• 15.926 nieuwsartikelen
  • 178.862 films
  • 12.260 series
  • 34.055 seizoenen
  • 648.854 acteurs
  • 199.225 gebruikers
  • 9.386.322 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Bij elke normale loting is het gewoon einde verhaal, of het Deentje nou meedoet of niet.

Nonsens. Vorig seizoen was je de betere tegen City (uit de tweede pot). Had je een relatief makkelijke gehad uit pot 4 (ik noem een Austria Wien, Pilzen, Kopenhagen) in plaats van Dortmund was je zeer waarschijnlijk als tweede geëindigd.

Real - City - Ajax - Pilzen was een normale/zware loting geweest; en dan waren we door gegaan.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

As is verbrande turf, maar Ajax was in die poule vanzelangzalzeleven niet doorgegaan.

mjk87 (moderator films)

• 14552 berichten
  • 4530 stemmen

En waarom niet? Dan hadden ze geen vier punten tegen City gepakt, het City dat normaal zes punten moet pakken tegen Ajax en alle kans had nog door te gaan in de CL als ze dat hadden gedaan?

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

City had het dan natuurlijk ook makkelijker gekregen, niet alleen Ajax. Alsof Ajax sowieso uit bij Plzen zou winnen etc etc..

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Haha inderdaad. Sowieso is dat als als geneuzel al te lachwekkend voor woorden.

Joy4ever

• 4617 berichten
  • 1840 stemmen

Harco schreef:

Zal absoluut beter tot zijn recht komen in een 4-3-3-opstelling dan in de 3-5-2 bij Juventus.

Die 4-3-3 is zeker alleen op papier? Wat ik van Milan zie is Balo in de punt met een zwervende Shaarawy er omheen. En links rechts Boateng en Montolivo die in de opengevallen gaten springen.

Ik hoop dat mocht Matri jullie kant opkomen hij het goed gaat doen, nogmaals een mooie speler. Ik vind het jammer dat er geen echte match was bij Juventus.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

mjk87 schreef:

En waarom niet? Dan hadden ze geen vier punten tegen City gepakt, het City dat normaal zes punten moet pakken tegen Ajax en alle kans had nog door te gaan in de CL als ze dat hadden gedaan?

Had een hele andere dynamiek gegeven, City was dan gewoon tweede geworden. Je kunt niet simpelweg wedstrijdjes uitzoeken die jou goed uitkomen en daar dan conclusies aan verbinden. Anders was FC Utrecht ook wel kampioenskandidaat nummer 1. City is gemiddeld gesproken gewoon veel en veel beter dan Ajax, er zit alleen altijd wel een potje bij dat het mee of tegenzit. Bovendien werd Ajax daarna ook doodleuk door Steaua Boekarest uitgeschakeld, dus we moeten niet doen alsof Pilsjes twee keer een makkie was geweest. In een gemiddelde poule is Ajax gewoon kansloos, je moet al geluk hebben dat je eens een echt zwak team uit pot 2 treft, zoals Lyon toen (en Schalke nu?).

Sowieso apart om na een seizoen waarin je na 6 wedstrijden niet minder dan 8 (!!!) punten tekort komt om door te gaan net doet alsof plaatsing voor de achtste finales heel logisch is.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

dus we moeten niet doen alsof Pilsjes twee keer een makkie was geweest

En ook niet doen alsof Ajax al bij voorbaat kansloos zou zijn. Volgens jou zou Ajax vorig seizoen ook maar liefst nul punten bij elkaar sprokkelen en een gooi doen naar het slechtste doelsaldo ooit. Het liep anders.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Dat was dan een slechte voorspelling van mij, want kansberekentechnisch haal je altijd wel een paar puntjes natuurlijk. Hoewel slechtste doelsaldo ooit wel redelijk uit is gekomen dacht ik

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Wat een discussie hier over Ajax en de CL ... dat Ajax eerst maar eens zorgt dat er beter gevoetbald gaat worden, anders wordt plek 2/3 in Nederland nog lastig. Wat dat betreft kan een vertrek van Eriksen (en evt. Toby) ook wel verfrissend werken. Weg met het plichtmatige, routineuze en stroperige.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nou, wat zijn we blij dat Eriksen weg gaat Quido. Die jongen bracht ook totaal geen kwaliteit, geen goed spel, geen goals, geen assists. Niks. Het zal vast verfrissend werken om op zijn plek een nog veel mindere speler op te stellen.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Materny schreef:

(quote)

En ook niet doen alsof Ajax al bij voorbaat kansloos zou zijn. Volgens jou zou Ajax vorig seizoen ook maar liefst nul punten bij elkaar sprokkelen en een gooi doen naar het slechtste doelsaldo ooit. Het liep anders.

Overigens gaf ik Ajax voor die thuiswedstrijd een kans van 25W-25G-50V volgens mij. Doe hetzelfde met Dortmund thuis, 10-20-70 Madrid thuis en elke uitwedstrijd en je haalt gemiddeld precies 4 punten, is gewoon gemiddelde score dus. Tegen Plzen (ipv Dortmund) was het thuis misschien 60-20-20 geweest en uit 20-40-40 en de eindscore is gemiddeld 5,5 punten. Word je ook geen 2e mee.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4087 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Tja, als ik het goed begrijp is Ajax voor succes dus afhankelijk van 1 buitenlandse aankoop die op het moment dat iedereen het verwacht voor een dikke winst doorverkocht wordt. Nou lang leve de jeugdopleiding, de scouting, de visie en het collectief dan maar.

Ik dacht trouwens dat Siem de Jong de beste speler was, wil ook nog wel eens wisselen.

Vergelijk het met Barca. Het collectief is misschien wel erg belangrijk, maar af en toe heb je bepaalde spelers die je over een dood moment heen moeten helpen. Eriksen is dat op dit moment voor Ajax. Messi is/was dat bij Barcelona. Vorig seizoen vond ik Eriksen minder bepalend dan op dit moment.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Achteraf gezien mag Ajax eigenlijk tevreden zijn met die moeilijke competitiestart, die hebben ze nu toch maar al mooi vast gehad met Eriksen en Alderweireld.

Gelukkig treffen wij ze zonder Eriksen, Alderweireld en de Jong.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

Achteraf gezien mag Ajax eigenlijk tevreden zijn met die moeilijke competitiestart, die hebben ze nu toch maar al mooi vast gehad met Eriksen en Alderweireld.

Het leverde alleen nauwelijks punten op

Sowieso is het wel een soort vervalsing. Nu treffen teams Ajax zonder Eriksen, waar bv de 1e 4 teams wel hem kregen. Ajax trof Heerenveen, dat misschien Finbogasson nog kwijt zal raken.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Maar nu treffen wij Duarte 3 keer.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

otherfool schreef:

Ik heb hier trouwens duizenden keren moeten lezen dat juist Ajax niet van 1 speler afhankelijk was en met het fantastische 'collectief' en de 'visie' van het 'technisch hart' Europa hoe dan ook binnen 5 jaar veroverd ging worden, dus die paniek na 1 transfertje is wel opmerkelijk.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Nou, wat zijn we blij dat Eriksen weg gaat Quido. Die jongen bracht ook totaal geen kwaliteit, geen goed spel, geen goals, geen assists. Niks. Het zal vast verfrissend werken om op zijn plek een nog veel mindere speler op te stellen.

Nee, maar je wordt nu wel gedwongen om anders te gaan spelen, en dat kan alleen maar goed zijn. Tenzij De Boer natuurlijk het vertrek opvangt door er simpelweg 10x zo slechte spelers neer te zetten, zoals Van der Hoorn en Klaassen. Dan daalt het niveau echt tot onder het nulpunt.

Wat een as met trage (non-voetballers) zou je dan hebben ... Van der Hoorn, Poulsen, Klaassen, Schöne en Sightorsson

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4087 stemmen

Ajax speelt gewoon stroef op dit moment en Eriksen is het enige lichtpunt.. Hopelijk schiet de Jong even op met zijn klaplong

stfuympos

• 13361 berichten
  • 731 stemmen

Waar is de tijd dat toen Bergkamp vertrok een zekere Litmanen klaar stond?

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Het leverde alleen nauwelijks punten op

Sowieso is het wel een soort vervalsing. Nu treffen teams Ajax zonder Eriksen, waar bv de 1e 4 teams wel hem kregen. Ajax trof Heerenveen, dat misschien Finbogasson nog kwijt zal raken.

Daarom moet het transferwindow ook voor heel Europa op 1 augustus stoppen. Ben je gelijk van dit soort dingen af, is er nog geen competitie begonnen. Voegt ook helemaal niks toe om nog een maand te wachten, iedereen wacht alleen maar langer met kopen.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Ik ben trouwens wel teleurgesteld in Ajax over de transfersom. Eriksen moet toch minstens 17 miljoen opleveren. Ik vind 12 miljoen voor een voetballer als Eriksen wel magertjes hoor.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Dat krijg je nou met eenjarige contracten.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Ik ben trouwens wel teleurgesteld in Ajax over de transfersom. Eriksen moet toch minstens 17 miljoen opleveren. Ik vind 12 miljoen voor een voetballer als Eriksen wel magertjes hoor.

Dan had Ajax niet met Eriksen moeten afspreken dat ie z'n contract zou verlengen als de gewenste club zich niet zou aandienen. Je kan moeilijk 15-20 miljoen gaan vragen voor een speler met een jaarcontract uit de eredivisie, dat is hetzelfde als gewoon 'Nee' zeggen.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Snap ook niet dat Christian 'clubliefde' Eriksen niet eerder heeft verlengd...

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4087 stemmen

Hij zou Ajax alleen verlaten voor een club die CL speelt. Oh nee, wacht...

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

stfuympos schreef:

Waar is de tijd dat toen Bergkamp vertrok een zekere Litmanen klaar stond?

Ik dacht zelf eerder aan Suarez, nadat Huntelaar weg ging. Maar werden ze daar kampioen mee?

Harco

• 978 berichten
  • 0 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Die 4-3-3 is zeker alleen op papier? Wat ik van Milan zie is Balo in de punt met een zwervende Shaarawy er omheen. En links rechts Boateng en Montolivo die in de opengevallen gaten springen.

Ik hoop dat mocht Matri jullie kant opkomen hij het goed gaat doen, nogmaals een mooie speler. Ik vind het jammer dat er geen echte match was bij Juventus.

SES speelt toch wel voornamelijk op de linkerflank, maar zwerft inderdaad veel: soms op rechts te vinden, soms helpt-ie op de linksbackpositie en snijdt vaak binnendoor. Boateng is eigenlijk een valse rechtervleugel (is ook helemaal niet zijn positie) en voert daarom zijn defensieve taken ook uit. Montolivo is een regista, maar vanwege het driemansmiddenveld met De Jong in de punt naar achteren krijgt Monto ook een vrijere rol. Daarbij is Balotelli natuurlijk wel de diepe spits, maar hoe vaak verovert hij geen ballen op het middenveld om daarmee andere spelers vrij te zetten? Gisteren ook weer ontzettend belangrijk. Stelt Allegri Poli op, dan hoeven Boateng en Balo ook minder terug te vallen. Werkt hard en omdat hij veel loopt (ook met de bal aan de voet) weet hij andere spelers vrij te zetten. En dan hoeven Balo en Boateng dat dus niet meer te doen. Dus op zich is het wel een 4-3-3-formatie, maar met een aantal spelers die een wat vrijere rol opeisen.

Mediaset reports that Matri will get a 4-year contract worth €2.6m per year.

Blijf het een rare deal vinden. Allegri wil een vervanger voor Pazzini waarvan men niet weet wanneer hij weer fit is. 2,6 miljoen per jaar vind ik nogal veel voor een pinch-hitter. Ter vergelijking, hier de salarissen van vorig seizoen: klik.En dan ook nog eens een contract van vier jaar? Ondertussen hebben we Niang en Petagna ook nog voor die positie. Dacht dat we iets zuiniger met ons geld omsprongen de laatste tijd. Zal allemaal wel... Of het moet wel heel erg met Pazzini zijn. Men verwachtte hem in eerste instantie terug in oktober/november.

Ondertussen ondergaan Eriksen, Lamela en Chiriches allen de medische keuring bij Tottenham.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

rep_robert schreef:

Hij zou Ajax alleen verlaten voor een club die CL speelt. Oh nee, wacht...

Wellicht vertellen ze hem dat pas nadat hij zijn handtekening heeft gezet?

stfuympos

• 13361 berichten
  • 731 stemmen

Barca

Juventus

Ajax

Anderlecht

Cool.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.