- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Ik ook niet aangezien die vreselijke Neymar daar speelt. 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Grappig, voor het eerst in 15 jaar vind ik Brazilie juist een sympathiek team hebben. Alleen jammer van die vervelende coach.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat Spanje niet een keertje de boot in gaat ergens.
Ik gok toch op Duitsland. Of zou het een keertje Messi's toernooi worden. Die Martino gunt hem in ieder geval wel zo af en toe de rust, dus zou zomaar minder uitgeblust op het eindtoernooi kunnen verschijnen dan voorheen.
V.w.b. Nederland zou ik tevreden zijn met een kwartfinale. Met zo'n jonge selectie telt toch vooral de ervaring, veel meer zit er (denk ik) toch niet in.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Was het niet zo dat Europa nog nooit een WK won dat buiten Europa werd georganiseerd?
Argentinië dat de eindzege pakt in Brazilië, het zou wel humor zijn. Dat zou hun trauma van 1950 verdubbelen met de factor 1000.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Dat was tot die zwarte dag in juli 2010 zo inderdaad.
mjk87 (moderator films)
-
- 14535 berichten
- 4520 stemmen
Buiten de eigen tijdzones lukt het eigenlijk ook nooit, enkel Brazilië. Zij wonnen ook in Mexico en V.S. (scheelt net twee uur) maar eenmaal Europa ('58, met Pele in een heel andere tijd) en 2002 (waar de eigen tijdzone geen echt sterk land had). Daarom zie ik wel een Zuid-Amerikaans land kampioen worden.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2845 stemmen
Ik "vrees" voor winst van Brazilië. Zo een beetje het enige land dat ik het succes niet gun.
Toch niet alleen gebaseerd op basis van 1 vervelende speler of zo hoop ik.
Brazilië, fantastisch land, fantastisch volk.
Als ik het 1 land gun, na Nederland dan....
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Leuk volk maar wereldtitel wordt gewoon geprolongeerd. Jammer maar helaas. In 2022 misschien.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat Spanje niet een keertje de boot in gaat ergens.
Ik gok toch op Duitsland. Of zou het een keertje Messi's toernooi worden. Die Martino gunt hem in ieder geval wel zo af en toe de rust, dus zou zomaar minder uitgeblust op het eindtoernooi kunnen verschijnen dan voorheen.
V.w.b. Nederland zou ik tevreden zijn met een kwartfinale. Met zo'n jonge selectie telt toch vooral de ervaring, veel meer zit er (denk ik) toch niet in.
Zal wel eens gebeuren maar nog niet. Als Nederland de kwartfinale haalt is dat gewoon heel goed, halve finale zal een wereldwonder zijn.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Duitsland zie ik trouwens aankomend WK absoluut niet als echte kanshebber. Spelen tot dusver ook een voor hun doen zeer zwakke kwalificatie. Het enthousiasme is daar ook ver te zoeken op dit moment. Maar goed, het kan natuurlijk opeens gaan draaien allemaal.
Koekoek
Buiten het malle halfuurtje tegen Zweden hebben we een prima kwalificatie gedraaid.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2242 stemmen
Mooie wedstrijd vanavond. Beiden moeten winnen voor verschillende doeleinden.
Het is vrij hilarisch dat Nederland het vooralsnog niet goed genoeg gedaan heeft. 
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2242 stemmen
Leuk volk maar wereldtitel wordt gewoon geprolongeerd. Jammer maar helaas. In 2022 misschien.
Brazilië en Duitsland zijn gevaarlijke outsiders en inmiddels is het tiki-taka voetbal achterhaald.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Het zou me verbazen als Brazilie, Spanje of Duitsland hem niet wint. Ik zet in op Brazilië-Spanje als finale.
Het valt me altijd op hoe snel jij van gedachten wisselt. Een aantal maanden riep ik dat Brazilië wereldkampioen gaat worden en toen vond je Brazilië nog een matig team hebben. Nu halen ze de finale ineens.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Brazilië en Duitsland zijn gevaarlijke outsiders en inmiddels is het tiki-taka voetbal achterhaald.
Denk ik niet. Duitsland is een grote outsider wereldkampioen te worden maar zie hun Spanje in geen miljoen jaar uitschakelen, Brazilië bezwijkt onder de druk.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
@LeoOldenburger 13m
Cillissen keept. Vorm naar ziekenhuis geweest met polsblessure. #turned
Zo blijft er weinig over. 
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Brazilië blijft het vriendje van de Fifa. Ze zullen die titel wel cadeau krijgen, net als in 2002. Zeker nu ze in eigen land spelen en de belangen groot zijn. Jammer voor Spanje dus.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Zal wel eens gebeuren maar nog niet. Als Nederland de kwartfinale haalt is dat gewoon heel goed, halve finale zal een wereldwonder zijn.
Hangt toch wel sterk van de loting af. Stel dat je ongeveer dezelfde loting hebt als vier jaar geleden, dan kan je zomaar weer in de finale staan. Valt de loting tegen dan kun je met een beetje pech na drie wedstrijden alweer naar huis.
Mijn prognose op dit moment:
1. Spanje
2. Argentinie
3. Brazilie
4. Duitsland
5. Italie
6. Portugal
7. Nederland
8. Engeland
9. Belgie
Scolari is een prutser, maar Brazilie heeft me tijdens de laatste Confed verrast.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2242 stemmen
Denk ik niet. Duitsland is een grote outsider wereldkampioen te worden maar zie hun Spanje in geen miljoen jaar uitschakelen, Brazilië bezwijkt onder de druk.
Bayern Munchen heeft met speels gemak Barcelona geneutraliseerd. De zwakte van het tiki-taka voetval is dat het niet bestand is tegen druk en chaos. Spanje zal dus moeten sleutelen aan hun strategie willen ze niet voor dezelfde verassing komen te staan. Ben nog wel steeds een fanboy trouwens. 
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
@LeoOldenburger 13m
Cillissen keept. Vorm naar ziekenhuis geweest met polsblessure. #turned
Zo blijft er weinig over.
Vreselijk.. Kunnen ze Mulder niet in laten vliegen?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Het valt me altijd op hoe snel jij van gedachten wisselt. Een aantal maanden riep ik dat Brazilië wereldkampioen gaat worden en toen vond je Brazilië nog een matig team hebben. Nu halen ze de finale ineens.
Ik ben nog steeds niet kapot van Brazilië. Maar ik heb in de zomer ook de Confederation Cup gezien. Zelden gezien dat een land zoveel kracht van zijn thuispubliek kreeg als toen. Buiten dat is Brazilie ook betere resultaten gaan boeken. Dit Brazilië zou ik in een ander land geen finaleplaats zien pakken. Nu zou het best kunnen. Ze hebben net op tijd gepiekt. Maar Duitsland-Spanje kan ook. En sowieso, bijna elk toernooi bereikt wel een ploeg de finale waar je het niet van verwacht.
stinissen (crew films & series)
-
- 23454 berichten
- 76948 stemmen
Duitsland
Brazilië
Argentinië
Uruguay
Spanje
Columbia
Engeland
Italië
Nederland
Portugal
België
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Mulder mag de veters van Cillessen nog niet eens strikken.
Leuk om Jasper daar eens te zien keepen. Mooie ervaring.
stinissen (crew films & series)
-
- 23454 berichten
- 76948 stemmen
Met de opmerking dat Uruguay zich nog wel plaatst.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Spanje is compleet passé, dat zag je al op de ConFedCup. Die neem ik niet meer serieus.
Brazilië is de grote favoriet, de te kloppen ploeg. Voor de andere halve finalisten (als de loting het toelaat) zet ik in op Argentinië, Duitsland en België. Traumfinale Brazilië - Duitsland.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Hehe. Vergeet Cillie (of hebben jullie nog geen koosnaam voor em?) niet nog even eigen jeugd te noemen he.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Hehe. Vergeet Cillie (of hebben jullie nog geen koosnaam voor em?) niet nog even eigen jeugd te noemen he.
Hm, nee geen bijnaam. Gewoon Cillessen, de puntenpakker. En hij komt van NEC af. Slecht hoor, dat je dat niet even checkt. Het zit diep.
Dit bedoelde ik dus eerder vandaag. Als wij 1 Feyenoorder niks vinden (maar een stel andere wel) dan zijn we totaal niet objectief maar hier krijgen een aantal het niet uit de strot om wat goeds over een Ajacied te zeggen 
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
Mulder mag de veters van Cillessen nog niet eens strikken.
Leuk om Jasper daar eens te zien keepen. Mooie ervaring.

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Bayern Munchen heeft met speels gemak Barcelona geneutraliseerd. De zwakke plek van het tiki-taka voetval is dat het niet bestand is tegen druk en chaos. Spanje zal dus wijzigingen moeten aanbrengen aan hun strategie willen ze niet voor dezelfde verassing komen te staan. Ben nog wel steeds een fanboy trouwens.
Wel veel niet-Duitsers die daar een belangrijk aandeel in hebben maar klopt, al maak ik me daar op landenvoetbal niet zo druk om. Barca is erg afhankelijk van Messi. Spanje is toch veel lastiger te neutraliseren. Vooral als Diego Costa groen licht krijgt.
Al ben ik het er wel mee eens dat er in de basis vers bloed moet komen. Een Isco bvb, en hopelijk ook Costa.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Je moet de potentie kunnen zien. Cillessen heeft die potentie. Het is dat Vermeer het bij Ajax lange tijd goed deed, maar aan de kwaliteiten van Jasper lag het niet.
Ik heb zin in de wedstrijd. Leuk affiche. En tussendoor even voor Denemarken en IJsland cheeren. Al las ik dat Denemarken zelfs als ze 2e worden waarschijnlijk de play offs missen als slechtste nr 2 van alle groepen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.