• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.894 films
  • 12.262 series
  • 34.061 seizoenen
  • 648.967 acteurs
  • 199.231 gebruikers
  • 9.386.912 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2209 stemmen

IH88Het was misschien niet het beste voorbeeld maar de eerste die me te binnen schoot door de username. Het ging me echter meer om het idee, en jouw antwoord is w.m.b. exact het punt wat ik wil maken. Waarom zou Stekelenburg geen recht hebben afscheid te nemen op het hoogste podium, waarom zou hij het moeten doen met een eredivisiepotje die er niet meer toe doet?

Nog los van hoe goed iemand is, het punt wat ik wou maken is dat Kramer hier niet had moeten staan omdat Snel of Ntab op sportieve gronden beter hebben gepresteerd op het kwalificatietoernooi. En dan maakt het niet uit of het 1x, 10x of 100x beter is, want dan kun je een kwalificatietoernooi net zo goed direct afschaffen.

IH88

• 9748 berichten
  • 3187 stemmen

stephan-0115 schreef:

IH88Het was misschien niet het beste voorbeeld maar de eerste die me te binnen schoot door de username. Het ging me echter meer om het idee, en jouw antwoord is w.m.b. exact het punt wat ik wil maken. Waarom zou Stekelenburg geen recht hebben afscheid te nemen op het hoogste podium, waarom zou hij het moeten doen met een eredivisiepotje die er niet meer toe doet?

Nog los van hoe goed iemand is, het punt wat ik wou maken is dat Kramer hier niet had moeten staan omdat Snel of Ntab op sportieve gronden beter hebben gepresteerd op het kwalificatietoernooi. En dan maakt het niet uit of het 1x, 10x of 100x beter is, want dan kun je een kwalificatietoernooi net zo goed direct afschaffen.

Eens hoor dat Kramer net een Spelen te lang is doorgegaan. Maar vergeet niet dat Kramer en Bosker samen in 2020 het WK nog hebben gewonnen in een wereldrecord. En in 2021 Roest en Bosker ook nog wereldkampioen zijn geworden. Dus dat je die drie dan op de OS wilt hebben snap ik wel. Desnoods met aanwijsplekken. Hoe je het ook wendt of keert, de ploegenachtervolging had gewoon meer kans op een medaille dan Ntab en zeker Snel.

Het is ook een keus om gewoon de eerste negen van de matrix naar de OS te laten gaan. Maar dan gooi je wel gewoon een medaille weg ten faveure van een Ntab die echt geen kans had. Dat de ploegenachtervolging nu geen medaille heeft gehaald is zonde, maar nog steeds begrijp ik de keuze wel.

Splinters

• 2630 berichten
  • 1391 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Niet dat ik er een voetbaldiscussie nog van wil maken hier maar die zak ellende die we Onana noemen hoeft van mij geen seconde meer in Ajax 1 te keepen.

Dan wordt er eindelijk een keer iemand besproken die iets kan, maar actueel onder zijn niveau speelt, wil jij niets van hem weten.

stephan-0115

• 1358 berichten
  • 2209 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Eens hoor dat Kramer net een Spelen te lang is doorgegaan. Maar vergeet niet dat Kramer en Bosker samen in 2020 het WK nog hebben gewonnen in een wereldrecord. En in 2021 Roest en Bosker ook nog wereldkampioen zijn geworden. Dus dat je die drie dan op de OS wilt hebben snap ik wel. Desnoods met aanwijsplekken. Hoe je het ook wendt of keert, de ploegenachtervolging had gewoon meer kans op een medaille dan Ntab en zeker Snel.

Het is ook een keus om gewoon de eerste negen van de matrix naar de OS te laten gaan. Maar dan gooi je wel gewoon een medaille weg ten faveure van een Ntab die echt geen kans had. Dat de ploegenachtervolging nu geen medaille heeft gehaald is zonde, maar nog steeds begrijp ik de keuze wel.

Dat je dat wil snap ik ook, maar communiceer dan op voorhand van we hebben een grote kans op goud, dus deze 3 gaan sowieso, aangezien ze ook een individuele afstand mee kunnen rijden. Zorgt voor een hoop minder ge-etter achteraf. Maar zeker nu ze zelf zeggen dat ze er niet samen voor WILLEN trainen kan ik nog minder begrip opbrengen voor de keuze.

IH88

• 9748 berichten
  • 3187 stemmen

stephan-0115 schreef:

(quote)

Dat je dat wil snap ik ook, maar communiceer dan op voorhand van we hebben een grote kans op goud, dus deze 3 gaan sowieso, aangezien ze ook een individuele afstand mee kunnen rijden. Zorgt voor een hoop minder ge-etter achteraf. Maar zeker nu ze zelf zeggen dat ze er niet samen voor WILLEN trainen kan ik nog minder begrip opbrengen voor de keuze.

Ja eens, maar op zich was het tijdens het OKT al vrij duidelijk toch? Ntab wist volgens mij al wel dat hij niet mee zou gaan (zeker gezien zijn lichaamstaal na de 500m). Het was misschien een beetje halfslachtig, maar gezien de interviews na het OKT wist iedereen wel wat er zou gaan gebeuren. Kramer en Bosker mee, Ntab en Snel blijven thuis.

Onderhond

• 87606 berichten
  • 12870 stemmen

Je vraagt je toch af waarom sommige sprinters wegwillen bij Quick Step. Jakobsen dit seizoen al goed bezig, mooi ook dat luxepaardjes als Evenepoel gewoon mee de sprint aantrekken. Zal wel iets budgetairs zijn, maar sportief is het vooral veel vergane glorie als je kijkt welke sprinters er allemaal vertrokken zijn.

Rick18

• 232 berichten
  • 5309 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Achteraf is hij wel 1 Spelen te lang doorgegaan ja, maar nogmaals, iemand van zijn kaliber hoort wel op dat podium te eindigen.

Het gaat toch ook om de manier waarop hij eindigd. Als je op het grootste podium wil eindigen prima, maar probeer dan ook groots te eindigen. Dat hoeft niet perse met een medaille.

Maar de manier waarop kramer nu zijn grootse carriere beeindigd is behoorlijk beschamend door onderdelen te benaderen als ware het een leuk teambuilding eventje of luiervakantie. Dit amateurisme is pijnlijk en niet alleen een smet op zijn status maar ook een dikke middelvinger naar de schaatswereld en met name naar schaatsers die wel nog een drive hadden/hebben.

Graaf Machine

• 9845 berichten
  • 1426 stemmen

Splinters schreef:

Bottom line: Het gaat NOOIT over eigen sportprestaties.

Gisteravond lekker potje in het team tegen ENO, Nijverdal. Na 12 zetten gaf Fritz al plus 17, terwijl ik gewoon een pion achter stond.

Binnen de 20 zetten was het pleit beslecht. Kicken man.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Maar wat vind je van Queen's Gambit?

happie

• 6246 berichten
  • 426 stemmen

Op de ATP ranking hebben we sinds deze week 4 mannen in de top 200. Na Botic en Tallon stond Jesper de Jong al een paar weekjes in de top 200 en daar heeft Tim van Rijthoven zich bijgevoegd. Beide hebben het ook wel in zich om in de komende twee jaar de top 100 te halen net zoals de huidige twee heren. Dat zou een mooie prestatie zijn.

Graaf Machine

• 9845 berichten
  • 1426 stemmen

wavanbuuren schreef:

Maar wat vind je van Queen's Gambit?

Vond ik aardig, maar verder vrij saai.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Het is koers.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

De kop is eraf! Het seizoen start nu pas echt.

Wederom gesmuld en vastgesteld dat ik de koers gemist heb.

Knappe overwinning van Van Aert die verrassend ging net voor de Bosberg. Prima collectieve prestatie van JV met ook nog Benoot en ondermeer Affini.

Prima Lottoploeg ook gezien, niet evident als je je kopman niet ziet starten. Campenaerts, wat een beest! Zo blij dat die het tijdrijden achter zich heeft gelaten. En hij eveneens denk ik.

Ineos en Bahrein ook sterk, zakten beiden op het einde wat weg vond ik in de finale. Maar die zien we zeker terug. QS toch aan bezinning toe. Dit was geen Wolfpack, verrevan zelfs ... Maar die komen er wel, sneller dan je denkt zelfs.

Enige smet die vervelende valpartijen, eigen aan de Vlaamse koersen, maar toch steeds met knikkende knieën hopen dat iedereen verder kan.

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Ik kwam er niet echt in. Ga denk ik ook minder wielrennen kijken vanaf dit jaar.

Splinters

• 2630 berichten
  • 1391 stemmen

De man die - waarschijnlijk- tijdelijk als goat door het leven gaat is dit seizoen aardig op dreef.

35 jaar en nooit beter: Nadal zet beste seizoensstart voort en pakt 91ste titel | NOS

Ik voorzie een groter gaatje na roland garros. Djokovic kan aan de bak in de 2e helft van het seizoen.

Splinters

• 2630 berichten
  • 1391 stemmen

otherfool schreef:

Het is koers.

Vandaag wel inderdaad. Gisteren heb ik mijn dierbare fiets een dag vrijgegeven.

happie

• 6246 berichten
  • 426 stemmen

DPG Media Privacy Gate - gelderlander.nl

Ik baal niet van mijn reserverol.... nee daarom komt hij hiermee naar buiten vlak voor het Davis Cup duel.

happie

• 6246 berichten
  • 426 stemmen

Danny Noppert wint zijn eerste majortitel bij de PDC. Smith blijft wel de grootste choker in de sport momenteel. Michael "ik kan het alleen mezelf kwalijk nemen" van Gerwen had een bijrol

Splinters

• 2630 berichten
  • 1391 stemmen

Vermoedelijk blijven weinig mensen over die darts kijken. De prijs om naar sport te kunnen kijken is dermate hoog dat zelfs de meest verstokte sportkijker het idee krijgt dat ie gekke henkie is als ie een abbo afsluit.

IH88

• 9748 berichten
  • 3187 stemmen

Splinters schreef:

Vermoedelijk blijven weinig mensen over die darts kijken. De prijs om naar sport te kunnen kijken is dermate hoog dat zelfs de meest verstokte sportkijker het idee krijgt dat ie gekke henkie is als ie een abbo afsluit.

Eens. Hoewel straks wel weer de F1 begint. Ben benieuwd hoeveel mensen Viaplay nemen om Verstappen te zien. Die mensen krijgen er straks darts "gratis" bij. Als Viaplay er over twee jaar ook nog Nederlands voetbal bij krijgt kan het leuk worden.

IH88

• 9748 berichten
  • 3187 stemmen

Ben zelf (naast het voetbal uiteraard) meer bezig met de voorjaarsklassiekers straks. Daar gaat mijn hart sneller van kloppen. Het darts is alleen leuk midden december t/m begin januari .

Noppert is trouwens een verschrikkelijke darter om naar te kijken. Kijk nog liever naar groeiend gras. Maar het is knap van onze Fries.

Graaf Machine

• 9845 berichten
  • 1426 stemmen

Kwam gisteren toevallig bij rolstoelcurling uit. Heb met verbazing gekeken.

Bij curling is het nog zwaar, en echt een vaardigheid, om met die bezems de fluitketel op de gewenste positie te krijgen, maar bij rolstoelcurling heb je dus die vegers niet eens. Dat is alleen maar die ketel wegschuiven en duimen dat het goed gaat.

happie

• 6246 berichten
  • 426 stemmen

IH88 schreef:

Ben zelf (naast het voetbal uiteraard) meer bezig met de voorjaarsklassiekers straks. Daar gaat mijn hart sneller van kloppen. Het darts is alleen leuk midden december t/m begin januari .

Noppert is trouwens een verschrikkelijke darter om naar te kijken. Kijk nog liever naar groeiend gras. Maar het is knap van onze Fries.

Ik heb alleen de halve en de finale gisteren via een illegale stream op de achtergrond aangezet.

Noppert is inderdaad geen spannende darter om naar te kijken. Tot aan de semis had hij wel prima gemiddelden, maar op de één of andere manier weet hij zo'n toernooi op zijn Wades te winnen.

Hij kan zomaar binnen een jaar top 10 staan, want hij staat dicht op Cross/Cullen, die eerste is zwaar uit vorm en Cullen wisselvallig. Daarbij heeft van den Bergh ook nog veel meer te verdedigen en die haalt dat niveau niet uit 2020.

happie

• 6246 berichten
  • 426 stemmen

Splinters schreef:

Dat zou heel goed kunnen. Alhoewel Viaplay dadelijk F1 heeft en het Duitse voetbal. Vanaf volgend seizoen komt daar de Premier League erbij en ik schat in dat ze dadelijk ook een gooi willen doen voor de eredivisierechten, als die vrij gaan komen.

Splinters

• 2630 berichten
  • 1391 stemmen

happie schreef:

(quote)

Dat zou heel goed kunnen. Alhoewel Viaplay dadelijk F1 heeft en het Duitse voetbal. Vanaf volgend seizoen komt daar de Premier League erbij en ik schat in dat ze dadelijk ook een gooi willen doen voor de eredivisierechten, als die vrij gaan komen.

De voetbalrechten zijn meer dan eens een loden last gebleken. Het is niet voor niets dat fox/espn heeft afgedongen een zender in het basispakket te plaatsen. Uiteindelijk moet dit format het hebben van de zak hooi die gewapend met een zak borrelnoten van vrijdagmiddag tot zondagavond voor de beeldbuis hangt. Daarvan zijn er simpelweg niet genoeg, daarom is het vrijwel niet rendabel te maken.

Viaplay zal de zoveelste spreekwoordelijke ezel zijn die het hoofd stoot.

mjk87 (moderator films)

• 14552 berichten
  • 4532 stemmen

happie schreef:

(quote)

Er zijn maar heel weinig mensen die Premier League kijken, laat staan Duits voetbal. Dat hoor je keer op keer, RKC-NEC trekt meer kijkers dan City-United.

IH88

• 9748 berichten
  • 3187 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Er zijn maar heel weinig mensen die Premier League kijken, laat staan Duits voetbal. Dat hoor je keer op keer, RKC-NEC trekt meer kijkers dan City-United.

Je hebt gelijk. Naar City-United keken 67.000 mensen. Zelfs naar Fortuna Sittard-Zwolle keken alleen al 103.000 mensen. Laat staan Ajax, Feyenoord of PSV. Alleen het damesvoetbal scoort nog slechter dan de PL met 25.000 mensen. Wil je met sport scoren, dan moet F1 en Eredivisie hebben.

En schaatsen uiteraard, maar volgens mij moet dat wettelijk gezien op het open net blijven. Net zoals de WK's, EK's en OS. Tour de France scoort volgens mij ook goede kijkcijfers, maar daar ga je niets aan hebben als streamingsdienst. Mensen gaan dan lekker naar de Belgen kijken (wat ik sowieso al doe).

Splinters

• 2630 berichten
  • 1391 stemmen

Allemaal te weinig om uit de kosten te komen. Miljoenen mensen kijken helemaal geen sport, een paar miljoen mensen vinden de samenvattinngen ruimschoots voldoende.

Sportpakketten zullen altijd gecomineerd aangeboden moeten worden, anders komt men bij lange na niet uit de kosten.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

IH88 schreef:

Alleen het damesvoetbal scoort nog slechter dan de PL met 25.000 mensen.

Het is dan ook stuitend hoeveel tijd en geld er aan het damesvoetbal wordt besteed bij ESPN tegenwoordig. Alleen maar om de woke gemeenschap tevreden te houden. Ik ben sowieso niet zo te spreken over de koers die is ingezet met types als Milan van Dongen en Fresia. Steeds die overdreven politieke meninkjes en ondertussen maar blijven zuigen als er ergens olie op het vuur kan worden gegooid. Niveau roddelpers. Ik geloof niet dat de gemiddelde "zak hooi op de bank" die hierboven wordt omschreven daar veel mee heeft.

Of ben ik de enige zak hooi die zich daar aan stoort?

IH88

• 9748 berichten
  • 3187 stemmen

wavanbuuren schreef:

(quote)

Het is dan ook stuitend hoeveel tijd en geld er aan het damesvoetbal wordt besteed bij ESPN tegenwoordig. Alleen maar om de woke gemeenschap tevreden te houden. Ik ben sowieso niet zo te spreken over de koers die is ingezet met types als Milan van Dongen en Fresia. Steeds die overdreven politieke meninkjes en ondertussen maar blijven zuigen als er ergens olie op het vuur kan worden gegooid. Niveau roddelpers. Ik geloof niet dat de gemiddelde "zak hooi op de bank" die hierboven wordt omschreven daar veel mee heeft.

Of ben ik de enige zak hooi die zich daar aan stoort?

Fresia is top. Milan is wel echt matig. Ik stoor me niet aan damesvoetbal, ik kijk er gewoon niet naar .

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.