• 15.918 nieuwsartikelen
  • 178.829 films
  • 12.258 series
  • 34.051 seizoenen
  • 648.775 acteurs
  • 199.219 gebruikers
  • 9.385.443 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Lord Flashheart schreef:

(quote)
Oekraïne gaat ons sowieso voorbij dit jaar (of Ajax moet de CL winnen), want zij verliezen een zwak jaar en wij en sterk jaar. Afhankelijk van de verdere prestaties kan België ons ook voorbij. In dat geval verliezen we een Europa League plaats en speelt de kampioen ook voorronde CL. Griekenland en Turkije vormen vooralsnog geen bedreiging, aangezien ze beide relatief goede jaren verliezen. Klimmen in de ranking zit er nu al niet meer in; we mogen blij zijn als we niet verder afglijden.

Nogmaals: Frankrijk (de nummer 6) ligt 11.000 punten op Nederland (de nummer 7) voor. Dat haal je dus nooit in; zeker niet nu PSG en Monaco de dienst uitmaken in Frankrijk.

De posities nummer 7 tm.9 (Nederland, Rusland, Oekraine) liggen op 4000 punten van elkaar, en de nummer 10 (België) ligt 7000 punten achter op Nederland. Turkije de nummer 11 ligt zelfs 10.000 punten achter op Nederland, en aangezien die een slecht seizoen krijgen met nog maar drie actieve clubs kun je die voorlopig afschrijven m.b.t. inhalen.

De nummer acht Rusland gaat met vijf uit zes teams Europa in; die gaan dus waarschijnlijk veel punten behalen en Nederland voorbij streven binnen twee jaar. Bij de nummer negen Oekraine ziet het er naar uit dat zij met vier clubs Europa ingaan, ze zijn er al twee kwijt geraakt in de voorrondes). Nummer tien België mag met vier clubs Europa in.

Conclusie van dit stukje is: de nummers zeven tot en met negen (NL, RUS, OEK) gaan de komende seizoenen lekker stuivertje wisselen. België en Turkije staan nu al ver achter. Feit blijft dat Nederland komend seizoen een relatief goed seizoen kwijt raakt (09/10), maar dat heft zich de jaren erna ruim op in verhouding met RUS en OEK.

Pas vanaf ranking nummer veertien raken we een direct CL ticket kwijt. en die staan 14.000 punten achter ons. Het kwijtraken van een EL ticket is dichterbij, namelijk vanaf plek tien.

Maar aangezien onze directe achtervolgers (Belgie, Turkije) er nog minder chocolade van maken dan wij zie ik het voorlopig niet gebeuren dat we op niveau Zwitserland /Roemenië (nmr. 14) zitten en ons CL ticket kwijtraken. No worries.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3779 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Fiorentina is door op uitgoals hoor.

Klopt inderdaad, te snel gekeken. Verdorie!

Zou me trouwens niet verbazen als Labyad straks bij Vitesse of Twente staat te ballen. Of Ajax zelfs.

Alleen Marokkanen en Ajax zijn niet bepaald een succes.

Een goedkopere vervanger van Toivonen kan je trouwens niet halen. Ik zie 't nog steeds in 'm zitten.

AZ is trouwens de hoogst genoteerde uit pot 2. Jammer dus dat Fiorentina 't net heeft weten te redden, anders zaten ze ook gewoon in pot 1.

Edit.

En daar gaat de volgende goede ploeg.

Na verlenging vliegt Braga eruit tegen Pandurii Targu Jiu. Lijkt verdomme wel één of ander gerecht.

Edit.

Nu schuift AZ dus wel door naar pot 1 aangezien Braga daar in zat. Nu is 't dus te hopen dat de 'lucky loser' niet hoger is dan AZ.

Pot 1 of 2 is toch wel een heel erg groot verschil. Dus da's lekker voor AZ.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Lucky Loser wordt gewoon Feyenoord natuurlijk. En dan massaal feestvieren op de Coolsingel vanwege het 'bereiken' van de Groepsfase Europa League.

j0enne schreef:

Alleen Marokkanen en Ajax zijn niet bepaald een succes.

Jopie wil het gewoon niet hebben.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

j0enne schreef:

Stuttgart, Spartak Moskou, Saint-Etienne, Nice, Fiorentina, Udinese zijn trouwens gewoon allemaal uitgeschakeld.

Reken er maar op dat een van de uitgeschakelde 'grootmachten' dat nog te verloten ticket 'toevallig' krijgt toegewezen.

mjk87 (moderator films)

• 14550 berichten
  • 4530 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Reken er maar op dat een van de uitgeschakelde 'grootmachten' dat nog te verloten ticket 'toevallig' krijgt toegewezen.

In Rusland is toch het meeste geld? Dat wordt Moskou dus.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Wat balen dit. Kuban is een beter team, maar de nederlaag is totaal onnodig. Je zag dat ze de eerste tien minuten onder de indruk waren van alles. Fantastische sfeer. Reserves van de Russen kwamen zelfs al filmend het veld op. Kuban begon ook erg onzeker en wij vol overtuiging, ook na de gemiste pingel. Ondanks de misser toch 1-0 en daarna begon het Grote Achteruitlopen. Typisch weet. Debiele terugspeelbal van BMI was het kantelmoment. Daarna 1-1 en zelfs ondanks die goal had je bij rust al virtueel op doorgaan moeten staan. Tweede helft heel rap vergeten. Geen overtuiging, alleen maar gebrei, geen idee... Leuke invalbeurt van Manu. Snel de plek van Schaken over laten nemen. Armenteros op de plek van Lex Missers, en heel rap. En dab maar wachten op de return van Boetius.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

DMF schreef:

Fantastische sfeer. Reserves van de Russen kwamen zelfs al filmend het veld op.

Kan regelrecht naar De SBS van Kraaij, in de uitzending van 'most funniest homevideo's'.

Schei toch uit man Dit was de eerste Europese uitwedstrijd van Kuban ooit, en dus ook voor veel spelers waarschijnlijk. Hadden ze in welk ander stadion gevoetbalt met een grote capaciteit was het niet anders geweest.

mjk87 (moderator films)

• 14550 berichten
  • 4530 stemmen

Tja, al zullen ze in Rusland toch wel grotere stadions hebben gezien, dunkt me? Overigens meen ik mij te herinneren dat de Ajacieden zich in Bernabeu zo gedroegen vorige seizoenen.

Joy4ever

• 4616 berichten
  • 1840 stemmen

APOEL dus de lucky loser. Je verwacht het ook niet, een club die het twee edities terug

zo goed deed in de CL.

Onderhond

• 87606 berichten
  • 12867 stemmen

lol ... had Zulte zich niet zo druk moeten maken

Joy4ever

• 4616 berichten
  • 1840 stemmen

Onderhond schreef:

lol ... had Zulte zich niet zo druk moeten maken

Joy4ever

• 4616 berichten
  • 1840 stemmen

Reactie Lennon na de loting

(afbeelding)

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Eh. Nee, hij moet gewoon spelen vanavond.

Haha, ja hoor. Zoals ik al zei, hij is weer eens gefrustreerd dat hij geen persoonlijk prijsje zou krijgen.

'Platini woedend op in Monaco afwezige Ronaldo' - voetbalzone.nl

PS: AZ begint bijna. Voetbal op de vrijdagochtend

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

APOEL dus de lucky loser. Je verwacht het ook niet, een club die het twee edities terug

zo goed deed in de CL.

Ik had eigenlijk Spartak Moskou verwacht. Rijke Russen die de Uefa een beetje betalen om toch weer mee te doen...

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Leuk he Ik zit er ook klaar voor.

mjk87 (moderator films)

• 14550 berichten
  • 4530 stemmen

Lekker man, 11 uur voetbal. Ik heb weleens een CL-wedstrijd om kwart voor 7 's ochtends gezien of nog vroeger, maar dan ben je brak. Dit is gewoon grappig. En gewoon met publiek ook nog.

kos

• 46705 berichten
  • 8862 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Haha, ja hoor. Zoals ik al zei, hij is weer eens gefrustreerd dat hij geen persoonlijk prijsje zou krijgen.

'Platini woedend op in Monaco afwezige Ronaldo' - voetbalzone.nl

Is natuurlijk gewoon een verhaal van de ene waarheid tegen de ander.

daarnaast is de FIFA boycotten natuurlijk altijd goed.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Ronaldo

Wat een eindbaas, lekker een benefietwedstrijdje voor Deportivo spelen in plaats van mee te doen aan die poppenkast (Ribery ) van die corrupte Fransoos. Daarom is hij nou de grootste

Joy4ever

• 4616 berichten
  • 1840 stemmen

Daarnaast ga je ook niet naar een uitverkiezing waarbij je weet dat de winnaar één grote grap is.

mjk87 (moderator films)

• 14550 berichten
  • 4530 stemmen

"Roger Federer is ook knap, goed en miljonair, maar hij wordt niet uitgefloten" vind ik dan wel weer een bazenopmerking trouwens, ook al komt die van Platini.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

Daarnaast ga je ook niet naar een uitverkiezing waarbij je weet dat de winnaar één grote grap is.

Gelukkig hebben ze bij Barcelona meer stijl.

Andoni Zubizarreta, technisch directeur van Barcelona, was duidelijk. "Ik ben er voorstander van dat die van mij er zijn, of ze nu winnen of niet", benadrukte de sportbestuurder. "Ribéry was de grote favoriet na het geweldige seizoen van Bayern. Maar ik genoot nog meer van het vrolijke gezicht van Messi toen hij hoorde dat de prijs naar Ribéry was gegaan."

Joy4ever

• 4616 berichten
  • 1840 stemmen

Mijn opmerking was er ook eentje met een . Ik vind wel dat je aanwezig moet zijn omdat je je club vertegenwoordigt. Maar het is natuurlijk totaal ongeloofwaardig om Ribery als beste voetballer uit te roepen. Echt ongelofelijk. Als je dan toch iemand van Bayern wilt hebben neem dan een Müller bijv.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Het vrolijke gezicht van Messi

Alleen de allerdomsten trappen in zo'n schijnheilige opmerking Teiltje graag!

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

mjk87 schreef:

"Roger Federer is ook knap, goed en miljonair, maar hij wordt niet uitgefloten" vind ik dan wel weer een bazenopmerking trouwens, ook al komt die van Platini.

Platje mag de veters van Ronaldo nog niet strikken, daar wringt het schoentje bij deze opperbobo.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3779 stemmen

0-2...

Nog 20 minuten.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Mondeju

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

0-2 he, godverdomme

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Buitenspel man.

Ben ik nu de enige die dat ziet. Degene bij de tweede paal is in het spel betrokken.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3779 stemmen

Is die reclame voor op dat shirt afgeplakt of?

mjk87 (moderator films)

• 14550 berichten
  • 4530 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Platje mag de veters van Ronaldo nog niet strikken, daar wringt het schoentje bij deze opperbobo.

Die teert eeuwig op zijn 9 goals op één Europese eindronde, en zijn juichen in het Heizel,

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.