- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Graaf Machine
-
- 9842 berichten
- 1426 stemmen
Klopt die andere dingen zijn ook onzin, maar geen onzin in het kwadraat, omdat het kenmerk van sport nu juist is dat je in een bepaalde tijdsspanne met een bepaald aantal regels objectief het beter kan doen dan de anderen. Als je daar dan omheen nog weer verkiezingen gaat organiseren, waar niets objectiefs aan is, dan wordt het onzin in het kwadraat.
Wetenschap is ook iets anders dan verkiezingen organiseren rond de beste wetenschappelijke prestatie, dus die Nobelprijs voor Fysica is dan ook onzin in het kwadraat. Want ook daar is niets objectiefs aan.
Een literatuurprijs organiseren rond de beste literaire prestatie is ook iets anders dan het schrijven van een boek, dus Literatuurprijzen zijn ook maar onzin in het kwadraat.
Je hanteert twee standaarden. Eéntje voor sport, en ééntje voor niet-sport.
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Ik vind beide onzin. Maar bij wetenschap en literatuur is juist een van de kenmerken dat het géén wedstrijd is. Sport is wél een wedstrijd, met een bepaalde 'objectieve' uitkomst (een winnaar). Dáár dan nog weer een verkiezing over houden, noem ik onzin in het kwadraat. Maakt niet uit verder, gewoon mijn mening op dit moment en op naar het volgende onderwerp.
Graaf Machine
-
- 9842 berichten
- 1426 stemmen
Ik vind beide onzin. Maar bij wetenschap en literatuur is juist een van de kenmerken dat het géén wedstrijd is. Sport is wél een wedstrijd, met een bepaalde 'objectieve' uitkomst (een winnaar). Dáár dan nog weer een verkiezing over houden, noem ik onzin in het kwadraat. Maakt niet uit verder, gewoon mijn mening op dit moment en op naar het volgende onderwerp.
Ja eens, maar voor het volgende onderwerp aan de orde komt zou ik nog wel graag een wedstrijd willen, gejureerd door 71 gerenommeerde moviemeterleden, over wie gelijk heeft. Jij of ik.
Dit is tenslotte niet zomaar een topic, maar het sporttopic.
En sport gaat om winnen.
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Akkoord, ik zie dit met veel vertrouwen tegemoet. De winnaar dingt ook mee naar de Laureus-award volgend jaar, heb ik net vernomen van de jury.
Graaf Machine
-
- 9842 berichten
- 1426 stemmen
En Living Legend O'Sullivan staat weer eens in de finale.
Hopelijk evenaart hij het record van Hendry.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Botic van de Zandschulp heeft zijn eerste ATP finale te pakken. Nummer 31 van de wereld momenteel. Geplaatste status bij GS toernooien op die plek.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Voor de Nederlandse wielerliefhebbers hier.
Binnen enkele dagen start de Giro d'Italia in Boedapest. Wat verwachten jullie in het algemeen van jongere Thymen Arensman?
Voor het podium is het sowieso uitkijken naar Almeida - Yates - Carapaz. En wie weet Dumoulin, maar ik weet niet hoe ik zijn vormpeil moet inschatten.
Maar het wordt een interessante Giro met nog andere smaakmakers als oudjes Nibali & Valverde, sterren VDP & Girmay, Belgische jonkies Van Gils & Vanhoucke (als ze meedoen), andere jonkies als de verdere ontwikkeling van Foss & Sivakov, maar ook top 10 materiaal als Bardet, Carthy, Bilbao, Landa, Hindley ...
mjk87 (moderator films)
-
- 14550 berichten
- 4530 stemmen
The Rocket staat ondertussen te shinen in de finale van het WK Snooker.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2208 stemmen
Voor de Nederlandse wielerliefhebbers hier.
Binnen enkele dagen start de Giro d'Italia in Boedapest. Wat verwachten jullie in het algemeen van jongere Thymen Arensman?
Voor het podium is het sowieso uitkijken naar Almeida - Yates - Carapaz. En wie weet Dumoulin, maar ik weet niet hoe ik zijn vormpeil moet inschatten.
Maar het wordt een interessante Giro met nog andere smaakmakers als oudjes Nibali & Valverde, sterren VDP & Girmay, Belgische jonkies Van Gils & Vanhoucke (als ze meedoen), andere jonkies als de verdere ontwikkeling van Foss & Sivakov, maar ook top 10 materiaal als Bardet, Carthy, Bilbao, Landa, Hindley ...
Ik moet zeggen dat ik voor het eerst sinds lange tijd niet écht uitkijk naar een Grote Ronde en me er nog niet heel erg in verdiept heb. Dat kwam door het parcours wat me niet echt aansprak en het deelnemersveld, maar juist dát bied kansen. Het trio wat jij noemt zijn denk ik inderdaad wel de favorieten, Dumoulin zie ik niet gebeuren. Carthy kan nog wel eens een gevaarlijke outsider zijn of is het dan eindelijk #FreeLanda time? Zeg het maar, niet te voorspellen deze Giro en dat maakt het juist leuk.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Dumolin zie ik ook niet gebeuren nee. Na zijn corona besmetting is hij allesbehalve super geweest. Bij Jumbo zie ik Foss/Oomen het sowieso beter doen en meer dan outsiders voor een top 10 notering zijn ze beide niet. De tandem Bardet-Arensman ben ik na hun laatste samenwerking benieuwd naar. Dit seizoen heeft Arensman al twee goede weekkoersen gehad. Dit gaat zijn eerste grote ronde worden, waarin hij echt voor het klassement gaat.
Carpaz, Yates, Bardet, Almeide, Bilboa en Lopez zijn voor mij de podiumfavorieten.
Van der Poel gaat vol voor de roze trui in rit 1 en is wel de grote favoriet daarvoor. Hij is ook al aan het trainen op zijn tijdritfiets voor de etappe 2 om hem te kunnen vasthouden. Als hij hem rit 4 nog heeft ,dan gaat hij in die rit denk ik in de aanval, zoals hij dat deed in de tour om hem op de Etna vast te kunnen houden.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Mooie game gisteren tussen Golden State en Memphis. Na die belachelijke foul van Green dacht ik dat Memphis dit ging winnen, maar ook zonder die key player draaide ze het om. Curry was defensive geweldig. Aan het einde werd Memphis voorspelbaar om alles over Morant te spelen. Met name de help-side van Klay bij die laatste poging van Morant was daardoor sterk. Die play had Morant beter terug kunnen trekken naar Clarke, die helemaal open stond.
Milwaukee was ijzersterk tegen Boston. Boston probeerde Giannis in toom te houden, maar Milwauke kreeg dit juist voor elkaar met Tatum en Brown. Boston is wel afhankelijk van hun schotpercentage, want inside gaan ze dit niet winnen.
Giannis:
Graaf Machine
-
- 9842 berichten
- 1426 stemmen
Even geen tijd gehad om te volgen, maar Ronnie is wel even weer Wereldkampioen geworden. Wat een vent toch. Ruim twintig jaar na zijn eerste titel nu gedeeld recordhouder, en de oudste kampioen ooit.
Als hij de vijftig gepasseerd is zal hij de achtste titel wel binnenhalen, want het duurt toch vaak wel lang bij hem.
mjk87 (moderator films)
-
- 14550 berichten
- 4530 stemmen
want het duurt toch vaak wel lang bij hem.
Ik krijg bij Ronnie altijd het idee dat hij er maar net zin in moet hebben. Heeft hij dat, dan is de kans groot dat hij wint. Maar vaak genoeg lijkt hij niet echt zin te hebben.
Graaf Machine
-
- 9842 berichten
- 1426 stemmen
Ik krijg bij Ronnie altijd het idee dat hij er maar net zin in moet hebben. Heeft hij dat, dan is de kans groot dat hij wint. Maar vaak genoeg lijkt hij niet echt zin te hebben.
Of het echt met zin te maken heeft weet ik niet. Hij lijkt me mentaal gewoon niet al te stabiel. Heeft ook wel één en ander meegemaakt natuurlijk.
Als hij mentaal net zo sterk zo zijn geweest als een Steve Davis, dan was hij al 15 keer wereldkampioen geworden, denk ik. Hoewel hij dan misschien ook wel veel eerder verzadigd was geweest en al tien jaar gestopt.
Dus mooi dat hij is zoals hij is.
Graaf Machine
-
- 9842 berichten
- 1426 stemmen
Schulpie gaat ook weer lekker door. Toch wel tof dat het geen tijdelijke bevlieging is, maar dat hij echt lijkt te worden tot een degelijke subtopper. Hij moet toch wel, vrij van blessureleed, nog een aantal jaar gewoon top 25 kunnen halen. Niveau heeft hij, en mentaliteit denk ik ook wel.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
MvdP pakt het roze. Sterk weer. Kelderman en Mollema ook top 10.
Nare val van Ewan. Deed ie dat ook niet in de Tour vorig jaar?
mjk87 (moderator films)
-
- 14550 berichten
- 4530 stemmen
Oké. Roland Garros gaat hij nog niet winnen maar Alcaraz wordt volgend jaar nummer 1 van de wereld en pakt minstens 5 Grand Slams. U las het hier voor het eerst.
Graaf Machine
-
- 9842 berichten
- 1426 stemmen
Oké. Roland Garros gaat hij nog niet winnen maar Alcaraz wordt volgend jaar nummer 1 van de wereld en pakt minstens 5 Grand Slams. U las het hier voor het eerst.
Ik las vandaag al op Nu.nl dat hij vanaf volgend jaar 14 keer Roland Garros gaat winnen.
Je bent nooit de eerste op het grote internet.
Splinters
-
- 2630 berichten
- 1391 stemmen
10. Minstens 10. Dit lijkt serieuze opvolging van het tijdperk djoko en nadal & een klein beetje federer.
Nog een toptalent erbij en de tennisliefhebber zit voorlopig weer gebakken.
IH88
-
- 9745 berichten
- 3187 stemmen
Schulpie gaat ook weer lekker door. Toch wel tof dat het geen tijdelijke bevlieging is, maar dat hij echt lijkt te worden tot een degelijke subtopper. Hij moet toch wel, vrij van blessureleed, nog een aantal jaar gewoon top 25 kunnen halen. Niveau heeft hij, en mentaliteit denk ik ook wel.
Vreemde tennisser die Botic. Steeds als je denkt dat hij echt gaat doorbreken verliest hij weer van een lager geklasseerde speler of loopt hij een blessure op. Degelijke subtopper inderdaad, maar niet meer dan dat.
Alcaraz is wel een heerlijke tennisser inderdaad. Zit ook een goede kop op. Loopt niet als een zoutzak rond zoals een Zverev of Thiem, maar straalt ook echt iets uit. Het is jammer dat Tsitsipas (nog) niet die grote stap heeft gemaakt naar veelvuldig Grand Slam winnaar, want dat zou een soort jongere Djokovic kunnen worden. Een speler waar je een haat/liefde verhouding mee hebt.
Splinters
-
- 2630 berichten
- 1391 stemmen
Lance Stroll, wat een man.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Arensman vertrekt bij DSM. Waarschijnlijk naar Ineos. Mooie stap voor hem en zijn ontwikkeling.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Flinke upset met Dallas, die Phoenix eruit knalt. Fenomenale performance van Doncic. In de eerste helft net zoveel punten gemaakt, als heel Phoenix bij elkaar. Doncic, Dinwiddie en Brunson samen over de heel game op 1 punt na net zoveel gescoord als Phoenix. De defense was echt een team effort. Heel Phoenix compleet uit de wedstrijd gehouden.
De finalist er dus uit, maar ook titelverdediger Milwaukee red het niet. Holiday en Lopez speelden wel aardig, maar de rest echt ronduit slecht. Matige defense ook bij Milwaukee en de drietjes van Williams. Tatum en Pritchard hebben Milwaukee de das omgedaan. Giannis werd echt uitstekend verdedigd. Helpside was ideaal, want Milwaukee was echt drama. Middleton werd ook wel gemist. Hill, Matthews en Allen of Connaughton moet je wel lozen vooral die eerste twee.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Mooie overwinning van Bini!! Leuk.
Kelderman 134 top 10 noteringen zonder overwinning.
Graaf Machine
-
- 9842 berichten
- 1426 stemmen
Dat is wel heel ongelukkig zeg, in een film zou je het zelfs ongeloofwaardig vinden.
Biniam Girmay heeft de Giro d'Italia
een dag na zijn etappezege verlaten.De
Eritreeër van Intermarché-Wanty-Gobert
versloeg dinsdag in de tiende etappe
Mathieu van der Poel in de sprint, maar
bij de prijsuitreiking ging het mis.
Girmay hing bij het ontkurken van de
prosecco met zijn hoofd boven de fles
en kreeg de kurk vol op zijn oog.Hij
kon met zijn linkeroog even niets meer
zien en moest voor een behandeling naar
het ziekenhuis.Daar werd een bloeding
in de voorste oogkamer geconstateerd.
Girmay kreeg later op de avond zijn
zicht wel weer terug,maar woensdag werd
besloten dat de 21-jarige winnaar van
Gent-Wevelgem niet meer van start gaat.
(NOS-Teletekst)
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Dat is wel jammer, want dit was het mooiste duel in die zware etappes. Bizarre blessure ook.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Bizarre statistiek idd.
Ruim ook bovenaan bij de nog actieve renners:
https://twitter.com/StatsOnCycling/status/1526585562735460354
Ook het lijstje met meeste top 10's bij actieve renners doet hij goed mee. Staat zelfs bijna daar in de top 10. Van deze lijst is hij ook echt de enige zonder overwinning.
https://twitter.com/StatsOnCycling/status/1526821076147240960
Het is best knap, want hij is vrij explosief. Misschien nu maar eens een keer als rittenkaper gaan met zijn achterstand. Te beginnen met zondag.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ruim ook bovenaan bij de nog actieve renners:
https://twitter.com/StatsOnCycling/status/1526585562735460354
Ook het lijstje met meeste top 10's bij actieve renners doet hij goed mee. Staat zelfs bijna daar in de top 10. Van deze lijst is hij ook echt de enige zonder overwinning.
https://twitter.com/StatsOnCycling/status/1526821076147240960
Het is best knap, want hij is vrij explosief. Misschien nu maar eens een keer als rittenkaper gaan met zijn achterstand. Te beginnen met zondag.
Dit zijn nou statistieken die ik leuk vind, dank happie. Dat Guillome Martin bv nog nooit heeft gewonnen had ik ook niet ingeschat. Net zoals Coquard.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Dit zijn nou statistieken die ik leuk vind, dank happie. Dat Guillome Martin bv nog nooit heeft gewonnen had ik ook niet ingeschat. Net zoals Coquard.
Ja het is wel te hopen, dat hij het dit seizoen nog kan beëindigen. Misschien helpt het een keer niet voor het klassement te rijden in de bergen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.