- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Wat Minken zegt.
Dat is toch altijd wel bijzonder ja. Als je hier niet mee gaat met het verhaal van een groepje ben je direct aan het trollen. Is dat een nieuwe manier om elk tegenargument bij voorbaat de grond in te boren ofzo?
Er werd op deze pagina net gedaan of het allemaal onzin was dat er politie op de been was in Eindhoven na signalen dat er Ajacieden naar Eindhoven gingen. Blijkt dat het klopt en dan meld ik dat natuurlijk. Acht man is inderdaad niet veel, maar geeft wel aan dat er niet 'niks aan de hand' was. Je weet van tevoren nooit hoe zoiets gaat uitpakken.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4086 stemmen
Probleem is dat iedereen ziet wat een bullshit dit is, behalve meneertje "woordvoerder gemeente Eindhoven" Montorsi. Er zijn 8 mensen opgepakt in Eindhoven bij ongeregeldheden, maar wat ze precies hebben gedaan is niet bekend. Ik weet wel wat ze hebben gedaan, helemaal niets
Die mensen staan natuurlijk alweer op straat, want er is geen enkele reden om Ajacieden op te pakken. Zou me niets verbazen als dit een propaganda zou zijn om de belachelijke acties van vannacht in een minder kwaad daglicht te stellen.
Het is een lachwekkend zooitje en natuurlijk 100% terecht dat er signalen naar buiten zijn gekomen dat "we" zouden komen, maar uiteindelijk helemaal niet zijn gekomen. Laat die burgemeester maar lekker baden in het zweet om niets, dat doet ie immers al weken. Angst regeert en deze burgemeester heeft zich meer dan eens incapabel getoond. Paniekzaaier eerste klas.
Ze dachten dat er minimaal 700 man een invasie zouden plannen vannacht in die lampenstad, later dachten ze dat het er 253(?wtf) zouden zijn..... Hooligans communiceren dit niet op het internet, waar de gemeente Eihoven waarschijnlijk wel haar informatie vandaan lijkt te hebben gehaald.
Wat een drollen 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Overigens vannacht 8 Ajacieden opgepakt in Eindhoven... vast omdat er niks aan de hand was
Kom nou, jij gaat ook nooit naar de Kuip zeker? Echt onzin te stellen dat er altijd wat gebeurt bij arrestatie, integendeel. Aanwezig zijn is vaak al aanleiding genoeg.
Ajacieden maken gewoon een statement, wat moet kunnen. Paniekzaaierij eerste klas, wat komt van Gijzel incompetent over. Aftreden lijkt me de enige optie nog. Wat een farce.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Het probleem is dat iedereen hier maar denkt dat dat politieaanwezigheid alleen gerechtvaardigd is als er daadwerkelijk wat gebeurt.
Als de gevierde Amsterdamse burgemeester Van der Laan zelf aangeeft dat er 249 Ajacieden (omdat demonstraties van 250 of meer goedgekeurd moet worden) in Eindhoven gaan protesteren, dan levert dat een veiligheidsrisico op. Kun je wel moeilijk over doen, maar dan gaat de gemeente Eindhoven natuurlijk maatregelen nemen. Die zijn altijd overdreven, behalve al het uit de hand loopt, dan vond iedereen het weer raar dat niemand gecontroleerd werd. Om dan vervolgens met een paar foto's aan te komen waar uiteraard alleen maar leegte is te zien, om dat als argument te gebruik en dat er niks aan de hand is, en als dan blijkt dat er wel arrestaties zijn geweest, dan is daar gewoon niks aan de hand geweest, want er zijn geen redenen om Ajacieden op te pakken.
Geen idee wat er gebeurt is, en of er terecht is opgepakt, maar als Ajacieden willen gaan protesteren, en de onvrede die er klaarblijkelijk heerst, dan snap ik de maatregelen wel. En als er dan supporters zijn opgepakt, dan zie ik dat ook als reden dat het geen totale bullshit was.
Mocht ik horen dat er 700 Ajacieden in Rotterdam willen protesteren verwacht ik ook paraatheid in mijn stad. Van der Laan had het andersom ook gedaan.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
In Rotterdam zouden er andere spanningen spelen, en andersom, weet je zelf ook wel.
Het gaat erom hoe hij deze zaak behandeld heeft, alternatieven tegengewerkt, communicatie tegengehouden en zwakke argumenten. Want met de politie die hij nu inschakelt had ie gewoon combi begeleiding gehad. Denk dat dit nog wel meer kan gaan kosten. Het rijmt niet.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3778 stemmen
Och, als ze zelfs van alles slopen bij hun kampioensfeestje is 't logisch dat er gister zoveel politie aanwezig was. 
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4086 stemmen
Er is weinig gesloopt afgelopen jaar hoor. En vorig jaar ook niet.. 
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4086 stemmen
In Rotterdam zouden er andere spanningen spelen, en andersom, weet je zelf ook wel.
Het gaat erom hoe hij deze zaak behandeld heeft, alternatieven tegengewerkt, communicatie tegengehouden en zwakke argumenten. Want met de politie die hij nu inschakelt had ie gewoon combi begeleiding gehad. Denk dat dit nog wel meer kan gaan kosten. Het rijmt niet.
Verdienen die malloten geen 200% omdat ze s'nachts op pad moeten? En de vele honden krijgen twee koekjes i.p.v. één.
Het moet vast heerlijk zijn geweest als ME'er vannacht, easy money.
Verder kan zo'n burgemeester er van alles van maken, maar iedereen weet dat er geen honderden Ajacieden naar het centrum van EIndhoven zouden gaan. Protesteren? Geen enkele supportersvereniging van Ajax heeft dit te kennen gegeven om te gaan doen. Een protestactie gebeurt meestal toch onder aanvoering van een leidende organisatie...
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
PSV en Ajax ligt ook gevoelig Naomi, dat is ook een veiligheidsrisico. Kun je je die koppen van de PSV'ers nog herinneren op de tribune na de 2-3?
Over de uitsupporters zelf hebben we de discussie al gehad, buscombi levert gewoon meer risico op. Het verhaal van gisteren is weer iets anders.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4086 stemmen
Het leuke is dat die politie er vandaag ook weer in overvloed zal staan, om niets..
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
PSV en Ajax ligt ook gevoelig Naomi, dat is ook een veiligheidsrisico. Kun je je die koppen van de PSV'ers nog herinneren op de tribune na de 2-3?
Klopt. Het ligt gevoelig bij PSV kant, zie niet waarom dat het probleem van de Ajacieden zou zijn. Juist daarom hoor je alles binnen je mogelijkheden te doen om de Ajacieden het stadion in te krijgen.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Ja hoor, Brammie van Polen is weer ff zichzelf 
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Net zoals Benson, heb ik nog weinig dingen goed zien doen dit seizoen
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Klopt. Het ligt gevoelig bij PSV kant, zie niet waarom dat het probleem van de Ajacieden zou zijn.
Dat doet er helemaal niet toe, je hebt met twee kanten te maken.
Bovendien is de aversie van Ajaxsupporters naar PSV de laatste jaren waarschijnlijk wel gaan liggen door de kampioenschappen, in die jaren dat PSV elk jaar kampioen werd was dat wel anders.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4086 stemmen
Waarom in godsnaam oorlogsveteranen bij Vitesse? Slag om Arnhem oké, maar de club heeft geen enkele link met die veteranen. Goedkope marketing 
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3778 stemmen
Komen er ook nog wat extra toeschouwers zodat 't net wat drukker is. 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen

Inderdaad ja. Zet dan gewoon Studio Boring Voetbal op, dan krijg je politiek correct geneuzel.
Ik ben blij dat er een programma is waar wel alles wordt gezegd wat ze denken. En dat ze overdrijven, ach. Iedereen weet dat ze dat doen.
Iedereen wordt daar aangepakt. En tja, de topclubs en de spelers daarvan worden logischerwijs aangepakt. Maar blijkbaar hebben de PSV-supporters lange tenen. Enige programma op de Nederlandse tv waarvan ik elke aflevering kijk.
mjk87 (moderator films)
-
- 14544 berichten
- 4523 stemmen
Waarom in godsnaam oorlogsveteranen bij Vitesse? Slag om Arnhem oké, maar de club heeft geen enkele link met die veteranen. Goedkope marketing
Elk jaar hè? Kan dat wel hebben op zich, vraag me alleen af hoe lang daar mee door moet gaan. Vind die airborne-shirts van Vitesse overigens wel verdomd mooi.
YAH87
-
- 230 berichten
- 0 stemmen
Zo'n grap werkt vaak beter als er een kern van waarheid in zit
Zekers, al was het natuurlijk te verwachten dat je zulke ongein krijgt wanneer je je kop uitleent voor zoiets dergelijks.
Gezien zijn eerste twee jaren bij Feyenoord heeft Koeman uiteraard bovenverwachting gepresteerd, wat uiterst knap is. Alleen dit seizoen, met alle verwachtingen, breekt hij tot nu toe nog geen potten. Slechts inzake De Vrij had 'ie er wel een potje gemaakt vind ik door hem openlijk te bekritiseren waardoor hij zichzelf wilde overbewijzen en door ging slaan.
Ik kijk overigens niet bepaald uit naar PSV-Ajax. Het voelt nu allemaal erg gedevalueerd aan gezien de sfeer en het spelersmateriaal bij beide teams. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14544 berichten
- 4523 stemmen
Dit is die van vorig jaar, toen hadden ze die lelijke bliksemstrepen, nu gewoon normaal. Maar vooral de kleurencombinatie is schitterend.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
(afbeelding)
Trabzonspor altijd fijne shirts. Heb er thuis ook eentje liggen. Dat blauw en paars vind ik wel wat hebben.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Op het mooie shirt na was deze wedstrijd niet aan te gluren. Van beide kanten niet. Vitesse speelde vrij aanvallend en kreeg dan ook terecht de meeste kansen, maar het tempo was echt verschrikkelijk traag. Ik vond dit de slechtste wedstrijd van PEC tot nu toe in dit seizoen. Het hele middenveld viel weg. Mokotjo probeerde het wel, maar had weinig steun omdat de scherpte ontbrak. Kan gebeuren, maar dan moet je wel het geluk hebben dat je toevallig die bal er in tikt. Dat hadden wij ook niet. Brammetje maakte weer een paar Brammetjes, Rochdi was ook weer goed vandaag
(heeft op Feyenoord na begin dit seizoen, geen één wedstrijd meer gespeeld waar ik hem hoger dan een 6 kon beoordelen) en Benson is officieel verkozen tot de nieuwe Johan Pater van 2013/14. Fernandez was wat dreigender, maar daar is alles mee gezegd omdat hij ook niet die spirit had. Sinds het vertrek van Mokhtar 1 punt uit 3 wedstrijden en ik ben er wel van overtuigd dat hij het verschil kon brengen, want rond minuut 70 stond Vitesse op instorten. Jammer, volgende keer beter. NAC moet te kloppen zijn.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Hooligans communiceren dit niet op het internet, waar de gemeente Eihoven waarschijnlijk wel haar informatie vandaan lijkt te hebben gehaald.
Geen enkele supportersvereniging van Ajax heeft dit te kennen gegeven om te gaan doen. Een protestactie gebeurt meestal toch onder aanvoering van een leidende organisatie...

Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Dit werd overigens door Eberhard vd Laan bekend gemaakt he.. die zal dat niet uit zn duim hebben gezogen lijkt me?
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4086 stemmen
Wat valt er niet aan te snappen. Oftewel, Eindhoven lijkt deze beslissingen te hebben gemaakt op internet geroddel onder nieuwsberichtjes van verscheidene websites of iets dergelijks. Of het 249 man verhaal...
Maar geen enkele supportersvereniging heeft hiertoe opgeroepen en hooligans maken zoiets niet kenbaar in het openbaar.
("kwaadwillende") Supporters maken zoiets natuurlijk ook niet bekend aan een burgemeester. Daarom ook het 700 man verhaal waar Eindhoven rekening mee heeft gehouden. Het lijkt allemaal het betere natte vinger werk.
En als er wel een vreedzame protestatie van supporters zou zijn is er geen enkele aanleiding van de politie om ze weg te sturen, enkel het begeleiden zou een optie zijn. Of worden die tegen het regeringsplan protesterende mensen in Amsterdam en Den Haag ook weggemept?
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3778 stemmen
Nou, ik ben naar Eindhoven. Hopen op die 3 punten, maar ik vrees 't ergste.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
De politie heeft nog wel wat meer (mogelijke) bronnen dan het internet he..
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4086 stemmen
De politie in Eindhoven is een ander verhaal dan 150 kilometer verderop. Daar hebben ze geen weet van en kunnen ze nooit over oordelen. You said it yourself.
Denk niet dat de burgemeester en politie van Eindhoven de vele "Ajax hooligans" in kaart hebben. En aangezien ze zelf een risicoanalyse hebben gemaakt(waarin de gemeente/politie Amsterdam niet genoemd is) geloof ik niet dat ze informatie uit fatsoenlijke bronnen hebben kunnen putten.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Zwolle ook weer terug in de realiteit. Gelukkig maar.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.