• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.894 films
  • 12.262 series
  • 34.061 seizoenen
  • 648.931 acteurs
  • 199.231 gebruikers
  • 9.386.902 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Uiteindelijk is dat altijd de juiste oplossing, maar als je het over het lastig rendabel krijgen van zo'n zender hebt, dan help dit allemaal niet lijkt me voor 25.000 kijkers.

IH88

• 9748 berichten
  • 3187 stemmen

Splinters schreef:

Allemaal te weinig om uit de kosten te komen. Miljoenen mensen kijken helemaal geen sport, een paar miljoen mensen vinden de samenvattinngen ruimschoots voldoende.

Sportpakketten zullen altijd gecomineerd aangeboden moeten worden, anders komt men bij lange na niet uit de kosten.

Maar Viaplay biedt toch ook meer aan dan sport. Ik weet niet wat het niveau is, maar ze bieden ook series en films aan volgens mij. Plus F1, darts en voetbal kan het wel wat worden.

Enige waar ik bang voor ben is de prijs. 14 euro nu is al prijzig voor de gemiddelde kritische/gierige/zuinige Nederlander. Als er Eredivisie bij komt of zelfs andere sporten/series/films gaat ook de prijs omhoog. In andere landen is Viaplay ook aardig prijzig. Dat gaan wij Nederlanders nooit pikken, daar zijn we te zuinig voor. En terecht overigens.

Splinters

• 2630 berichten
  • 1391 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Maar Viaplay biedt toch ook meer aan dan sport. Ik weet niet wat het niveau is, maar ze bieden ook series en films aan volgens mij. Plus F1, darts en voetbal kan het wel wat worden.

Enige waar ik bang voor ben is de prijs. 14 euro nu is al prijzig voor de gemiddelde kritische/gierige/zuinige Nederlander. Als er Eredivisie bij komt of zelfs andere sporten/series/films gaat ook de prijs omhoog. In andere landen is Viaplay ook aardig prijzig. Dat gaan wij Nederlanders nooit pikken, daar zijn we te zuinig voor. En terecht overigens.

Dat klopt. En vervolgens kan viaplay mikken op combinaties met netflix, videoland, disney enz. Dergelijke combinaties worden steeds vaker toegepast en aangeboden aan de consument.

Of natuurlijk, zoals espn, afdwingen dat kabelaars een kanaal van viaplay in het basispakket plaatsen waardoor iedereen ervoor betaald.

Hoe dan ook, het onderliggend probleem blijft: op sportrechten wordt zeer zwaar overboden.

happie

• 6246 berichten
  • 426 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Er zijn maar heel weinig mensen die Premier League kijken, laat staan Duits voetbal. Dat hoor je keer op keer, RKC-NEC trekt meer kijkers dan City-United.

Dat zijn geen voetballiefhebbers dus . Ik kijk liever PL, dan de gemiddelde eredivisie wedstrijd.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2209 stemmen

Roglic weer gered door Van Aert. Ik weet niet wat het is, maar ik vind het een verschrikkelijke coureur. Door het team afgezet worden, concurrenten zien lossen, sprint winnen van elitegroepje en in de tijdrit de puntjes op de i zetten. Zoals Froome ook altijd.

Nee, geef mij Pogacar maar.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Frank Evenblij heeft enorme hekel aan Koen Verweij: ‘Nare man’ - mediacourant.nl

Nogmaals een veelzeggend inkijkje in het karakter van KV.

Graaf Machine

• 9845 berichten
  • 1426 stemmen

stephan-0115 schreef:

Roglic weer gered door Van Aert. Ik weet niet wat het is, maar ik vind het een verschrikkelijke coureur. Door het team afgezet worden, concurrenten zien lossen, sprint winnen van elitegroepje en in de tijdrit de puntjes op de i zetten. Zoals Froome ook altijd.

Nee, geef mij Pogacar maar.

Pogacar is geweldig, maar je kan Roglic natuurlijk niet verwijten dat hij niet beter kan dan hij doet, en ook de ploeg JV valt niets te verwijten, die proberen zoveel mogelijk zeges binnen te halen, hoe dan ook.

Maar Pogacar is een eeuwige held. Sterk in voorjaar, hoogjaar en najaar.

Zelden vertoond. Merckx is de enige ware vergelijking, en eigenlijk denk ik dat Pogacar groter gaat worden. En dat is onmogelijk.

IH88

• 9748 berichten
  • 3187 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Pogacar is geweldig, maar je kan Roglic natuurlijk niet verwijten dat hij niet beter kan dan hij doet, en ook de ploeg JV valt niets te verwijten, die proberen zoveel mogelijk zeges binnen te halen, hoe dan ook.

Maar Pogacar is een eeuwige held. Sterk in voorjaar, hoogjaar en najaar.

Zelden vertoond. Merckx is de enige ware vergelijking, en eigenlijk denk ik dat Pogacar groter gaat worden. En dat is onmogelijk.

Nou ja, zelden vertoond. Peter Sagan was ook gewoon top in het voorjaar, de zomer en het najaar. Won de Ronde Van Vlaanderen, de groene trui in de Tour en het wereldkampioenschap in één jaar. Pogacar is nu geweldig, maar meestal worden dit soort wielrenners snel oud. Zal me niets verbazen als Pogacar rond z'n dertigste al opgebrand is.

Graaf Machine

• 9845 berichten
  • 1426 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Nou ja, zelden vertoond. Peter Sagan was ook gewoon top in het voorjaar, de zomer en het najaar. Won de Ronde Van Vlaanderen, de groene trui in de Tour en het wereldkampioenschap in één jaar. Pogacar is nu geweldig, maar meestal worden dit soort wielrenners snel oud. Zal me niets verbazen als Pogacar rond z'n dertigste al opgebrand is.

Maar Pogacar is nu 23. Als die rond zijn 30ste pas opgebrand is, is er weer een heel nieuw wielerlandschap geschapen.

Zeven jaar, dat is zo ongeveer de tijd die een Amerikaan er over doet om de Tour te verkwanselen.

En Pogacar Tour is niet te vergelijken met Sagan Tour. Winnen, of voor etappes gaan, dat is me een verschilletje.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Mwoah, de manier waarop Sagan zijn groene truien veroverde was toch van een serieus gehalte als je het mij vraagt. Altijd aanvallend, attractief en creatief, net zoals zijn optredens in de klassiekers.

Al zal Pogacar als hij zo doorgaat nog meer tot de verbeelding gaan spreken.

Laten we toch vooral blij zijn dat er met Poel, Aert, Flip en Pogacar en misschioen ook een Pidcock een generatie wielrenners is opgestaan die het werk van Sagan rond attractief wielrennen hebben voortgezet en die er voor zorgen dat de afgelopen vijf jaar het wielrennen misschien wel attractiever is dan ooit tevoren.

Graaf Machine

• 9845 berichten
  • 1426 stemmen

Ik ben met de hele nieuwe generatie blij, laat ik dat duidelijk maken.

Maar Pogocar wordt ik eng van. Dat is me even een renner die twee keer per eeuw geboren wordt. De vorige was Merckx. Nu hebben we Pogocar.

De komende dertig of veertig jaar krijgen we zo iemand niet te zien, dat is mijn overtuiging. En daarna ben ik wel een keer dood, of zoiets.

Dus Pogocar, dat is de man die ik nu met graagte volg. Wat een klasbak.

(En ja, dat zijn die anderen, Aert, Poel, Evenepoel, etc. ook, maar toch net in de staart van Tadej)

IH88

• 9748 berichten
  • 3187 stemmen

Graaf Machine schreef:

Ik ben met de hele nieuwe generatie blij, laat ik dat duidelijk maken.

Maar Pogocar wordt ik eng van. Dat is me even een renner die twee keer per eeuw geboren wordt. De vorige was Merckx. Nu hebben we Pogocar.

De komende dertig of veertig jaar krijgen we zo iemand niet te zien, dat is mijn overtuiging. En daarna ben ik wel een keer dood, of zoiets.

Dus Pogocar, dat is de man die ik nu met graagte volg. Wat een klasbak.

(En ja, dat zijn die anderen, Aert, Poel, Evenepoel, etc. ook, maar toch net in de staart van Tadej)

Eens. Sowieso een mooie generatie renners. Alleen de concurrentie in de grote rondes mag wel wat meer zijn. Ik weet niet hoe/of Bernal terugkomt, en renners als Mas, Martin, Carapaz, Kelderman en Uran zijn toch net geen echte top.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Voor Martin en Kelderman is het al een hele opgave om op hun fiets te blijven zitten.

Ik zie Pogacar in het grote rondewerk eigenlijk onbedreigd winnen waar hij opstapt de komende paar jaar. Daarna heb je op afstand Roglic en misschien op termijn Evenepoel. De rest rijdt mee voor de kruimels.

Daarom is het eendaagsewerk en bepaalde etappes in de grote rondes op dit moment een stuk leuker om naar te kijken dan de strijd om de eindwinst. Al doet Pogacar er gelukkig alles aan om geen Indurain of Armstrong te worden qua manier van rijden, maar spannend zal het niet worden vrees ik.

Al laat ik me graag verrassen.

Graaf Machine

• 9845 berichten
  • 1426 stemmen

"Al doet Pogacar er gelukkig alles aan om geen Indurain of Armstrong te worden qua manier van rijden, maar spannend zal het niet worden vrees ik."

Hier wil ik toch wel opmerken dat in elk geval Indurain nog de moeite heeft genomen om liefst twee jaar op rij de Giro en de Tour te winnen.

Een renner die dat één keer doet (Roche bijvoorbeeld) is al geweldig. Indurain deed dat twee keer.

Onvergelijkbaar beter en mooier dan die Amerikaan.

happie

• 6246 berichten
  • 426 stemmen

Die Amerikaan reed ook echt alleen maar in het teken van de Tour toch. Voor de rest zag je hem niet. Wellicht de Dauphine en Zwitserland als voorbereiding voor. Alleen ook niet altijd.

Froome deed dan tenminste de Vuelta er ook nog bij.

Pogacar gaat dit jaar denk ik, als hij de tour wint, de Vuelta rijden. Dan zie ik hem volgend jaar de dubbel Giro-Tour wel proberen.

Alleen een valpartij kan hem van een nieuwe overwinning afhouden, zoals het er nu naar uitziet. Dan is zijn ploeg ook nog eens sterker.

Roglic zit daar inderdaad een stuk onder. Die zal lang in de buurt blijven, maar die zie ik op de Hautacam wel capituleren. Net zoals afgelopen weekend. Daarachter zit er meerdere renners en ben ik het meest nieuwsgierig naar Martinez en de teruggekeerde Pinot (alhoewel dit jaar te vroeg komt).

Evenepoel ben ik nog niet kapot van. Hij zakte er in de Tirreno ook al door en ik zie hem over drie weken ook niet echt meedoen momenteel. Dat word zo'n renner dadelijk met een standaard slechte dag.

Daarna komt

Graaf Machine

• 9845 berichten
  • 1426 stemmen

happie schreef:

Daarna komt

Mooie clifhanger.

Nu wachten op het vervolg.

happie

• 6246 berichten
  • 426 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Mooie clifhanger.

Nu wachten op het vervolg.

Haha true. Ik bedacht me voor die alinea, maar vergeten weg te halen. Doelde daar op een hele rits coureurs met Martinez voorlopig op pole van die groep. Afgaande op afgelopen week dan. Echter zeggen drie weken koers vaak nog wel iets anders.

Graaf Machine

• 9845 berichten
  • 1426 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Nou ja, zelden vertoond. Peter Sagan was ook gewoon top in het voorjaar, de zomer en het najaar.

Overigens: zelden is niet nooit, en ja, Sagan is ook gedurende enkele jaren van buitengewone klasse geweest. Helaas voor hem verzilverde hij niet altijd zijn kansen, maar een supersmaakmaker was hij. En is hij eigenlijk nog wel, hoewel de glans er een beetje af is.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Graaf Machine schreef:

"Al doet Pogacar er gelukkig alles aan om geen Indurain of Armstrong te worden qua manier van rijden, maar spannend zal het niet worden vrees ik."

Hier wil ik toch wel opmerken dat in elk geval Indurain nog de moeite heeft genomen om liefst twee jaar op rij de Giro en de Tour te winnen.

Een renner die dat één keer doet (Roche bijvoorbeeld) is al geweldig. Indurain deed dat twee keer.

Onvergelijkbaar beter en mooier dan die Amerikaan.

Dat ben ik zeker met je eens. Indurain was natuurlijk een groot renner.

Alleen de manier waarop, tijd pakken in de tijdrit en veelal aanklampen in de bergen (ik weet het, licht gechargeerd) werd toch wel algemeen als saai bestempeld. Pogacar is veel meer een koerser.

Met vaak twee lange tijdritten per tour hielp de opzet destijds ook al niet mee om er wat van te maken. Daarin zijn de samenstellers gelukkig ook wel wat creatiever tegenwoordig.

Splinters

• 2630 berichten
  • 1391 stemmen

Ik denk niet dat 'max' binnenkort naar mercedes gaat. Buiten dat maakt dit eens te meer duidelijk dat de auto de man maakt, en niet andersom. Een middelmatige auto = een middelmatige prestatie, wie achter het stuur zit is bijzaak.

En over tot de orde van de dag. Superlatieven over 'charles', iemand?

Splinters

• 2630 berichten
  • 1391 stemmen

Nou zeg. Het is race, en er kan niet eens een 'charles, wat een man' vanaf.

Flauw hoor.

Graaf Machine

• 9845 berichten
  • 1426 stemmen

Max, wat een vent.

IH88

• 9748 berichten
  • 3187 stemmen

Splinters Graaf Machine Wat is jullie ervaring met Viaplay? Hoor veel kritiek op de haperingen en het slechte commentaar.

mjk87 (moderator films)

• 14552 berichten
  • 4532 stemmen

IH88 schreef:

Splinters Graaf Machine Wat is jullie ervaring met Viaplay? Hoor veel kritiek op de haperingen en het slechte commentaar.

Ik heb hier wel ervaringen. Geen haperingen, maar van al mijn apparaten werkt-ie alleen op m'n iPad. Dus zit ik op een klein schermpje te kijken. irritant.

Het commentaar is, nu ja, niet heel geweldig. Het zijn er dus twee die commentaar geven, waarvna de éne een iets te hoge stem heeft om echt fijn naar te luisteren en er valt nooit een seconde stilte. Olav Mol was even energiek als deze twee, misschien zelfs energieker, maar overschreeuwde zich niet en hij deed het in zijn eentje waardoor hij af en toe rust pakte. Als nu de één een zijn mond houdt gaat de ander direct door. Nu 1,5 uur luisteren is echt vermoeiend. Haal één van die twee weg en je houdt een kleurloze commentator over die dan in ieder geval niet irriteert.

IH88

• 9748 berichten
  • 3187 stemmen

Dat is zeker irritant. Ik hou mijn hart vast mocht Viaplay ooit het eredivisievoetbal gaan uitzenden. Ajax-Feyenoord via mijn IPad brrr... Maar ik hoor wisselende verhalen. Bij de één haperingen (niet telkens maar toch wel te vaak), en bij de ander is het prima.

Graaf Machine

• 9845 berichten
  • 1426 stemmen

IH88 schreef:

ik heb de race gevolgd via beeldend commentaar op een blog. Viaplay ga ik niet nemen. Volgende keer waarschijnlijk live radio commentaar luisteren. Vaak net zo spannend als live televisie.

Joy4ever

• 4617 berichten
  • 1840 stemmen

Biniam Girmay. Iemand?

Splinters

• 2630 berichten
  • 1391 stemmen

IH88 schreef:

Ik heb ook geen abbo. F1 volg ik via een liveblog, evt aangevuld met terzake doende fragmenten via twitter. No way dat ik een hele race kijk. Ik kijk sowieso nauwelijks volledige wedstrijden. Eigenlijk kijk ik alleen wedstrijden van het nederlands voetbalelftal volledig. Dat moeten overigens wel wedstrijden zijn die ergens over gaan, want voor een oefenwedstrijd zoals gister volstaan voor mij alleen de doelpunten.

Edit.

Ik heb trouwens een wedervraag. Offtopic, echter in de geest van de website. Waarom ben je gestopt met stemmen op films?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

IH88 schreef:

Werkt nu prima via de app op de tv (vorige week was een matige opstarter van ze). Ik vind het commentaar alleen druk en niet boeiend. Grote fout dat ze Mol niet wilden hebben. Die man heeft een miljoen fans in ons land. Maar goed, er zijn dus opties om zijn commentaar tegelijk met een race te horen, dus het is op te lossen. Denk dat niemand op Viaplay zit te wachten en dat dit geen succes zal worden. Buiten voetbal zijn we in NL niet echt gewend om voor sport te betalen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)
ik heb de race gevolgd via beeldend commentaar op een blog. Viaplay ga ik niet nemen. Volgende keer waarschijnlijk live radio commentaar luisteren. Vaak net zo spannend als live televisie.

Zonder beelden is het wel spannender ja, maar ook geen kloot aan. Doet me denken aan 20 jaar terug toen ik voetbal nog geregeld volgde via NOS Langs de Lijn en me elke keer een hartverzakking schrok als ze gingen schakelen naar de ArenA. Maar ik wil gewoon beelden hebben, anders kan ik net zo goed teletekst aanzetten en kijken wanneer er een plusje bij een wedstrijd verschijnt

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.