- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #9
Het grote voetbaltopic #9
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4518 stemmen
Het zou maar eens Real-Chelsea worden. Kiezen tussen maagpijn en koppijn. Dan geef ik Mourinho denk ik maar een beetje support. Vind dat wachten van Madrid op hun 10e CL wel leuker.
Anderzijds, zo support otherfool jaren Real en uitgerekend als hij is overgestapt naar Chelsea 
RMA blijft overigens wel een prachtige club met een aantal fantastische spelers en echte sterren.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Die kans van Gotze mocht er wel in, maar meer grote kansen hebben we eigenlijk ook niet gezien.
Bayern had wel meer kansen, maar er zat bijna altijd wel een been of lichaam tussen, of Bayern schoot de bal gewoon slecht in. En die corners ... ze kunnen net zo goed de bal meteen aan Casillas geven.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
De eerste 12 minuten heeft Real volgens mij nog geen 10% balbezit gehad. Zelden vertoond.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4696 stemmen
Ik baseerde mijn uitspraak inderdaad vooral op de laatste 15-20 minuten. Maar Real Madrid wist in de tweede helft ook amper iets te creëren; Bayern lukte het tenminste in de slotfase.
Ik vond Bayern in de eerste helft gewoon sterker dan in de 2e helft, op de laatste 10 minuten na. Veel meer overwicht, beter voetbal en ook dreigender (dreigende dan van minuut 45-80; niet dreigender dan Real in de eerste helft). Die laatste 10min is een typisch slotoffensief, al vond ik de kans van Götze zelfs wat uit de lucht komen vallen. Ik was echt verbaasd hoe makkelijk Real stand hield tot aan minuut 75. Real dreigde zelfs meer dan Bayern en die 1-0 is gewoon een heel goede uitslag.
Ik zie Bayern moeilijk de 0 houden tegen Real, zeker als Ronaldo en Bale topfit erbij zijn, met die messcherpe counters. Dus dat wordt lastig in de return. En Bayern lijkt ook wat over hun vormpiek heen.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Bayern had wel meer kansen, maar er zat bijna altijd wel een been of lichaam tussen, of Bayern schoot de bal gewoon slecht in. En die corners ... ze kunnen net zo goed de bal meteen aan Casillas geven.
Allemaal geen echt grote kansen waren dat. Daar had Real er in de eerste helft in ieder geval wel 3 van.
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
Jammer dat er niet nog eentje bij werd geprikt.
Hoop voor Bayern trouwens niet dat ze nu al de doelloos rondspelenfase van Guardiola hebben bereikt.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Matige pot voetbal waarin eens te meer naar voren komt hoe saai het voetbal van Bayern geworden is sinds de komst van Guardiola. Als niet alle puzzelstukjes exact juist vallen - of de tegenstander blijkt van een erg hoog kaliber te zijn - is het een kwestie van doodmaken van de wedstrijd en we zien maar of we ooit tot de doellijn kunnen combineren, mocht er überhaupt sprake zijn van een pass naar voren. Het is dat Madrid meer kwaliteit heeft dan Chelsea, maar anders hadden we net zo'n pot als gister gehad, met het verschil dat ik in deze geen fan van een van de ploegen ben.
Gelukkig lijkt Madrid voorlopig aan het langste eind te trekken, al hadden er best wat meer balletjes in het net mogen liggen. Op naar een mooi weekend voor Ajax en daarna de verwachte titanenstrijd op Stamford Bridge.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Ik vond Bayern in de eerste helft gewoon sterker dan in de 2e helft, op de laatste 10 minuten na.
Zo kan ik het ook.
De laatste 15-20 minuten zijn ook onderdeel van de tweede helft, slotoffensief of niet. Maar anyway, in de eerste helft had Bayern meer balbezit (en een hogere pass completion denk ik), maar ze hadden geen enkele grote kans en waren enorm kwetsbaar op de counter. In de tweede helft hadden ze meer kansen (en één heel grote) en gingen ze veel beter om met de counters van Real Madrid.
Yep, Real Madrid is de favoriet om de finale te halen. Al is Bayern zeker niet kansloos.
Allemaal geen echt grote kansen waren dat. Daar had Real er in de eerste helft in ieder geval wel 3 van.
Ja, eens. Al is dat moeilijk te meten. Als een speler van Madrid een halve seconde te laat was geweest zou Bayern uit één van de kleine kansen misschien wel gescoord hebben. Maar RM heeft verdiend gewonnen.
schram101
-
- 16683 berichten
- 2293 stemmen
Leuke eerste helft. Tweede wat minder. Toch een erg interessant affiche volgende week. Hopelijk met een fitte Ronaldo dan, scheelt toch zo'n twee goals per wedstrijd.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Ik zie liever deze statistieken:
Cillessen verreweg beste keeper Eredivisie - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com
Overigens maakt het me weinig uit, al stellen ze 11 Feyenoorders op in de ploeg vh seizoen, zolang Ajax maar die schaal pakt.
PS Ajax neemt drie jaar geen uitfans mee naar De Kuip - voetbalzone.nl
Lijkt me heel terecht. Dan hadden ze zich zondag moeten gedragen. Neem aan dat er ook geen Feyenoorders naar Amsterdam komen. Erg jammer dat het zover weer moet komen, maar wel een terechte beslissing dankzij die achterlijke amoebe's.
Kijk er met gemixte gevoelens tegenaan. Er is deze bekerfinale weinig anders gebeurd dan de voorgaande bekerfinales. Vraag me af waar toen al die ophef bleef? De commotie die erna is ontstaan dan ook behoorlijk lachwekkend, tot aan de georganiseerde maffia plot of het oorlog tussen 410 en F verhaal in de Televaag toe 
Het is jammer dat het in de buurt van Vermeer is gekomen, dat heeft er denk ik voor gezorgd dat men van schande spreekt.
Willem II heeft trouwens afgelopen weekend het veld ook vol vuurwerk gegooid vanaf de tribunes 
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
Eh... niet alleen in de buurt van Vermeer. Sowieso hoort vuurwerk niet op het veld gegooid te worden. Dat ze dan ook nog eens de timing hebben van een blanke danser, werkt niet echt mee.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Maar dan gaat het vooral om de selectieve verontwaardiging zeg maar. Wie kent deze beelden nog
http://www.ajaxfotoside.net/0607uit/bekfinale/271.jpg
http://www.ajaxfotoside.net/0607uit/bekfinale/272.jpg
Zelfs het plakken van stickers heeft het nationale nieuws(en dit topic) gehaald
Dan merk je eigenlijk weer dat het komkommertijd is betreft de supportersproblematiek.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4696 stemmen
Zo kan ik het ook.
De laatste 15-20 minuten zijn ook onderdeel van de tweede helft, slotoffensief of niet. Maar anyway, in de eerste helft had Bayern meer balbezit (en een hogere pass completion denk ik), maar ze hadden geen enkele grote kans en waren enorm kwetsbaar op de counter. In de tweede helft hadden ze meer kansen (en één heel grote) en gingen ze veel beter om met de counters van Real Madrid.
Grappig wel, jij blijft het 15-20min noemen en ik 10min. 
In de tweede helft waren er gewoon weinig counters van Real aangezien de druk (en het overwicht) van Bayern er niet meer was. Het balbezit percentage van Bayern ging ook flink omlaag. Dat ze op het einde wat sneller de bal in de box gooien met wat gerommel voor de goal tot gevolg, een kans uit het niets voor Götze en een redelijk afstandsschot van Müller, verandert daar niet zoveel aan.
Na de eerste helft dacht ik dat Bayern het misschien nog wel zou rechtzetten aangezien ze gewoon de betere ploeg waren, weliswaar zonder grote kansen. In de tweede helft heb ik dat gevoel nauwelijks meer gehad. Real hield al bij al makkelijk stand. Dat was toch anders toen ze van minuut 1-15 en 35-45 amper een bal raakte.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Grappig wel, jij blijft het 15-20min noemen en ik 10min.
Ja, zo voelde het - maar ik heb het uiteraard niet gemeten. 
Die begrijp ik niet. Als Bayern goed (en op tijd) druk zou zetten zouden ze juist counters voorkomen. Ze hadden wel minder balbezit, maar daar deden ze in de eerste helft toch niets mee.
Toen werden ze juist direct! Niet de bal over de lijn willen wandelen, maar ook proberen om van afstand te schieten en de bal de zestien meter in te schieten. Tiki taka werkt niet altijd.
Heeft Bayern toen grote kansen gehad dan? Volgens mij niet. Real Madrid verdedigde toen georganiseerd en geconcentreerd, waardoor ze eigenlijk geen moment in de problemen zijn gekomen. Bayern mag dan meer balbezit gehad hebben, maar ze deden er niets mee, en dat is uiteindelijk wat telt. En iedere keer dat ze de bal verloren was Real Madrid levensgevaarlijk op de counter. Het had met rust 3-0 kunnen staan.
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Madrid kreeg minder kansen omdat ze zelf meer op balbezit speelden en bayern meer naar achter om zodoende minder kans op counter van madrid te hebben.
Dus tweede helft was daarom minder kansrijk voor beide teams.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Maar dan gaat het vooral om de selectieve verontwaardiging zeg maar. Wie kent deze beelden nog
(afbeelding)
(afbeelding)
Zelfs het plakken van stickers heeft het nationale nieuws(en dit topic) gehaald
Dan merk je eigenlijk weer dat het komkommertijd is betreft de supportersproblematiek.
Een verschil is dat dit al niet eens tijdens de wedstrijd was (tot twee keer toe). Nog afgezien van de vervroegde verbouwing van De Kuip.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4696 stemmen
horizons vat goed samen hoe ik het zag. Ik vond Bayern de eerste helft beter, vooral het middenveld was indrukwekkend (zie post eRCee). En in de 2e helft waren het vooral Modric en Xabi Alonso die de wet dicteerden. Dat zegt toch wel wat, vind ik. Real kreeg in de eerste helft kansen op de counter, maar in de tweede helft waren ze voetballend plots de evenknie van Bayern dus dan zat counteren er ook niet meer in. Ik vond dat er toch wat dreiging uitging van het overheersend combinatievoetbal van Bayern in de eerste helft, ondanks dat Real grotere kansen kreeg. Verdedigend zat het duidelijk niet goed bij Bayern ja.
Dat Bayern aan het einde wat doelgerichter speelt, doet daar weinig afbreuk aan. Toont enkel aan dat ze goed beseffen dan 1-0 geen leuke uitslag is om mee te nemen naar volgende week. Een paar keer die bal in de box droppen of een afstandsschot kan bijna elke ploeg wel, als ze willen. Ploegen van dit niveau krijgen altijd wel kansen tegen elkaar, behalve als je speelt zoals Chelsea dinsdag natuurlijk. 
Ik verwachte gewoon meer van Bayern op basis van het overwicht in de eerste helft.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Yep, Real Madrid is de favoriet om de finale te halen. Al is Bayern zeker niet kansloos.
Vind ik wat te zwaar aangezet. Het ligt nog behoorlijk open. Ik zou niet weten waarom Bayern thuis niet met 2-0, 3-1 of zelfs 4-2 zou kunnen winnen. Sterker nog, het zou me ook niks verbazen als Bayern Real thuis van de mat veegt.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Hoe triest ben je dan...
Als je daar wint sta je maar op 2 punten, maar nee, de hoop is al opgeven.
Jammer, zo gaat City dus geen kampioen meer worden.
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
Vind ik wat te zwaar aangezet. Het ligt nog behoorlijk open. Ik zou niet weten waarom Bayern thuis niet met 2-0, 3-1 of zelfs 4-2 zou kunnen winnen. Sterker nog, het zou me ook niks verbazen als Bayern Real thuis van de mat veegt.
Hm. Van de mat vegen zie ik dit Bayern tegen Madrid toch niet doen. Ze stellen de laatste weken best wel teleur eigenlijk.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Hoe triest ben je dan...
Alsof het al zeker is dat hij het daadwerkelijk gaat doen. Zou zomaar een van z'n so called 'mindgames' kunnen zijn. Al zou ik het wel begrijpen. Op zondag tegen Liverpool en op dinsdag een alles beslissende CL wedstrijd. Twee zeer intense wedstrijden, die als je niet focust zomaar allebei verloren kunnen gaan.
Joy4ever
-
- 4610 berichten
- 1833 stemmen
Hoe triest ben je dan...
Ik weet niet wat hiervan waar is (zag deze comment ertussen staan):
Ik meende mij te herinneren dat je in Engeland niet met een B-team mag spelen. Een aantal jaar geleden had Wigan volgens mij een boete gekregen omdat ze met 11 andere spelers aantraden dan de week ervoor. Je moet namelijk een x aantal spelers opstellen die de afgelopen wedstrijden ook hebben gespeeld
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Waarom zou dat niet mogen. Mag een club niet eens zelf meer beslissen wie ze wel of niet opstellen? Mourinho zal meer heil zien in de Champions League dan in de Premier League (en niet zonder reden ook).
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
Ja, dat vraag ik me ook af. Wat is sowieso een 'b-opstelling'? Al die spelers zitten toch gewon in je selectie? Lijkt me sterk dat een voetbalbond kan gaan bepalen wie je beste spelers zijn. Zou helemaal mooi worden.
Daarnaast vind ik het wel echt een overdreven typische Mourinho actie om echt 11 spelers die bijna nooit spelen op te stellen. Selectie is groot genoeg om gewoon wat te rouleren met spelers die hij regelmatig opstelt.
Daarnaast 2: inderdaad zou het ook een typisch overdreven Mourinho actie zijn om dit alleen maar te roepen.
stfuympos
-
- 13360 berichten
- 731 stemmen
Gotze en Bale op de bank zetten!
Heb er geen woorden voor.........................
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Daarnaast vind ik het wel echt een overdreven typische Mourinho actie om echt 11 spelers die bijna nooit spelen op te stellen. Selectie is groot genoeg om gewoon wat te rouleren met spelers die hij regelmatig opstelt.
Daarnaast 2: inderdaad zou het ook een typisch overdreven Mourinho actie zijn om dit alleen maar te roepen.
Haha, mooi toch, The Special One heeft weer alle aandacht
Naja Matic speelt sowieso tegen Liverpool dus het worden nooit 11 andere namen 
Der Kaiser toont ondertussen weer eens aan, in tegenstelling tot niet bij name genoemde Nederlandse voetbaliconen, wel iets te snappen van het voetbalspelletje:
http://www.vi.nl/nieuws/beckenbauer-ziet-in-madrid-bevestiging-voor-zijn-vrees.htm
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Dat ziet iedereen dat 't Barca 2.0 is waar geen reet aan is.
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
Beckenbauer bewijst maar weer een 10x grotere voetbalkenner te zijn dan Jopie C.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.