- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
kos
-
- 46703 berichten
- 8862 stemmen
Mijn hemel wat een mazzelpotje van Ajax. Jammer zeg.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Dat middenveld moet toch echt wat aan veranderen. Schaars is geen kerel, Maher geen schim van vorig seizoen en Wijnaldum onzichtbaar. En voorin met Depay uit vorm en Matavz onzichtbaar komt daar ook weinig van af.
Brenet die vanavond werd weggespeeld door Tadic en Bruma die twee kapitale fouten maakt.
Tel dat alles bij elkaar o en je moet heel blij zijn met een 2-2 bij Twente. En toch..
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Twente is dan ook wel een stuk sterker dan in de eerste (paar) wedstrijd(en). Spelen best leuk. En met Mokthar hebben ze er weer een goede bij.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3779 stemmen
Ik dacht op het begin dat dat helemaal niets ging worden.
Maar hebben nu toch een goed elftal met die Ebecilio, Promes, Eghan en nog een bank met Mokhtar, Corona en die gast van Zenit.
Beter dan Brama, Schilder, Braafheid en Wisgerhof.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Twente speelt inderdaad wel leuk en met die Eghan (war komt die vent eigenlijk vandaan) en Ebecilio hebben ze twee goede aanwinsten. Tadic de absolute sterspeler.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3779 stemmen
Jammer inderdaad dat die Tadic de laatste transferdag niet is weggeplukt, dan was 't meteen 40% minder.
kos
-
- 46703 berichten
- 8862 stemmen
Woei. Bale heeft zn eerste er meteen inliggen.
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Enige spelers die scoorde tijdens hun Real debuut: Ronaldo, Figo, Beckham, C. Ronaldo en Bale dus. Kudt. Zelfs de beste voetballer ooit heeft niet gescoord op zijn Real debuut, maar illuster gezelschap hoor.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2365 stemmen
Dat middenveld moet toch echt wat aan veranderen. Schaars is geen kerel, Maher geen schim van vorig seizoen en Wijnaldum onzichtbaar. En voorin met Depay uit vorm en Matavz onzichtbaar komt daar ook weinig van af.
Brenet die vanavond werd weggespeeld door Tadic en Bruma die twee kapitale fouten maakt.
Tel dat alles bij elkaar o en je moet heel blij zijn met een 2-2 bij Twente. En toch..
Maher was vorig seizoen niet (veel) beter.
Overgewaardeerde voetballer.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Mee eens Rico.
Mag ie bij een matig AZ wel opvallen maar dat is dan ook makkelijker in een team waar al je medespelers non-valeurs zijn. Zeer overschat en kan er niet bij dat velen dachten dat het een gegarandeerde topaankoop was.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3779 stemmen
Wijnaldum en Maher werkt gewoon niet, dat is 't 'm.
Misschien een keer Schaars - Park - Maher proberen.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Maar vorig jaar wilde hij nog wel eens een bal aannemen...
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3779 stemmen
Of een leuk steekballetje geven...
Ronaldo. 2-1. 
Nee he, weer die Dos Santos. 2-2 alweer. Dat blijf ik zo'n heerlijke speler vinden, jammer van die langdurige blessure toen.
Zal Castaignos ook geschorst worden door de KNVB?
Is namelijk ook gewoon na de wedstrijd iemand opwachten net als bij Lens.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Allemachtig, wat een mazzel van Ajax weer. Zwolle had gewoon een goal en een penalty mogen krijg.
Vond Duarte verder wel meevallen, maar het is te hopen dat Barcelona genadig is komende woensdag. Hopen dat het onder de 5-0 blijft... Bizar trouwens dat er nog maar 3 spelers (Denswil, Vermeer en Van Rijn) uit de eigen jeugd meededen. Een paar jaar terug tegen Real Madrid waren dat er nog 8. Wat nou revolutie?
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Die Benson
. Ik kreeg een stukje van het interview van hem te zien in de samenvattingen en daar kan je al uit opmaken waarom hij er vandaag geen eentje inpeerde. Een spits moet 90 minuten lang denken aan dat doelpunt en niet zo'n antwoord geven op de vraag of hij met de pest in zijn lijf zit (een hele goeie vraag overigens
). Hij had moeten zeggen dat hij het echt klote vond (het liefst ook in dat taalgebruik) dat hij er geen één in had gepeerd en hij moest niet politiek correct lullen dat wij ons goed geprofileerd hebben, want daar hebben wij uiteindelijk toch niets aan. Je kan het wel leuk doen tegen NEC lieve Fred, maar als je na een beroerde prestatie zo tegen jezelf kijkt dan betwijfel ik of topsport wel bij jou past.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Allemachtig, wat een mazzel van Ajax weer. Zwolle had gewoon een goal en een penalty mogen krijg.
Het zit Ajax één keer mee wat (eigen) doelpunten betreft (buitenspelsituatie kun je best over twisten, of telt het bovenlichaam niet mee?) en het gros hier ziet de eeuwige 'lucky Ajax'-fabel weer als voor eeuwig bewezen.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Dat weten we toch al 10 jaar van Benson.
mjk87 (moderator films)
-
- 14550 berichten
- 4530 stemmen
Welke pingel bedoel je? En het zou maar zou buitenspel kunnen zijn geweest (schouder) maar met zulk een Vermeer in de goal verdien je dan ook gewoon de goal tegen.
Als je Ajax een beetje volgt weet je dat veel van die spelers zijn verkocht en er nu een lichting is die niet bijster goed is, waardoor ze twee jaar moeten bijkopen. De lichting hierachter is wel weer goed. Buiten dat duurt die revolutie pas echt een jaar nu. Je klinkt net als ons aller Taco.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Oh oh, Atkinson strikes again.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Als je Ajax een beetje volgt weet je dat veel van die spelers zijn verkocht en er nu een lichting is die niet bijster goed is, waardoor ze twee jaar moeten bijkopen. De lichting hierachter is wel weer goed. Buiten dat duurt die revolutie pas echt een jaar nu. Je klinkt net als ons aller Taco.
En waarom zou die lichting wel goed zijn? Er zijn in de afgelopen jaren zo vaak talenten omhoog geschreven, om ze vervolgens in de marges van het betaald voetbal te zien belanden.
Ik bedoel overigens het Van Rijn-incident, maar blijkbaar is het toegestaan het shirt van je tegenstander uit te trekken als verdediger.
mjk87 (moderator films)
-
- 14550 berichten
- 4530 stemmen
Ah die ja, nu alweer vergeten. Van Rijn
Begrijp precies waarom hij zo verontwaardigd was de vorige keer: 9 van de 10 maal kom je ermee weg. Maar goed, ik heb ook nog drie handsballen gezien en aantal overtredingen die opgeteld ook twee maal geel hadden kunnen zijn. Krullenbol Wiedemeijer niet.
En of de volgende lichting goed is, geen idee. Men zegt het, net als dat de huidige niet goed is. Maar je conclusie is iets wat de club ook als zodanig communiceert, maar je klinkt nogal cynisch. Buiten dat, binnen een jaar kan je geen wonderen verwachten.
kos
-
- 46703 berichten
- 8862 stemmen
Eriksen al buitengewoon sterk en dominant op zn debuut. Scheelt toch wel als je goede spelers om je heen hebt.
Benieuwd hoe hij zich daar gaat ontwikkelen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nu weer e samenvatting van Tottenham gezien, en wat blijft de spelvisie van Eriksen toch indrukwekkend. Zoals Materny ook zei, echt even iets anders met allemaal capabele medespelers om je heen. Ik weet niet waar het gaat eindigen, maar zijn wereldklasse wordt nu wel onder een vergrootglas gelegd. Het is nog maar één wedstrijd maar geen toeval me dunkt.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
En dan te bedenken dat sommigen hier nog zo zijn twijfels bij hem hadden.
Overigens; dat Ajax zo kudt speelt heeft echt niet (alleen) met de huidige lichting spelers te maken. De voetbalvisie/het systeem en/of invulling daarvan deugen (met de spelers van nu, en al enkele jaren eerder) gewoon niet. Terwijl je echt wel des-Ajax kan spelen met de spelers die er de afgelopen jaren waren en nu zijn. Het helpt natuurlijk ook niet als al je miljoenen-aankopen recht tegen de Ajax-visie instruinen en het niveau omlaag halen.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
je klinkt nogal cynisch.
Ik heb vandaag ook Tagesschau gekeken. Als je ziet dat de meeste Duitse middenmotors al beter spelen dan Ajax, laat staan een CL-club als Leverkusen... dan is het niveau van Ajax - Zwolle wel even slikken.
Overigens klopt het dat Wiedemeijer ook wat handsballen miste. Maakte geen sterke indruk...
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Eens. Conflict is dat zijn talent er is, ook de x-factor geweest voor het succes van Ajax de afgelopen jaren maar door de onkunde van zijn teamgenoten ziet het er allemaal niet goed uit. Ook ik had mijn twijfels, but i stand corrected. Dat komt er nu wel uit. Eriksen zal zijn criticasters hier wel voor zich winnen
.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Grmbl
Tot hier en niet verder! Ik eis vanaf nu opperste concentratie wanneer de Mickey Mouse Clubjes het vuige Camminghaburen treffen! Over twee weken zal de enige echte voetbalclub van Frieslân het goede voorbeeld geven in een veegpartij zonder weerga, ik geef het je op een briefje!
stinissen (crew films & series)
-
- 23475 berichten
- 76986 stemmen
En je lijkt vooralsnog gelijk te krijgen. Dacht dat Tottenham een prima club voor 'm was en het hoogst haalbare maar de sky lijkt me de limit voor hem. Die is slechts een tussenstation, zo veel is zeker.
Nu aan Ajax zie je het gemis van Eriksen ook al.
Eriksen speelde gisteren erg goed maar een zwaluw maakt nog geen zomer al speelde hij boven verwachting erg goed.
stinissen (crew films & series)
-
- 23475 berichten
- 76986 stemmen
Het gros van de spelers bij Ajax op dit moment vallen nog niet op bij een jupiler club het is echt een groot drama nu hoeven ze niet te kopen om het kopen maar ik had toch echt twee echte versterkingen gezien.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.