- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Ik heb hier trouwens duizenden keren moeten lezen dat juist Ajax niet van 1 speler afhankelijk was en met het fantastische 'collectief' en de 'visie' van het 'technisch hart' Europa hoe dan ook binnen 5 jaar veroverd ging worden, dus die paniek na 1 transfertje is wel opmerkelijk.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb hier trouwens duizenden keren moeten lezen dat juist Ajax niet van 1 speler afhankelijk was en met het fantastische 'collectief' en de 'visie' van het 'technisch hart' Europa hoe dan ook binnen 5 jaar veroverd ging worden, dus die paniek na 1 transfertje is wel opmerkelijk.
Ja, dus? Neemt niet weg dat je af en toe wel een bepalende speler in je ploeg nodig hebt. Maar er blijft nog steeds een collectief over dat we nationaal om de titel zal spelen. Maar in de CL moet je gewoon je ambities bijstellen bij een te zware loting.
Montorsi
-
- 9718 berichten
- 2381 stemmen
Je zit een paar dagen voor het sluiten van de markt. Elke club verhoogt dan zijn prijzen. Zelfs een clubje als Heracles verhoogt meteen het transferbedrag van Duarte. En Ajax? Die laten hem voor een lullige fooi lopen. Volgens de NOS is het trouwens 13,5 miljoen, dat terzijde. Spurs heeft 100 miljoen te besteden, dan had je gewoon 20 miljoen voor Eriksen moeten vragen. Dan had Spurs kunnen bedenken of ze hem echt wilden.
Lees de reacties uit Engeland: Opwinding om Eriksen - Telesport.nl - Sportnieuws, Voetbal, Wielersport, Tennis, Autosport en Schaatsen [Ajax] - telegraaf.nl
Die vinden het allemaal het koopje van de zomer. En zo is het maar net.
Die 12 miljoen had Ajax ook verdiend als ze met Eriksen eens de 2e ronde CL bereikten of als ze volgend seizoen als kampioen weer CL mogen spelen.
Tsja Ajax kan inderdaad lekker 20 miljoen gaan vragen, en zo de boel blokkeren, zodat Eriksen helemaal zijn contract niet verlengt en gratis de deur uitloopt. Hadden ze ook kunnen gokken ja... En je kunt als relatieve kleine club in Europa niet gokken op overwinteren in de CL. De vorige drie jaar lukte het al niet eens met Eriksen, de kans is niet zo groot dat dit nu wel zou zijn gebeurd. Als je hem had gehouden en dan ook weer geen 2e ronde halen, en ook geen kampioen worden heb je driedubbel pech. Dan kun je maar beter het risico niet nemen als je het mij vraagt.
En ja het is een koopje, maar dan vooral vanwege zijn contract. Had ie nog een extra jaar onder contract gestaan (zoals vorig jaar en het jaar ervoor) was Eriksen helemaal geen koopje.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Tja als je je ambities bij moet stellen na 1 (!) verkoop dan heb je de zaakjes slecht voor elkaar.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Fuck you Ajax. Wat een schandalig beleid. Je beste speler enkele dagen voor een lelijke fooi verkopen. Die lui vangen 100 miljoen en dan mogen ze het ook nog eens in 3 termijnen afbetalen. Wat een gigantische bullshit. Ben wel weer klaar met dit klote seizoen op deze manier. En dan komt zo'n speler als Duarte Eriksen vast vervangen. Althans, als Overmars daar wat centen voor uit wil geven. Wat heb je eraan om straks 50 miljoen op je lopende rekening te hebben en sportief steeds zwakker te worden. Eriksen was de enige echt speciale speler die Ajax had. Het bedrag van 12m is nog niet eens zo verkeerd, maar je had er vast nog wel 5 miljoen bij kunnen krijgen aangezien Spurs stikt in het geld. Maar het is vooral de timing.
Bah bah bah,
Amen. Ben er momenteel echt klaar mee; een eventueel pittige loting vanavond en mijn emmer loopt over. Ik probeer het optimistisch te bekijken, het is alleen niet makkelijk wanneer je beste speler weer vlak voor de deadline exit gaat en je zodoende geen progressie kunt maken in Europa. Het is zaak dat spelers als Fischer en Bojan in vorm raken, anders heb je met de huidige selectie weinig te zoeken in de CL voor plek 2.
Ik sta volledig achter het beleid m.b.t. aankopen en eigen jeugd, maar dat wil niet zeggen dat je op het geld moet blijven zitten. Dadelijk met de verkoop van Alderweireld erbij heb je binnen drie dagen tijd 25 miljoen verdiend (Eriksen, Toby, uitschaking PSV). Gedeeltelijk investeren!!!
Bojan - Sigi - .....
Fischer - Poulsen - De Jong.
of
Fischer - Sigi - Bojan
..... - Poulsen - De Jong.
En aub, ga niet weer naar Jan Smit (nee, niet de palingvisser) met een 'take it or leave it' bod Marc 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Tja als je je ambities bij moet stellen na 1 (!) verkoop dan heb je de zaakjes slecht voor elkaar.
Niet elke Ajacied kan uitblinken in de CL. Schone kan in Nederland wel mee, maar zal nooit in de CL het verschil maken. Daarnaast is Eriksen gewoon een unieke speler. Behoort zeker tot 1 van de beste spelers van de laatste 10 jaar Ajax.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Overigens komt Eto'o naar verluidt naar Stamford Bridge 
Ik zie het wel zitten, Jose heeft eerder met hem gewerkt en hij schijnt transfervrij te komen (hij krijgt zelfs een oprotpremie mee van Anzhi). Mooi voor 1 jaartje, hopelijk staat Lukaku daarna klaar.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Domme reactie; binnen Nederland blijft de ambitie natuurlijk eerste worden maar je weet net zo goed als ik dat je in de CL het niet kunt permitteren om als Europese middenmotor je beste speler kwijt te raken. Het is niet dat we een Kaka of Modric kunnen brengen wanneer Ozil verkocht wordt....
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik zou het zo doen:
Vermeer, van Rhijn, vd Hoorn, Moisander, Blind, Poulsen, De Jong, Serero, Fischer, Sigthorsson, Bojan
Niet al te veel wisselen dus. Al komen Ligeon en Boilesen toch wel dicht bij een basisplaats. Zou Blind niet linkermiddenvelder kunnen spelen? Fischer lijkt me toch wel een pure aanvaller, weet niet of hij op het middenveld zou functioneren. Ajax zal eigenlijk nog een nieuwe aanvallende middenvelder en rechtsbuiten moeten halen. En die 2 die gewenst spelen spelen verdorie allebei in Eindhoven. Lekker beroerd.
Montorsi
-
- 9718 berichten
- 2381 stemmen
Ajax heeft trouwens ook te maken met het feit dat ze nu talloze exoten van 16 en 17 naar Amsterdam halen. Als die zien dat ze soortgelijke spelers als Eriksen geblokkeerd worden in het maken van een transfer door absurde transfersommen te vragen zullen die niet snel meer de tussenstap wagen lijkt me.
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Wat betreft al dat geld: wie wil je als Ajax in vredesnaam halen voor pak hem beet 10 miljoen die er meteen staat in Europa?
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Niet elke Ajacied kan uitblinken in de CL. Schone kan in Nederland wel mee, maar zal nooit in de CL het verschil maken. Daarnaast is Eriksen gewoon een unieke speler. Behoort zeker tot 1 van de beste spelers van de laatste 10 jaar Ajax.
Nou wen er maar aan dat de beste spelers weggaan want dat gebeurt elk jaar bij elke MML club. Slechts 1 basisspeler kwijt raken zou extreem weinig zijn, als je daar al niet op anticipeert (bv door Maher te halen) wordt het nooit wat. Daarnaast heb ik niet echt het idee dat Ajax met Eriksen wel iets in de CL te zoeken had, maar afijn.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik ben fan van Boilesen, wat was die al sterk tegen Heerenveen, geweldige speler die alleen maar vooruit denkt.
Verder een belachelijke fooi voor 1 van de grootste talenten die op de Europese velden rondloopt natuurlijk. Ach we moeten de andere 10 miljoen van PSV er maar even bij denken dan. Maar het blijft een groot gemis voor Ajax.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Wat betreft al dat geld: wie wil je als Ajax in vredesnaam halen voor pak hem beet 10 miljoen die er meteen staat in Europa?
Pfoe, even googlen welke Denen er nog niet bij ons spelen 
Maar eerlijk, geen idee. Vd Vaart? Zal wel niet. Misschien een goede speler van Anderlecht ofzo? Ik ben de scouting niet, neem aan dat ze bij Ajax een lijstje hebben.
Harco
-
- 978 berichten
- 0 stemmen
11 miljoen vragen voor Matri
. Ik moet zeggen dat ik het wel een mooie speler vind, heeft veel weg van Inzaghi. Mogelijk dat dit meespeelt aan kant van Milan. Enkel legde Inzaghi iets meer ballen in het netje. Wel blij dat mogelijk Matri vertrekt en niet Quagliarella.
Zal absoluut beter tot zijn recht komen in een 4-3-3-opstelling dan in de 3-5-2 bij Juventus.
mjk87 (moderator films)
-
- 14552 berichten
- 4532 stemmen
Nou wen er maar aan dat de beste spelers weggaan want dat gebeurt elk jaar bij elke MML club. Slechts 1 basisspeler kwijt raken zou extreem weinig zijn, als je daar al niet op anticipeert (bv door Maher te halen) wordt het nooit wat. Daarnaast heb ik niet echt het idee dat Ajax met Eriksen wel iets in de CL te zoeken had, maar afijn.
Niet de finale nee, maar twee jaar terug was Ajax al dichtbij, totdat Lyon 1-7 won en bij Ajax tweemaal de eerste goal werd afgekeurd (wat dan wellicht nog een gelijkspel had opgeleverd|). Vorig jaar had je vooral de loting met 2 van de 5 beste teams in Europa erbij. Al was je nog 20% beter, dan is het geen schande te verliezen. Maar dit jaar met een beetje normale loting (nog niet eens een gunstige loting) had een achtste finale er wel ingezeten. Dat alleen al levert enkele miljoenen op. Houd Eriksen desnoods een halfjaar nog (ook zeker nu we nog minstens 4 weken De Jong missen) en laat hem dan voor een echte fooi gaan. Overigens heb je wel gelijk dat Ajax nog steeds kampioen zou moeten worden als maar één speler vertrekt, maar als dat daardoor niet lukt maak je nog verlies ook door de transfer per saldo (want de CL en haar miljoenen haal je via de voorronden niet zo heel eenvoudig).
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Maar eerlijk, geen idee. Vd Vaart? Zal wel niet. Misschien een goede speler van Anderlecht ofzo? Ik ben de scouting niet, neem aan dat ze bij Ajax een lijstje hebben.
Denk dat het behoorlijk lastig is. Je kunt wel geld hebben, maar kwalitatief goede spelers halen naar Nederland is nog niet zo eenvoudig.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Domme reactie; binnen Nederland blijft de ambitie natuurlijk eerste worden maar je weet net zo goed als ik dat je in de CL het niet kunt permitteren om als Europese middenmotor je beste speler kwijt te raken. Het is niet dat we een Kaka of Modric kunnen brengen wanneer Ozil verkocht wordt....
Tja, als ik het goed begrijp is Ajax voor succes dus afhankelijk van 1 buitenlandse aankoop die op het moment dat iedereen het verwacht voor een dikke winst doorverkocht wordt. Nou lang leve de jeugdopleiding, de scouting, de visie en het collectief dan maar.
Ik dacht trouwens dat Siem de Jong de beste speler was, wil ook nog wel eens wisselen.
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Maar dit jaar met een beetje normale loting (nog niet eens een gunstige loting) had een achtste finale er wel ingezeten.
jaja...
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Denk dat het behoorlijk lastig is. Je kunt wel geld hebben, maar kwalitatief goede spelers halen naar Nederland is nog niet zo eenvoudig.
Dat heb ik wel eens vaker gezegd ja, toen oa jij steeds begon over dat Ajax de rijkste is en dus alles zou moeten winnen. Er komt inderdaad maar een bepaalde groep spelers naar Nederland en dat is nooit een topspeler.
Maar dan nog kan er wel wat beters dan een Duarte worden gehaald. Ajax had Maher gewoon vast moeten leggen.
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Dat heb ik wel eens vaker gezegd ja, toen oa jij steeds begon over dat Ajax de rijkste is en dus alles zou moeten winnen.
In NL natuurlijk wel ja.
-edit- en met Maher wordt je zeker niet beter dan nu.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Euh, blijf maar van onze spelers af, wil je 
Onze toptransfer (Mitrovic - voor het gigantische bedrag van 5 miljoen gehaald) speelt overigens vanavond voor het laatst voor zijn huidige club. Zal blij zijn als hij er eindelijk is 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Nu Eriksen weg is wel. Of ga je soms zeggen dat Serero of Schone beter is dan Maher.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Jullie hebben topper Nuytinck nog
Haha, klopt. Lekkere goal gemaakt nog vorig weekend. 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Maher valt overigens voorlopig wel enorm tegen bij PSV. Komt bijna niet in het spel voor, opvallend genoeg.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Maar dit jaar met een beetje normale loting (nog niet eens een gunstige loting) had een achtste finale er wel ingezeten. Dat alleen al levert enkele miljoenen op. Houd Eriksen desnoods een halfjaar nog (ook zeker nu we nog minstens 4 weken De Jong missen) en laat hem dan voor een echte fooi gaan. Overigens heb je wel gelijk dat Ajax nog steeds kampioen zou moeten worden als maar één speler vertrekt, maar als dat daardoor niet lukt maak je nog verlies ook door de transfer per saldo (want de CL en haar miljoenen haal je via de voorronden niet zo heel eenvoudig).
Ik snap het hele verhaal wel, maar het kan niet zo zijn dat je hierin afhankelijk bent van 1 speler (en volgens mij is dat ook niet zo). Natuurlijk maak je met een extreem makkelijke loting (zoals toen met Lyon & Zagreb) best kans om door te gaan, maar dat maak je dan ook wel zonder Eriksen. Bij elke normale loting is het gewoon einde verhaal, of het Deentje nou meedoet of niet.
mjk87 (moderator films)
-
- 14552 berichten
- 4532 stemmen
Maher valt overigens voorlopig wel enorm tegen bij PSV. Komt bijna niet in het spel voor, opvallend genoeg.
Maher viel op het jeugd-EK ook behoorlijk tegen. Of hij inhoud mist. De eerste helft heel aardig met een enkele sterke actie, daarna prut.
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Helemaal niet opvallend.
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Nu Eriksen weg is wel. Of ga je soms zeggen dat Serero of Schone beter is dan Maher.
Vooralsnog doen die weinig voor elkaar onder.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.