- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4086 stemmen
Lijkt mij wel een goed argument, juist omdat er geen goede tegenargumenten door de gemeente zijn gegeven.
Daarnaast zijn ze al weken aan het steggelen, dus de oplossing had makkelijk gevonden kunnen worden. Dat Feyenoord en ADO supporters wel met de bus mogen komen zegt ook genoeg(over de mogelijkheden). Dit is verder niet een last minute iets of zo, dit is al iets dat sinds het begin van de kaartverkoop speelt.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Er zijn ook wel meer dan eens andere mensen het slachtoffer geweest van "de supporter". Er zitten van de 500 man vast 450 die gewoon een pot voetbal gaan kijken, maar ze weten dondersgoed dat er ook 50 idioten meegaan en als mensen het dan niet bevalt dat er daardoor wel wat meer bij komt kijken dan gewoon een reisje naar een stadion moeten ze voor de TV gaan kijken.
mjk87 (moderator films)
-
- 14544 berichten
- 4523 stemmen
En het argument: "ja maar naar FC Eindhoven - Jong Ajax mocht het wel" gaat al helemaal niet op.
Dit lijkt me juist het sterkste en enige eigenlijke argument. Gijzel zegt heel principieel geen bussen naar Eindhoven te willen omwille van kosten en veiligheid (soit, dat moet hij weten), om tenslotte diezelfde fans (als je met Jong Ajax meegaat ben je wel een diehard) wel toegang te verlenen per bus. Dat rijmt dus niet.
Maar ja, bij Achilles was ook een combi verplicht. Gaan ze dat voortaan ook bij de oefenduels in de zomer doen dan? Als je consequent bent.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Lijkt mij wel een goed argument, juist omdat er geen goede tegenargumenten door de gemeente zijn gegeven.
Erg sterk argument ja. FC Eindhoven - Jong Ajax is ook echt een kraker, waar veel op het spel staat, tussen clubs die nooit enige rivaliteit hebben gekend en waar veel minder mensen naartoe gaan. Volgens mij hoeft niemand dat toe te lichten.
Grappig genoeg vond de rechter de buscombi en ook de bus-trein-combi geen alternatief, ondanks dat de onderbouwing van de gemeente ehv niet zo sterk gevonden werd. Daarom gaat de rechter niet op de stoel van de uitvoerende macht zitten.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Dit lijkt me juist het sterkste en enige eigenlijke argument. Gijzel zegt heel principieel geen bussen naar Eindhoven te willen omwille van kosten en veiligheid (soit, dat moet hij weten), om tenslotte diezelfde fans (als je met Jong Ajax meegaat ben je wel een diehard) wel toegang te verlenen per bus. Dat rijmt dus niet.
Maar ja, bij Achilles was ook een combi verplicht. Gaan ze dat voortaan ook bij de oefenduels in de zomer doen dan? Als je consequent bent.
Je weet helemaal niet of er signalen zijn geweest van andere fans die de boel gaan opzoeken. Achilles ligt naast Nijmegen, dikke kans dat er wat NEC'ers in de buurt zijn. Misschien hebben ze elkaar al gesproken. Ik vind in het profvoetbal, waar heel andere belangen spelen dan in oefenpotjes, wel wat zorgvuldiger gekeken moet worden naar vervoer en beveiliging van (en tegen) supporters . Het liefste had iedereen nog gewoon met z'n auto overal naartoe gereden, maar dat is verleden tijd door alle klerezooi die er is veroorzaakt in de afgelopen 20 jaar. Jammer dan. En bij FC Eindhoven - Jong Ajax is vast ook een risico-analyse gemaakt, alleen speelt daar nooit iets tussen die clubs en die 100 Ajacieden tegen 1000 eindhoven supporters is wel wat makkelijker te beveiligen dan 35000 PSV' ers bij 500 Ajacieden.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4086 stemmen
Heeft er niets mee te maken. Dan kan Ajax ook wel op vrij vervoer naar Sparta en Excelsior uit. Zo werkt dat niet Montorsi...
Het gaat erom dat er op deze manier een angstcultuur blijft bestaan voor voetbalsupporters. Terwijl het nergens voor nodig is in dit soort gevallen.
Je weet helemaal niet of er signalen zijn geweest van andere fans die de boel gaan opzoeken. Achilles ligt naast Nijmegen, dikke kans dat er wat NEC'ers in de buurt zijn. Misschien hebben ze elkaar al gesproken.
WTF !!!!!
En in Eindhoven kunnen amper 4 km verderop geen PSV fans de (Jong)Ajax fans opzoeken. En wat kan Ajax nou de NEC supporters(en omgekeerd) schelen? Gisteren was in dat opzicht een veel groter risico dan Achilles(who?) uit... En toch konden ze met de bus!
Je haalt je eigen argumenten onderuit
Die PSV supporters kunnen ons verder aan de reet roesten. Een hoop poeha om niets.. Angstzaaien eerste klas.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Haha nu snap je volgens mij je eigen argumenten niet meer. Lees nu eerst even goed wat ik zeg.
500-800 ajax supporters met een busvervoer (met bijbehorende politiebegeleiding, ME, afzettingen) ipv met de trein waar er een sluis is, beschermen voor en tegen 35000 PSV'ers is nog wel wat anders dan 100-200 supporters beschermen tegen 2000 FC Eindhovenaren. Rellen met andere supportersgroepen buiten de tegenstanders speelt altijd. Daarom is er tegen Achilles een buscombi, en daarom ook tegen FC Eindhoven. Maar groepjes die elkaar opzoeken, dan heb je het altijd over tientallen, niet honderden of duizenden fans. Snap je dat of vind je dat toch wel vreemd?
mjk87 (moderator films)
-
- 14544 berichten
- 4523 stemmen
Haha nu snap je volgens mij je eigen argumenten niet meer. Lees nu eerst even goed wat ik zeg.
500-800 ajax supporters met een busvervoer (met bijbehorende politiebegeleiding, ME, afzettingen) ipv met de trein waar er een sluis is, beschermen voor en tegen 35000 PSV'ers is nog wel wat anders dan 100-200 supporters beschermen tegen 2000 FC Eindhovenaren. Rellen met andere supportersgroepen buiten de tegenstanders speelt altijd. Daarom is er tegen Achilles een buscombi, en daarom ook tegen FC Eindhoven. Maar groepjes die elkaar opzoeken, dan heb je het altijd over tientallen, niet honderden of duizenden fans. Snap je dat of vind je dat toch wel vreemd?
Niet alle 35.000 bekogelen bussen, dat is maar een heel klein deel. En al die maffe Eindhovenaren kunnen gewoon naar het stadion van Eindhoven lopen of fietsen om vervolgens Ajacieden op te wachten. Dus waarom mag daar wel een buscombi heen? Dat is het punt. Als het bij het Philipsstadion gevaarlijk is door het risico dat een snel doorgesnoven PSV'ers vervelend gaat doen, dan lijkt dat risico 4 km verderop mij groot genoeg ook daar de buscombi te verbieden.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4086 stemmen
Het gevaarlijk vinden om naar Achilles uit te gaan omdat er misschien wat extreem gevaarlijke NEC supporters kunnen rondlopen en vervolgens zeggen dat FC Eindhoven een niets aan de hand reisje is met PSV als directe buurman vind ik gewoon een vaag argument.
In beide gevallen is er uiteraard niets aan de hand geweest en dat is het grootste probleem. Het zaaien van angst, terwijl er geen enkele reden voor is. Eindhoven is niet de enige gemeente die zich zo opstelt hoor. Kijk eens naar Heerenveen en Tilburg. Lachertjes allemaal.
Wat mjk87 verder ook zegt.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Het gevaarlijk vinden om naar Achilles uit te gaan omdat er misschien wat extreem gevaarlijke NEC supporters kunnen rondlopen en vervolgens zeggen dat FC Eindhoven een niets aan de hand reisje is met PSV als directe buurman vind ik gewoon een vaag argument.
Dat is dan ook helemaal mijn argument niet reppert. Ze hebben allebei hun risico (die redelijk vergelijkbaar is denk ik), maar zijn allebei ook niet te vergelijken met een wedstrijd PSV - Ajax. Daar is gezien de aantallen uitsupporters en de lading van de wedstrijd wel wat meer bij nodig. Een busreis met 500 supporters naar een stadion waarmee de verhoudingen nog altijd gevoelig liggen is een redelijk tastbaar risico lijkt mij? Wat is daar onduidelijk aan? Ik snap niet dat je je dan laat meeslepen door zo'n Ajax-fansite en het nog een goed argument vindt dat FC Eindhoven - Jong Ajax wel mocht.. Totaal onvergelijkbaar 
Nogmaals er zijn vast best fouten gemaakt in de communicatie, en waarom Ajax daar niet verantwoordelijk/betrokken bij is ontgaat me, maar op een dusdanig korte termijn waarop deze beslissing genomen moest worden is het denk ik ontkom je er niet aan harde besluiten te nemen. Als er straks toch een buscombi werd toegestaan en het gaat op een bepaalde manier fout ben je nog veel verder van huis. Logisch dat een burgemeester dat risico niet gaat nemen.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4086 stemmen
Verklaart nog niet waarom jouw clubbie en ADO b.v. wel met de bus mogen komen. Het klopt van geen kanten en het is zo inconsequent als het maar kan.
Risicoanalyse van zo'n burgemeester waar Achilles(FC Oss en weet ik veel waar nog meer) vandaan komt slaat verder ook helemaal nergens op. Puur angsthazen gedrag en niets minder. Dat er van 9 teams geen uitsupporters welkom zijn in de JL bij Jong PSV in een 95% leeg stadion zegt verder ook genoeg. Er is geen enkele plausibele reden om geen buscombi toe te laten, alleen al de vele inconsequente acties van zo'n laffe burgemeester spreken voor zich.
Korte termijn gedoe is verder ook een kulargument, zoals eerder vermeld is dit iets dat al veel langer voort sleept. Logistiek gezien is het mogelijk, bussen zijn beschikbaar en zelfs extra politiebegeleiding uit Amsterdam om die lafaard in Eindhoven gerust te stellen.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
? Feyenoord gaat in ieder geval meestal met de trein naar Eindhoven, maar dan nog worden daarover ruim van tevoren afspraken gemaakt met politie etc. Dit is een week van tevoren pas van de baan geraakt, dat is nog wel even wat anders.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4086 stemmen
Een week van tevoren? Laat maar... Dit is al iets dat weken speelt.
Van der Laan vindt hindermacht groot en leeg vak blamage | Ajax Life updates - ajaxlife.nl
Dit is gewoon een collega van die drol in Eindhoven die de situatie onwaarschijnlijk tig keer beter in kan schatten dan ons. Afgelopen seizoenhebben we ook problemen op het spoor gehad bij PSV uit (2-3 overwinning) en moesten de Ajax treinen zelfs door Rotterdam om in Eindhoven te komen. Als dat kan, kan alles...
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Een week van tevoren? Laat maar... Dit is al iets dat weken speelt.
Van der Laan vindt hindermacht groot en leeg vak blamage | Ajax Life updates - ajaxlife.nl
Dit is gewoon een collega van die drol in Eindhoven die de situatie onwaarschijnlijk tig keer beter in kan schatten dan ons.
Knap zo'n burgemeester van Amsterdam die de situatie in Eindhoven zo goed weet te beoordelen. Om met jouw woorden te spreken denk ik dat de burgemeester van Eindhoven tig keer beter zijn stad kent en wel wat beter overleg heeft gevoerd met de rest van de driehoek. dan de burgemeester van een stad 150km verderop. Nee dan is Vd Laan natuurlijk veel betrouwbaarder, die heeft er natuurlijk helemaal geen belang bij er goed op te staan bij de Ajaxsupporters 
En ik denk dat er idd mensen zijn die wel wat beter de situatie kunnen inschatten dan ons. Daarom vertrouw ik die mensen ook wat meer dan Ajaxlife.nl "piep piep hoi naar FC Eindhoven mocht het wel".
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4086 stemmen
Is gewoon een argument dat in het kort geding is gebruikt en geen goed weerwoord op is gegeven. We weten allemaal hoe het werkt en dat de drol van Eindhoven geen enkel bruikbaar argument heeft gebruikt om de supporters te weren zoals de rechter ook aangeeft, alleen heeft de burgemeester simpelweg gewoon vrij spel in zijn beleid. Waarom jij hier dan ook de hele tijd betweterig aan het doen bent is mij ook een raadsel.
Ach, volgens mij praat ik hier met een woordvoerder van de gemeente Eindhoven. Ik verspil mijn zaterdagmiddag niet meer aan jou.
Adios!
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Dat er geen goed weerwoord is gegeven betekent nog niet dat het een vergelijkbare situatie is beste Rebert, maar dat blijf ik niet uitleggen. Bovendien vergeet je nu alweer dat diezelfde rechter ook heeft gezegd dat de buscombi inderdaad geen goed alternatief is.
In ieder geval vast een goeie wedstrijd toegewenst. Zo te merken is de spanning al dagen ondraaglijk bij je 
edit: en wie zit er nu betweterig te doen, je zit hier zelf even te vertellen dat mensen die die risicoanalyse maken en beroordelen er allemaal geen verstand van hebben en gewoon angsthazen zijn. 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik zit VI even terug te kijken. Hoe vd Gijp die PSV verdediger Hendrix he-le-maal af maakt 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Terwijl die jongen centraal best wat kan.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Ik zit VI even terug te kijken. Hoe vd Gijp die PSV verdediger Hendrix he-le-maal af maakt
Die potjes 'Hak' op tafel 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Vond ik wel geinig. Vd Gijp zijn betogen zijn vaak toch wel erg grappig, aangezien hij alles aandikt.
En
''Ik ben wel eens een doorhappertje tegen gekomen'' 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
PSV en JongPSV opgeteld al 12 duels zonder zege.

depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Terwijl die jongen centraal best wat kan.
Idd, over donderdagavond kan ik niks zeggen maar die jongen is de twee wedstrijden die hij daarvoor speelde de beste PSV'er op het veld.
Alle reden om PSV af te schieten voor de wedstrijd tegen Ludogorets maar om daar nou een 18-jarige, die zijn 3e wedstrijd speelt op een voor hem vreemde positie, uit te pikken is erg goedkoop scoren.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Wat denken we hier trouwens van PSV-Ajax voor zondagmiddag?
Ik ga voor een 1-3. Heb er eigenlijk best wel vertrouwen in. PSV is helemaal vastgelopen, Ajax kan ook in mindere duels nog terugvallen op positiespel. Bojan spits, ik voorspel zijn eerste goal voor Ajax.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Ik hoop van ganser harte dat we wat van onze stabiliteit en vorm terug krijgen. Maar er is geen peil op te trekken van wat we te zien gaan krijgen. Speelt het PSV van Milan (t) of Ludogorets en spelen we tegen het Ajax van PEC of tegen het Ajax van Barca?
2-1.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Wat ik wel vind is dat Ajax ieder geval in slechte (Eredivisie bedoel ik) wedstrijden nog wel de controle heeft, op de 2e helft thuis tegen Zwolle na dan. Bij PSV is het helemaal stuurloos en zwalkend in de mindere wedstrijden. Dan zie je dat bij Ajax de ondergrens toch nog wat hoger ligt en dat er meer patroon is. Ook niet gek, aangezien dit Ajax grotendeels al een paar jaar samen speelt. Alleen heeft PSV soms wat meer verrassing in het spel. Bij Ajax lijkt het soms dat ze de bal rondtikken voor het rondtikken, terwijl PSV er een dreigende aanval mee aan het opzetten is.
Het meest logische zou een 2-2 of 3-3 ofzo zijn, maar ik blijf maar positief. We gaan het zien.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Hoor ik alleen die verborgen boodschap bij Liverpool - Southampton?
*ping* "Commence operation Anfield exercise"
Ron de Rijk zwijgt het dood iig.
Edit: Ah, schijnbaar een oefening voor de stewards.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
een troosteloze 0-0.
Met het aantal tegengoals dat Ajax en PSV tegen krijgen, maar ook met het aantal goals dat ze beiden scoren? Echt niet.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Met het aantal tegengoals dat Ajax en PSV tegen krijgen, maar ook met het aantal goals dat ze beiden scoren? Echt niet.
Verwacht vooral een hele angstige wedstrijd, niveau is aan beide kanten niet al te denderend, en ze willen vooral allebei niet verliezen denk ik zo. Bovendien hebben ze de laatste wedstrijd allebei niet gescoord en in het geval van Ajax hadden ze de wedstrijd ervoor ook twee eigen goals nodig, dus statistisch is de kans vrij klein dat er iemand een goal maakt 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Een PSV met Rekik en Wijnaldum scheelt natuurlijk wel. Net zoals het scheelt dat de Jong net op tijd terug is en Bojan wellicht eindelijk los is. Maar PSV kan weer terugvallen op het thuisvoordeel, daar waar Ajax kan terugvallen op vier jaar lang ongeslagen te zijn tegen PSV in de competitie.
Ik durf er weinig over te zeggen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.