• 15.918 nieuwsartikelen
  • 178.829 films
  • 12.258 series
  • 34.051 seizoenen
  • 648.781 acteurs
  • 199.219 gebruikers
  • 9.385.749 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Je bent niet goed geinformeerd. Fox komt heel binnenkort met een openbare zender waar ze samenvattingen e.d. uit gaan zenden, waaronder die van de JL, gewoon gratis voor iedereen. Vanaf speelronde 4 geloof ik, eerder is die zender er niet. Er komt juist meer aandacht voor de JL dankzij deze veranderingen. RTL zond ze op zaterdag rond de avond uit, niemand keek. Nu komt die aandacht weer terug. Deze veranderingen zijn juist de redding voor de JL qua aandacht en geld, al geloof ik best dat niet elke supporter in de JL er blij mee is dat belofteteams mee doen.

PS: Andere kritiek van jou was dat Jong Groningen mee had moeten doen als kampioen (was dat trouwens niet Heerenveen?), maar een hoop teams wilden helemaal niet mee doen. Uiteindelijk waren Ajax, Twente en PSV het hoogste geklasseerd van de teams die wel in de JL wilden ballen.

Klopt, maar diezelfde FOX laat deze elftallen rond achterlijke tijden voetballen om Jong PSV - FC Oss te mogen uitzenden. Je kan voor hetzelfde geld op vrijdagavond als op maandagavond ingedeeld worden, waar dat laatste geen supporter zin in heeft en toen wij in de JL voetbalden waren uitwedstrijden op de maandagavond een regelrechte hel. Ik vraag mij ook af in hoeverre de aandacht voor de JL zal vergroten, want ik vond vrijdagavond echt het ideale moment. Maandagavond moet men weer werken of zich daarop voorbereiden. Bovendien heeft indehekken.nl helemaal gelijk dat het ook nog eens zo is dat de meeste aandacht naar Jong Ajax gaat, ik verwacht ook niks anders bij het desbetreffende praatprogramma. Ik heb zojuist ff voor de gein naar de Jupiler League pagina op nu.nl gekeken aangezien indehekken.nl daar naar verwijst en helaas hebben zij meer dan gelijk. Van de 10 artikelen op de site gaan er 5 over Jong Ajax 2 over FC Twente en één over Jong PSV. Alsof ze in de eredivisie iets te klagen hebben over de aandacht. Dat is voer voor de supporterssite van die clubs, niet voor nu.nl die de echte supporter 10 minuten moet laten zoeken voordat zij de uitslag kunnen bezichtigen van de topper VVV - Willem II. Ik geef die teams die niet mee wilden doen groot gelijk, want niemand wordt er uiteindelijk beter van.

P.S. Het was idd FC Groningen, foutje van mijn kant

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)
Dan heb je het over dat soort supporters dat het geen reet uitmaakt waar ze staan, en of ze winnen of verliezen. Wat is dan het probleem dat beloftenteams meedoen?
Ik zeg toch niet dat het ze niet uitmaakt dat ze niet winnen, zij blijven alleen hun ploeg steunen tot in hun dood. Dat is echt heeeeeeeeeeeeeeel wat anders. Eigenlijk precies het tegenovergestelde. Daarom des te triester dat je dan tegen een ploeg moet spelen die er niet voor de supporters is, maar alleen voor het belang van één club die niet eens in die competitie speelt.

En ja, dan is er weleens een club die het leuk doet in de Eredivisie (dat is ook een doel, dus niet meer dan normaal bij goed beleid) maar laten we wel wezen, de nummers 14-18 van de Eredivisie zijn ook zwakke broeders. De clubs waar mensen als Michel Breuer spelen, dan weet je het wel.
Laten wij niet vergeten dat deze ploegen (te noemen PEC en RKC) ook hebben bewezen goed te kunnen voetballen tegen grotere ploegen als PSV, Feyenoord en Twente. RKC haalde nog bijna Europees voetbal en VVV ging kansloos ten onder tegen de Eagles en dan nog die vele bekersuccessen nagelaten of wedstrijden waar het net goed afliep voor een Eredivisie ploeg. De Jupiler League onder plaats 10 hinkt idd bijna tegen het amateurniveau aan, maar daarboven kunnen ploegen nog best wel aardig voetballen.

Buiten dat vond ik die tekst waar Rep naar verwees nogal zwak. Het had twee punten: de media doen er weinig mee (dat heeft verder niets mee te maken dat er nu B-elftallen meedoen) en er blijken behoorlijk wat incompetente burgemeesters te zijn (heeft ook niets ermee te maken dat de B-elftallen meedoen, enkel dat er een aantal man een te zware functie heeft geaccepteerd). En meer gaf de tekst niet.
Zoals ik al eerder zei: Die ploegen zijn er niet voor de supporters, maar 100% voor de goodwill van één ploeg waar de rest van de competitie niets mee te maken heeft. Ploegen als Telstar en Almere City die daarvoor gered leken te zijn omdat zij overbodige spelers van Ajax goed konden gebruiken, worden nu sterk benadeeld. Zo'n ploeg staat daar niet voor het voetbal, maar het staat daar puur om centjes te verdienen. Zowel voor FOX als voor Ajax, PSV of FC Twente. Dat die burgemeesters die supporters vervolgens uitsluiten is gewoon te triest voor woorden en is de kers op de taart. Er is één winnaar in het spel en dat is de commercie. Het zijn gewoon zwarte plekken in de competitie, niemand vindt het erg of ze verliezen, of maakt het maar een reet uit wie er in spelen. Die tekst sloeg de spijker op zijn lelijke kop in alle opzichten, want het stukje ''Exemplarisch is een tweet ... op te kunnen leiden.'' legt even haarfijn uit in hoeverre die ploegen zelf een aandeel hebben van de verkrachting van de Jupiler League. Ver-schrik-ke-lijk.

kos

• 46705 berichten
  • 8862 stemmen

nclo schreef:

(quote)

.

Heel goed. mjk begrijpt wat mij betreft echt Totaal niets van de voetbalwereld.

ps zit je zaterdag in de Goffert? Effe zwaaien .

mjk87 (moderator films)

• 14550 berichten
  • 4530 stemmen

Ik begrijp niets van voetbal? Ik denk jullie niet. De voetbal is er niet voor de supporters, supporters zijn er voor de voetbal. Zonder supporters geen inkomsten, dus geen betaald voetbal. Of denken jullie dat het voetbalspelletje ooit is uitgevonden onder het mom van: dan heeft het volk ook iets om elke zondag te zien. Nee dus. Dat supporters gepaaid worden is logisch, zij zijn de melkkoe. En dat maakt me niet uit, ik doe daar ook aan mee en kijk graag sport, maar ik heb niet het idee dat dat spel er echt voor mij, als supporter, is.

Overigens, wat nclo zegt, over de rare tijden. Ja, maandagavond is vervelend ja, maar als ik de andere tijden zie, dan zie ik weinig vreemde tijden om op te voetballen. Sterker, als je Eredivisie speelt zijn dat heel normale tijden.

Met deze tekst ben ik het dan wel weer eens.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

mjk87 schreef:

De voetbal is er niet voor de supporters, supporters zijn er voor de voetbal. Zonder supporters geen inkomsten, dus geen betaald voetbal. Of denken jullie dat het voetbalspelletje ooit is uitgevonden onder het mom van: dan heeft het volk ook iets om elke zondag te zien. Nee dus.

Professioneel voetbal (daar gaat het nu over), is wel degelijk ontstaan dankzij de aandacht van supporters. Geen enkele sporter kan dit professioneel uitvoeren als er geen mensen komen kijken. Dus ja, professioneel voetbal is er wel degelijk voor de supporters.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Voor beiden. Profsport is er VOOR supporters, maar ook DOOR supporters. Als er niemand komt kijken, dan haakt iedere sponsor af. Maar in principe wordt het grote geld niet met kaartverkoop verdiend, maar met skyboxen en transfers. Het is wel triest dat je de laatste jaren steeds meer het gevoel krijgt dat de supporter er weinig toe doet. Beetje misplaatst. Al hebben supporters natuurlijk zelf ook een hoop ellende veroorzaakt.

mjk87 (moderator films)

• 14550 berichten
  • 4530 stemmen

@ Montorsi: Tuurlijk niet, men zag gewoon een gat in de markt om te gaan verdienen aan supporters. Er was geen grote filantroop die ineens bedacht om dan maar voor anderen een balletje te trappen tegen elkaar, wel veel gewiekste mannen die zagen dat voetbal als kijksport populair was en daar dus geld mee te verdienen viel. Altruïsme bestaat niet, als je dat soms bedoelt.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2365 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Voor beiden. Profsport is er VOOR supporters, maar ook DOOR supporters. Als er niemand komt kijken, dan haakt iedere sponsor af. Maar in principe wordt het grote geld niet met kaartverkoop verdiend, maar met skyboxen en transfers. Het is wel triest dat je de laatste jaren steeds meer het gevoel krijgt dat de supporter er weinig toe doet. Beetje misplaatst. Al hebben supporters natuurlijk zelf ook een hoop ellende veroorzaakt.

En sponsors en tv-gelden. Maar zonder supporters zou dat niet genoeg opleveren.

In Skyboxen zitten ook over het algemeen "supporters".

Alleen otherfool is geen supporter, de rest wel.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Klopt. Daarom is het ook een circel. Zonder supporters ook die andere zaken niet. Het probleem van bv Feyenoord is niet dat ze perse 15.000 extra stoelen nodig hebben, maar wel die 100 extra skyboxen. Eigenlijk wel jammer dat commercie alles zo verpest.

Skyboxen, tv-geld, transfers, sponsors. Daar zit het geld in. Niet in Jan Modaal die voor 200 euro naar 17 potjes mag.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

Als je iets niet 'bedenkt', betekent het nog niet dat het niet kan ontstaan. Als club merk je dat er op een gegeven moment meer mensen komen kijken ter ontspanning, daar kun je dan geld voor vragen, is meer geld om betere spelers voor je club te laten spelen. Net alsof dat geld in eigen zak word gestoken?

Maar dat is de vraag niet. Als er geen supporters komen is een club afhankelijk van contributie, subsidie en giften. Tenzij je een of andere enorme suikeroom hebt kun je dan nooit salarissen gaan betalen waarmee de sporters hun hobby tot beroep kunnen maken. Voetballers zijn compleet afhankelijk van het publiek, zonder kijkers, journalisten etc. geen recetten, sponsoring. Dan hadden ze lekker in een park voor de lol kunnen voetballen, maar niet als beroep.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

(quote)

Helemaal zelf verzonnen? Knap zeg.

Op commando van z'n meester.

mjk87 (moderator films)

• 14550 berichten
  • 4530 stemmen

'Bij Ajax ben ik bijna zeker van mijn basisplaats' - voetbalzone.nl

Speciale aandacht voor de zin: "Bij Ajax ben ik natuurlijk bijna zeker van mijn basisplaats. Eén jaar voor het WK is dat ook een belangrijk element." Dus na het WK maakt een basisplaats hem eigenlijk geen reet uit, en nu al niet voor de volle honderd procent.

mjk87 (moderator films)

• 14550 berichten
  • 4530 stemmen

kos

• 46705 berichten
  • 8862 stemmen

Rare interpretatie.. volgens mij zegt hij niks vreemds hoor..

mjk87 (moderator films)

• 14550 berichten
  • 4530 stemmen

De manier waarop zegt hij eigenlijk iets heel geks, dat een basisplaats ook een belangrijk element is zo voor hwt WK. Ergo, het is niet het meest cruciale definitieve uitsluitende punt en na het WK nog veel minder. Blijven over: geld en omgeving (in alles). Hij zegt het niet met zoveel woorden, maar hij geeft eerlijk toe voetbal spelen en in de basis staan niet het belangrijkste te vinden.

kos

• 46705 berichten
  • 8862 stemmen

Hij zegt helemaal niet dat een basisplaats niet belangrijk is. Hij zegt dat het met het oog op het WK een voordeel is om zeker te zijn van een basisplaats ipv ergens een onzeker avontuur aan te gaan.

Dat lijkt mij ook vrij logisch.

mjk87 (moderator films)

• 14550 berichten
  • 4530 stemmen

Nee, hij zegt dat in de keuze tussen een nieuwe club en Ajax de zekerheid van de basisplaats ook een belangrijk element is. Dus niet de enige. En dan ook nog eens omdat dit het jaar voor de WK is, Dus daarna maakt het hem veel minder uit of hij een basisplaats is. Zo moeilijk staat het er niet. Of hij het echt zo bedoeld weet ik niet, maar anders heeft hij het wel ongelukkig geformuleerd.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

'Bij Ajax ben ik bijna zeker van mijn basisplaats' - voetbalzone.nl

Speciale aandacht voor de zin: "Bij Ajax ben ik natuurlijk bijna zeker van mijn basisplaats. Eén jaar voor het WK is dat ook een belangrijk element." Dus na het WK maakt een basisplaats hem eigenlijk geen reet uit, en nu al niet voor de volle honderd procent.

Wat doe je toch zuur de laatste dagen.

Nogal logisch dat hij ieder geval perse het seizoen voor een WK verzekerd wil zijn van zijn basisplaats. In een ander jaar hem verliezen is ook niks, maar dan verpest je niet je WK positie er mee. Of kan je niet voorstellen dat een speler, vooral een Belg die nog nooit een toernooi speelde, perse op het WK wil spelen?

mjk87 (moderator films)

• 14550 berichten
  • 4530 stemmen

Zuur? Dat valt wel mee toch? Het gaat er niet om dat hij het WK wil spelen, logisch, maar ik zou als voetballer altijd een basisplaats willen hebben. Een jaar voor het WK, maar ook het jaar daarna en ook als je het WK überhaupt niet gaat spelen (Eriksen bijvoorbeeld). Voor Ajax is het gunstig dat het WK er is want zo denken veel voetballers nu, maar dat zou altijd moeten gelden, tenzij wellicht je voor 20 miljoen netto in de zandbak je financieel onafhankelijk speelt. Want alles heeft een prijs natuurlijk.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Het is jouw eigen conclusie dat Alderweireld die basisplaats niet altijd zou willen. Hij zegt alleen dat hij hem nu meer dan ooit nodig heeft, met het oog op het WK. Dan is het vaak verstandiger niet meteen vlak voor een WK of EK je club te verruilen. Niet altijd overal wat achter zoeken, zou ik zeggen.

Oja, Janmaat haakt af voor de Klassieker, nu definitief.

Onderhond

• 87606 berichten
  • 12868 stemmen

mjk87 schreef:

maar ik zou als voetballer altijd een basisplaats willen hebben. Een jaar voor het WK, maar ook het jaar daarna en ook als je het WK überhaupt niet gaat spelen (Eriksen bijvoorbeeld).

Dan kan je als goede voetballer best je hele carriere bij FC Knudde blijven spelen, basisplaats verzekerd. De vraag is of Alderweireld momenteel dat risico wil lopen om van ploeg te veranderen (wat altijd een risico blijft), zo dicht tegen het WK. Op een ander moment wil het misschien zeggen dat hij meer op de bank terecht momenteel, momenteel kan het ook nog eens zijn WK deelname hypothekeren.

mjk87 (moderator films)

• 14550 berichten
  • 4530 stemmen

Enfin, om een vrolijke noot te geven:

Veel plezier

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

kos schreef:

(quote)

.

Heel goed. mjk begrijpt wat mij betreft echt Totaal niets van de voetbalwereld.

ps zit je zaterdag in de Goffert? Effe zwaaien .

Ik zit dan wel in het uitvak. Ik zal mijn broek dan wel ff laten zakken om mij herkenbaar te maken

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Zou wel mooi zijn. Schitterend bijvoorbeeld ook wat er nu bij Anzhi gebeurd.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Wat een slaapverwekkende kerel

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Kennelijk zit heel VI vuistdiep bij PSV erin; vanavond is Brands te gast bij het tv-programma.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Slim! Zolang je Derksen maar paait komt er ook niks negatiefs over je club over tafel.

Slegers en vd Nieuwrnhof zijn al binnen, nu de rest nog.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

(embed)

Wat een slaapverwekkende kerel

Hij kan wel gezellig zijn....

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.