- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Adriaanse 
Al heeft Mathijsen wel wat aan snelheid ingeboet volgens mij... Ik zou even afwachten hoe Douglas het in Rusland doet ook.
Schaken en Vlaar stevenen af op basisplaats in mogelijk feestduel Oranje.
Er is toch geen touw meer aan vast te knopen.
Wat een armoede.
Zo vreemd is dat niet, want Robben en Martins Indi zijn geschorst.
Weet niet wie je anders graag zou zien? Op de vleugels zijn de optie ook wel erg beperkt, met Elia, Narsingh, John, Labyad die niet spelen. Dan kom je al snel bij types als Foor, Chery en Beerens uit. Nouja, dan maar Schaken...
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3779 stemmen
Labyad bij Oranje? 
Ik was vergeten dat Robben en BMI geschorst zijn.
Maar om dan 2 rechtspoten er neer te zetten?
Dacht dat Vlaar Steffie de Vrij ging vervangen.
En op de vleugel is 't inderdaad niet veel soeps. Lens is momenteel echt huilen met de pet op.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Het is natuurlijk lulkoek van Co dat je in drie weken een team ingespeeld kan laten raken.
Dat deed Van Marwijk uitstekend. Vanaf het begin duidelijkheid over systeem en grootendeels dezelfde opstelling.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Hoe triest het ook is, ik denk dat Mathijsen vele malen meer een basisplaats weer heeft verdiend in Oranje dan Indi en vooral de Vrij. Die geven bijna elke interland nu wel een goal weg.
Douglas erbij is natuurlijk onzin. Matige speler. Alleen fysiek voldoet hij aan het voetbal van anno 2013.
Verder wordt het tijd dat vd Wiel er weer eens bij wordt gehaald. Het is natuurlijk lachwekkend dat Van Rhijn, Janmaat en Verhaegh boven hem worden verkozen. Nu vd Wiel vrij vaak voor PSG speelt (laatste duels ook weer een basisplaats) lijkt me dat er geen reden is om hem te negeren.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Adriaanse 
Al heeft Mathijsen wel wat aan snelheid ingeboet volgens mij... Ik zou even afwachten hoe Douglas het in Rusland doet ook.
Zo vreemd is dat niet, want Robben en Martins Indi zijn geschorst.
Weet niet wie je anders graag zou zien? Op de vleugels zijn de optie ook wel erg beperkt, met Elia, Narsingh, John, Labyad die niet spelen. Dan kom je al snel bij types als Foor, Chery en Beerens uit. Nouja, dan maar Schaken...
Je vergeet Boerrigter, hehe. Overigens zou ik John toch steeds bij Oranje houden ipv Schaken, ook al speelt John niet elke week. Schaken heeft het niveau sowieso niet, John toch wel.
Tegen Andorra geen Indi en Robben. Boeiend.
Vorm, Janmaat, De Vrij, Willems, Strootman, De Guzman, Sneijder, vd Vaart, Lens, Wolfswinkel, Persie
Lekker 3-4-3 spelen. Ga eens vol op de aanval tegen die postbodes en bakkers.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3779 stemmen
Kan iemand me uitleggen sinds wanneer 't mogelijk is dat je met twee gele kaarten 3 duels geschorst kan worden. 
Da's toch gewoon standaard één duel.
Zanka krijgt namelijk 4 wedstrijden waarvan één voorwaardelijk.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Tenzij hij de schorsing aangeboden krijgt voor die tik waar hij geel voor kreeg, wat rood werd. Maar dan zou je zeggen dat die daad beoordeeld is. Vreemde situatie inderdaad dan.
Maar wees er maar blij mee. Heb je een maand geen last van die prutser. Zo hoop ik dat Kuijt in een Oranje shirt eens een lange schorsing opgelegd krijgt...
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3779 stemmen
Brabants Dagblad @bdwillem2 KNVB gebeld. Zanka kreeg eerst geel en daarna direct rood. Geen sprake van 2x geel=rood dus.
Da's al helemaal lachwekkend.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Nee, juist niet. Dan is het logisch. Zijn tik werd dus als direct rood gezien en dan kan je inderdaad een langere schorsing opleggen. En ook terecht lijkt me.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3779 stemmen
Dat direct rood een langere straf oplevert is natuurlijk volstrekt logisch.
Maar 't is wel erg raar dat iedereen dacht dat die twee keer geel kreeg. Ik heb namelijk geen direct rood gezien.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Verder wordt het tijd dat vd Wiel er weer eens bij wordt gehaald. Het is natuurlijk lachwekkend dat Van Rhijn, Janmaat en Verhaegh boven hem worden verkozen. Nu vd Wiel vrij vaak voor PSG speelt (laatste duels ook weer een basisplaats) lijkt me dat er geen reden is om hem te negeren.
Laat Van der Wiel dat eerst maar wat langer laten zien, voorlopig doet Janmaat het prima.
mjk87 (moderator films)
-
- 14550 berichten
- 4530 stemmen
Maar wees er maar blij mee. Heb je een maand geen last van die prutser. Zo hoop ik dat Kuijt in een Oranje shirt eens een lange schorsing opgelegd krijgt...
Dat heb ik dan weer bij Stefan de Vrij. Ze kunnen maar beter iets licht blesseren zo voor het WK, zodat het risico nihil is dat Van Gaal hen meeneemt en dus kan opstellen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Laat Van der Wiel dat eerst maar wat langer laten zien, voorlopig doet Janmaat het prima.
Met alle respect voor Janmaat, maar hij speelt in Nederland, speelt al jaren niet eens Europa Cup voetbal. Vd Wiel speelt bij een gigantische club. Ook vorig seizoen speelde hij nog regelmatig hoor. Dat wordt hier best wel overdreven, maar hij had toen ook vaak zat een basisplaats.
Vd Wiel is gewoon net als Sneijder een slachtoffer van Louis zijn drang om de wereld te tonen dat hij de baas is en niemand anders. Blij als die mafkees na volgende zomer weer bondscoach af is. Kan er iemand worden aangesteld die zonder rancune en met een eerlijke blik weer de beste selectie bij elkaar haalt.
kos
-
- 46705 berichten
- 8862 stemmen
vd Wiel lijkt me wel de laatste die we nodig hebben. Non-verdediger.
En nee, die maakt echt maar weinig minuten hoor.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3779 stemmen
Die van Gaal is d'r ook echt alleen maar voor zichzelf he, wil gewoon een WK meemaken.
Dat we enorm afgaan met zo'n opstelling zal hem een worst wezen, als die maar dat WK heeft gespeeld.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Moet ik weer de cijfers erbij zoeken?
http://www.vi.nl/spelers/carriere/gregory-van-der-wiel.htm
22 competitieduels, 2 in de beker, 5 in Europa. Dat is echt niet slecht voor een debuutseizoen bij een club buiten Nederland, zeker als die club PSG heet terwijl je concurrent tevens aanvoerder van de ploeg was.
En dit seizoen had hij in 2 van de 2 competitieduels een basisplaats.
kos
-
- 46705 berichten
- 8862 stemmen
Allemaal invalpotjes. Hoe het dit seizoen gaat verlopen weten we nog niet. Hij lijkt voorlopig idd de voorkeur te hebben.
Als ie dat een tijdje volhoudt kijken we wel weer verder.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Die 29 duels zijn echt niet allemaal invalpotjes. Staat me vorig seizoen nog goed genoeg bij dat hij ook regelmatig een basisplaats had.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Vd Wiel heeft zich vast misdragen op het EK, daar leek het toen al sterk op, en dat ie sindsdien niet meer is opgeroepen en dat er niks meer naar buiten is gekomen zegt mij wel genoeg.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Vd Wiel heeft zich vast misdragen op het EK, daar leek het toen al sterk op, en dat ie sindsdien niet meer is opgeroepen en dat er niks meer naar buiten is gekomen zegt mij wel genoeg.
Haha, vast.
Iedereen die vd Wiel een beetje kent weet hoe hij is. Heeft een beetje een matig imago, maar is vooral verlegen en teruggetrokken. Het ergste wat hij zou kunnen hebben gedaan is zich wat te weinig aan het groepsproces deelnemen. Daarnaast is iedereen die op het EK vervelend leek te zijn geweest (Persie, Huntelaar, Afellay) er gewoon weer bijgehaald.
mjk87 (moderator films)
-
- 14550 berichten
- 4530 stemmen
Vorig seizoen 22 maal basis bij PSG waarvan 18 volledig gespeeld: Gregory Van Der Wiel Bio, Stats, News - Football / Soccer - - ESPN FC - espnfc.com
(even naar vorig seizoen scrollen, dat pakt hij niet in de link)
kos
-
- 46705 berichten
- 8862 stemmen
O ja, klopt rond maart en April was Jallet een flinke tijd geblesseerd. Toen speelde hij.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Goh, net waren het nog allemaal invalpotjes volgens kos.
Misschien dat kos niet erg objectief in deze is en maar wat roept?
Blessure Jallet biedt Van der Wiel kansen - Sport - VK - volkskrant.nl
Die blessure was dus in het najaar al.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Haha, vast.
Iedereen die vd Wiel een beetje kent weet hoe hij is. Heeft een beetje een matig imago, maar is vooral verlegen en teruggetrokken. Het ergste wat hij zou kunnen hebben gedaan is zich wat te weinig aan het groepsproces deelnemen. Daarnaast is iedereen die op het EK vervelend leek te zijn geweest (Persie, Huntelaar, Afellay) er gewoon weer bijgehaald.
Inderdaad vast. Van der Wiel gaf na de laatste wedstrijd op het EK al een interview waarbij hij aangeeft dat er dingen zijn gebeurd omtrent zijn persoon waar hij het niet over wilde hebben. Vervolgens is hij de enige van dat elftal die je niet meer terugziet. Niet zo gek ook want ondanks dat hij net kwam kijken had hij al snel de houding een hele meneer te zijn.
Sec bekeken is hij na zijn goede WK trouwens ook al nooit meer een schim geweest van toen. Aan het begin van het seizoen daarop leek het wel alsof hij 10 kilo te zwaar was zo sloom en slecht was hij. Daarna is het niet veel beter geworden. Het seizoen daarna lang geblesseerd geweest en nog wat potjes gespeeld omdat Ajax hem toch moest zien te verkopen. Vorig jaar ook amper gespeeld (ondanks de +- 60 wedstrijden van PSG), dus zo enorm vreemd is het allemaal niet dat hij er niet meer heeft bijgezeten.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Die 29 duels zijn echt niet allemaal invalpotjes. Staat me vorig seizoen nog goed genoeg bij dat hij ook regelmatig een basisplaats had.
Heeft inderdaad 13 keer de 90 minuten volgemaakt. Maar dat is niet zo gek, want Jallet werd af en toe gespaard voor de CL en was een periode geblesseerd.
Janmaat doet het nu beter bij Oranje dan Van der Wiel in zijn laatste twee jaar heeft gedaan, dus ik zou niet weten waarom je hem eruit zou halen.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Vorig seizoen 22 maal basis bij PSG waarvan 18 volledig gespeeld: Gregory Van Der Wiel Bio, Stats, News - Football / Soccer - - ESPN FC - espnfc.com
(even naar vorig seizoen scrollen, dat pakt hij niet in de link)
Ik kijk altijd bij transfermarkt.de, die hebben specifiekere en nauwkeurige statistieken:
Gregory van der Wiel - Leistungsdaten - transfermarkt.de
Ik kom trouwens maar aan 18 basisplaatsen via jouw link, je zal zijn wedstrijden bij Ajax of Oranje wellicht nog hebben meegeteld?
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Inderdaad vast. Van der Wiel gaf na de laatste wedstrijd op het EK al een interview waarbij hij aangeeft dat er dingen zijn gebeurd omtrent zijn persoon waar hij het niet over wilde hebben. Vervolgens is hij de enige van dat elftal die je niet meer terugziet. Niet zo gek ook want ondanks dat hij net kwam kijken had hij al snel de houding een hele meneer te zijn.
Sec bekeken is hij na zijn goede WK trouwens ook al nooit meer een schim geweest van toen. Aan het begin van het seizoen daarop leek het wel alsof hij 10 kilo te zwaar was zo sloom en slecht was hij. Daarna is het niet veel beter geworden. Het seizoen daarna lang geblesseerd geweest en nog wat potjes gespeeld omdat Ajax hem toch moest zien te verkopen. Vorig jaar ook amper gespeeld (ondanks de +- 60 wedstrijden van PSG), dus zo enorm vreemd is het allemaal niet dat hij er niet meer heeft bijgezeten.
Ondanks dat hij net kwam kijken? Hij was basisspeler op WK 2010. Debuteerde geloof ik al in 2008 in Oranje. En dat hij niet opgeroepen is kan elke reden hebben. Logischer lijkt me dat van Gaal liever met jonge, onervaren jongens werkt die hij nog kan kneden. Er waren met Janmaat en van Rhijn natuurlijk alternatieven. Vd Wiel had wel een slecht EK 2012 gespeeld natuurlijk. Maar het is vrij belachelijk om hem al 1,5 jaar te negeren. Janmaat is redelijk bezig, maar wel op dit lage niveau. Hij heeft geen enkele ervaring in de echt moeilijke potjes.
En vorig jaar speelde vd Wiel dus 29 duels. Dat is ongeveer de helft. Helemaal niet slecht dus.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Janmaat is redelijk bezig, maar wel op dit lage niveau. Hij heeft geen enkele ervaring in de echt moeilijke potjes.
Ik heb liever iemand die redelijk bezig is in Oranje dan iemand die er zo lethargisch bijliep als Van de Wiel in 2012. Als hij zijn oude vorm weer terugvindt mag hij van mij wel weer aanschuiven in Oranje, maar zover is het volgens mij nog niet.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb liever iemand die redelijk bezig is in Oranje dan iemand die er zo lethargisch bijliep als Van de Wiel in 2012. Als hij zijn oude vorm weer terugvindt mag hij van mij wel weer aanschuiven in Oranje, maar zover is het volgens mij nog niet.
Ik heb me dat EK ook gestoord aan zijn spel, maar het sprak ook niet in zijn voordeel dat Robben dat EK dramatisch speelde en ook totaal niet wilde meeverdedigen, waardoor vd Wiel alles achterin alleen moest doen. Kreeg constant 2 spelers tegen zich, had oa tegen Portugal zelfs Ronaldo meerdere malen voor zich zonder enige hulp van anderen.
Van Rhijn speelt wisselvallig, Janmaat wordt nooit op hoger niveau eens getest. Ik vind dat het wel eens tijd wordt voor een rentree van vd Wiel.
kos
-
- 46705 berichten
- 8862 stemmen
Heeft inderdaad 13 keer de 90 minuten volgemaakt. Maar dat is niet zo gek, want Jallet werd af en toe gespaard voor de CL en was een periode geblesseerd.
Janmaat doet het nu beter bij Oranje dan Van der Wiel in zijn laatste twee jaar heeft gedaan, dus ik zou niet weten waarom je hem eruit zou halen.
Dit dus. x2.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.