• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.252 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.386 acteurs
  • 199.073 gebruikers
  • 9.375.496 stemmen

Het grote voetbaltopic #9

zoeken in:

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Jamaar kos, 'assie de bal nie hep ken je ook nie scoruh'.

j0enne schreef:

Dat ziet iedereen dat 't Barca 2.0 is waar geen reet aan is.

Toch schijnen er echt liefhebbers te zijn van het extreem saaie Pepvoetbal.

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

Het is toch V Gaal zn filosofie

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

Wat een slechte verliezer, die Special One.

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

Maar dat ben ik ook

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

kos schreef:

Bale was niet fit.

Moeten ze hem ook niet laten invallen.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Finisterra schreef:

Als ik even naar de selectie kijk voor de Belgische nationale ploeg voor het WK, lijkt dit me wel wat:

Keepers: Courtois, Mignolet, Casteels

Verdedigers: Alderweireld, Kompany, Vermaelen, Vertonghen, Lombaerts, Van Buyten, Vanden Borre

Middenvelders: Witsel, Hazard, Defour, Fellaini, De Bruyne, Dembele, Mertens, Chadli, Januzaj, Nainggolan

Aanvallers: Lukaku, Mirallas, Batshuayi

Jep, zo zou het ongeveer moeten zijn. Wilmots gaat zeker Simons meenemen, ondanks Radja's vorm. Als Nainggolan een selectie krijgt, dan zal hij de vervanger zijn van Dembele of Defour.

Bij Batshuayi heb ik mijn twijfels, het is een ruw talent, maar ook zo egoïstisch, ik heb hem voor de goal nog niet één keer een bal zien afgeven. Natuurlijk is de nationale selectie niet Standard maar een risico speler is hij toch. Oftewel lukt alles oftewel lukt niets, en dan blijft hij die actie maken tot je er volledig gek van wordt. Vossen is dan weer de slimste en sluwste spits in België maar heeft niet het profiel dat nodig is. Als je een spits nodig hebt die met de rug naar doel kan tikken en opbouwen dan kom ik bij één speler uit: De Sutter. Gewaagde keuze misschien en zeker geen technisch wonder maar wel een karaktervoetballer. Pocognoli zou ik niet meenemen, als je een reserve optie wilt voor de linksback dan denk ik aan Van Damme.

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

Ik ben als Nederlander behoorlijk jaloers op die selectie.

Joy4ever

• 4610 berichten
  • 1833 stemmen

Als je Vertonghen wegdenkt wel ja.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Finisterra schreef:

Als ik even naar de selectie kijk voor de Belgische nationale ploeg voor het WK, lijkt dit me wel wat:

Keepers: Courtois, Mignolet, Casteels

Verdedigers: Alderweireld, Kompany, Vermaelen, Vertonghen, Lombaerts, Van Buyten, Vanden Borre

Middenvelders: Witsel, Hazard, Defour, Fellaini, De Bruyne, Dembele, Mertens, Chadli, Januzaj, Nainggolan

Aanvallers: Lukaku, Mirallas, Batshuayi

Back-ups: Pocognoli, Meunier, T. Hazard, Vossen (al zou één van die flankverdedigers eigenlijk mee moeten als backup voor Vertonghen of Alderweireld...)

En de startende 11 normaal: Courtois, Alderweireld, Kompany, Vermaelen/Lombaerts, Vertonghen, Witsel, Defour, Dembele/Fellaini, Hazard, De Bruyne, Lukaku

Casteels moet vervangen worden door Proto of Bossut. Vanden Borre zou ik ook niet meenemen, heel België hemelt hem op na een goede wedstrijd tegen Oostende maar in de play-offs vind ik hem niet consistent genoeg, laat Meunier maar meegaan.

Edit: De discussie over de spits, ik zou Vossen meenemen. Weet zich altijd op de juiste plaats te positioneren en krijgt iedere wedstrijd wel zijn kans. Vorige invalbeurt met de Duivels heeft het ook niet lang geduurd voor hij dreigend was. Hij is de beste afwerker in onze competitie, topschutter aller tijden voor Genk, het zou jammer zijn hem er niet bij te hebben in Brazilië.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Vossen? Nee. Zowel Vossen als Batshuayi zijn momenteel uit vorm maar als je dan toch één van beide moet meenemen dan liever het individuele talent van Batshuayi.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Montorsi schreef:

Waarom zou dat niet mogen. Mag een club niet eens zelf meer beslissen wie ze wel of niet opstellen? Mourinho zal meer heil zien in de Champions League dan in de Premier League (en niet zonder reden ook).

Beetje een losermentaliteit. Een winnaar wilt alles winnen. Kampioen worden in Engeland wordt je ook niet elk jaar..

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

Jammer dat Real er geen tweede in counterde. Dan was de wedstrijd een stuk leuker geworden, omdat Bayern dan waarschijnlijk wat was gaan inzakken waardoor de ruimtes voor Real alleen maar groter zouden worden.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

j0enne schreef:

Dat ziet iedereen dat 't Barca 2.0 is waar geen reet aan is.

De voetbalstijl kan soms inderdaad saai uitpakken, maar dat hoeft lang niet altijd zo te zijn. Zo vond ik de eerste helft van Bayern echt mooi en aantrekkelijk om naar te kijken. Het is ook niet zo dat er geen diepgang in het spel zat. (Overigens was Barca in de eerste jaren ook meestal zeer attractief, alleen de laatste 2 jaar kan je zeggen dat het vaker saai is dan fraai. Maar goed, nu is het ineens bon ton om tegen Barca en tegen totaalvoetbal te zijn).

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

Finisterra schreef:

Ik vond Bayern de eerste helft beter, vooral het middenveld was indrukwekkend

Oneens. Ze wisten goed balbezit te houden, maar ze wisten de verdediging van Madrid geen moment te penetreren en werden daardoor nergens echt gevaarlijk - en dát is wat telt. Het is allemaal leuk en aardig dat Bayern de bal goed in het team weet te houden, maar zolang balbezit niet in kansen resulteert is het waardeloos. Verder was het middenveld ook niet goed gepositioneerd om counters te voorkomen.

Verdedigend zat het duidelijk niet goed bij Bayern ja.

Ik vind het altijd wat makkelijk om de verdediging de schuld te geven. Als je Chelsea of Atletico Madrid laat spelen met zo'n absurd hoge lijn zien hun centrale verdedigers er opeens ook niet meer zo solide uit. Het is de taak van het middenveld om ervoor te zorgen dat de bal de verdediging van Bayern niet bereikt, of in ieder geval om de bal dermate te vertragen dat het team op tijd verdedigend goed staat.

eRCee schreef:

Vind ik wat te zwaar aangezet. Het ligt nog behoorlijk open. Ik zou niet weten waarom Bayern thuis niet met 2-0, 3-1 of zelfs 4-2 zou kunnen winnen. Sterker nog, het zou me ook niks verbazen als Bayern Real thuis van de mat veegt.

Bayern kan het wel gaan winnen, maar met twee doelpunten winnen gaat enorm moeilijk worden. Om dat te bereiken moeten ze zeer aanvallend gaan spelen, waardoor Real Madrid wederom kan gaan counteren, en we hebben gezien hoe dat gisteren afgelopen is. Verder is Bayern de laatste tijd aanvallend niet indrukwekkend (veel te voorspelbaar, meer gericht op steriel balbezit dan het creëren van kansen) en is Guardiola te behoudend in zijn teamselectie. Bayern is zeker niet kansloos, maar RM is de favoriet imo.

Edit: en RM heeft de volgende wedstrijd een fitte Ronaldo en Bale - twee fenomenale counter-spelers.

otherfool schreef:

Toch schijnen er echt liefhebbers te zijn van het extreem saaie Pepvoetbal.

Ik denk dat er weinig liefhebbers zijn van het voetbal dat Bayern gisteren vertoonde: veel balbezit, maar zonder enige bite. Maar bezitsvoetbal kán wel erg mooi zijn imo: als de combinaties snel zijn, de spelers op de juiste manier bewegen, als er risico's genomen worden in de vorm van dribbels en verticale passes, etc. Bayern speelde bijvoorbeeld erg goed tegen Manchester City (uit), en Barcelona tegen Milan (vorig jaar).

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

Nou, heel 410 mag thuis blijven zondag. Dat wordt allemaal thuis in hun blote buik voor de tv.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Vossen? Nee. Zowel Vossen als Batshuayi zijn momenteel uit vorm maar als je dan toch één van beide moet meenemen dan liever het individuele talent van Batshuayi.

Vossen is niet uit vorm. Hij heeft het moeilijk gehad na de winterstop maar speelt nu al een aantal weken terug op het niveau dat we bij Genk van hem verwachten. Hij scoort niet iedere wedstrijd maar het werk dat hij verricht voor de ploeg is enorm, zowel defensief als offensief. Komt vaak mee verdedigen, recupereert ballen op het middenveld, vind makkelijk de open man,.. Kijk zelf eens een wedstrijd van Genk en hou 90 minuten lang alleen Vossen in het oog.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Animosh schreef:

Ik denk dat er weinig liefhebbers zijn van het voetbal dat Bayern gisteren vertoonde: veel balbezit, maar zonder enige bite. Maar bezitsvoetbal kán wel erg mooi zijn imo: als de combinaties snel zijn, de spelers op de juiste manier bewegen, als er risico's genomen worden in de vorm van dribbels en verticale passes, etc. Bayern speelde bijvoorbeeld erg goed tegen Manchester City (uit), en Barcelona tegen Milan (vorig jaar).

Nogmaals: ik vond het wel mooi om te zien (zeker na dat afschuwelijke potje van de avond ervoor). De combinaties wáren snel, de spelers bewógen op de juiste manier, er wérden dribbels ondernomen, punt is alleen dat Real gewoon een bijzonder goed team heeft en dat je er dan uiteindelijk moeilijk doorheen komt.

Joy4ever

• 4610 berichten
  • 1833 stemmen

rep_robert schreef:

Beetje een losermentaliteit. Een winnaar wilt alles winnen. Kampioen worden in Engeland wordt je ook niet elk jaar..

Dat heb ik ook ja. Vraag me daarnaast ook af hoe de spelers er zelf over denken. Kan begrijpen dat de CL winnen zwaarder weegt maar kampioen worden in je eigen land is voor de fans zelf vaak van groter belang. Komt nog bij dat mocht Chelsea idd spelers sparen de hoon alleen maar groter is mochten ze de CL niet winnen.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Prioriteiten stellen. Mourinho zou achterlijk zijn om zondag zijn sterkste 11 te laten spelen met de terugwedstrijd van de HALVE FINALES een paar dagen later.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

eRCee schreef:

De combinaties wáren snel

In fases, maar een groot deel van de wedstrijd speelde Bayern op hun gemak de bal rond imo.

de spelers bewógen op de juiste manier

Oneens. Bayern maakte slecht gebruik van de ruimte die Real Madrid weggaf (veel ruimte was dat niet, maar toch), creëerde te weinig ruimte via goede bewegingen en bewoog veel te behoudend. Robben stond bijvoorbeeld regelmatig in zijn eentje tegenover vijf man van Real Madrid.

er wérden dribbels ondernomen

Yep, door Robben. Alaba deed het ook best goed, maar Ribery speelde slecht en Bayern miste duidelijk echte aanvallende middenvelders (Müller, Götze, Thiago). Nu waren ze veel te conservatief.

Stu-Pot schreef:

Prioriteiten stellen.

Ja, ik heb er wel begrip voor. Het is niet Mourinho's fout dat de FA Chelsea op zondag laat spelen, en Chelsea heeft enorm weinig kans meer om de Premier League te winnen. Zonder een fitte Hazard, zonder Cech en Terry en zonder Eto'o uit bij Liverpool winnen lijkt me weinig realistisch.

Edit: oh, en zonder Ivanovic.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4696 stemmen

Animosh schreef:

(quote)

Oneens. Ze wisten goed balbezit te houden, maar ze wisten de verdediging van Madrid geen moment te penetreren en werden daardoor nergens echt gevaarlijk - en dát is wat telt. Het is allemaal leuk en aardig dat Bayern de bal goed in het team weet te houden, maar zolang balbezit niet in kansen resulteert is het waardeloos. Verder was het middenveld ook niet goed gepositioneerd om counters te voorkomen.

(quote)

Ik vind het altijd wat makkelijk om de verdediging de schuld te geven. Als je Chelsea of Atletico Madrid laat spelen met zo'n absurd hoge lijn zien hun centrale verdedigers er opeens ook niet meer zo solide uit. Het is de taak van het middenveld om ervoor te zorgen dat de bal de verdediging van Bayern niet bereikt, of in ieder geval om de bal dermate te vertragen dat het team op tijd verdedigend goed staat.

Ik begrijp wel dat dat hetgeen is wat telt, maar in de 2e helft speelden ze voor mij 35 minuten lang nog minder klaar. Weg was het overwicht en kansen kwamen er nog steeds niet. Ik was wat teleurgesteld op basis van die overheersende stijl in de eerste helft. Uiteindelijk krijgen ze dan wat kansen op manieren zoals elke goede ploeg dat kan klaarspelen als er amper tijd overschiet. Barca zou dan vast ook wel eens uit de 2e lijn proberen (Müller) of de bal in de box droppen met enkele hete standjes tot gevolg. Die laatste 10min waren beter qua kansen dan in de eerste helft maar dat was eerder het gevolg van wat meer opportunisme dan van beter spel.

Met 'verdedigend' doel ik uiteraard niet alleen op de verdediging. Middenvelders hebben inderdaad ook verdedigende taken. Al ging het vaak vooral om dekkingsfouten achterin (die wellicht ook veroorzaakt kunnen worden door fouten op het middenveld ja).

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

Montorsi schreef:

Nou, heel 410 mag thuis blijven zondag. Dat wordt allemaal thuis in hun blote buik voor de tv.

Springend met de rug naar de tv toch?

Sowieso het best gezien het spel van hun club.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Het blijft een risico. het is een leuke voetballer en hij heeft het meeste potentieel. Je moet wel verwachten dat als hij de bal heeft in de 85 minuut tegen pakweg Algerije, hij die bal niet gaat afspelen en zal schieten, maakt niet uit hoeveel andere voetballers in een betere positie staan. Dat is Michi, en ik zie het hele land al gek worden. Ik zie hem wekelijks spelen en hij is er niet klaar voor. Ik hoop dat ik mij vergis want het zal Michi worden.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4696 stemmen

Stu-Pot schreef:

(quote)

Casteels moet vervangen worden door Proto of Bossut. Vanden Borre zou ik ook niet meenemen, heel België hemelt hem op na een goede wedstrijd tegen Oostende maar in de play-offs vind ik hem niet consistent genoeg, laat Meunier maar meegaan.

Edit: De discussie over de spits, ik zou Vossen meenemen. Weet zich altijd op de juiste plaats te positioneren en krijgt iedere wedstrijd wel zijn kans. Vorige invalbeurt met de Duivels heeft het ook niet lang geduurd voor hij dreigend was. Hij is de beste afwerker in onze competitie, topschutter aller tijden voor Genk, het zou jammer zijn hem er niet bij te hebben in Brazilië.

Die 3e keeper maakt me echt totaal niet uit. Nam gewoon degene die recent was opgeroepen. Zal waarschijnlijk toch niet moeten spelen.

VDB vind ik wel erg veel potentieel hebben, maar Meunier doet niet veel onder inderdaad. Redelijk inwisselbaar op voorhand.

Zowel Vossen als Batshuayi zijn volgens mij beiden (voorlopig) te min voor het echte topniveau. Intrinsiek heeft die laatste misschien net wat meer talent, maar van Vossen weet je sowieso dat er geen (mentaliteits)problemen zijn. Als Benteke erbij was, hadden beiden voor mij zonder twijfel geen plaats bij de 23.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

Finisterra schreef:

Ik begrijp wel dat dat hetgeen is wat telt, maar in de 2e helft speelden ze voor mij 35 minuten lang nog minder klaar. Weg was het overwicht en kansen kwamen er nog steeds niet.

Daar ben ik het mee eens, maar opnieuw: Real Madrid had óók geen grote kansen, en in de eerste helft hadden ze er daar drie van. Dat is een aanzienlijke verbetering. Aanvallend is Bayern in de tweede helft inderdaad niet veel verbeterd (de slotfase uitgezonderd!), maar verdedigend wel.

Die laatste 10min waren beter qua kansen dan in de eerste helft maar dat was eerder het gevolg van wat meer opportunisme dan van beter spel.

Als 'opportunisme' (direct spel) in meer kansen resulteert dan 'beter spel', is dat spel dan wel echt beter? Chelsea heeft nota bene de halve finales gehaald door tegen PSG zulke doelpunten te maken. Kansen zijn kansen - hoe ze worden gecreëerd is minder belangrijk dan dát ze worden gecreëerd.

Met 'verdedigend' doel ik uiteraard niet alleen op de verdediging.

Ah oké, duidelijk.

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12847 stemmen

Asaharo schreef:

(quote)

Het blijft een risico. het is een leuke voetballer en hij heeft het meeste potentieel. Je moet wel verwachten dat als hij de bal heeft in de 85 minuut tegen pakweg Algerije, hij die bal niet gaat afspelen en zal schieten, maakt niet uit hoeveel andere voetballers in een betere positie staan. Dat is Michi, en ik zie het hele land al gek worden. Ik zie hem wekelijks spelen en hij is er niet klaar voor. Ik hoop dat ik mij vergis want het zal Michi worden.

Dan absoluut veel liever Vossen. Qua talent misschien minder, maar qua ervaring en de daarbijhorende inzet het tienvoud van een Batshuayi.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4696 stemmen

Asaharo schreef:

(quote)

Jep, zo zou het ongeveer moeten zijn. Wilmots gaat zeker Simons meenemen, ondanks Radja's vorm. Als Nainggolan een selectie krijgt, dan zal hij de vervanger zijn van Dembele of Defour.

Bij Batshuayi heb ik mijn twijfels, het is een ruw talent, maar ook zo egoïstisch, ik heb hem voor de goal nog niet één keer een bal zien afgeven. Natuurlijk is de nationale selectie niet Standard maar een risico speler is hij toch. Oftewel lukt alles oftewel lukt niets, en dan blijft hij die actie maken tot je er volledig gek van wordt. Vossen is dan weer de slimste en sluwste spits in België maar heeft niet het profiel dat nodig is. Als je een spits nodig hebt die met de rug naar doel kan tikken en opbouwen dan kom ik bij één speler uit: De Sutter. Gewaagde keuze misschien en zeker geen technisch wonder maar wel een karaktervoetballer. Pocognoli zou ik niet meenemen, als je een reserve optie wilt voor de linksback dan denk ik aan Van Damme.

Ik hoop echt dat Nainggolan mee mag. Niet alleen omdat hij in vorm is, maar ook omdat we dat type speler goed kunnen gebruiken. Ik zou altijd met ofwel Defour ofwel Nainggolan spelen op het middenveld. Het is leuk hoor al die fluwelen voetjes van Witsel, Dembele, Hazard of De Bruyne, maar daarnaast heb je ook een breker/aanjager nodig. Ook Simons is dat eigenlijk niet. Hopen dat Wilmots meeleest.

Begrijp het risico van Batshuayi wel, maar qua talent waarschijnlijk wel de beste optie als alternatief in de spits. Ik ben supporter van Club Brugge maar echt geen fan van De Sutter. Met een goede spits waren ze al lang kampioen. Qua type speler is het wel degene die Benteke het dichtst benadert ja, maar dan zowel technisch als qua kracht een paar niveau's minder.

Maar goed, gezien de risico's: neem Vossen maar dan.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4696 stemmen

Animosh schreef:

(quote)

Daar ben ik het mee eens, maar opnieuw: Real Madrid had óók geen grote kansen, en in de eerste helft hadden ze er daar drie van. Dat is een aanzienlijke verbetering. Aanvallend is Bayern in de tweede helft inderdaad niet veel verbeterd (de slotfase uitgezonderd!), maar verdedigend wel.

(quote)

Als 'opportunisme' (direct spel) in meer kansen resulteert dan 'beter spel', is dat spel dan wel echt beter? Chelsea heeft nota bene de halve finales gehaald door tegen PSG zulke doelpunten te maken. Kansen zijn kansen - hoe ze worden gecreëerd is minder belangrijk dan dát ze worden gecreëerd.

Bayern viel in de 2e helft gewoon minder aan, waardoor er minder ruimte lag en Real minder kansen kon creëren. Dan is het gewoon gemakkelijker te verdedigen.

En dat laatste: Is natuurlijk een wat persoonlijke discussie over wat je als mooi (daar doelde ik op met 'beter') voetbal aanziet. Eens met eRCee dan. Ik kon wel genieten van Bayern in de eerste helft. Vond het in ieder geval niet zo erg als het doelloos rond getik van Barca in de laatste 2 jaar. De bedoeling om aan de goal te geraken was er wel degelijk maar Real stond gewoon goed te verdedigen. Het mag wel niet nog verergeren... Ik begrijp de waarschuwing van Beckenbauer dan ook wel.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Stu-Pot schreef:

(quote)

Vossen is niet uit vorm. Hij heeft het moeilijk gehad na de winterstop maar speelt nu al een aantal weken terug op het niveau dat we bij Genk van hem verwachten. Hij scoort niet iedere wedstrijd maar het werk dat hij verricht voor de ploeg is enorm, zowel defensief als offensief. Komt vaak mee verdedigen, recupereert ballen op het middenveld, vind makkelijk de open man,.. Kijk zelf eens een wedstrijd van Genk en hou 90 minuten lang alleen Vossen in het oog.

Ik kijk alle matchen van de play-offs en laatst nog tegen Anderlecht was Vossen gewoon zwak. Dat hij hard werkt is een feit maar als spits word je voornamelijk afgerekend op doelpunten. En dan is dit seizoen niet goed. Brave jongen en zo, maar kan in Brazilië niks gaan doen.

Batshuayi is momenteel nog slechter bezig maar is intrinsiek de beste spits in de Belgische competitie. Kan uit het niets een doelpunt maken. Helaas veel te individualistisch en nog te veel last van oogkleppen.

Eigenlijk zijn op dit moment geen van beide goed genoeg, maar je moet nu eenmaal een tweede spits meenemen als reserve voor Big Rom.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.