• 15.869 nieuwsartikelen
  • 178.587 films
  • 12.249 series
  • 34.038 seizoenen
  • 648.332 acteurs
  • 199.162 gebruikers
  • 9.381.806 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Materny schreef:

Belachelijk inderdaad. Boilesen

... was nog niet zo lang geleden bijna ex-prof.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Kwam deze foto nog tegen op Twitter. Wel leuk om te zien dat Frank de Boer nog zo fanatiek is op de training. Zou me niets verbazen als Hoesen er helemaal niet voorbij kwam.

(afbeelding)

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

kos schreef:

(afbeelding)

. .

Ach. dat joch is 21. Als hij nou tegen de 30 aan zou tikken dan had het inderdaad nogal pathetisch uitgezien, maar misschien krijgt hij zo'n kans nooit meer. Over een jaar of 10 vindt Nicolai jr. het shirt van de grote Messi in zijn vaders schoenendoos en dan kan hij er nog een mooi verhaal over vertellen. Een beetje naïef en onprofessioneel is het wel, maar er zijn wel ergere dingen waar je je druk om kunt maken.

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

herman78 schreef:

Kwam deze foto nog tegen op Twitter. Wel leuk om te zien dat Frank de Boer nog zo fanatiek is op de training. Zou me niets verbazen als Hoesen er helemaal niet voorbij kwam.

(afbeelding)

Menig Ajacied wacht op de dag dat hij er helemaal klaar mee is en zelf het veld in stapt.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik vraag me af of zijn hele technische straf (De Boer met Bergkamp en Stam) niet nog mee zouden kunnen in de Eredivisieduels onder de top 5.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

nclo schreef:

Over een jaar of 10 vindt Nicolai jr. het shirt van de grote Messi in zijn vaders schoenendoos en dan kan hij er nog een mooi verhaal over vertellen.

Nou, wat een mooi verhaal zeg. "Na een 4-0 nederlaag heb ik het shirt van Messi weten te bemachtigen en als de vieze rat die ik nu ben en toen ook was, ben ik na de wedstrijd meteen naar Messi toegerend en heb ik zonder iets te zeggen tegen mijn teamgenoten het shirt in mijn tas gedaan." Denk eerder dat ie em uitlacht.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Toch nog beter dan het verhaal 'Ik was een reserve-linksback in de Mickey Mouse Liga'.

chevy93 schreef:

(quote)
Kan Ajax niet de spelerbus vol supporters stoppen en de spelers zelf vervoeren in taxi's, ofzo.

Laten we wel zijn: zou Ajax er nou echt veel minder van worden als het 11 willekeurige supporters opstelt?

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Van 11 willekeurige supporters wel; van 11 hooligans daarentegen. Ik denk niet dat Messi er dan ook 3 had gescoord.

Denk het ook niet. Na 10 minuten zou de wedstrijd gestaakt worden vanwege 5 rode kaarten.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Lefgozer schreef:

(quote)

Nou, wat een mooi verhaal zeg. "Na een 4-0 nederlaag heb ik het shirt van Messi weten te bemachtigen en als de vieze rat die ik nu ben en toen ook was, ben ik na de wedstrijd meteen naar Messi toegerend en heb ik zonder iets te zeggen tegen mijn teamgenoten het shirt in mijn tas gedaan." Denk eerder dat ie em uitlacht.

Ja maar een beetje pro lult er wel iets leuks er om heen

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

VI vanavond over die back van PSV!

Joy4ever

• 4614 berichten
  • 1838 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik vraag me af of zijn hele technische straf (De Boer met Bergkamp en Stam) niet nog mee zouden kunnen in de Eredivisieduels onder de top 5.

Volgens mij is er zo zoetjes wel een competitief elftal op te stellen van trainers + leden uit de staf

van de diverse Eredivisie clubs.

Het zou er dan ongeveer zo uit komen te zien:

Lodewijks/Hesp

F. De Boer, R. Koeman, Stam, Van Bronckhorst

E. Koeman, Wouters, Cocu, Jonk

Bergkamp, Van Basten

Ik wil het weleens zien

mjk87 (moderator films)

• 14544 berichten
  • 4523 stemmen

Joy4ever schreef:

Bergkamp, Van Basten

Van Basten kan niet meer voetballen Joy, die enkel is helemaal aan gort en vastgezet. Schijnt zelfs dat hij al geen simpel rondje meer kan hardlopen.

En Sar is directeur, dat mag best van mij op goal; enkel dan nog een tweede spits zoeken.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Morgen geen uitfans bij PSV-Ajax en de komende vijf jaar waarschijnlijk ook niet.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3778 stemmen

Hebben ze dan aan zichzelf te danken.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

De enige die de schuld mag krijgen is dhr. van Gijzel (what's in a name), en dit had je kunnen verwachten. Onrechtvaardigheid resulteert altijd in opstand. Altijd. Wel blij eigenlijk dat die Ajacieden dit statement maken. Valt zeer te prijzen als het daadwerkelijk gebeurt.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

De KNVB, de gemeente Eindhoven en in mindere mate PSV en Ajax hadden bij het opstellen van het competitiepogramma moeten weten dat er werkzaamheden gepland stonden dat weekend aan die spoorbrug.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3778 stemmen

Hier was toch geen sprake van een opstand volgens mij.

mjk87 (moderator films)

• 14544 berichten
  • 4523 stemmen

depri83 schreef:

Morgen geen uitfans bij PSV-Ajax en de komende vijf jaar waarschijnlijk ook niet.

Moet je ook niet doen.

Maar, hoe zit het met geval als ik in Eindhoven zou wonen en die dag in mijn Ajax-shirt door het centrum banjer (desnoods naar mijn eigen woning aldaar). Mag dat? Is altijd iets wat ik mij afvraag als men weer eens stellig zegt een bepaalde supporter te weren die dag.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

In dit geval is gewoon die domme burgemeester van jullie de schuldige. Had dit gewoon wat slimmer aangepakt en je had geen enkel probleem gehad.

Neemt niet weg dat het verstandiger is dat de Ajacieden morgen wegblijven in Eindhoven, voor ze er inderdaad 5 jaar van maken. De Klassieker is al dood, nu ook Ajax-PSV en andersom? Zou erg jammer zijn.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

j0enne schreef:

PSV moet toch iets verzinnen om weer eens resultaat te halen. Schijnt dat PSV al in juli wist dat er aan het spoor gewerkt ging worden (zei de rechter). De Ajacieden kunnen morgen laten zien dat ze geen kwaad in de zin hebben, al zal het door de gespannen sfeer vanuit beide kampen ('supporters' en politie/overheid) wel tot charges/acties komen.

Overigens verwacht ik er morgen weinig van. Buiten het erbarmelijke niveau van beide clubs de laatste weken, staat Nijhuis garant voor onterechte rode kaarten en pingels (bezwijkt altijd door overdreven en verontwaardigd geschreeuw vanaf de tribunes en in het veld).

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4086 stemmen

depri83 schreef:

De KNVB, de gemeente Eindhoven en in mindere mate PSV en Ajax hadden bij het opstellen van het competitiepogramma moeten weten dat er werkzaamheden gepland stonden dat weekend aan die spoorbrug.

Wat ik eerder al heb neegepleurd hier:

Overigens bleek PSV al op 18 juli op de hoogte te zijn van de werkzaamheden, maar dit niet goed te hebben gecommuniceerd naar de andere partijen, zo kwam in het kort geding naar boven. Ajax ging destijds akkoord met de treincombi in de wetenschap dat er daadwerkelijk treinen zouden rijden.

Op de vraag waarom Ajaxsupporters vrijdag wel met de bus naar Eindhoven mogen afreizen voor het Jupiler Leagueduel tussen FC Eindhoven en Jong Ajax, had de gemeente Eindhoven geen goed antwoord. Het komt er op neer dat een buscombi dan wel toegestaan is omdat het stadion van FC Eindhoven (hemelsbreed vier kilometer van het Philips Stadion) niet aan het spoor ligt. Over het feit dat beide stadions wel aan een weg liggen waar bussen kunnen komen, werd niets gezegd.

Dat was gisteren dus...

j0enne schreef:

(embed)

Hier was toch geen sprake van een opstand volgens mij.

.

Daarnaast stelde de advocaat dat PSV-supporters in 2010 ook niet naar de Amsterdam Arena konden afreizen door problemen op het spoor na een brand in Utrecht.

Dat laatste punt werd door de advocaat van Ajax (Nicolien van Biggelaar van kantoor De Brauw Blackstone Westbroek) simpel verweerd. In 2010 was er (na de onverwachte brand) nog maar 24 uur om tot een oplossing te komen, nu was er veel meer tijd om een alternatief te bedenken.

Kort geding: tussenstand 0 - 0. Morgen uitspraak | Ajax Life updates - ajaxlife.nl

Maar de meneer zegt zelf ook al dat het niet mogelijk was omdat het zo kortdag was.

Die flutburgemeester heeft verder zo'n beetje alle communicatie tegen gehouden, alternatieven geblokkeerd en zich als een inconsequente laffe hond gedragen. Geen goed woord voor over.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Daarom. De schuld ligt volledig bij de gemeente Eindhoven. Ajax en ook PSV zijn gewoon nu het slachtoffer. Ik begrijp dat de meeste PSVers er ook gewoon liever uitpubliek bij hadden willen zien.

Wel typisch trouwens dat er altijd werkzaamheden zijn rondom deze wedstrijd. Alsof ze het er om doen.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4086 stemmen

Overigens zegt dit ook wel genoeg:

De rechter vindt de onderbouwing van het besluit door Van Gijzel op onderdelen wat mager. De burgemeester heeft echter grote beleidsvrijheid als het gaat om openbare ordeverstoring en veiligheid. De rechter grijpt pas in als het zonneklaar is dat onredelijk wordt gehandeld. Hij vindt 'het zuur voor de supporters van Ajax, die immers niets aan de ontstane situatie kunnen doen.' Voor wat het waard is.

Geen Ajaxfans naar Eindhoven | Ajax Life updates - ajaxlife.nl

Anyway, ik wil nu niets meer van de overheid horen dat voetbal weer een spelletje moet worden voor de hele familie. Aangezien zij stelselmatig laf handelen, alles als risicoduels bestempelen en de supporters keer op keer worden genaaid. Door die schijterige houdingen blijft het voetbal hier in een verdomhoekje zitten en worden incidenten met beide handen aan gegrepen om supporters in een kwaad daglicht te stellen.

Dit terwijl er juist aan het einde vh vorig seizoen een rapport naar buiten is gekomen dat mensen zich veilig voelen in en rondom het stadion.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Quido schreef:

(quote)
PSV moet toch iets verzinnen om weer eens resultaat te halen.

Overigens bleek PSV al op 18 juli op de hoogte te zijn van de werkzaamheden

PSV regelt het vervoer van de uitsupporters niet hè.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4086 stemmen

.......Communicatie........

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Natuurlijk om aan te geven dat het belachelijk is dat wederom de supporter het slachtoffer is (en dan misschien ook nog voor jáåáren) van het falende beleid van m.n. de overheid. Maar dat hoef ik natuurlijk niet uit te leggen.

En dat PSV het in juli al wist, maar niks zei, zegt natuurlijk genoeg.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Misschien was PSV in de veronderstelling dat de gemeente Eindhoven, KNVB en Ajax ook op de hoogte waren van werkzaamheden aan het spoor die bij al deze instanties bekend horen te zijn.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Het ergste is nog niet eens dat het met de trein niet kan, maar dat die burgemeester niet een paar bussen durft te ontvangen.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

ja PSV wilde gewoon geen uitfans omdat ze dan meer kans hadden in deze wedstrijd..

Ze hebben vast ook die Nijhuis zelf als scheidsrechter uitgekozen, en ik vermoed dat ze het warme water in de kleedkamer van de uitploeg ook nog hebben dichtgedraaid.

Mijn vraag is, waarom wist PSV wel dat er werkzaamheden waren en Ajax niet? Is dat niet een beetje een heel vreemd verhaal van Ajax kant? Hebben ze geen internet in Amsterdam? Werkzaamheden worden maanden van tevoren online aangekondigd. Het lijkt me duidelijk dat er fouten zijn gemaakt, maar je kunt niet doen alsof je maar even 20 bussen regelt en dat je die fans bij de voordeur afzet en netjes weer ophaalt een halfuur na de wedstrijd. Komt wel iets meer bij kijken bij een risciowedstrijd.

En het argument: "ja maar naar FC Eindhoven - Jong Ajax mocht het wel" gaat al helemaal niet op.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.