• 15.910 nieuwsartikelen
  • 178.754 films
  • 12.256 series
  • 34.049 seizoenen
  • 648.696 acteurs
  • 199.208 gebruikers
  • 9.384.508 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

j0enne

• 9607 berichten
  • 3779 stemmen

Ik dacht trouwens dat er een regel bestond waarbij je maar een maximaal aantal spelers mocht huren van één club.

Ze hebben namelijk in 2010 dispensatie gekregen van de KNVB omdat ze er toen drie hadden waar twee was toegestaan.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3779 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Hij kan jonge gasten als Fischer misschien negatief beïnvloeden. Bij Elia denk ik toch altijd aan iemand die zwakzinnig is, maar wel kan voetballen. En aan iemand die lak heeft aan regels. Zie bv zijn illegale races met Arnautovic in de nacht waardoor Bremen hen geschorst had. Ik hoop maar dat hij zulke fratsen nu laat. Laatste kans om zijn loopbaan te redden, anders speelt hij over 2 jaar bij clubs als ADO.

Bij Elia denk ik direct aan Drenthe.

Heeft trouwens vanaf 2010/2011 maar liefst 2 hele doelpunten gemaakt.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Tuurlijk, al zijn er ook andere scenario's. Je kan ook kampioen worden (ja, in deze brakke competitie een mogelijkheid), CL halen. De passanten gaan weg maar kan wel miljoenen op je bankrekening bijschrijven door die huurlingen. Je kan gewoon hoge kwaliteit spelers halen voor weinig geld.

Voorlopig waren die huurlingen daar niet van het niveau dat ik ze echt weergaloos vond. Een paar waren oke, een aantal niet maar ik zag geen spelers die echt beter dan wie dan ook waren.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ja, ik krijg net het nieuws door dat Ajax en Elia vergevorderde onderhandelingen voeren. Nieuws waar ik gezien de omstandigheden nu erg tevreden mee ben. We hebben absoluut een topversterking op rechtsbuiten nodig. Elia is dat toch wel, al vind ik hem geen hele prettige persoonlijkheid.

Is dat zo? Loopt 1 op 11 momenteel sinds 2009, en heeft er bij Werder en Juve geen enkele in het netje gelegd. Bij HSV en Werder ook geen succes, en die clubs zijn toch echt wel slechter dan Ajax. Ik moet het nog maar eens zien; de Elia van Twente en Oranje enkele jaren geleden is niet meer.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3779 stemmen

Ik ga eens een kijkje nemen bij Jong PSV - Jong Ajax. Hopen dat 't niveau deze keer wel wat beter is.

En natuurlijk eens kijken wat er bij Ajax allemaal rondloopt.

Arias, Tyton en Jozefzoon staan trouwens waarschijnlijk in de basis bij PSV.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Bij Elia denk ik toch altijd aan iemand die zwakzinnig is, maar wel kan voetballen.

Dat denk ik bij elke voetballer.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Zijn stats zijn wel matig ja.

Laatste 3 hele seizoenen plus dit seizoen maar 34 competitieduels gespeeld met 0 goals.

http://www.vi.nl/spelers/carriere/eljero-elia.htm

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Lefgozer schreef:

(quote)

Ik denk bij, als ik over mijn eigen club spreek, bij jongens als Moisander, Blind, Poulsen, De Jong, Schone en Fischer (onder andere) echt niet dat het domme gasten zijn. In tegendeel.

Maar bij een aantal ook weer wel.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Verdedigend vind ik Duitsers toch wel sterker dan Nederlanders. Ik denk dat Frank de Boer Elia wel een beetje in het gareel weet te houden. Het kan niet zo zijn dat Elia opeens helemaal niet meer kan voetballen. Er moet in ieder geval een versterking komen. Schrok echt van het niveau van Ajax gisteren, dus er moet nog snel wat bij komen.

kos

• 46703 berichten
  • 8862 stemmen

In NL is wel even wat anders voetballen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Lefgozer schreef:

(quote)

Haha, velen komen nou niet bepaald verfijnd over nee

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Elia staat trouwens nog drie jaar onder contract en koste Werder vorig seizoen 5.5 miljoen. Dat gezegd; voor iemand die niks gepresteerd heeft vind ik het een schande van Marc als hij meer dan 3/3.5 miljoen neerlegt.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Je vindt het maar een schande. Ajax zal vanavond moeten dokken, anders krijgen ze niemand. Dan ga je met Sana de CL in.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Babel had anders ook geen goede statistieken. Elia kan (kon?) prima voetballen en destijds wilde iedereen dat die per se naar Ajax zou komen. Ik had overigens liever dat ze die 5,5 miljoen aan Eriksen als jaarsalaris gegeven hadden.

5,5 miljoen ook zeker niet. Dan maar een keertje een seizoen slechter (als Elia het verschil al zou kunnen maken). Op deze manier blijft iedereen de hoofdprijs aan Ajax vragen...

Een tabelletje o.i.d. zou handiger zijn. Verder interessant om te lezen, maar toch eigenlijk hetzelfde als wat er destijds bij Ronaldo geschreven werd en al bij al die andere toppers die daarvoor kwamen.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2365 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Is dat zo? Loopt 1 op 11 momenteel sinds 2009, en heeft er bij Werder en Juve geen enkele in het netje gelegd. Bij HSV en Werder ook geen succes, en die clubs zijn toch echt wel slechter dan Ajax. Ik moet het nog maar eens zien; de Elia van Twente en Oranje enkele jaren geleden is niet meer.

Werder slechter dan Ajax? Huh?

Daarnaast zijn de verdedigers beter in de Duitse competitie.

Hier kan je er zo 10 inleggen als je 2 jaar niet gevoetbald hebt.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Je vindt het maar een schande. Ajax zal vanavond moeten dokken, anders krijgen ze niemand. Dan ga je met Sana de CL in.

Ajax (of AZ) had Mokhtar moeten halen, maar is nu helaas al naar Twente. Die schat ik toch wel even hoger in dan Elia.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik sta achter het beleid van Marc, maar het gebrek aan vooruit zien is gewoon lachwekkend. Je kon Maher krijgen voor 6/7 miljoen in juni, wetende dat Eriksen 80% zeker zou vertrekken. En ook al zou hij niet vertrekken; ruime bank voor een druk seizoen is prima en weg ging hij uiteindelijk toch wel binnen een jaar. Boerrigter, Mickey, Cuenca en Babel lopen de deur uit, en ze halen alleen Bojan ervoor terug. Op de laatste dag proberen ze John (prima keus) te halen; te laat.

Ze mogen best wat eerder anticiperen.

mjk87 (moderator films)

• 14547 berichten
  • 4528 stemmen

Helder samenvattend stuk, dat iedereen die niet direct gaat schreeuwen maar eerst eens precies gaat uitzoeken hoe het zit ook al heeft kunnen vinden. Maar niettemin, prettig dat het zo bondig in één stukje staat.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4087 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik snap zo'n Ozil niet. Wereldspeler, international van Duitsland en dan naar de eeuwige nummer 4 Arsenal toe.

Fantastische transfer, dat hij Madrid verlaat snap ik overigens niet. Te maken met Bale?

Maar Arsenal doet eindelijk eens een topaankoop en een speler die meer dan perfect in het spelletje van Arsenal past.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Gelukkig kom Elia niet; dat soort 'swag'-kneusjes moet je buiten de Arena houden.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Werder slechter dan Ajax? Huh?

Voorbereiding gemist?

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Een overwinning op Werder in de voorbereiding heeft net zoveel waarde als een overwinning op een ongeïnteresseerd Man United in de Europa League.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Lefgozer schreef:

(quote)

Ajax (of AZ) had Mokhtar moeten halen, maar is nu helaas al naar Twente. Die schat ik toch wel even hoger in dan Elia.

Leuke speler inderdaad. Die had ik ook best bij Ajax willen zien.

stinissen (crew films & series)

• 23473 berichten
  • 76983 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Leuke speler inderdaad. Die had ik ook best bij Ajax willen zien.

Ik ook trouwens zie ik Twente dit jaar ver komen prima aankopen zo op het eerste gezicht en dan ook nog die Mexicaan

• 23473 berichten
  • 76983 stemmen

Dus we hebben nu SANA .....

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Anyway, Elia komt niet. Ajax wilde huren en optie tot koop, Werder wilde alleen verkopen. Elia wilde graag naar Ajax.

Wat een gedoe.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

stinissen schreef:

(quote)

Waar wedden we om 50 euro?

Zal ik je mijn rekeningnummer PM-en?

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Helder samenvattend stuk, dat iedereen die niet direct gaat schreeuwen maar eerst eens precies gaat uitzoeken hoe het zit ook al heeft kunnen vinden. Maar niettemin, prettig dat het zo bondig in één stukje staat.

Maar het geld voor die aankopen komt wel van de met Europese steun overeind gehouden Spaanse banken. Hoezo schreeuwen? Als ING elke paar jaar 100 mln. aan Ajax leent om een Godenzoon te halen, dan krijg je precies hetzelfde effect (meer exposure -> meer tv-geld + meer merchandise). Dat het niet gebeurd is omdat het hier niet mag. Eind jaren '90 toen de herinnering aan de CL titel van Ajax nog vers in het geheugen lag, hingen de Ajax shirtjes in alle Europese wereldsteden. Kom daar nu maar eens om.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3779 stemmen

Wat blijft die Gravenberch een beest zeg. Sodeknetter.

• 23473 berichten
  • 76983 stemmen

[quote]The Oceanic Six schreef:

(quote)

Zal ik je mijn rekeningnummer PM-en? [/quote

Te laat maar ff wat anders Ajax moet een keer een beetje risico nemen had Maher voor 9 miljoen gekocht en 15 voor Tadic en 3 voor Mokthar was je 27 miljoen kwijt geweest voor nog betrekkelijk jonge spelers die je met winst na een jaar of drie had kunnen verkopen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.