- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
@thijsslegers 1h
PSV gaat Deens doelman Lasse Mikkelsen van Esbjerg en Denemarken onder-16 een 3-jarig contract aanbieden.
Moet niet gekker worden! 
Narsingh een uur gespeeld. 2 doelpunten, maar soms is 't toch nog duidelijk te zien dat die nog wat inhoudt bij fysieke duels.
Jozefzoon was verder ook weer lekker bezig, en zelfs Zanka speelde een prima partij.
Alle andere spelers waren niet veel soeps.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
´Monkey see, monkey do´ in Eindhoven!
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
De huidige top 8 vind ik sowieso wel sterker dan NL op dit moment. Heel misschien zou je nog wat kunnen uitrichten Uruguay of Italië, maar tegen Spanje, Brazilië, Duitsland zal je echt boven jezelf moeten uitstijgen met deze verdediging.
Daarom is het toch juist handig als je groepshoofd wordt
Dan ontloop je de absolute toppers in de groepsfase (en als je eerste in de poule wordt ontloop je ze ook nog eens in de 1/8e finale).
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Mooi, ook dat krampachtig weigeren beeldmateriaal af te staan (tegen betaling notabene) is behoorlijk kinderachtig.
"Gisteren werd ook bekend dat FOX de uitzendrechten in Nederland voor de hoogste Duitse voetbalcompetitie (Bundesliga) vanaf het seizoen 2015/2016 voor 2 jaar in handen heeft. Het voetbal is dan te zien op betaalzender FOX Sports. Momenteel heeft Sport1 nog de rechten."
Benieuwd hoe ze dat dan in gaan passen nog op die drie internationale (voetbal)zendertjes waar nu al bijna geen poep live op te zien is.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3777 stemmen
En 't zal dan ongetwijfeld weer duurder worden...
Bovendien interesseert 't Duitse voetbal me niks. Dan zag ik liever de Spaanse aangezien 't nu streampjes kijken wordt met Real Madrid - Barcelona.
Best zin trouwens in die pot van vanavond om de één of andere reden.
Het zal me niets verbazen als Uruguay verliest en Zwitserland punten laat liggen maar dat wij dan verliezen van die Turken... 
stinissen (crew films & series)
-
- 23450 berichten
- 76945 stemmen
Duitse competitie is veel leuker om te kijken dan de overgewaardeerde Spaanse League.
mjk87 (moderator films)
-
- 14535 berichten
- 4520 stemmen
Protest sportfotografen tegen FOX - AD.nl
Jouw bericht is grappig, dit is nog een stukje triester.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
FOX 
Hun beleid is het afgelopen jaar al vrij kansloos te noemen. Zenden ze op een maandagavond ipv MVV - De Graafschap de topper Jong FC Twente - FC Dordrecht (461 toeschouwers) uit. Zij zijn ook ongeveer de enigen in Nederland die pro-jeugdteams in de Jupiler League zijn.
Tevens is voor Duits voetbal ook prima af te wijken naar Sportschau
. 2 uur lang samenvatting met zo veel expressie gepresenteerd, dat zie je niet meer in Nederland.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Het is nu trouwens ook officieel: het geld spreidt zich verder uit en slaat toe in Italië.
Historische overname Inter afgerond: 'Alles is getekend' - voetbalzone.nl
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
. 2 uur lang samenvatting met zo veel expressie gepresenteerd, dat zie je niet meer in Nederland.
YAH87
-
- 230 berichten
- 0 stemmen
Daarom is het toch juist handig als je groepshoofd wordt
Dan ontloop je de absolute toppers in de groepsfase (en als je eerste in de poule wordt ontloop je ze ook nog eens in de 1/8e finale).
Dat klopt. Laat ik het anders zo stellen; als "we" toch nog groepshoofd worden, krijgen we het waarschijnlijk nog knap lastig tegen de nummer 2. En als je toch in pot 2 komt (waar het nu op lijkt) weet je dat je vol moet gaan tegen de groepshoofd. Je zal toch de punten moeten halen tegen de nummers 3 en 4 uit de poule. Vandaar dat het naar mijn idee weinig uitmaakt of je dus in pot 1 of 2 komt.
Zou het al best knap vinden om met deze selectie de volgende ronde te halen en de laatste acht lijkt mij al een wereldprestatie. De laatste vier (wat de doelstelling is van de KNVB) is haast uitgesloten.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Volgens mij overschat je dan de overige teams hevig...
Beetje rare gedachtengang verder, lijkt me toch dat je liever pakhembeet Bosnie dan Spanje treft. Ook is 'pot 2' niet zozeer het clubje 9 - 16 qua sterkte maar gewoon de bijvoorbeeld Europese pot. Uit pot 3 en 4 kun je zowel een zwakke broeder uit de CONCACAF treffen als een sterk Afrikaans land.
Zelf hoop ik uiteraard dat Nederland het niet haalt, wat een BelNed of DuiNed mogelijk maakt 
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
De typfout is van mijn hand, de naam van de schrijver van de ode aan het enorme talent van Ebecilio zal ik echter niet openbaar maken. Te pijnlijk lijkt me dat.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Mooie kraker vanavond, Engeland - Polen. Hier een aardig stukkie over een mij onbekende geschiedenis: Engeland-Polen: historisch duel - NOS Sport Ook de wedstrijd van the Wally with the Brolly komt weer boven. Ik zeg hup Polen zodat Oekraïne naar het WK gaat!
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
FOX 
Hun beleid is het afgelopen jaar al vrij kansloos te noemen. Zenden ze op een maandagavond ipv MVV - De Graafschap de topper Jong FC Twente - FC Dordrecht (461 toeschouwers) uit. Zij zijn ook ongeveer de enigen in Nederland die pro-jeugdteams in de Jupiler League zijn.
Lijkt me sterk. Dit waren de wedstrijden van gisteravond:
October 14
FT FC Den Bosch 0 - 2 MVV Maastricht
FT Jong Ajax 0 - 3 Fort.Sittard
FT Jong FC Twente 2 - 0 FC Dordrecht
FT Jong PSV 3 - 0 FC Volendam
Allemaal drie keer niks dus. Daar zat geen MVV-Graafschap bij.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Om 22.00 uur begint het interviewprogramma van Derksen dat ik altijd kijk 
Al komen daar nog maar 3 uitzendingen van.
Over een paar weken dus maar eens Fox Sports kijken dan. Ik heb het 1x gezien, de eerste uitzending. Maar dat was zo saai...
Fox is kut. Zou mooi zijn als ze hard op de bek gaan. Maar ze hebben zoveel geld, ze gaan wel winnen.
YAH87
-
- 230 berichten
- 0 stemmen
Volgens mij overschat je dan de overige teams hevig...
Beetje rare gedachtengang verder, lijkt me toch dat je liever pakhembeet Bosnie dan Spanje treft. Ook is 'pot 2' niet zozeer het clubje 9 - 16 qua sterkte maar gewoon de bijvoorbeeld Europese pot. Uit pot 3 en 4 kun je zowel een zwakke broeder uit de CONCACAF treffen als een sterk Afrikaans land.
Zelf hoop ik uiteraard dat Nederland het niet haalt, wat een BelNed of DuiNed mogelijk maakt
Denk juist dat veel mensen het Nederlands elftal overschatten, zeker nu weer na een vrij smetteloze kwalificatie.
Een 7 a 8 landen schat ik zeker hoger in dan NL en daarna komt NL pas kijken met landen van vergelijkbare sterkte zoals dus Portugal, Frankrijk en Rusland (de voornamelijk Europese landen die indd mogelijk in pot 2 zullen komen).
Uiteraard heb je liever een Bosnië dan een Spanje in de poule zodat je een betere kans hebt om door te stoten. (Al is Bosnië ook geen verkeerde overigens met spelers als Dzeko, Pjanic en Ibisivic, maar dit terzijde) En pot 3 kan dan, zoals je zelf ook al aangeeft, soms tricky zijn met een onvoorspelbaar Afrikaans land. Pot 4 is meestal van het kaliber Saoedi-Arabië of Nieuw-Zeeland. Zaak is dus om gewoon bij de bovenste twee van een poule te komen en dan zien we wel verder. Als liefhebber teken ik er overigens wel voor om al een Nederland – Spanje, met het WK 2010 in het achterhoofd, te zien in de poulefase. 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Volgens mij is iedereen hier vrij realistisch over de kansen van dit Oranje. Waar we 4 jaar terug tot de toplanden behoorden, daar zijn we nu een subtopper. Dat weet iedereen wel.
Brazilië (thuisvoordeel), Spanje en Duitsland zijn de favorieten.
Daarna volgt Argentinië.
Daaronder een ruime groep met oa Nederland, België, Portugal, Frankrijk en Italië.
Ik vind niet dat er 8 landen sowieso al beter zijn. Er zijn landen beter en er zijn landen gelijkwaardig. Maar we moeten ook weer niet overdrijven. Met oa Robben, Sneijder, vd Vaart, Strootman, vPersie en Nigel de Jong hebben we natuurlijk nog best een goede kern spelers die speciaal zijn. En Robben en Persie behoren tot die selecte groep absolute wereldsterren. Achterin zijn we kwetsbaar, maar dat zijn een hoop landen tegenwoordig als ik de duels zo zie. Net of Engeland, Frankrijk, Portugal, Argentinië, Brazilië en zelfs Duitsland makkelijk de 0 houden.
Joy4ever
-
- 4613 berichten
- 1836 stemmen
Behoudens dat Italië minimaal gelijk mag worden gesteld met Argentinië. Zelf schat ik ze hoger in.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik vind Italië ook niet zo denderend eerlijk gezegd. Zonder Pirlo is het ook geen briljant elftal. Argentinië en die andere 3 landen hebben ook veel meer individuele klasse. Maar de groep van Italië en de rest die ik noemde zou ook zomaar een halve finale of finale kunnen bereiken. De beste spelers winnen niet altijd. Het beste team zal winnen.
kos
-
- 46697 berichten
- 8853 stemmen
Italie heeft nooit een briljant elftal dat ik me kan herinneren, maar dat weerhoudt hen zelden van een halve finale halen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Nouja, in 2002, 2004, 2008 en 2010 was het niet zo heel veel qua prestaties. 2000, 2006 en 2012 wel uiteraard.
Maar als je eens de ploeg van 2006 neemt. Daar zaten nog jongens als Totti, Del Piero, Cannavaro, Zambrotta en een Toni die doen echt goed was.
De finale van 2012 was erg goed, maar ook qua tegenstand niet groots. 5 punten gepakt in een groep met Spanje, Ierland en Kroatië. Daarna via penalty's langs Engeland en toen wel 1 zeer knappe wedstrijd, die tegen Duitsland. En in de finale met 4-0 verloren. Dat moet je ook weer niet groter maken dan het was.
Italië behoort weer tot de pakweg 8 grootste kanshebbers, maar niet bij de allergrootste favorieten. Net als Nederland dat ook niet hoort. Het zou me verbazen als Brazilie, Spanje of Duitsland hem niet wint. Ik zet in op Brazilië-Spanje als finale.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Lijkt me sterk. Dit waren de wedstrijden van gisteravond:
October 14
FT FC Den Bosch 0 - 2 MVV Maastricht
FT Jong Ajax 0 - 3 Fort.Sittard
FT Jong FC Twente 2 - 0 FC Dordrecht
FT Jong PSV 3 - 0 FC Volendam
Allemaal drie keer niks dus. Daar zat geen MVV-Graafschap bij.
. Anyway, van al die wedstrijden klinkt de eerdergenoemde match nog steeds leuker dan Jong FC Twente - FC Dordrecht, waar je je leed kan delen met 500 man op die tribune. Bah!
Joy4ever
-
- 4613 berichten
- 1836 stemmen
Italië heeft een geweldige teamgeest. Behoort sowieso tot Top 3 beste toernooilanden. Enkel de pijlers Pirlo en Buffon "kraken" nu wel. De kwartfinale moet haalbaar zijn. En dan hopen op Duitsland
.
Duitsland zie ik trouwens aankomend WK absoluut niet als echte kanshebber. Spelen tot dusver ook een voor hun doen zeer zwakke kwalificatie. Het enthousiasme is daar ook ver te zoeken op dit moment. Maar goed, het kan natuurlijk opeens gaan draaien allemaal.
Ik "vrees" voor winst van Brazilië. Zo een beetje het enige land dat ik het succes niet gun.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.