- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
happie
-
- 6246 berichten
- 426 stemmen
Nou zeg. Het is race, en er kan niet eens een 'charles, wat een man' vanaf.
Flauw hoor.
Charles wat een man!! 
Mooi race. Twee geweldige coureurs. Sowieso is deze strijd leuker, omdat Leclerc niet zo'n enorme zeur is.
Beide een verschillende afstelling. Ferrari duidelijk gekozen om snel in de bochten te zijn en daarmee in sector 1. Goede keuze wel, maar pakte mede door de VSC niet goed uit. Red Bull had hem afgesteld om sneller te zijn op de rechte stuk, dat pakte goed uit, omdat dit ook nog eens het snelste circuit is.
Dit word nog een mooi seizoen. Helemaal als Mercedes ook nog zijn auto terug in de top weet te brengen.
IH88
-
- 9748 berichten
- 3187 stemmen
Charles wat een man!! 
Mooi race. Twee geweldige coureurs. Sowieso is deze strijd leuker, omdat Leclerc niet zo'n enorme zeur is.
Beide een verschillende afstelling. Ferrari duidelijk gekozen om snel in de bochten te zijn en daarmee in sector 1. Goede keuze wel, maar pakte mede door de VSC niet goed uit. Red Bull had hem afgesteld om sneller te zijn op de rechte stuk, dat pakte goed uit, omdat dit ook nog eens het snelste circuit is.
Dit word nog een mooi seizoen. Helemaal als Mercedes ook nog zijn auto terug in de top weet te brengen.
Ik ben de laatste die het voor Hamilton wil opnemen, maar laten we niet doen alsof Verstappen niet net zo'n grote zeur is. Wacht maar totdat het straks echt spannend wordt met Leclerc, dan komt de echte Max wel weer bovendrijven.
IH88
-
- 9748 berichten
- 3187 stemmen
Zonder beelden is het wel spannender ja, maar ook geen kloot aan. Doet me denken aan 20 jaar terug toen ik voetbal nog geregeld volgde via NOS Langs de Lijn en me elke keer een hartverzakking schrok als ze gingen schakelen naar de ArenA. Maar ik wil gewoon beelden hebben, anders kan ik net zo goed teletekst aanzetten en kijken wanneer er een plusje bij een wedstrijd verschijnt
Ha ja, mooie tijden. Ik doe het soms nog steeds, maar dan de hele wedstrijd via Radio Rijnmond (Feyenoord supporter hé
). Tijdens het tuinieren of gewoon als het lekker weer is en ik buiten zit.
IH88
-
- 9748 berichten
- 3187 stemmen
Edit.
Ik heb trouwens een wedervraag. Offtopic, echter in de geest van de website. Waarom ben je gestopt met stemmen op films?
Anderhalf jaar geleden was ik een beetje klaar met Moviemeter, en ik was alles al aan het bijhouden op Letterboxd. Nu ben ik weer op MM, maar om nou alles dubbelop te gaan doen vind ik wat overdreven. En Letterboxd bevalt me goed wat dat betreft.
happie
-
- 6246 berichten
- 426 stemmen
Ik ben de laatste die het voor Hamilton wil opnemen, maar laten we niet doen alsof Verstappen niet net zo'n grote zeur is. Wacht maar totdat het straks echt spannend wordt met Leclerc, dan komt de echte Max wel weer bovendrijven.
Het verschil zit hem in, dat Verstappen zeurt om de echte race incidenten die bestraft worden. Terwijl die momenten de sport nog mooi maken. Om lichtere incidenten zitten Hamilton juist te zeuren, alsof hij de bandenstapel ingedrukt word.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Ik zoek me een ongeluk op dat ViaPlay. De app op mijn smart-tv heeft de live-uitezending zo goed verstopt dat je eerst een kwartier aan het zoeken bent. En bij de laatste race, die ik met een uur vertraging op de laptop keek (gewoon via de site van Viaplay) want ik had hem bij begin gepauzeerd, moest ik tevergeefs op zoek naar het knopje om hem vanaf het begin af te spelen. De stream was namelijk vastgelopen en bij herladen van de pagina rol je natuurlijk gewoon in de live-uitzendig. Enige mogelijkheid die ik zag was vanaf begin afspelen en dan maar doorspoelen, maar die vlieger ging dus helaas niet op.
Flink balen natuurlijk, ben nog niet erg tevreden met de service van Viaplay. En de content, met saaie voorbeschouwingen en sfeerloos commentaar, is ook niet al te best.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Flink balen natuurlijk, ben nog niet erg tevreden met de service van Viaplay. En de content, met saaie voorbeschouwingen en sfeerloos commentaar, is ook niet al te best.
Precies dit. Bij Ziggo wilde ik nog weleens een stukje voor- of nabeschouwing meepakken, maar nu haak ik letterlijk en figuurlijk na een paar minuten af. De politiek verantwoorde dames voegen echt helmaal niks toe, Alberts is geen goeie prater en het commentaar is heel erg saai, met ook nog eens de "hear and feel" van een hockeywedstrijd.
Aan Mol en Kalf kom je je ook irriteren, met name omdat ze er vaker naast zaten dan dat ze gelijk hadden, maar daar zat tenminste nog "schwung" in. Kamphuus en Doornbos kon sowieso ik altijd wel waarderen. Studiogasten als Meulendijk en Steenwijk waren dan wel weer vaak dramatisch.
Viaplay F1 is vooral een grijze brij van nietszeggendheid.
Graaf Machine
-
- 9842 berichten
- 1426 stemmen
Biniam Girmay. Iemand?
Mooie heldenontvangst thuis in Eritrea. Ook wel eens leuk, dit soort nieuws uit dat land. Anders is het altijd honger, oorlog en ellende uit die hoek.
Graaf Machine
-
- 9842 berichten
- 1426 stemmen
Dan zijn er mensen die gewoon anderen doodschieten, want dat moet. Of ze plaatsen ergens een bom, want dat hoort zo.
En dan zijn er ook landgenoten die het beste er van proberen te maken. Ze werken de ballen uit hun zak, maar zien dat er iets valt te winnen door ergens de schouders onder te zetten. Anderen zijn wat sceptischer en wachten even met hun schouder.
Geen probleem, dit alles.
Dan komt er een ventje uit het oosten. Einde mijn verhaal
happie
-
- 6246 berichten
- 426 stemmen
Geen van Aert in Vlaanderen. Dat is wel jammer.
IH88
-
- 9748 berichten
- 3187 stemmen
Lekker hoor VD Poel. Op wilskracht bij Pogacar gebleven, want die was echt ontzettend sterk op de klimmetjes. Alleen in de sprint was VD Poel superieur. Nederland 1 en 2, echt geweldig. Mooiste sport om naar te kijken.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2209 stemmen
Was een geweldige koers. Pogacar de sterkste, maar blufte te veel in de laatste kilometer en maakte de fout door zichzelf in te sluiten. Maar dat Pogacar potentie heeft om alle 5 de Monumenten minimaal 1x te winnen is vandaag wel duidelijk geworden.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Poga enorm indrukwekkend op de tweede passage van de Kwaremont waarbij hij alle vluchters gewoon voorbij laveerde ware het lantaarnpalen. Asgreen in het zog, maar heeft zichzelf daar gewoon kapot gereden. VDP volgde even verder, maar zat er op het eind toch gewoon bij.
Nadien gaven Poga en VDP elkaar geen duimbreed toe. Poga laat zich in de spurt volledig insluiten door die opkomende mannen. Niet slim, maar ik denk dat er in de spurt weinig te doen was aan VDP.
Ik denk dat de RVV VDP op zijn lijf geschreven is. 4 deelnames en nooit slechter dan de 4e plek. Had het peloton zich niet miskeken op die vreemde eend Bettiol, het kon nog beter geweest zijn ...
Voor de Belgen toch een wat ontgoochelende koers. Jumbo wat verloren gereden zonder hun kopman. Laporte indrukwekkend snel teruggekeerd na een vervelende val, dat kost je de finale. Benoot op niveau, maar geen wereldtop. Teuns verrassend de beste Belg in de uitslag, maar geen GVA, Stuyven, Campenaerts ... in de voorste gelederen.
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
4e (met val), 1e, 2e en 1e. Wauw. Leuke sprint ook.
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Greg is trouwens echt over. Hoef je het niet eens meer over te hebben. Vorig jaar nog wat uitslagen door sprints maar deed al niet meer mee voor de knikkers.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Neen, Greg is inderdaad voorbij, maar liet zich in E3 en Wevelgem zien. Met anticiperen kan je soms ver komen, zie ook vandaag. Maar dan moet ALLES meezitten. Woont hier één straat verder bij ons in het dorp. Toch nog een verdienstelijke uitslag. En die dekselse (onzichtbare) Kristoff als best of the rest toch wederom een top 10 ...
Splinters
-
- 2630 berichten
- 1391 stemmen
De auto van monegask verstappen heeft dit seizoen alle kenmerken van een speelgoedauto: het ziet er allemaal leuk uit maar je moet hem zelf duwen.
En charles, zo'n beetje de enige op het circuit die onder zijn eigen vlag rijdt, vroemt. Wat. Een. Auto.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
Je zal er de wekker maar voor gezet hebben...
Ze zouden gewoon alle coureurs dezelfde auto moeten geven. Gelijk speelveld. En dan zie wie echt de beste is, zonder voor of nadeel van de auto / budget.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Als je dat leuk vindt zijn er genoeg andere klassen in het autoracen om te volgen. Maar de formule 1 draait om het maken van de snelste auto. Het coureurskampioenschap is ook ondergeschikt aan het contructeurskampioenschap, waar het prijzengeld verdeeld wordt.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
Ik zou dat niet ondergeschikt willen noemen. Het gaat er toch primair om wie er wereldkampioen wordt.
Het een hangt natuurlijk wel samen met het andere.
Als Verstappen, Hamilton en Leclerc in dezelfde auto zouden rijden, is maar de vraag wie de beste zou zijn.
Ferrari heeft vorig seizoen al het langst kunnen testen met de nieuwe auto, omdat de andere grote teams vooral op het kampioensschap en de auto daarvoor geconcentreerd waren.
Nu lees ik ook veel over overgewicht van de auto van Red Bull (10kg). En dat het veel geld kost om dat aan te passen omdat er een budgetplafond is.
Splinters
-
- 2630 berichten
- 1391 stemmen
De wekker? Je zal maar de hoofdprijs betalen aan viaplay.
stephan-0115
-
- 1358 berichten
- 2209 stemmen
Wat een blamage van de jury, hoe is het in godsnaam mogelijk? Sneu voor Cosnefroy, had meer verdiend.
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Hij leek er zelf vrij luchtig mee om te gaan.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Als je dat leuk vindt zijn er genoeg andere klassen in het autoracen om te volgen. Maar de formule 1 draait om het maken van de snelste auto. Het coureurskampioenschap is ook ondergeschikt aan het contructeurskampioenschap, waar het prijzengeld verdeeld wordt.
Financieel ondergeschikt misschien, maar de coureurstitel staat in aanzien ver boven de andere.
Dit kan wel eens een belabberd seizoen worden na 3 races, met Verstappen en Hamilton met een slecht functionerende wagen. Die bij Max valt steeds uit en die van Hamilton maakt geen snelheid. Deze achterstand op LeClerc valt nauwelijks nog goed te maken denk ik.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Het gaat mij er niet echt om wat hoger in aanzien staat. Voor de coureurs en de gemiddelde supporter is coureurstitel vast belangrijker. Ik haakte in op kappeuter's roep om iedereen in dezelfde auto te laten rijden. Dat is door de hele opzet van de F1, namelijk een competitie om de snelste auto te fabriceren, onmogelijk te realiseren. En zou de sport ook veel minder interessant maken.
Joy4ever
-
- 4617 berichten
- 1840 stemmen
Gerwyn Price kiest voor een nieuw opkomstlied: Roar van Lady Gaga (correctie: Katy Perry). Ik vond Ice Ice Baby juist zo goed passen. Je heet niet voor niets The Iceman.
happie
-
- 6246 berichten
- 426 stemmen
Gerwyn Price kiest voor een nieuw opkomstlied: Roar van Lady Gaga. Ik vond Ice Ice Baby juist zo goed passen. Je heet niet voor niets The Iceman.
Katy Perry
Nee en vind Roar ook niet echt bij zijn idiote gedrag passen. Een beetje de softe versie van Eye of the tiger en dat is al geen hard nummer. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.