- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Loepzuivere duikeling man hahaha. Hoe kun je die nog verdedigen.
Lijkt een leuke pot te zijn geweest obv de samenvatting.
Ongelofelijk hoe Ajax er nog met overwinning vandoor gaat. Maar kijk dan ook wat er in de basis staat, met Sana, Hoesen, Serero, Denswil kun je toch nooit kampioen worden (zou je zeggen?
)
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Nee hoor. Ik sluit niet uit dat hij een lichte terugval zal krijgen, maar eind dit (Europees) seizoen staat hij op minstens 20 assists en/of goals. En dan zit ik nog laag in de boom.
Ook meteen bij zijn debuut alle vrije trappen en corners nemen he; baasje hoor.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ongelofelijk hoe Ajax er nog met overwinning vandoor gaat. Maar kijk dan ook wat er in de basis staat, met Sana, Hoesen, Serero, Denswil kun je toch nooit kampioen worden (zou je zeggen?
)
Denswil valt nog te bezien; speelde gisteren (weer) een foutloze pot (in tegenstelling tot de rest). Serero speelde ook relatief prima, maar verzaakt verdedigend ontzettend. Sana en Hoesen was niet veel nee.
Als Siem de kar weer gaat trekken, en een Bojan/Fischer raakt op stoom heb je genoeg kwaliteit om makkelijk voor de titel mee te doen. We staan nu derde op schotafstand van de clubs erboven, en hebben veruit het moeilijkste programma gehad (FEY-GRO-HEE-AZ-PEC). Dat zeg ook wat.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Nu weer e samenvatting van Tottenham gezien, en wat blijft de spelvisie van Eriksen toch indrukwekkend. Zoals Materny ook zei, echt even iets anders met allemaal capabele medespelers om je heen. Ik weet niet waar het gaat eindigen, maar zijn wereldklasse wordt nu wel onder een vergrootglas gelegd. Het is nog maar één wedstrijd maar geen toeval me dunkt.
Samenvatting gezien, maar het was wel een typisch "Nederlandse" samenvatting waar werkelijk elk wanhoopsschot van "De Nederlandse" Eriksen uitgelicht werd. Zelfde geldt ook voor al die van Wolfswinkel momenten die in de samenvatting zaten. Volgens mij wilde Eriksen gisteren iets te graag als ik de beelden zo zag, maar legt wel mooi de basis van beide Tottenham goals 
En je lijkt vooralsnog gelijk te krijgen. Dacht dat Tottenham een prima club voor 'm was en het hoogst haalbare maar de sky lijkt me de limit voor hem. Die is slechts een tussenstation, zo veel is zeker.
Nu aan Ajax zie je het gemis van Eriksen ook al.
Het Nederlandse oppertunisme overheerst op basis van 1 potje
Overigens ben ik het wel met je eens hoor
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
En je lijkt vooralsnog gelijk te krijgen. Dacht dat Tottenham een prima club voor 'm was en het hoogst haalbare maar de sky lijkt me de limit voor hem. Die is slechts een tussenstation, zo veel is zeker.
Nu aan Ajax zie je het gemis van Eriksen ook al.
Oppertunisme overheerst op basis van 1 potje
Overigens ben ik het wel met je eens hoor
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Ach meneertje is ook blij dat wanneer iedereen kan zien dat het huilen met de pet op is hij een beetje bijstand krijgt
Iets met open deuren lijkt me..
Inderdaad. Quido is juist een van de meest realistische posters hier in het voetbaltopic. Maar probeer dat maar eens aan zijn mede Ajacieden uit te leggen.
Hierboven dus. Iedereen ziet dat het gisteren niets was en dit hele seizoen trouwens nog niet. Is geen rocket science... Wat anders dan op goede wedstrijden nog steeds tot aan het negatieve toe de boel afzeiken en andere matige ploegjes wel de hemel in prijzen. Vraag me af hoe het inmiddels met het PSV geruk en Quido staat
Een ploeg die er ook niet veel van bakt omdat 1 speler(Bakkali) de rest van het matige elftal doet verbloemen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14547 berichten
- 4528 stemmen
Het gros van de spelers bij Ajax op dit moment vallen nog niet op bij een jupiler club het is echt een groot drama nu hoeven ze niet te kopen om het kopen maar ik had toch echt twee echte versterkingen gezien.
Maar ja, die wilden ze zelf ook wel, maar als andere clubs niet meewerken. Blijkt maar weer dat ze heel gericht aankopen en niet zomaar lukraak alsnog iets halen. Duarte stond al lang op het lijstje, John of Elia waren ze mee bezig (door omstandigheden niet gelukt, al kan John maar zo in de winterstop nog komen overigens) en Van Ginkel (nodig bij Chelsea, gisteren keurig op de tribune).
Maar wel een absoluut leermoment voor volgend jaar ja (of al voor de winterperiode). Duidelijk dat mensen als Overmars hier nog niet eerder aan hebben gedaan, dat zal volgend jaar absoluut anders gaan en anders ben je als voetbalbestuurder wel deels onbekwaam.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
)
Net of ze allebei vaste basisspeler zijn. Sana is ook maar opvulling en ik verwacht dat Sigthorsson gewoon het vaakste de spits zal zijn. Met Serero en Denswil is helemaal niks mis. Prima spelers.
Daarnaast zijn we ook kampioen geworden met Bulykin, Ebecilio, Jeroen Verhoeven, Lodeiro en noem ze op.
De kern van Ajax is goed genoeg. Vermeer/Cillessen, van Rhijn, Moisander, Blind, Poulsen, De Jong, Sigthorsson. Prima. Het is te hopen voor ons dat Fischer en Bojan weer wat gaan laten zien.
Buiten dat, net of Feyenoord, Twente en PSV zoveel voorstellen. Daar lopen Immers, Brenet en Wisgerhof rond.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Eriksen speelde gisteren erg goed maar een zwaluw maakt nog geen zomer al speelde hij boven verwachting erg goed.
Boven verwachting? Naar verwachting.
Eriksen was met afstand de beste speler van de hele Eredivisie. En dat zegt nog niet alles, maar je merkte met alles dat hij altijd 2 stappen vooruit dacht en gewoon vaak werd geremd doordat de rest van Ajax niet op zijn niveau speelde.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Serero speelde gezien zijn type spel meer dan prima. Snoepte veel ballen af en kan met zijn techniek ook makkelijk een mannetje kwijtraken. Alleen qua creativiteit is het een pak minder dan iemand als Eriksen. Ook een stuk minder spelinzicht, maakt ook mindere beslissingen en is niet scherp voor de goal. Vindt het meer een verdedigende middenvelder die wel vooruit denkt. Een moderne VM dus. In combinatie met de middenvelders van gisteren vind ik het niet (goed) werken.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Serero is een prima speler, maar mist wel die steekpass om iemand vrij voor de goal te zetten, zoals Eriksen dat kon. Verder blij dat hij er is.
Ik vraag me wel af wat er met Duarte gaat gebeuren als Siem weer terug is. Zelf zou ik pleiten om Siem voorlopig in de spits weer te zetten en het middenveld Poulsen/Schone en Duarte met Serero op te stellen. Beetje meer voetbal in de ploeg en meer power voorin. En voorin nooit Sana opstellen. Dan nog liever een Bojan uit vorm.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Ajax&Litmanen1, m'n punt is nou net dat inderdaad Feyenoord, PSV, Twente niet veel beter zijn en dat Ajax dus zomaar weer kampioen kan worden. Dat geeft wel redelijk te denken. Serero is een kleine versie van Immers (veel lopen en wat ballen veroveren, maar voetballend niet al te veel), snap niet dat je die dan wel weer goed vindt eerlijk gezegd. Schone is voor de breedte en Duarte komt pas net aan. Sana staat er nu in omdat Bojan erg blijkt tegen te vallen. En Hoesen? Nog niet de helft van de doelgerichtheid van Sigthorsson, maar ietsje balvaster. Verder niveau NAC, Roda natuurlijk. Dat hij Sigthorsson uit de basis dreigt te spelen zou ik als Ajacied redeljjk zorgwekkend vinden, vooral omdat de vleugels van Ajax alleen maar naar binnen komen en daar het daadwerkelijke probleem van Sigthorsson ligt (als je het mij vraagt).
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ajax&Litmanen1, m'n punt is nou net dat inderdaad Feyenoord, PSV, Twente niet veel beter zijn en dat Ajax dus zomaar weer kampioen kan worden. Dat geeft wel redelijk te denken. Serero is een kleine versie van Immers (veel lopen en wat ballen veroveren, maar voetballend niet al te veel), snap niet dat je die dan wel weer goed vindt eerlijk gezegd. Schone is voor de breedte en Duarte komt pas net aan. Sana staat er nu in omdat Bojan erg blijkt tegen te vallen. En Hoesen? Nog niet de helft van de doelgerichtheid van Sigthorsson, maar ietsje balvaster. Verder niveau NAC, Roda natuurlijk. Dat hij Sigthorsson uit de basis dreigt te spelen zou ik als Ajacied redeljjk zorgwekkend vinden, vooral omdat de vleugels van Ajax alleen maar naar binnen komen en daar het daadwerkelijke probleem van Sigthorsson ligt (als je het mij vraagt).
Misschien moet je eens een wedstrijdje van Serero bekijken. Een kleine versie van Immers

Verder is Ajax wel de extra klasse kwijt zonder Eriksen, maar dat hadden we allang erkend. Dat wordt een probleem ja, want ook de kleinere affiches win je nu een stuk moeizamer. Zeker de uitwedstrijden worden taai. Gelukkig is Siem er weer. Ik vind nog steeds Ajax de grootste titelkandidaat, maar de marge is wel kleiner geworden. Puur omdat Ajax zwakker is geworden, want de concurrentie vind ik ook niet imponeren.
PS: Dinsdag en woensdag weer CL voetbal. Vul de toto in, wie het nog niet heeft gedaan.
Overigen >> Algemeen >> Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
(Halverwege de laatste pagina staan de wedstrijden)
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Wat klopt er dan volgens jou niet aan? Bij Serero schieten ze ook altijd van zn voeten af, en rep zegt het al; verovert wat ballen. Dat is samen met wat loop vermogen en diepgang zijn kwaliteit, voor zover Lex nog iets kan is het wel lopen en zijn duelkracht. Verder zeg je het zelf al, zet niemand voor de goal etc. Geen identieke spelers natuurlijk, want Serero is te klein voor de echte duels, maar wel redelijk vergelijkbaar.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Serero is juist vrij balvast, maargoed. Daarnaast zoekt hij altijd de voetballende oplossing. Dat hij meters maakt klopt, maar dat is geen excuus om hem met Immers te vergelijken. Immers moet het hebben van strijd en duelkracht, Serero van zijn voetbal en beweeglijkheid. Serero lijkt meer op Vilhena dan op Immers. Siem de Jong is meer een type Immers, maar dan wel 10x beter.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Wat klopt er dan volgens jou niet aan? Bij Serero schieten ze ook altijd van zn voeten af, en rep zegt het al; verovert wat ballen. Dat is samen met wat loop vermogen en diepgang zijn kwaliteit, voor zover Lex nog iets kan is het wel lopen en zijn duelkracht. Verder zeg je het zelf al, zet niemand voor de goal etc. Geen identieke spelers natuurlijk, want Serero is te klein voor de echte duels, maar wel redelijk vergelijkbaar.
Serero weet nog eens iemand uit te spelen (ook voor de zestien) en heeft een versnelling.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Groter krijg je ze niet NEC 
De Vrij wilt een Zidane'tje doen op rand 16 
happie
-
- 6242 berichten
- 426 stemmen
immers kan er natuurlijk helemaal niks van. Serero heeft in ieder geval nog potentie.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Welja een truucje in de as op eigen helft als laatste man 
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Serero weet nog eens iemand uit te spelen (ook voor de zestien) en heeft een versnelling.
Compleet andere speler m.a.w.?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Zo kennen we Immers weer. Mooi naast geschoten.
Serero scoorde gisteravond 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
En weer een Immers'tje 
Begint weer heerlijk in Nijmegen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Yup. En hij is niet zo'n grote faalhaas bij kansen.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3779 stemmen
Sodeknetter. Da's echt erger dan Wijnaldum.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
En voorin nooit Sana opstellen. Dan nog liever een Bojan uit vorm.
Bojan is al 3 jaar uit vorm
Ben benieuwd of dat ooit nog wat wordt of dat ie zijn beste tijd al gehad heeft.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Niet overdrijven j0enne. Immers moest hem vanuit stilstaande positie schieten. Wijnaldum kreeg hem lekker in de loop.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Ben benieuwd of dat ooit nog wat wordt of dat ie zijn beste tijd al gehad heeft.
Uit nostalgie pleur ik Fifa 10 of 11 er maar in 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Na Roma en Milan lijkt Ajax me zijn laatste kans in de top. Anders gaat hij eindigen bij clubs als Espanyol enzo.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.