- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Graaf Machine
-
- 9842 berichten
- 1426 stemmen
Als je verbroedering nastreeft moet je niet gaan sporten. En zeker geen sporters gaan supporten. Wie die fabel ooit de wereld ingeholpen heeft? Zal dezelfde geweest zijn die beweerde dat meedoen belangrijker is dan winnen.
Verbroederen doe je door lekker een feestje te bouwen, met wat muziek erbij, een drankje en vooral niets dat met strijd te maken heeft.
Splinters
-
- 2630 berichten
- 1391 stemmen
Als je verbroedering nastreeft moet je niet gaan sporten. En zeker geen sporters gaan supporten. Wie die fabel ooit de wereld ingeholpen heeft? Zal dezelfde geweest zijn die beweerde dat meedoen belangrijker is dan winnen.
Volgens mij neem jij het supporten van sporters ietsiepietsie te serieus.
Graaf Machine
-
- 9842 berichten
- 1426 stemmen
Ik support alleen AZ en Alireza Firouzja.
En beiden neem ik serieuzer dan vele vriendelijke vrienden op deze site.
Splinters
-
- 2630 berichten
- 1391 stemmen
En dat hij aan de Zuid Franse kust gaat wonen omdat hij een pokkehekel aan het koude, gure, natte, winderige kutklimaat van Nederland heeft, daar zou jij als eerste begrip voor moeten tonen.
Gezien de lengte van de zuid franse kust zou je misschien denken dat 'max' in zuid frankrijk woont. Vreemd genoeg woont meneer daar net niet. Met de nadruk op net; je ziet het praktisch niet op de landkaart maar het is er wel: monaco. Ik begrijp overigens best dat dat nogal een ongelukkige samenloop van omstandigheden betreft. Het is natuurlijk nogal wat dat die arme jongen precies op dat piepkleine stukje grond terecht is gekomen en die vervelende splinters vervolgens in staat wordt gesteld om daarover sarcastische grappen te maken op moviemeter. Maar goed, het leven is nu eenmaal niet eerlijk, niet?
Walgelijk winterklimaat overigens. Max 10C overdag en hele dagen regen. Maar dat is verder voer voor het weertopic.
Rick18
-
- 232 berichten
- 5309 stemmen
En dat hij aan de Zuid Franse kust gaat wonen omdat hij een pokkehekel aan het koude, gure, natte, winderige kutklimaat van Nederland heeft, daar zou jij als eerste begrip voor moeten tonen.
De afgelopen race in nota bene monaco, was het toch echt max die om het hardst riep waarom men niet wou racen tijdens de regen.
Graaf Machine
-
- 9842 berichten
- 1426 stemmen
De afgelopen race in nota bene monaco, was het toch echt max die om het hardst riep waarom men niet wou racen tijdens de regen.
Wonen in de regen is iets anders dan racen in de regen. Als je weet of denkt dat je voordeel hebt van regen, dan rijdt je natuurlijk ook graag in de regen.
Zo heb je ook sportvissers die gewoonlijk van de zon houden, maar als ze gaan vissen hebben ze dan liever regen (want dat bijt de vis beter, zeggen ze).
En uiteraard regent het in Monaco ook wel eens. Er zal zelfs wel eens sneeuw vallen.
Graaf Machine
-
- 9842 berichten
- 1426 stemmen
Haha, Tim van Rijthoven. Dat mag met recht een superstunt genoemd worden.
Graaf Machine
-
- 9842 berichten
- 1426 stemmen
die vervelende splinters vervolgens in staat wordt gesteld om daarover sarcastische grappen te maken
Jouw grappen zijn verre van sarcastisch. Verbeeld jezelf niet dat je talent voor sarcasme bezit.
Enige mate van zelfkennis bezit je daarentegen wel.
Splinters
-
- 2630 berichten
- 1391 stemmen
Jouw grappen zijn verre van sarcastisch. Verbeeld jezelf niet dat je talent voor sarcasme bezit.
Enige mate van zelfkennis bezit je daarentegen wel.
Denk jij dat ik in de veronderstelling verkeer dat jij mij grappig vindt?
Overigens heeft monegask verstappen zojuist de gp van bakoe op zijn naam geschreven. Max. Wat. Een. Monegask.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Haha, Tim van Rijthoven. Dat mag met recht een superstunt genoemd worden.
Ja inderdaad. Knap. Echter hij heeft wel een behoorlijk wapen met zijn service en zijn harde slagen. Daar zit nog wel wat potentie in om in de top 100 te komen. Nu staat hij gelijk 106.
Graaf Machine
-
- 9842 berichten
- 1426 stemmen
Ja inderdaad. Knap. Echter hij heeft wel een behoorlijk wapen met zijn service en zijn harde slagen. Daar zit nog wel wat potentie in om in de top 100 te komen. Nu staat hij gelijk 106.
Lees nu dat dit, na Winston-Salem (2016) pas zijn tweede ATP-toernooi is.
En dan als nummer 205 van de wereld van de nummer 2 winnen. In de finale.
Medvedev zal wellicht niet veel geven om dit grasseizoen daar hij toch niet mee mag doen met Wimbledon, maar een finale verliezen is nooit leuk.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Lees nu dat dit, na Winston-Salem (2016) pas zijn tweede ATP-toernooi is.
En dan als nummer 205 van de wereld van de nummer 2 winnen. In de finale.
Medvedev zal wellicht niet veel geven om dit grasseizoen daar hij toch niet mee mag doen met Wimbledon, maar een finale verliezen is nooit leuk.
Ja dat begreep ik ook, dat het zijn enige ATP toernooi voor Rosmalen was. Ook nog als LL toegelaten.
Hij staat nu 102 en speelt deze week een Challenger toernooi bij Ilkley (ook op gras). Wellicht is dit een kickstart van zijn carrière. Deze pakken ze in ieder geval niet meer af.
Botic had ook de US open nodig om zich uit het Challenger circuit te werken. Lijkt me lastiger om de ATP toenooien in te komen, dan er te blijven. Zie ook Robin Haase. Alleen Griekspoor heeft met zijn vele toernooiwinsten op Challenger toernooi zich zo weten te plaatsen.
Medvedev zei voor het toernooi wel, dat hij drie ATP toernooien op gras speelt. Ook om zich er meer op te kunnen ontwikkelen, omdat het niet zijn beste ondergrond is.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Nou vooruit, ik ben in een jolige stemming.
Er zijn monegasken, die pakken poleposition.
Daarnaast zijn er moneslakken. Max is getuige zijn huidige resultaten een moneslak. Persoonlijk heb ik het vermoeden dat zijn wagen zwaar overbeladen is met nooit uitgegeven danwel afgedragen muntgeld.
https://www.telegraaf.nl/sport/1522580015/max-verstappen-moeilijk-om-juiste-balans-te-vinden
Ken je dat verhaal van de slak (of het schildpad) en de haas?
Misschien ook nog even een bespiegeling van dat belachelijke stukje toneelspel van Lewis?
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Kruiswijk heeft gisteren wel zijn tourselectie veilig gesteld. Mooi gesleurd aan kop voor zijn kopmannen.
Splinters
-
- 2630 berichten
- 1391 stemmen
Ken je dat verhaal van de slak (of het schildpad) en de haas?
Misschien ook nog even een bespiegeling van dat belachelijke stukje toneelspel van Lewis?
Als die arme lewis zijn adresgegevens even stuurt dan stuur ik hem een mooi lgbtq-autokussentje voor zijn tere billetjes.
Graaf Machine
-
- 9842 berichten
- 1426 stemmen
Kruiswijk heeft gisteren wel zijn tourselectie veilig gesteld. Mooi gesleurd aan kop voor zijn kopmannen.
JV gaat met een ijzersterke formatie naar de Tour.
Ik ben bang dat het niet genoeg is om Pogacar te slopen. Maar het zal weer genieten worden.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
JV gaat met een ijzersterke formatie naar de Tour.
Ik ben bang dat het niet genoeg is om Pogacar te slopen. Maar het zal weer genieten worden.
Ik hoop alleen wel van harte dat ze de taktiek gaan wijzigen. Hoe ze het de afgelopen twee jaar hebben gedaan dan rijden ze zichzelf naar de slachtbank toe. Ze zullen aanvallend moeten koersen en niet alle eieren in het Roglic mandje moeten leggen. Vingegaard leent zich daar natuurlijk uitstekend voor.
Ik heb alleen niet echt een hoge pet op van de tactische vaardigheden van de gemiddelde ploegleider en zeker niet in die van Jumbo Visma (anders had Roglic twee jaar geleden de tour wel gewonnen).
Graaf Machine
-
- 9842 berichten
- 1426 stemmen
Ik hoop alleen wel van harte dat ze de taktiek gaan wijzigen. Hoe ze het de afgelopen twee jaar hebben gedaan dan rijden ze zichzelf naar de slachtbank toe. Ze zullen aanvallend moeten koersen en niet alle eieren in het Roglic mandje moeten leggen. Vingegaard leent zich daar natuurlijk uitstekend voor.
Ik heb alleen niet echt een hoge pet op van de tactische vaardigheden van de gemiddelde ploegleider en zeker niet in die van Jumbo Visma (anders had Roglic twee jaar geleden de tour wel gewonnen).
Ja, twee kopmannen is het beste. Vingegaard en Roglic. En die moeten zichzelf ook durven opofferen voor de kansen van de ander.
De tijdritten heb je weinig invloed op, dat is gewoon ieder voor zich, maar in de bergen alleen maar hard op kop sleuren om de concurrentie te lossen gaat bij Pogacar niet lukken. Die profiteert dan alleen maar. Eén van de renners moet echt een aanval plaatsen die Pogacar dan moet pareren, en vervolgens de andere JV-renner die aanvalt.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Dat Viaplay moet zich echt kapot schamen voor de beeld en geluidskwaliteit van vanavond (net als veel vaker overigens) met de Premier League of Darts ontknoping. Loopt echt constant vast, hapert, geluid valt weg. Echt te treurig voor woorden, daar betaal je dan voor. Twitter is ook flink pissig zie ik na een greep in de reacties. Kutbedrijf.
Wel van Gerwen in de finale en voorlopig goed bezig.
Graaf Machine
-
- 9842 berichten
- 1426 stemmen
Dat Viaplay moet zich echt kapot schamen voor de beeld en geluidskwaliteit van vanavond (net als veel vaker overigens) met de Premier League of Darts ontknoping. Loopt echt constant vast, hapert, geluid valt weg. Echt te treurig voor woorden, daar betaal je dan voor. Twitter is ook flink pissig zie ik na een greep in de reacties. Kutbedrijf.
Geen idee van die kwaliteit van viaplay, maar het loopt al weken aan alle kanten over te stromen wat betreft prestaties. Goed dat jullie dat testen enzo, want ik ga daar nooit ene mallemoerige cent aan besteden,
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ondanks alle Viaplay shit een zinderende finale die van Gerwen 11-10 wint nadat Cullen een matchdart verknalde. Van Gerwen wint na anderhalf jaar weer eens een major toernooi.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Helmaal eens. Wat die mensen leveren is echt schandalig. Die vrouwelijke presentator hangt me ook al de keel uit. Het is dat de Jaques en Frank hebben meegenomen...
Graaf Machine
-
- 9842 berichten
- 1426 stemmen
Ondanks alle Viaplay shit een zinderende finale die van Gerwen 11-10 wint nadat Cullen een matchdart verknalde. Van Gerwen wint na anderhalf jaar weer eens een major toernooi.
Mooi. Gun het hem wel. Als ik soms de berichten van internetanoniemen lees over Van Gerwen...
Maar van de nog actieve (voormalige) wereldkampioenen (Anderson, Price, Wright, Cross) presteert Van Gerwen door de bank genomen nog het beste. Het is alleen allemaal wat in elkaar geschoven, dus blijft het vaak bij halve finales of verloren finales. Maar dan best wel vaak dus. En nu weer een hoofdprijs.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Helmaal eens. Wat die mensen leveren is echt schandalig. Die vrouwelijke presentator hangt me ook al de keel uit. Het is dat de Jaques en Frank hebben meegenomen...
Alles is kut aan Viaplay ja. De F1 presenteren ze als een stel nono's en die meid bij het darts kan er ook geen hol van. Nooit gedacht het te zeggen maar dan mis ik Marcel Maier of Koert Westerman zelfs nog. Echt vreselijk, hoop dat Viaplay snel ons land weer verlaten heeft. RTL moet het darts hebben en Ziggo de F1. Alles aan Viaplay straalt goedkope hipster ellende uit.
Graaf Machine
-
- 9842 berichten
- 1426 stemmen
Tim van Rijthoven doet mee aan Wimbledon. Heel terecht, die wildcard.
Van Rijthoven krijgt wildcard voor Wimbledon en debuteert op Grand Slam
Goran Ivanisevic won Wimbledon in 2001, nadat hij toegelaten was met een wildcard. De meest gedenkwaardige pot tennis die ik ooit zag. Emotie was nog nooit zo hoog bij mij tijdens een tenniswedstrijd.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Mooi. Gun het hem wel. Als ik soms de berichten van internetanoniemen lees over Van Gerwen...
Maar van de nog actieve (voormalige) wereldkampioenen (Anderson, Price, Wright, Cross) presteert Van Gerwen door de bank genomen nog het beste. Het is alleen allemaal wat in elkaar geschoven, dus blijft het vaak bij halve finales of verloren finales. Maar dan best wel vaak dus. En nu weer een hoofdprijs.
Gun het hem ook wel, maar word wel altijd moe van dat vervelende gewauwel van hem. Hij zegt altijd dat het aan hemzelf ligt, maar het is eerder precies zoals jij het zegt, dat de top breder is geworden. Zo'n periode als hij op een gegeven moment had, dat hij alles won, gaat hij nooit meer krijgen.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Tim van Rijthoven doet mee aan Wimbledon. Heel terecht, die wildcard.
Van Rijthoven krijgt wildcard voor Wimbledon en debuteert op Grand Slam
Goran Ivanisevic won Wimbledon in 2001, nadat hij toegelaten was met een wildcard. De meest gedenkwaardige pot tennis die ik ooit zag. Emotie was nog nooit zo hoog bij mij tijdens een tenniswedstrijd.
Ja mooi. Zeker ook terecht gezien hoe hij gespeeld heeft daar. Op deze ondergrond kan hij ook echt de basis leggen voor zijn verdere ontwikkeling. Als hij een ronde of twee weet te overleven, dan komt hij in het ATP circuit terecht, dan heb je betere tegenstanders om je verder op door te ontwikkelen.
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
Hmm geen punten te voor de ranglijst te verdelen op wimbledon. Dat is jammer.
Graaf Machine
-
- 9842 berichten
- 1426 stemmen
Hmm geen punten te voor de ranglijst te verdelen op wimbledon. Dat is jammer.
Ja, dat bedacht ik me ook. Maar een goede prestatie doet toernooi-organisaties ook wel besluiten iemand uit te nodigen, verwacht ik.
Tim van Rijthoven is momenteel wel een naam die door de tenniswereld heen gaat. Je wint niet zomaar een ATP-toernooi van Medvedev. Dat staat echt als een huis.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.