoko de komende 2/3 seizoenen een vrije doortocht om zijn goat-status te bekrachtigen.

Edit.

Blijkbaar gelul van de krant (AD). Nadal tennist voorlopig gewoon door. Logisch ook, aangezien hij een kans heeft om als goat de geschiedenisboeken in te gaan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.