- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Gaan we al... Rekik wacht mogelijk een operatie. Zaterdag doet die in ieder geval al niet mee.
Wat heb je nu achter de hand? Hendrix en Koch... Je gaat Marcelo bijna nog missen. Of Bouma.
4 weken dus eruit. Net met Twente, Ajax en AZ op 't programma. Geweldig...
Bruma pakt zaterdag rood en je speelt met Koch en Hendrix tegen Ajax...
Da's wel een forse aderlating voor PSV ja. Zeker omdat je er 2 van niveau hebt centraal waarvan er nu 1 weg valt. En Zanka is weken geschorst, dus je houdt ook weinig over. Wel zuur voor Rekik, precies nu de moeilijke duels komen.
Als Ajacied vind ik het niet verkeerd dat je net een goede verdediger mist haha. Al gun ik niemand een blessure.
mjk87 (moderator films)
-
- 14547 berichten
- 4528 stemmen
Ajax life had vandaag nog wat statistieken over de CL van vorig jaar bij de 4 clubs uit Ajax' poule. Barcelona bleek het meeste balbezit te hebben en meeste goede passes, maar Ajax was van de 32 clubs daarin respectievelijk 3e (54%) en 2e (75%). Verder had Ajax per wedstrijd het meeste gelopen van alle clubs, 122 km intotaal. Een Barcelona had slechts 110 en Milan net 108. Aan conditie lag het dus niet.
Dortmund heeft overigens maar 46% balbezit, dat valt me vies tegen. Real en City hadden wel 52%.
Dat zegt verder niet alles, want Real koos tegen Ajax voor een wat verdedigende instelling, maar dan nog moet je wel de rust en kwaliteit hebben om ook achterin rond te kunnen spelen en zeker tegen City ook vooruit.
Barcelona had verder het minste aantal tackles nodig per wedstrijden staat 32e op de lijst, Ajax 30e. Ook beide clubs niet vaak buitenspel. Alleen het aantal cross-passes was bij Ajax beduidend hoger. Dus het is toch gewoon Barça in het klein 
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Een tiki-taki zonder balsnelheid, balcontrole en Messi. Dodelijk saai!
Joy4ever
-
- 4615 berichten
- 1839 stemmen
Het meeste gelopen, alleen de verkeerde kant op
.
Sommigen zullen het interessant vinden die statistieken maar voor mij voegt het niks toe. Uiteindelijk draait alles om het resultaat. Dus wat doe je met je balbezit, met de passes die je geeft, de kilometers
die je maakt etc.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het meest gelopen kan ook hartstikke negatief zijn natuurlijk. Kan het helaas niet zien maar hopelijk krijgt Ajax echt flink op zijn kloten, even integraal terugkijken dan
.
Die statistieken, zegt geen reet natuurlijk. mjk doet me een beetje denken aan die Oekraiense statistiekenflapdrol die bij het EK in de studio zat.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4086 stemmen
Helaas, helaas. Amsterdam wordt het niet aankomende zaterdag avond. Wat wel positief is is dat de F-side een vol vak met blauw-witte supporters aantreft. Als ik een halfuur eerder was geweest dan had er misschien nog wel een plaatsje voor mij in bus 15 gezeten, maar het mocht niet zo zijn. Wordt dus ouderwets achter de tv je frustraties loslaten op de scheids aankomende zaterdag.
Je hebt uiteindelijk nog een veel ergere gemeente om heen te kunnen gaan, namelijk het verschrikkelijke Eindhoven. Overtreft de burgemeester van Tilburg en Heerenveen op alle fronten 
Burgemeester Eindhoven weigert oplossingen voor Ajaxfans | Ajax Life updates - ajaxlife.nl
Het vervelende is dat Ajaxsupporters bij zo'n beetje iedere uitwedstrijd met zware restricties te maken krijgen, terwijl zij zich al jaren goed gedragen. Als we kijken naar het recente verleden is er precies nul aanleiding om Ajacieden op basis van hun eigen gedrag te weigeren bij uitwedstrijden.
Politici zijn er altijd als de kippen bij aan te stippen dat 'voetballen weer een feestje moet worden voor supporters'. Dan mogen ze ook best eens meedenken over oplossingen voor problemen waar trouwe en onschuldige fans mee worden geconfronteerd. Uit meerdere onderzoeken blijkt trouwens dat vaders en zonen – en moeders en dochters – zich compleet veilig voelen als zij een wedstrijd in een stadion bezoeken.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Het meest gelopen kan ook hartstikke negatief zijn natuurlijk. Kan het helaas niet zien maar hopelijk krijgt Ajax echt flink op zijn kloten, even integraal terugkijken dan
.
Die statistieken, zegt geen reet natuurlijk. mjk doet me een beetje denken aan die Oekraiense statistiekenflapdrol die bij het EK in de studio zat.
Eens. Al kan je wel zeggen dat je conditioneel goed mee kon. Maar uiteindelijk gaat het gewoon om de effectiviteit. Je kan wel 100 passes op je keeper spelen, heb je niks aan en je kan 3 passes vooruit spelen en er 2 goals uit scoren.
Toch blijft de kracht van Ajax gewoon op balbezit te spelen, dus dat moeten ze lekker blijven doen. Maar dat dan wel combineren met efficiency.
kos
-
- 46703 berichten
- 8861 stemmen
Ik denk niet dat Cruijff blij zal zijn te horen dat Ajax het meest heeft gelopen. In zijn filosofie moet je juist de bal het werk laten doen.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Je hebt uiteindelijk nog een veel ergere gemeente om heen te kunnen gaan, namelijk het verschrikkelijke Eindhoven. Overtreft de burgemeester van Tilburg en Heerenveen op alle fronten 
Burgemeester Eindhoven weigert oplossingen voor Ajaxfans | Ajax Life updates - ajaxlife.nl
Qua supportersbeleid is die Van Gijzel wel een mafkees idd.
Oplossing: Gewoon bij geen enkele wedstrijd uitfans meer toelaten. Scheelt een hoop politiekosten, gedonder en gezeur.
De zin 'Eindhoven praat liever over dan met Ajacieden, want Ajacieden zijn eng.' slaat natuurlijk wel de spijker op de kop. Ik ben blij dat ik achter mijn computer zit en niet face-to-face met jullie hoef te praten. Brrrr.

j0enne
-
- 9607 berichten
- 3779 stemmen
Oh, Antonio van Jong PSV is trouwens op non-actief gesteld.
Z'n account is trouwens al verdwenen.

Deze jongen past helemaal in 't rijtje met Drenthe en Co.

Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Die lui kun je beter kwijt zijn dan rijk. Er lijkt geen einde aan dit soort figuren te komen. Je zou er als trainer maar elke dag mee moeten werken...
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Siem mogelijk zaterdag alweer bij de selectie voor de wedstrijd tegen Zwolle
Zou mooi zijn als hij bv 20 minuten ik kan vallen.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4086 stemmen
Het is wachten op Rep.
How do you mean?
Ik ken die hele speler niet eens. Vraag me wel af waarover die gozer zich aan het opwinden is. Zal vast de gemeente Eindhoven zijn 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Jij vond toch de donkere jongens de rotte appels in selecties? 
PS:
12 september 2013
Henri van der Aat heeft besloten af te zien van het lidmaatschap van AFC Ajax. Het voormalig directielid van de club kwam tot zijn besluit na diverse gesprekken met de bestuursraad.
Op grond van het ledenbeleid en de gestelde criteria zou de oud-directeur in aanmerking komen om binnenkort als lid toe te treden. ,,Henri beseft dat Ajax behoefte heeft aan rust en hoopt dat het de club en iedereen die daarbij betrokken is, goed gaat. Daarom heeft hij de keuze gemaakt om het aangeboden lidmaatschap voorlopig naast zich neer te leggen. Daarmee geeft hij een positief signaal af door het belang van de club voorop te stellen," aldus Hennie Henrichs, voorzitter van de bestuursraad van Ajax.
Het is al een enorme schande dat die rat voorgedragen is, maar nu moeten we hem schijnbaar dankbaar zijn dat hij het maar niet doet na de vloedgolf aan kritiek vanuit de supporters kant. En ook het technisch hart van Ajax schijnt woest te zijn, die man wordt daar gehaat.
Tijd ook dat die vieze Henrichs uit de club getrapt wordt. Die heeft altijd tegen Cruijff gewerkt en probeert al tijden de boel te verpesten.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4086 stemmen
Ooooh haha. Ik ben geen racist verder hoor, dus ik maak dit soort associaties niet heel vaak. Maar nu je het zegt is dit geen toeval meer natuurlijk 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2365 stemmen
Lijkt me ook geen toeval. Dat soort zaken horen allemaal in het Hip-Hop wereldje natuurlijk.
Nu is het wachten op Kos. 
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3779 stemmen
Hij zit ook nog eens bij een rapgroep. Broederliefde. 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4086 stemmen
Maar waar was ie nou "boos" over dan?
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3779 stemmen
Geen idee. Weet niet of dat over PSV gaat of gewoon iets totaal anders.

depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Dat hij geschorst is waarschijnlijk.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3779 stemmen
Heeft die aan zichzelf te danken. Is ook al verschillende keren te laat gekomen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14547 berichten
- 4528 stemmen
(afbeelding)
Hij heeft wel zo een kroontje in z'n nek, dat dan weer wel.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
(afbeelding)
(embed)
Wat heeft meneer Adriaanse dan misdaan?
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
(afbeelding)
(embed)
Ik hou mijn mond. Ik ben al eens eerder beschuldigd van racisme, net als reppie, maar er valt me wel iets op aan die jongen. 
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3779 stemmen
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Absurd klinkt alsof het de schuld van de bond aldaar is. Doet me denken aan Jong Heerenveen die destijds zo 'won' van PSV in de beker.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Dat is gewoon kneiterdom, om die speler op te stellen. Net zoals dat PSV ooit vergat Ruud van Nistelrooy in te schrijven voor de CL. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.