• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.256 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.419 acteurs
  • 199.077 gebruikers
  • 9.375.882 stemmen

Het grote voetbaltopic #9

zoeken in:

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

Finisterra schreef:

Bayern viel in de 2e helft gewoon minder aan, waardoor er minder ruimte lag en Real minder kansen kon creëren. Dan is het gewoon gemakkelijker te verdedigen.

Slim, toch? Met zijn allen op de helft van de beste counter-ploeg ter wereld spelen is enorm risicovol - en de kans dat je er doorheen komt als er negen spelers van Real Madrid in of rondom hun zestien meter staan is niet bijzonder groot. Het ziet er misschien mooier uit, maar het werkt niet.

Is natuurlijk een wat persoonlijke discussie over wat je als mooi (daar doelde ik op met 'beter') voetbal aanziet.

Ah, oké! In dat geval begreep ik je verkeerd. Mooier was het misschien inderdaad wel, effectiever niet.

Vond het in ieder geval niet zo erg als het doelloos rond getik van Barca in de laatste 2 jaar. De bedoeling om aan de goal te geraken was er wel degelijk maar Real stond gewoon goed te verdedigen.

Hetzelfde geldt toch voor Barcelona? Die willen ook scoren, maar ze hebben er moeite mee om ruimte te vinden tegen teams die diep verdedigen - zoals ieder team dat heeft. Tiki taka kan zeer mooi voetbal opleveren, maar ik heb wel het idee dat het niet altijd werkt: je hebt er de juiste spelers en juiste tactiek voor nodig, en het werkt niet tegen alle tegenstanders. En als het niet werkt, dan heb je alternatieven nodig. Vorig jaar kon Bayern bezitsvoetbal spelen, maar ook fenomenaal counteren; en vorig jaar waren ze goed met én zonder de bal. Dit jaar lijken ze die multi-dimensionaliteit wat te zijn kwijtgeraakt.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Stu-Pot schreef:

(quote)

Prioriteiten stellen. Mourinho zou achterlijk zijn om zondag zijn sterkste 11 te laten spelen met de terugwedstrijd van de HALVE FINALES een paar dagen later.

Winnen in de competitie kan je ook zien als een halve finale. Niets minder dan een losermentaliteit

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4697 stemmen

Animosh schreef:

(quote)

Slim, toch? Met zijn allen op de helft van de beste counter-ploeg ter wereld spelen is enorm risicovol - en de kans dat je er doorheen komt als er negen spelers van Real Madrid in of rondom hun zestien meter staan is niet bijzonder groot. Het ziet er misschien mooier uit, maar het werkt niet.

(quote)

Hetzelfde geldt toch voor Barcelona? Die willen ook scoren, maar ze hebben er moeite mee om ruimte te vinden tegen teams die diep verdedigen - zoals ieder team dat heeft. Tiki taka kan zeer mooi voetbal opleveren, maar ik heb wel het idee dat het niet altijd werkt: je hebt er de juiste spelers en juiste tactiek voor nodig, en het werkt niet tegen alle tegenstanders. En als het niet werkt, dan heb je alternatieven nodig. Vorig jaar kon Bayern bezitsvoetbal spelen, maar ook fenomenaal counteren; en vorig jaar waren ze goed met én zonder de bal. Dit jaar lijken ze die multi-dimensionaliteit wat te zijn kwijtgeraakt.

Lijkt me vreemd dat ze bewust kozen voor een minder dominante stijl in de 2e helft... In ieder geval zag het er meer dan een half uur niet meer naar uit dat ze het Real nog moeilijk konden maken, in tegenstelling tot in de eerste helft. Maar misschien wouden ze wel gewoon vermijden dat Real nog wat goals bij elkaar counterde. Dan was het wellicht geslaagd maar ik kan me moeilijk voorstellen dat een team tevreden is met een 1-0 verlies.

De één-dimensionaliteit is duidelijk van toepassing op Barca en het lijkt inderdaad dat Bayern die trekjes wat overneemt. Dus eigenlijk wel eens hierover.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

Finisterra schreef:

Lijkt me vreemd dat ze bewust kozen voor een minder dominante stijl in de 2e helft...

Ja, dat is zo. Ik weet niet of het bewust was of voortkwam uit het betere bezitsspel van RM. Maar het pakte in ieder geval goed uit, want Real Madrid was in de tweede helft een stuk minder gevaarlijk.

Dus eigenlijk wel eens hierover.

Yay! Zowel Bayern als Barca kan die trekjes wel repareren, maar of Guardiola dat zal doen ... ik weet het niet. Of het eerlijk is weet niet, maar hij lijkt me enorm koppig. Maar volgend jaar komt Lewandowski, en Bayern heeft voldoende geweldige spelers om creatiever en directer te kunnen spelen, dus we zullen zien.

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Winnen in de competitie kan je ook zien als een halve finale. Niets minder dan een losermentaliteit

AZ stunt met ruime zege op B-elftal Ajax - FCUpdate.nl

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Finisterra schreef:

Begrijp het risico van Batshuayi wel, maar qua talent waarschijnlijk wel de beste optie als alternatief in de spits. Ik ben supporter van Club Brugge maar echt geen fan van De Sutter. Met een goede spits waren ze al lang kampioen. Qua type speler is het wel degene die Benteke het dichtst benadert ja, maar dan zowel technisch als qua kracht een paar niveau's minder.

Ah, een fan van Breughe. Als de flankspelers in vorm geraken en voor aanvoer zorgen dan zie ik De Sutter wel schitteren, maar een topspeler zal het nooit worden. de Camargo zal ook niet in aanmerking komen. Hij kwam terug van Duitsland om te kunnen concurreren voor een plaats in Brazilië maar de manier waarop Standard speelt zorgt vooral voor bank zitten, terwijl hij zeker geen slechte spits is hoor. De optie Mirallas in de spits... Ik word daar niet vrolijk van. Als we iedere goeie speler gaan opstellen maar niet op de juiste positie, zowel verdedigend als aanvallend, dan zullen we snel thuis zijn vrees ik. Er moet evenwicht zijn. En over Radja heb je overschot van gelijk.

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

Die Van den Borre heb ik al jaaaaren niks meer van gehoord.

-edit- en wat is er mis met Mirallas in de spits?

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12848 stemmen

Finisterra schreef:

Ook Simons is dat eigenlijk niet.

Die mag toch echt naast Van Buyten op de bank gaan zitten. Goeie mentor maar deze generatie breekt net met dat soort pattattenvoetbal van vroeger.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

kos schreef:

Die Van den Borre heb ik al jaaaaren niks meer van gehoord.

-edit- en wat is er mis met Mirallas in de spits?

Ja dit jaar is hij terug komen aankloppen bij Anderlecht. Het lijkt alsof hij nu wel wat meer "prof" is dan vroeger. Die had een grootste carrière kunnen hebben. Mirallas heeft al eens in de spits gestaan bij ons maar die wedstrijd hebben we niet één kans gehad. Is wat onwennig op die positie.

Ja Onderhond, ik had het ook liever anders gezien. Zal wel zijn laatste toernooi worden.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4697 stemmen

Simons hoeft van mij überhaupt niet in de kern te zitten. Laat hem desnoods meegaan in de staf als hij zo belangrijk is naast het veld. Al moet hij dat zelf zien zitten natuurlijk.

Ik pleit nogal tegen de spelers van mijn eigen club, merk ik...

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Jij zou een waardeloze coach zijn.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Stu-Pot schreef:

(quote)

Tja niet kampioen willen worden in een hoog aangeschreven competitie vind ik nogal een kwalijke zaak, vooral omdat Chelsea nog genoeg kansen heeft voor de titel. Maar dit is wel typisch Mourinho.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Zelfs met een overwinning zou Chelsea nog steeds geen kampioen zijn. Liverpool heeft alles in handen, Mourinho niet. Met je beste 11 te starten zou je in een worst case scenario zowel de competitie als CL kunnen vergeten. Mourinho heeft de situatie bekeken en besloten dat ze meer kans hebben om de CL te winnen dan kampioen te worden, wat ook zo is. Winnen van Liverpool betekent dat je nog steeds 2 punten verwijderd bent van een titel + is er de mogelijkheid dat je één van je sterkhouders zondag verliest of door de intensiteit van de wedstrijd niet op tijd fit zou raken voor de beslissende halve finale tegen Atletico. Ik denk dat de spelers zelf ook realistisch genoeg zijn om te beseffen dat de competitie verder weg is dan de CL.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

Veld in De Kuip beste van Nederland | Feyenoord nieuws | FR12.nl

Nog een geluk dat het meetmoment voor zondag was.

edit: hier de tussenstand twee wedstrijden voor het eind trouwens, waarbij 5 het hoogst en 1 het laagst is. Wel een immens gat, en wat staat Ajax laag. Dacht dat ze het daar de laatste tijd wel goed voor elkaar hadden (dacht zelfs dat ze deze prijs onlangs hadden gewonnen?)

1. Feyenoord 4.37

2. Vitesse 3.71

3. FC Twente 3.62

4. PSV 3.55

5. Go Ahead Eagles 3.50

6. NEC 3.50

7. Roda JC 3.44

8. NAC Breda 3.37

9. AZ 3.28

10. FC Utrecht 3.12

11. Ajax 2.87

12. SC Heerenveen 2.75

13. FC Groningen 2.75

14. ADO Den Haag 2.71

15. Heracles Almelo 2.71

16. RKC Waalwijk 2.62

17. PEC Zwolle 2.12

18. SC Cambuur 2.00

edit2: Ja dus, 2 seizoenen terug. 'Beste Grasmat Eredivisie In Arena' | NUsport - Altijd Sport

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Sindsdien lijkt het grasveld vd Arena meer op een schaatsbaan. Visueel oogt het altijd fraai, maar alles en iedereen glijdt altijd weg. Geen idee hoe dat kan.

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12848 stemmen

Finisterra schreef:

Simons hoeft van mij überhaupt niet in de kern te zitten. Laat hem desnoods meegaan in de staf als hij zo belangrijk is naast het veld. Al moet hij dat zelf zien zitten natuurlijk.

Ik pleit nogal tegen de spelers van mijn eigen club, merk ik...

Punt is wel (en dan spreek ik mezelf uiteindelijk een klein beetje tegen) dat zo één ancien (of misschien zelfs twee) op het veld meestal geen slecht idee is. Ze doen dan vaak wat onder aan kwaliteit, maar brengen vaak rust en ervaring wanneer het wat minder loopt. Alleen daarom moeten ze minstens wel aanwezig zijn op een WK.

Dus op individuele basis zou ik ze uit de ploeg halen, maar vanuit het oogpunt van een volledige opstelling best toch wel wat ervaring op het veld.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

rep_robert schreef:

Sindsdien lijkt het grasveld vd Arena meer op een schaatsbaan. Visueel oogt het altijd fraai, maar alles en iedereen glijdt altijd weg. Geen idee hoe dat kan.

Misschien is de mat weer wat te oud? De grasmat in de Kuip is deze zomer vervangen, de anderhalf/twee jaar daarvoor was het ook erg matig.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Punt is wel (en dan spreek ik mezelf uiteindelijk een klein beetje tegen) dat zo één ancien (of misschien zelfs twee) op het veld meestal geen slecht idee is. Ze doen dan vaak wat onder aan kwaliteit, maar brengen vaak rust en ervaring wanneer het wat minder loopt. Alleen daarom moeten ze minstens wel aanwezig zijn op een WK.

Dus op individuele basis zou ik ze uit de ploeg halen, maar vanuit het oogpunt van een volledige opstelling best toch wel wat ervaring op het veld.

Je gaat toch niet serieus een Simons of Van Buyten opstellen...? (of begrijp ik je verkeerd) Ze mogen allemaal mee hoor, maar dan als leden van de staf, niet als speler.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Misschien is de mat weer wat te oud? De grasmat in de Kuip is deze zomer vervangen, de anderhalf/twee jaar daarvoor was het ook erg matig.

Elke grasmat die er tegenwoordig langer dan een maand ligt kan je haast al als oud bestempelen als je het vergelijkt met de periode toen de Admirals het veld ook wekelijks omploegden. Het veld wordt sowieso 1x per seizoen vervangen, straks gaat ie er ook weer uit voor het evenementenseizoen.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

Montorsi schreef:

Veld in De Kuip beste van Nederland | Feyenoord nieuws | FR12.nl

Nog een geluk dat het meetmoment voor zondag was.

edit: hier de tussenstand twee wedstrijden voor het eind trouwens, waarbij 5 het hoogst en 1 het laagst is. Wel een immens gat, en wat staat Ajax laag. Dacht dat ze het daar de laatste tijd wel goed voor elkaar hadden (dacht zelfs dat ze deze prijs onlangs hadden gewonnen?)

1. Feyenoord 4.37

2. Vitesse 3.71

3. FC Twente 3.62

4. PSV 3.55

5. Go Ahead Eagles 3.50

6. NEC 3.50

7. Roda JC 3.44

8. NAC Breda 3.37

9. AZ 3.28

10. FC Utrecht 3.12

11. Ajax 2.87

12. SC Heerenveen 2.75

13. FC Groningen 2.75

14. ADO Den Haag 2.71

15. Heracles Almelo 2.71

16. RKC Waalwijk 2.62

17. PEC Zwolle 2.12

18. SC Cambuur 2.00

edit2: Ja dus, 2 seizoenen terug. 'Beste Grasmat Eredivisie In Arena' | NUsport - Altijd Sport

Wat een verrassing, het kunstgras staat weer onderaan. Wat blijft dat een enorme ellende zeg.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

j0enne schreef:

Voetbalzone - 'Mourinho mag B-team opstellen: Aké en Van Ginkel in basis op Anfield' - m.voetbalzone.nl

Hoe triest ben je dan...

Als je daar wint sta je maar op 2 punten, maar nee, de hoop is al opgeven.

Jammer, zo gaat City dus geen kampioen meer worden.

Was ik nu maar ingegaan op otherfoolzijn statement van enkele maanden geleden, dat van Ginkel niet meer in de basis zou starten dit seizoen als het om de prijzen ging(of veel minuten zou maken, oid).

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Tja niet kampioen willen worden in een hoog aangeschreven competitie vind ik nogal een kwalijke zaak, vooral omdat Chelsea nog genoeg kansen heeft voor de titel. Maar dit is wel typisch Mourinho.

Het is wel leuk dat je blijft volhouden dat Chelsea alle kansen heeft om kampioen te worden, maar dat is simpelweg niet waar. Zelfs met een overwinning op Liverpool aankomende zondag (CL is nota bene op dinsdag) is Chelsea afhankelijk van zowel Liverpool als Man City. Een gelijkspel zou al dodelijk zijn, omdat Liverpool dan alsnog tweemaal punten zou moeten verspelen in de resterende twee wedstrijden (waarbij het eigenlijk twee keer moet verliezen aangezien Chelsea het gat qua Goal Difference nooit meer gaat goedmaken). Nee, alleen met al het geluk van de wereld kan Chelsea nog kampioen worden van Engeland. Als je het home record van Liverpool erbij pakt is een overwinning bovendien niet erg waarschijnlijk. Het domme, en bovendien onverwachte, verlies van afgelopen weekend tegen Sunderland heeft de titelaspiraties de nek omgedraaid.

Ik denk overigens niet dat Mourinho daadwerkelijk een compleet B-elftal opstelt, al zou ik dat wel begrijpen. Op zondag volle bak tegen Liverpool betekent gewoon dat je dinsdag nog niet volledig herstelt bent voor een intense alles-of-niets pot tegen Atletico. Met het risico dat je achteraf niets hebt en zult stellen dat je je kansen verkeerd hebt ingeschat. Dan liever volle bak tegen Atletico en als dat niet genoeg blijkt te zijn ben je simpelweg niet goed genoeg geweest om recht te hebben op de CL.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Roel- schreef:

(quote)

Op zondag volle bak tegen Liverpool betekent gewoon dat je dinsdag nog niet volledig

Woensdag. Twee volledige hersteldagen, plus de woensdag nog. 75 uur tussen beide wedstrijden. Normale zaak dus naar mijn mening.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Laten we maar gemakshalve vergeten dat ze in Engeland als sinds september minstens 2 wedstrijden per week spelen, met af en toe een weekje recup ertussen...

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Was ik nu maar ingegaan op otherfoolzijn statement van enkele maanden geleden, dat van Ginkel niet meer in de basis zou starten dit seizoen als het om de prijzen ging(of veel minuten zou maken, oid).

Dat is toch ook zo, min of meer?

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Die reportage in de nieuwe VI over Dries Jans, de hoogbejaarde vader van Ron...echt zo schitterend om te lezen zeg. Die man zal als hij sterft ieder geval heel gelukkig sterven. Ik had Ajax graag met de beker gezien, maar het is deze man (en zijn zoon) wel echt van harte gegund zeg.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Stu-Pot schreef:

(quote)

Die Mourinho is gewoon sneu. Je staat 2 punten achter de koploper als je zondag wint. Je hebt bij Chelsea 459 topspelers. Dan zorg je gewoon dat je enkele spelers rouleert, maar een B ploeg opstellen is wel fucking sneu zeg. Dan investeer je als miljardair een miljard of 2 in 10 jaar, krijg je kutvoetbal en zelfs niet je beste ploeg in een topper. Je speelt volgende week nota bene thuis, heb je 3 hersteldagen. Poepoe, wat een ramp. Uiteraard zullen de Mourinho fanboys het allemaal weer logisch vinden, maar het is dieptriest en een blamage voor de sport. Als je nu officieel uitgeschakeld bent voor de titel, ok. Maar je doet gewoon nog mee.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Dat is toch ook zo, min of meer?

Gekkere dingen gebeuren in het voetbal. Wint Chelsea (wat best mogelijk is) in Liverpool ligt alles weer open. Beetje flauw om nu al de handdoek te gooien.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.